Календарне планування навчального матеріалу
Біологія 6 клас
(70 годин – 2 години на тиждень, із них 6 годин – резервних)
Складено згідно навчальної програми «Біологія для 6 – 9 класів загальноосвітніх навчальних закладів» Затвердженої Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804
№ п/п уроку |
Тема уроку |
Лабораторні, практичні роботи. |
Дослідницькі практикуми, міні проекти |
Дата проведення уроку |
Корекція |
|
Вступ (4 год) |
|
|
|
|
1 |
Біологія – наука про життя. Вступний інструктаж з БЖД. |
|
|
|
|
2 |
Основні властивості живого. |
|
|
|
|
3 |
Різноманітність життя (на прикладах представників основних груп живої природи). Поняття про віруси. |
|
|
|
|
4 |
Науки, що вивчають життя. Методи біологічних досліджень організмів. |
|
|
|
|
|
Тема 1. Клітина (10 год) |
|
|
|
|
5 |
Клітина - одиниця живого. Історія вивчення клітини. |
|
|
|
|
6 |
Збільшувальні прилади (лупа, мікроскоп) |
Практична робота: 1. Будова світлового мікроскопа та робота з ним. Інструктаж з БЖД. |
|
|
|
7 |
Загальний план будови клітини. |
Практична робота: 2.Виготовлення мікропрепаратів шкірки луски цибулі та розгляд її за допомогою оптичного мікроскопа. Інструктаж з БЖД. |
|
|
|
8 |
Будова рослинної клітини. |
Лабораторне дослідження1: Будова клітини (листка елодеї, плоду горобини, кавуна, помідора тощо) Інструктаж з БЖД |
|
|
|
9 |
Будова тваринної клітини. |
|
|
|
|
10 |
Надходження речовин у клітину. |
|
|
|
|
11 |
Утворення нових клітин. |
|
|
|
|
12 |
Ріст клітин. |
|
|
|
|
13 |
Основні положення клітинної теорії. |
|
|
|
|
14 |
Узагальнення вивченого по темі «Клітина» |
|
|
|
|
|
Тема 2. Одноклітинні організми. Перехід до багатоклітинності. (8 год) |
|
|
|
|
15 |
Бактерії – найменші одноклітинні організми (середовища існування, процеси життєдіяльності, особливості будови) |
|
|
|
|
16 |
Роль бактерій у природі та значення в житті людини. |
|
Міні-проект Чому скисає молоко? Корисний йогурт |
|
|
17 |
Амеба, інфузорія - одноклітинні організми (середовища існування, процеси життєдіяльності, особливості будови, роль у природі та житті людини) |
Лабораторне дослідження3 Спостереження інфузорій. Інструктаж з БЖД. |
|
|
|
18 |
Хламідомонада, діатомові водорості, евглена зелена - одноклітинні організми (середовища існування, процеси життєдіяльності, особливості будови, роль у природі та житті людини) |
|
|
|
|
19 |
Паразитичні одноклітинні організми (середовища існування, процеси життєдіяльності, особливості будови, роль у природі та житті людини)
|
|
|
|
|
20 |
Приклади представників одноклітинних (середовища існування, процеси життєдіяльності, особливості будови, роль у природі та житті людини). |
|
|
|
|
21 |
Колоніальні організми. |
|
|
|
|
22 |
Перехід до багатоклітинності (губки, ульва) |
|
|
|
|
23 |
Узагальнення вивченого по темі «Одноклітинні організми». Контрольна робота №1. |
|
|
|
|
|
Тема 3. Рослини (20 год) |
|
|
|
|
24 |
Рослина – живий організм. |
|
|
|
|
25 |
Фотосинтез як характерна особливість рослин. Живлення, дихання рослин. |
|
|
|
|
26 |
Будова рослини. Тканини рослин. |
|
|
|
|
27 |
Органи рослин. |
|
|
|
|
28 |
Корінь: будова та основні функції. |
Лабораторне дослідження4 будова кореня; Інструктаж з БЖД. |
|
|
|
29 |
Кореневі системи. Видозміни кореня |
|
|
|
|
30 |
Пагін: будова та основні функції.
|
Лабораторні дослідження5,6 будова пагона; будова бруньки; Інструктаж з БЖД |
Дослідницький практикум Спостереження за розвитком пагона з бруньки. |
|
|
31 |
Стебло - осьова частина пагона |
|
Дослідницький практикум Дослідження процесу росту вегетативних органів. |
|
|
32 |
Різноманітність і видозміни пагона.
