План складено відповідно до програми для загальноосвітніх навчальних закладів. 10-11 класи. Фізика. Астрономія. Київ, 2010 рік. Затверджено Міністерством освіти і науки України наказ МОН від 28.10.2010№1021, з урахуванням змін, затверджених наказом Міністерства освіти і науки України від 14.07.2016 №826. Розраховано на 70 годин (2 години на тиждень) тобто на 2 семестри.
Номер уроку в черзі |
Номер уроку в темі |
Тема уроку |
Кількість годин |
Примітки |
|||
Дата |
|
|
|
||||
|
|
|
Електродинаміка |
|
|
||
|
|
|
Розділ І. Електричне поле й струм(13год)
|
|
|
||
1 |
1 |
|
Електричне поле. Напруженість електричного поля. |
1 |
|
||
2 |
2 |
|
Речовина в електричному полі. Вплив електричного поля на живі організми. |
1 |
|
||
3 |
3 |
|
Потенціал електричного поля. |
1 |
|
||
4 |
4 |
|
Електроємність. Конденсатори та їх використання в техніці. |
1 |
|
||
5 |
5 |
|
Енергія електричного поля. |
1 |
|
||
6 |
6 |
|
Електричний струм. Електричне коло. Джерела і споживачі електричного струму. Міри та засоби безпеки під час роботи з електричними пристроями. |
1 |
|
||
7 |
7 |
|
Електрорушійна сила. Закон Ома для повного кола. |
1 |
|
||
8 |
8 |
|
Лабораторна робота№1 «Визначення ЕРС і внутрішнього опору джерела струму.» Інструктаж з БЖД. |
1 |
|
||
9 |
9 |
|
Робота та потужність електричного струму. |
1 |
|
||
10 |
10 |
|
Електричний струм у різних середовищах (металах, рідинах, газах) та його використання. |
1 |
|
||
11 |
11 |
|
Електропровідність напівпровідників. Власна і домішкова провідності напівпровідників. Напівпровідниковий діод. |
1 |
|
||
12 |
12 |
|
Навчальний проект « Вплив електричного поля на живі організми. Напівпровідникові прилади та їх застосування. |
1 |
|
||
13 |
13 |
|
Урок узагальнення та систематизації знань з теми «Електричне поле й струм». Тематична №1 |
1 |
|
||
|
|
|
Розділ ІІ. Електромагнітне поле(12год) |
|
|
||
14 |
1 |
|
Електрична і магнітна взаємодії. Взаємодія провідників зі струмом. Сила Ампера. Сила Лоренца. |
1 |
|
||
15 |
2 |
|
Індукція магнітного поля. Дія магнітного поля на провідник зі струмом. |
1 |
|
||
16 |
3 |
|
Магнітні властивості речовини. Застосування магнітних матеріалів. |
1 |
|
||
17 |
4 |
|
Електромагнітна індукція. Закон електромагнітної індукції. |
1 |
|
||
18 |
5 |
|
Лабораторна робота№2 «Дослідження явища електромагнітної індукції.» Інструктаж з БЖД. |
1 |
|
||
19 |
6 |
|
Індуктивність. Енергія магнітного поля . |
1 |
|
||
20 |
7 |
|
Змінний струм. Генератор змінного струму. |
1 |
|
||
21 |
8 |
|
Трансформатор. Виробництво, передача та використання енергії електричного струму. |
1 |
|
||
22 |
9 |
|
Розв’язок задач |
1 |
|
||
23 |
10 |
|
Контрольна робота. |
1 |
|
||
24 |
11 |
|
Навчальний проект «Вплив магнітного поля на живі організми.» |
1 |
|
||
25 |
12 |
|
Урок узагальнення та систематизації знань з теми «Електромагнітне поле» Тематична №2 |
1 |
|
||
|
|
|
Розділ ІІІ. Коливання й хвилі(15год)
|
|
|
||
26 |
1 |
|
Коливальний рух. Вільні коливання. Гармонічні коливання. Амплітуда, період і частота коливань. Вимушені коливання. Резонанс. |
1 |
|
||
27 |
2 |
|
Математичний маятник. Період коливань математичного маятника |
1 |
|
||
28 |
3 |
|
Поширення механічних коливань у пружному середовищі. Поперечні та поздовжні хвилі. Довжина хвилі. |
1 |
|
||
29 |
4 |
|
Розв’язок задач |
1 |
|
||
30 |
5 |
|
Лабораторна робота№3 «Виготовлення маятника і визначення його періоду коливань.» Інструктаж із БЖД |
1 |
|
||
31 |
6 |
|
Звук. |
1 |
|
||
32 |
7 |
|
Урок узагальнення та систематизації знань з теми « Механічні коливання й хвилі» Тематична №3 |
1 |
|
||
33 |
8 |
|
Коливальний контур. Виникнення електромагнітних коливань у коливальному контурі.
