Календарно-тематичне
планування уроків
біології
10 клас
Учитель Шеіна Т.В.
Біологія
10 клас
70 години (2 години на тиждень)
№ уроку |
Дата пров. |
Факт. пров. |
Назва теми |
Д\з |
|
Вступ (3 год.) |
|||||
1 |
|
|
Фундаментальні властивості живого. Міждисциплінарні зв’язки біології та екології |
&1 |
|
2 |
|
|
Рівні організації біологічних систем та їхній взаємозв’язок. |
&2 |
|
3 |
|
|
Стратегія сталого розвитку природи і суспільства. |
&3 |
|
Тема 1. Біорізноманіття (15 год.) |
|||||
4 |
|
|
Систематика – наука про різноманітність організмів. Принципи наукової класифікації організмів. |
&4 |
|
5 |
|
|
Сучасні критерії виду. Лабораторна робота «Визначення таксономічного положення виду в системі органічного світу (вид на вибір учителя)» |
Пов. &4 |
|
6 |
|
|
Прокаріотичні організми: археї та бактерії. |
&5 |
|
7 |
|
|
Прокаріотичні організми: особливості їхньої організації та функціонування. Тематична |
&6 |
|
8 |
|
|
Біорізноманіття нашої планети як наслідок еволюції: одноклітинні еукаріоти. |
&7 |
|
9 |
|
|
Біорізноманіття нашої планети як наслідок еволюції: Рослини. |
&8 |
|
10 |
|
|
Біорізноманіття нашої планети як наслідок еволюції: Гриби. |
&9 |
|
11 |
|
|
Біорізноманіття нашої планети як наслідок еволюції: Безхребетні тварини. |
&10 |
|
12 |
|
|
Біорізноманіття нашої планети як наслідок еволюції: Хордові тварини. |
&11 |
|
13 |
|
|
Віруси, віроїди, пріони. Особливості їхньої організації та функціонування. Гіпотези походження вірусів |
&12 |
|
14 |
|
|
Взаємодія вірусів з клітиною-хазяїном та їхній вплив на її функціонування. Роль вірусів в еволюції організмів. Використання вірусів у біологічних методах боротьби зі шкідливими видами. |
&13 |
|
15 |
|
|
Сучасні погляди на систему еукаріотичних організмів. |
&14 |
|
16 |
|
|
Навчальний проект
|
Пов. &4 |
|
17 |
|
|
Тематична контрольна робота з теми «Біорізноманіття» |
Пов. &4-14 |
|
18 |
|
|
Узагальнення та систематизація знань з теми «Біорізноманіття» Тематична |
&4-14 |
|
Тема 2. Обмін речовин та перетворення енергії (16 год.) |
|||||
19 |
|
|
Вуглеводи, ліпіди: огляд будови й біологічної ролі. |
&15 |
|
20 |
|
|
Білки, нуклеїнові кислоти: огляд будови й біологічної ролі. |
&16 |
|
21 |
|
|
Роль ферментів у забезпеченні процесів метаболізму клітини та цілісного організму. |
&17 |
|
22 |
|
|
Вітаміни, їх роль в обміні речовин. |
&18 |
|
23 |
|
|
Обмін речовин та енергії – основа функціонування біологічних систем. |
&19 |
|
24 |
|
|
Особливості обміну речовин в автотрофних та гетеротрофних організмів. |
&19 |
|
25 |
|
|
Способи отримання енергії в різних груп автотрофних та гетеротрофних організмів. |
&20 |
|
26 |
|
|
Роль процесів дихання в забезпеченні організмів енергією. |
&20 |
|
27 |
|
|
Енергетичне забезпечення процесів метаболізму. |
&21 |
|
28 |
|
|
Структури клітин, які забезпечують процеси метаболізму. Нейрогуморальна регуляція процесів метаболізму. Тематична |
&21 |
|
29 |
|
|
Практична робота «Складання схем обміну вуглеводів, ліпідів та білків в організмі людини» |
Пов. &15-16 |
|
30 |
|
|
Раціональне харчування – основа нормального обміну речовин. |
&22 |
|
31 |
|
|
Порушення обміну речовин (метаболізму), пов’язані з нестачею чи надлишком надходження певних хімічних елементів, речовин. |
&23 |
|
32 |
|
|
Значення якості питної води для збереження здоров’я людини. |
&23 |
|
33 |
|
|
Негативний вплив на метаболізм токсичних речовин. Знешкодження токсичних сполук в організмі людини. |
&24 |
|
34 |
|
|
Узагальнення і контроль знань з розділу «Обмін речовин та перетворення енергії» Тематична |
Пов. &15-24 |
|
Тема 3. Спадковість та мінливість (20 год.) |
|||||
35 |
|
|
Основні поняття генетики. |
&25 |
|
36 |
|
|
