Фінансова грамртність. Урок у 6 класі Гроші їх роль у суспільстві

Про матеріал
гроші Їх роль у суспільстві Мета уроку: формувати загальне уявлення про гроші та фінансову систему країни; знати, що таке гроші і споживчі витрати; розрізняти різні види грошей; розуміти значення грошей у сучасних суспільних відносинах. Основні поняття Гроші – засіб здійснення мінових відносин, загальний еквівалент. Протягом історії людства роль грошей виконували різні товари (шкури звірів, зерно, худоба), благородні метали (золото, срібло), паперові та металеві форми. Сьогодні відбувається поступова заміна паперових і металевих грошей електронними формами. Фінансова система – це сукупність відповідних органів та інституцій, які здійснюють у межах своєї компетенції фінансову діяльність, за допомогою яких держава формує, розподіляє й використовує централізо вані і децентралізовані грошові фонди. Валюта – грошова одиниця якої-небудь країни і її тип (золота, срібна, паперова); гроші, що використовуються в міжнародних розрахунках (іноземна валюта).
Перегляд файлу

ГРОШІ ТА ЇХНЯ РОЛЬ У СУСПІЛЬСТВІ

Мета уроку:

формувати загальне уявлення про гроші та фінансову систему країни;

знати,  що таке гроші і споживчі витрати;

розрізняти різні види грошей;

розуміти значення грошей у сучасних суспільних відносинах.

Основні поняття

Гроші – засіб здійснення мінових відносин, загальний еквівалент. Протягом історії людства роль грошей виконували різні товари (шкури звірів, зерно, худоба), благородні метали (золото, срібло), паперові та металеві форми. Сьогодні відбувається поступова заміна паперових і металевих грошей електронними формами.

Фінансова система – це сукупність відповідних органів та інституцій, які здійснюють у межах своєї компетенції фінансову діяльність, за допомогою яких держава формує, розподіляє й використовує централізо вані і децентралізовані грошові фонди.

Валюта – грошова одиниця якої-небудь країни і її тип (золота, срібна, паперова); гроші, що використовуються в міжнародних розрахунках (іноземна валюта).

Випереджувальне завдання

Підготуйте предмети або їхні зображення (презентацію), що виконували функцію грошей: фініки – Північна Африка, цибулини тюльпанів – Голландія, сіль, хутро – Київська Русь, черепашки – Індонезія і таке інше.

АКТУАЛІЗАЦІЯ ЗНАНЬ, МОТИВАЦІЯ

1.  Чи дають (давали) вам батьки кишенькові гроші?

2.  Для чого ви отримували ці кошти?

3.  Що ви можете придбати за них?

4.  Яку можливість дають вам гроші?

НАВЧАННЯ

ЦЕ ЦІКАВО! 

Поблизу села Орловка, що на Одещині, 1967 року знайшли стародавній бронзовий глек. У ньому лежало близько сотні старовинних монет доантичних часів. До того часу такої кількості такого типу рідкісних монет ще ніхто не знаходив. Скарб передали до Одеського археологічного музею і він вважається одним з найбільших у світі.

Учені-археологи визначили, що монети зроблені у старогрецькому місті Кизику, яке лежало на східному березі Мармурового моря в Малій Азії, і датуються вони початком V– кінцем IV століть до н. е. Склад металу монет – сплав приблизно рівних частин золота і срібла. Орловський скарб монет належить до того періоду історії європейської і світової цивілізацій, коли грошові системи тільки починали формуватися. У Лідії наприкінці II тис. до н. е. було знайдене золото. Саме там з’явилися перші круглі монети – перші монети монетарної системи стародавнього і нового часів. Тут золото вперше стало грошима – з позначенням на них певних зображень. Дорогоцінний метал допоміг цим державам не тільки розбагатіти, а й відіграти певну політичну роль у регіоні. Кизицька «монетна справа» була настільки успішною, що їхні гроші стали міжполісним (міждержавним) платіжним засобом. Ці гроші з часом витіснили лише золоті монети, які став чеканити Олександр Македонський. Ці монети – це кружечки неправильної форми із зображенням на лицьовому боці і квадратом, що витискувався, на зворотному. Малюнки часто змінювалися, але під ними обов’язково було зображення тунця – символу Кизика. Ніяких написів не робили. Середня вага монети – 16 г, розміри – 16–20 мм. Малюнки на монетах мають художню цінність. Кількість і різноманітність зображень вражає: аналогів у інших античних грошових системах не було. Загалом відомо десь 250 різних лицьових малюнків: тварини (кінь, бик, лев, кабан), боги і грецькі герої (Зевс, Посейдон, Афродіта, Геракл), фантастичні істоти (грифони, сфінкси). Тематична різноманітність викликана тим, що кожен новий склад магістрату міста, відповідальний за чеканку, обирав новий малюнок. В орловському скарбі виявлено 43 типи монет, що представляють різні античні художні напрями й стилі – від архаїчного до класичного.2500 років тому ці монети мали високу торговельну цінність. Найбільше документальне підтвердження дає знахідка плити в поселенні Анадолу-Кавак на східному березі Босфору. Напис на ній є копією декрету, прийнятого в 340–335 роках до н. е., у якому купці-мореплавці ознайомлювалися з умовами «валютного» обміну, котрий можливо було здійснювати тільки в Ольвії. Цей декрет визначав обмінний курс найпоширеніших золотих монет Кизика до срібних монет Ольвії у співвідношенні 1 : 8,5. Проведений аналіз монет орловського скарбу свідчить, що 75% його монет містять 53% золота, інші – 54–56%. Співвідношення вартості золота і міді в античному світі – 1 : 1200.
Запитання для обговорення