|
1 |
|
||
34 |
9 |
|
Частота власних коливань контуру. |
1 |
|
||
35 |
10 |
|
Утворення і поширення електромагнітних хвиль. Швидкість поширення, довжина і частота електромагнітної хвилі. |
1 |
|
||
36 |
11 |
|
Шкала електромагнітних хвиль. |
1 |
|
||
37 |
12 |
|
Властивості електромагнітних хвиль різних діапазонів частот. Електромагнітні хвилі в природі й техніці. |
1 |
|
||
38 |
13 |
|
Розв’язок задач |
1 |
|
||
39 |
14 |
|
Навчальний проект «Електромагнітні хвилі в природі і техніці.» |
1 |
|
||
40 |
15 |
|
Урок узагальнення та систематизації знань з теми «Коливання й хвилі». Тематична №3 |
1 |
|
||
|
|
|
Розділ ІV. Хвильова й квантова оптика(11 год)
|
|
|
||
41 |
1 |
|
Розвиток уявлень про природу світла. Поширення світла в різних середовищах. Поглинання і розсіювання світла. |
1 |
|
||
42 |
2 |
|
Відбивання і заломлення світла. Закони заломлення світла. |
1 |
|
||
43 |
3 |
|
Світло як електромагнітна хвиля. Дисперсія світла. Неперервний спектр світла. Спектроскоп. |
1 |
|
||
44 |
4 |
|
Інтерференція і дифракція світлових хвиль. |
1 |
|
||
45 |
5 |
|
Лабораторна робота№4 «Спостереження оптичних явищ.» Інструктаж з БЖД. |
1 |
|
||
46 |
6 |
|
Квантові властивості світла. Гіпотеза М. Планка. |
1 |
|
||
47 |
7 |
|
Фотоефект. Рівняння фотоефекту. Застосування фотоефекту. |
1 |
|
||
48 |
8 |
|
Світлові кванти. Маса, енергія та імпульс фотона. |
1 |
|
||
49 |
9 |
|
Корпускулярно-хвильовий дуалізм світла |
1 |
|
||
50 |
10 |
|
Навчальний проект «Квантові генератори та їх застосування.» |
1 |
|
||
51 |
11 |
|
Урок узагальнення та систематизації знань з теми «Хвильова й квантова оптика». Тестування. |
1 |
|
||
|
|
|
Розділ V. Атомна та ядерна фізика (14 год)
|
|
|
||
52 |
1 |
|
Історія вивчення атома. Ядерна модель атома. |
1 |
|
||
53 |
2 |
|
Квантові постулати Н. Бора. Випромінювання та поглинання світла атомами. |
1 |
|
||
54 |
3 |
|
Атомні й молекулярні спектри. Спектральний аналіз та його застосування. Рентгенівське випромінювання. |
1 |
|
||
55 |
4 |
|
Лабораторна робота №6 «Спостереження неперервного і лінійчастого спектрів речовини.» Інструктаж з БЖД. |
1 |
|
||
56 |
5 |
|
Атомне ядро. Протонно-нейтронна модель атомного ядра. Нуклони. Ядерні сили і їх особливості. |
1 |
|
||
57 |
6 |
|
Стійкість ядер. Взаємозв'язок маси та енергії. Енергія зв’язку атомного ядра. |
1 |
|
||
58 |
7 |
|
Способи вивільнення ядерної енергії: синтез легких і поділ важких ядер. Ланцюгова реакція поділу ядер Урану. |
1 |
|
||
59 |
8 |
|
Фізичні основи ядерної енергетики. Ядерна енергетика та екологія. |
1 |
|
||
60 |
9 |
|
Радіоактивність. Види радіоактивного випромінювання. Період напіврозпаду. |
1 |
|
||
61 |
11 |
|
Отримання і застосування радіонуклідів. Радіоактивний захист людини. |
1 |
|
||
62 |
12 |
|
Елементарні частинки. Загальна характеристика елементарних частинок. Класифікація елементарних частинок. Кварки. Космічне випромінювання. |
1 |
|
||
63 |
13 |
|
Контрольна робота. |
1 |
|
||
64 |
14 |
|
Урок узагальнення та систематизації знань з теми «Атомна та ядерна фізика». |
|
|
||
|
|
|
Фізичний практикум (5 год) |
|
|
||
65 |
1 |
|
Лабораторний практикум. Визначення енергії зарядженого конденсатора. |
1 |
|
||
66 |
2 |
|
Лабораторний практикум. Дослідження електричних кіл. |
1 |
|
||
67 |
3 |
|
Лабораторний практикум. Визначення прискорення вільного падіння за допомогою маятника. |
1 |
|
||
68 |
4 |
|
Лабораторний практикум. Вивчення треків заряджених частинок за готовими фотографіями. |
1 |
|
||
69 |
5 |
|
Урок узагальнення та систематизації знань |
1 |
|
||
|
|
|
Узагальнюючі заняття (1год)
|
|
|
||
70 |
1 |
|
Фізична картина світу як складова природничо-наукової картини світу. Роль науки і техніки в житті людини та суспільному розвитку.
|
1 |
|
||