КАЛЕНДАРНЕ ПЛАНУВАННЯ
корекційно-розвиткових годин
(розвиток мовлення)
для учня з особливими освітніми потребами
2 клас
Вчитель:
Розвиток мовлення
2 клас
(19 годин, 1 година на тиждень)
ІІ семестр:
№ п/п |
Дата |
Корекція дати |
Зміст навчального матеріалу |
Спрямованість корекційно-розвивальної роботи (очікувані результати) |
1 |
|
|
Переказ змісту переглянутого мультфільму «Квітка-семибарвиця». Розвиток мовлення. Складання опису природи «Осінь золота» |
Ідентифікується з конкретним персонажем, носієм певної позиції, точки зору, з яким вступає у віртуальну взаємодію. Ідентифікує емоційні стани персонажів. Намагається зрозуміти суперечності поведінки персонажів. Збагачення активного словника учнів, використання набутих знань у власному житті. |
2 |
|
|
Поширення словника іменниками, прикметниками, дієсловами на основі лексичної теми «квіти». Розвиток мовлення: побудова речень із застосуванням даної групи слів. |
Виконує вправи на розвиток сприймання, уваги, пам'яті та мислення. Виконує вправи з розвитку механізмів читання і письма. Розвиток умінь аналізувати, порівнювати, узагальнювати та осмислювати матеріал. Використання набутих знань у власній життєдіяльності. |
3 |
|
|
Підбір з відповідних слів з однаковимзначенням, які відповідають на питання «хто?» «що?». Розвиток мовлення: вживання слів-синонімів та іменників за числами відповідно до потреб тексту |
Виконує вправи та послуговується навичкою підбору слів за лексичними темами, антонімів, синонімів, дієслів і прикметників до іменників. Правильне вживання іменників, прикметників, дієслів, прийменників та службових слів у власному мовленні |
4 |
|
|
Підбір з відповідних слів з протилежним значенням, які відповідають на питання «хто?» «що?». Розвиток мовлення: вживання слів-антонімів та іменників за числами відповідно до потреб тексту |
Виконує вправи та послуговується навичкою підбору слів за лексичними темами, антонімів, синонімів, дієслів і прикметників до іменників. Правильне вживання іменників, прикметників, дієслів, прийменників та службових слів у власному мовленні |
5 |
|
|
Розвиток мовлення. Переказ знайомої казки з опорою на ілюстрації. |
Виконує вправи на розвиток сприймання, уваги, пам'яті та мислення. Володіє навичками побудови цілісної і зв'язної розповіді (за планом, самостійно); опису дійових осіб, природи, діалогів героїв |
6 |
|
|
Корінь слова. Спільнокореневі слова. Складання речень зі спільнокореневими словами з метою усвідомлення значення кореня |
Намагається послуговуватися при висловленні думки правильними формами словозміни та словотворення. З допомогою вчителя виділяє корінь у поданих спільнокореневих словах. Розпізнає серед поданих слів спільнокореневі. Складає речення із спільнокореневими словами |
7 |
|
|
Робота з деформованими реченнями. Розвиток мовлення. Переказ знайомої казки з опорою на план. |
Виконує вправи на розвиток сприймання, уваги, пам'яті та мислення. Виконує вправи з розвитку механізмів читання і письма. Володіє навичками побудови цілісної і зв'язної розповіді (за планом, самостійно); опису дійових осіб, природи, діалогів героїв. Самостійно формулює найпростіші запитання до окремих частин тексту. |
8 |
|
|
Побудова запитань. Формування відповідей на отримані запитання за малюнком |
Володіє уміннями і навичками слухання і говоріння у різних видах діалогічного і монологічного мовлення (самостійно чи з допомогою вчителя). Розвиток умінь складати та записувати речення. Використання сполучників, прислівників, синонімів для зв’язку слів у реченні. Правильне вживання іменників, прикметників, дієслів, прийменників та службових слів у власному мовленні. Розвиток вміння ставити найпростіші запитання до окремих слів,словосполучень, речень |
9 |
|
|
Переказ змісту переглянутого мультфільму «Івасик-Телесик». Опис переживань . |
Співпереживає головному персонажу та виявляє розуміння моральноетичних аспектів його поведінки. Ідентифікує емоційні стани персонажів. Виконує вправи на розвиток сприймання, уваги, пам'яті та мислення. |
10 |
|
|