|
Лабораторне дослідження7 будова цибулини. Інструктаж з БЖД. |
|
|
|
33 |
Листок - бічний орган пагона. Будова та функції листка |
|
|
|
|
34 |
Різноманітність і видозміни листка. |
|
|
|
|
35 |
Рухи рослин. |
|
Дослідницький практикум Транспорт речовин по рослині. |
|
|
36 |
Узагальнення вивченого по темі «Рослини ч.1» |
|
|
|
|
37 |
Розмноження рослин: статеве та нестатеве. Вегетативне розмноження рослин.
|
|
Дослідницький практикум Вегетативне розмноження рослин. |
|
|
38 |
Квітка. |
Лабораторне дослідження8 будова квітки; Інструктаж з БЖД. |
|
|
|
39 |
Суцвіття. |
|
|
|
|
40 |
Запилення. |
|
|
|
|
41 |
Запліднення. |
|
|
|
|
42 |
Насінина. |
Лабораторне дослідження9 будова насінини; Інструктаж з БЖД. |
Дослідницький практикум Дослідження умов проростання насіння. |
|
|
43 |
Плід, поширення плодів. |
Лабораторне дослідження10 будова плода; Інструктаж з БЖД. |
|
|
|
44 |
Міні-проект (за вибором): Листопад. Квіти і комахи. Рослини мандрівники. Рослини хижаки. |
|
|
|
|
45 |
Узагальнення вивченого по темі «Рослини ч.2» |
|
|
|
|
|
Тема 4. Різноманітність рослин (12 год) |
|
|
|
|
46 |
Способи класифікації рослин (за середовищем існування, будовою, розмноженням, тощо). |
|
|
|
|
47 |
Водорості (зелені, бурі, червоні).
|
Лабораторне дослідження11 Будова зелених нитчастих водоростей. Інструктаж з БЖД. |
|
|
|
48 |
Мохи. |
Лабораторне дослідження12 Будова моху. Інструктаж з БЖД. |
|
|
|
49 |
Папороті, хвощі, плауни. |
Лабораторне дослідження13 Будова папоротей. Інструктаж з БЖД. |
|
|
|
50 |
Міні-проект (за вибором) Як утворився торф і кам’яне вугілля? Викопні рослини. |
|
|
|
|
51 |
Голонасінні. |
Лабораторне дослідження14 Будова пагонів і шишок хвойних рослин.. Інструктаж з БЖД. |
|
|
|
52 |
Покритонасінні (Квіткові). |
|
|
|
|
53 |
|
Практична робота: 3. Порівняння будови мохів, папоротей та покритонасінних (квіткових) рослин. Інструктаж з БЖД. |
|
|
|
54 |
Екологічні групи рослин (за відношенням до світла, води, температури) |
Практична робота: 4. Вибір видів кімнатних рослин для вирощування в певних умовах. Інструктаж з БЖД. |
|
|
|
55 |
Життєві форми рослин. Рослинні угруповання. |
|
|
|
|
56 |
Значення рослин для існування життя на планеті Земля. Значення рослин для людини. |
|
Міні-проект « Значення рослин для існування життя на планеті Земля.», « Значення рослин для людини.» |
|
|
57 |
Екскурсія Різноманітність рослин свого краю. |
|
|
|
|
58 |
Узагальнення вивченого по темі «Різноманітність рослин» Контрольна робота №2 |
|
|
|
|
|
Тема 5. Гриби (9 год) |
|
|
|
|
59 |
Особливості живлення, життєдіяльності та будови грибів: грибна клітина, грибниця, плодове тіло. |
|
|
|
|
60 |
Розмноження та поширення грибів |
|
|
|
|
61 |
Групи грибів: симбіотичні – мікоризоутворюючі шапинкові гриби. |
Лабораторне дослідження15 Будова шапинкових грибів. Інструктаж з БЖД. |
|
|
|
62 |
|
Практична робота: 5. Розпізнавання їстівних та отруйних грибів своєї місцевості. Інструктаж з БЖД. |
|
|
|
63 |
Лишайники. |
|
|
|
|
64 |
Сапротрофні – цвільові гриби, дріжджі. |
|
|
|
|
65 |
Паразитичні гриби (на прикладі трутовиків і збудників мікозів людини) |
|
|
|
|
66 |
Значення грибів у природі та житті людини.
|
|
Міні-проект Гриби у біосфері та житті людини. |
|
|
67 |
Узагальнення вивченого по темі «Гриби» |
|
|
|
|
|
Узагальнення ( 3 год) |
|
|
|
|
68 |
Узагальнення Будова та життєдіяльність організмів |
|
|
|
|
69 |
Екскурсія Вивчення рослинних угруповань. |
|
|
|
|
70 |
Підсумок роботи за рік. |
|
|
|
|