Гени структурні та регуляторні. Регуляція активності генів в еукаріотичній клітині. |
&26 |
|
37 |
|
|
Організація спадкового матеріалу еукаріотичної клітини та його реалізація. |
&26 |
|
38 |
|
|
Мутації та їхні властивості. Поняття про спонтанні мутації. |
&27 |
|
39 |
|
|
Біологічні антимутаційні механізми. Захист геному людини від шкідливих мутагенних впливів. |
&27 |
|
40 |
|
|
Регуляція активності генів в еукаріотичній клітині. Закономірності розподілу алелів в популяціях. |
&28 |
|
41 |
|
|
Каріотип людини та його особливості. |
&29 |
|
42 |
|
|
Хромосомний аналіз як метод виявлення порушень у структурі каріотипу. |
&30 |
|
43 |
|
|
Закономірності спадковості. Гібридологічний аналіз: основні типи схрещувань та їхні наслідки. |
&31 |
|
44 |
|
|
Моногенне та полігенне успадкування ознак у людини. Позахромосомна (цитоплазматична) спадковість у людини. |
&32 |
|
45 |
|
|
Практична робота «Розв’язування типових генетичних задач» Тематична |
&33 |
|
46 |
|
|
Закономірності мінливості (неспадкової) людини. Лабораторна робота «Вивчення закономірностей модифікаційної мінливості» |
&34 |
|
47 |
|
|
Закономірності мінливості (спадкової) людини |
&35 |
|
48 |
|
|
Сучасні молекулярно-генетичні методи досліджень спадковості людини. Сучасний стан досліджень геному людини. |
&36 |
|
49 |
|
|
Спадкові хвороби і вади людини, хвороби людини зі спадковою схильністю, їхні причини. |
&36 |
|
50 |
|
|
Сучасні завдання медичної генетики. Методи діагностики та профілактики спадкових хвороб людини. Медико-генетичне консультування та його організація. |
&37 |
|
51 |
|
|
Генетичний моніторинг в людських спільнотах. Особливості генофонду людських спільнот та чинники, які впливають на їх формування. |
&38 |
|
52 |
|
|
Тематична контрольна робота з теми «Спадковість та мінливість» |
Пов. &25-38 |
|
53 |
|
|
Проект: створення буклету, постеру, презентації, бук-трейлеру, скрайбу тощо (один на вибір)
|
Пов. &25-38 |
|
54 |
|
|
Проект: створення буклету, постеру, презентації, бук-трейлеру, скрайбу тощо (один на вибір)
|
Пов. &25-38 |
|
55 |
|
|
Узагальнення та контроль знань з теми «Спадковість та мінливість» Тематична |
Пов. &25-38 |
|
Тема 4. Репродукція та розвиток (17 год.) |
|||||
56 |
|
|
Репродукція як механізм забезпечення безперервності існування видів. |
&39 |
|
57 |
|
|
Статеві клітини. Лабораторна робота «Вивчення будови статевих клітин людини» |
&40 |
|
58 |
|
|
Особливості гаметогенезу у людини. |
&40 |
|
59 |
|
|
Суть та біологічне значення запліднення. Причини порушення процесів запліднення у людини. |
&41 |
|
60 |
|
|
Ембріогенез людини. Взаємодія частин зародка, що розвивається (явище ембріональної індукції). Лабораторна робота «Вивчення етапів ембріогенезу» |
&42 |
|
61 |
|
|
Чинники, здатні справляти позитивний і негативний вплив на процеси росту та розвитку людини. |
&43 |
|
62 |
|
|
Особливості репродукції людини у зв’язку з її біосоціальною сутністю. |
&44 |
|
63 |
|
|
Репродуктивне здоров’я. Сучасні можливості та перспективи репродуктивної медицини. Тематична |
&44 |
|
64 |
|
|
Біологічні і соціальні аспекти регуляції розмноження у людини. |
&44 |
|
65 |
|
|
Ріст та розвиток клітин та фактори, які на нього впливають. Старіння та смерть клітин. Причини порушення клітинного циклу та їхні наслідки. |
&45 |
|
66 |
|
|
Поняття про онкогенні фактори та онкологічні захворювання. Профілактика онкологічних захворювань. |
&45 |
|
67 |
|
|
Особливості процесів регенерації організму людини. |
&46 |
|
68 |
|
|
Трансплантація тканин та органів у людини, її перспективи. Правила біологічної етики. |
&46 |
|
69 |
|
|
Узагальнення та контроль знань з теми «Репродукція та розвиток» |
Пов. &39-46 |
|
70 |
|
|
Повторення програми за курс 10 класу Тематична |
Пов. &39-46 |
|