Утворення іменників, прикметників з емоційно-пестливими відтінками за допомогою суфіксів, використовуючи малюнки |
Намагається послуговуватися при висловленні думки правильними формами словозміни та словотворення. Збагачувати словниковий запас учнів. Виконує вправи на розвиток сприймання, уваги, пам'яті та мислення. |
11 |
|
|
Складання діалогів «Я у бібліотеці», «Я у магазині» з використанням власного досвіду. |
Володіє уміннями і навичками слухання і говоріння у різних видах діалогічного і монологічного мовлення (самостійно чи з допомогою вчителя). Розвиток умінь складати та записувати речення. Використання сполучників, прислівників, синонімів для зв’язку слів у реченні. Правильне вживання іменників, прикметників, дієслів, прийменників та службових слів у власному мовленні |
12 |
|
|
Складання діалогів «Я на перерві», «Я у буфеті» з використанням власного досвіду. |
Володіє уміннями і навичками слухання і говоріння у різних видах діалогічного і монологічного мовлення (самостійно чи з допомогою вчителя). Розвиток умінь складати та записувати речення. Використання сполучників, прислівників, синонімів для зв’язку слів у реченні. Правильне вживання іменників, прикметників, дієслів, прийменників та службових слів у власному мовленні |
13 |
|
|
Розігрування діалогу на основі прослуханої казки. Переказ змісту переглянутого мультфільму «Стара іграшка». |
Виявляє у процесі бесіди розуміння інших персонажів. Співпереживає головному персонажу та виявляє розуміння моральноетичних аспектів його поведінки. Ідентифікує емоційні стани персонажів. Намагається зрозуміти суперечності поведінки персонажів. |
14 |
|
|
Формування мовленнєвого етикету. Ввічливі слова вітання та прощання. Складання речень з використанням ввічливих слів. |
Знає і вживає найпростіші українські формули мовленнєвого етикету: вітання, прощання, прохання, вибачення. Виконує вправи на розвиток сприймання, уваги, пам'яті та мислення. Намагається правильно обирати відповідні формули мовленнєвого етикету у спілкуванні з різними людьми, залежно від їхнього віку, статусу, родинних стосунків тощо. Знає і вживає найпростіші українські формули мовленнєвого етикету: вітання, прощання, прохання, вибачення. |
15 |
|
|
Формування мовленнєвого етикету. Ввічливі слова вітання та прощання. Підбір ввічливих слів до речень за сенсом. |
Знає і вживає найпростіші українські формули мовленнєвого етикету: вітання, прощання, прохання, вибачення. Виконує вправи на розвиток сприймання, уваги, пам'яті та мислення. Намагається правильно обирати відповідні формули мовленнєвого етикету у спілкуванні з різними людьми, залежно від їхнього віку, статусу, родинних стосунків тощо. Знає і вживає найпростіші українські формули мовленнєвого етикету: вітання, прощання, прохання, вибачення. |
16 |
|
|
Поширення словника учня на основі лексичної теми «громадські місця». Правила етикету в громадських місцях |
Знає правила поведінки в кінотеатрі, музеї, поліклініці, на шкільному святі; застосовує відповідні формули мовленнєвого етикету. Збагачувати словниковий запас учнів. |
17 |
|
|
Формування позитивного «Я» Поширення словника прикметниками на основі лексичної теми «Хороший «Я». |
У своїх висловлюваннях діти звертають увагу на «внутрішнє Я» людини, на такі моральні інстанції, як «совість», «доброта». Виявляють протиріччя, висловлюють різні точки зору, при цьому уважно слухають та розуміють один одного. Виявляють у висловлюваннях спрямованість на іншу людину. |
18 |
|
|
Розвиток мовлення. Складання творчої розповіді на тему «Як я проведу канікули». Слуховий диктант |
Володіє навичками побудови цілісної і зв'язної розповіді. Розвиток умінь складати та записувати речення. Використання сполучників, прислівників, для зв’язку слів у реченні. Правильне вживання іменників, прикметників, дієслів, прийменників та службових слів у власному мовленні. |
19 |
|
|
Закріплення та узагальненого вивченого за рік. |
Розвиток умінь аналізувати, порівнювати, узагальнювати та осмислювати матеріал. Використання набутих знань у власній життєдіяльності. |