ФІНАНСОВА ГРАМОТНІСТЬ
6 КЛАС
(35 годин, 1 година на тиждень)
«ФІНАНСОВО-ГРАМОТНИЙ СПОЖИВАЧ»
№ |
Дата |
Зміст уроку |
|
Прим. |
Вступ |
||||
1 |
|
Тема 1. Гроші та їх роль в суспільстві. Гроші та їх роль в суспільстві |
Учень/учениця: має загальне уявлення про грошові відносини; розрізняє поняття «гроші», «фінанси»; розповідає про історію виникнення та еволюцію грошей; розуміє значення грошей в сучасних суспільних відносинах |
|
2 |
|
Історія виникнення та еволюція грошей |
||
3 |
|
Грошові відносини. Фінансова система країни. Види грошей в сучасному світі. |
||
4 |
|
Віртуальна екскурсія в «Музей грошей Національного банку України».
|
Учень/учениця: знає історію національної грошової одиниці – гривні; розрізняє види грошей; називає грошові одиниці найбільших країн світу |
|
Розділ І. ПРАКТИКА СПОЖИВАННЯ |
||||
5 |
|
Тема 2. Хочу купити товар. Товар. Як формується ціна товару. |
Учень/учениця: розрізняє товари та послуги; визначає якість товарів та послуг; уміє робити обґрунтований вибір якісних товарів та послуг; розуміє механізм формування ціни на товар |
|
6 |
|
Вимоги до якості товарів. Стандарти якості. Планування покупок, акції, знижки. |
||
7 |
|
Тема 3. Хочу отримати послугу. Послуга. Види послуг.
|
Учень/учениця: усвідомлює значення розвитку ринку послуг для підвищення рівня життя; розрізняє окремі види послуг; визначає якість отриманих послуг |
|
8 |
|
Вимоги до визначення якості послуг. Ринок послуг в Україні та світі.
|
||
9 |
|
Тема 4. Купівля товарів в магазині, на ринку, вулична торгівля. Купівля товарів |
Учень/учениця: розрізняє особливості купівлі товарів у магазині та на ринку; аналізує інформацію з касового чеку; розуміє як здійснюються грошові операції через касу та pos-термінал; уміє самостійно оплачувати товари та послуги |
|
10 |
|
Розрахунок за товар чи послугу |
||
11 |
|
Каса, pos-термінал. Касовий чек. |
||
12 |
|
Тема 5. Купівля товарів в мережі Інтернет. Інтернет-торгівля. |
Учень/учениця визначає переваги та недоліки Інтернет-торгівлі; аналізує інформацію про товари та послуги в мережі Інтернет; співставляє інформацію про ціни та якість товарів і послуг |
|
13 |
|
Інтернет-магазини та інтернет-аукціони.
|
||
14 |
|
Тема 6. Фінансовий суверенітет споживача. Суверенітет споживача. Що впливає на споживчий вибір? |
Учень/учениця Усвідомлює суть раціонального споживача; розуміє засади суверенітету споживача; аналізує вплив реклами та моди на споживчий вибір |
|
15 |
|
Реклама, мода та інші чинники впливу. |
||
|
||||
16 |
|
Практична робота №1. «Створення реклами власного товару чи послуги» |
Учень/учениця: має уяву про недобросовісну рекламу; знає про особливості виробництва рекламних продуктів; розробляє зміст та дизайн авторської рекламної листівки
|
|
17 |
|
Контрольна робота №1. Тематичне оцінювання |
||
Розділ ІІ. ПРАВА ТА ОБОВ’ЯЗКИ СПОЖИВАЧІВ |
||||
18 |
|
Тема 7. Законодавство України щодо захисту прав споживачів. Закон України «Про захист прав споживачів». Права споживачів |
Учень/учениця: знає про Закон України «Про захист прав споживачів»; називає основні права споживачів; розуміє роль якості товарів та послуг для власної безпеки
|
|
19 |
|
Моє право на інформацію про продукцію, на вибір, на якість і безпеку товарів і послуг.
|
||
20 |
|
Тема 8. Мої обов’язки та відповідальність як споживача. Обов’язки та відповідальність споживачів. |
Учень/учениця: називає та характеризує основні обов’язки споживачів; аналізує інструкції до товарів та правила користування ними; усвідомлює необхідність виконання обов’язків споживача |
|
21 |
|
Інструкції та правила користування товарами та послугами. |
||
22 |
|
|
||
|
||||
|
Тема 9. Хочу захистити свої права як споживача. Порушення прав споживачів. |
Учень/учениця: знає про можливість захисту прав споживачів; наводить приклади ситуацій щодо захисту власних прав споживача; розуміє необхідність захисту прав споживачів; називає організації, що допомагають у захисті прав споживачів |
|
|
23 |
Захист прав споживача. Державні, місцеві органи захисту прав споживачів. |
|
||
24 |
Громадські організації. |
|
||
25 |
|
Практична робота №2. «Створюємо пам’ятку споживача»
|
Учень/учениця: формулює важливі поради споживачам; визначає алгоритм самозахисту споживача |
|
Розділ ІІІ. ЕТИКА ФІНАНСОВИХ ВІДНОСИН |
||||
26 |
|
Тема 10. Етика взаємовідносин споживача та інших учасників ринку. Поведінка та мовний етикет споживача. |
Учень/учениця: уміє будувати діалоги; порівнює усний та письмовий договори; знає норми морально-етичної поведінки споживача
|
|
27 |
|
Спілкування. Діалог |
||
28 |
|
Усний та письмовий договори. |
||
29 |
|
Практична робота№3. «Розробка правил етикету споживача». |
Учень/учениця: знає про етику споживання; називає правила етикету споживача |
|
30 |
|
Контрольна робота №2. Тематичне оцінювання
|
|
|
31 |
|
Підготовка до навчального проекту |
|
|
32 |
|
Навчальний проект. Мистецькі та літературні твори з фінансовим змістом. |
Учень/учениця: називає основні правила грамотної фінансової поведінки; визначає ознаки неграмотної фінансової поведінки
|
|
33 |
|
Навчальний проект. Мистецькі та літературні твори з фінансовим змістом.
|
|
|
34 |
|
Гра «Фінансово – грамотний споживач» |
|
|
35 |
|
Узагальнення вивченого за рік |
|