?  Для чого нам потрібні гроші?

?  Що таке кишенькові гроші?

?  У яке безпечне місце можна складати свої кишенькові гроші?
Намалюйте те, що вам найбільше б хотілося купити.

Завдання «Товарні гроші»

Охарактеризуйте зображені на малюнках товари, що виконували роль грошей у різний час, за такими ознаками:

  загальна визнаність _________________________________;

 цінність _ __________________________________________;

 рідкісність _ ________________________________________;

 подільність_________________________________________;

 зручність__________________________________________.

Зробіть висновок про можливі переваги або недоліки товарних грошей _______________________________________________

______________________________________________________

______________________________________________________

______________________________________________________

______________________________________________________

______________________________________________________

______________________________________________________.

Екскурсія до місцевого відділення банку

Мета: ознайомлення з роботою фінансової установи. Визначення

послуг, що надають місцеві банки населенню як споживачам.

Запитання для отримання інформації та обговорення

Запишіть результати бесіди з працівниками банку, а на наступному

уроці за цими матеріалами буде проведено міні-конференцію.

1. Назва банку та яку мережу він має в Україні.

______________________________________________________

______________________________________________________

______________________________________________________

2. Які функції виконує банк? Які послуги надає фізичним і юридичним

особам?

______________________________________________________

______________________________________________________

______________________________________________________

3. Хто і з якого віку може стати клієнтом банку?

______________________________________________________

______________________________________________________

______________________________________________________

4. Які умови відкриття банківського рахунку? Що таке депозит і які

умови відкриття депозитного рахунку пропонує банк?

______________________________________________________

______________________________________________________

______________________________________________________

5. Чи надає банк послуги кредитування? Які саме?

______________________________________________________

______________________________________________________

______________________________________________________

6. Яку інформацію може надати банк про пластикові картки та

електронні гроші?

______________________________________________________

______________________________________________________

______________________________________________________

7. Які перспективи діяльності банку?

______________________________________________________

______________________________________________________

______________________________________________________
ЗАПИТАННЯ І ЗАВДАННЯ ДЛЯ ОБГОВОРЕННЯ

1. Користуючись додатковою інформацією, визначте, які банки є найбільшими в Україні, яким банкам найбільше довіряють зберігати кошти громадяни і підприємства України. Обговоріть це з батьками.

2.  Чи користуються ваші батьки пластиковими картками? Як ви вважаєте, як краще зберігати гроші – на пластиковій картці чи в гаманці? Поясніть свою думку.

3.  Як ви розумієте поняття «раціональний споживчий вибір»?

4. Уявіть, що ви подорожуєте Францією і хочете купити джинси за ціною 25 євро, авторучку за 1,50 євро і плеєр за 48 євро. Банк Франції встановив такі валютні курси:

  1 євро – 1,13 долар США; 1 євро – 185,2 єн;

  1 євро – 2,24 канадського долара; 1 євро – 25,50 грн.

5.  Скільки гривень вам потрібно поміняти на євро, щоб купити ці товари?

6.  Скільки національної валюти потрібно поміняти американцю, канадцю і японцю для того, щоб купити той самий набір товарів?

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. Підготуйте реферат про історію української грошової одиниці – гривні.

2.  Складіть комікс «Гроші» (3-4 сцени). https://www.storyboardthat.com/ru

docx
Додано
18 листопада 2019
Переглядів
3370
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку