Календарне планування уроків фізики для 7 класу. План складено відповідно до програми для 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів (за новим Державним стандартом базової і повної середньої освіти) . Київ: Видавничий дім «Освіта», 2013рік. Затверджено наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804
Номер уроку в черзі |
Номер уроку в темі |
Дата
|
Тема уроку |
Кількість годин |
Примітки |
|
7-А
|
7-Б |
|||||
|
|
|
|
Вступ (1год)
|
|
|
1 |
1 |
|
|
Фізика як навчальний предмет у школі. Фізичний кабінет та його обладнання. Правила безпеки у фізичному кабінеті |
1 |
|
|
|
|
|
Розділ 1. ФІЗИКА ЯК ПРИРОДНИЧА НАУКА. ПІЗНАННЯ ПРИРОДИ. (9год)
|
|
|
2 |
1 |
|
|
Фізика як фундаментальна наука про природу. Фізичні тіла й фізичні явища. Речовина і поле. |
1 |
|
3 |
2 |
|
|
Основні положення атомно-молекулярного вчення про будову речовини. Початкові відомості про будову атома. |
1 |
|
4 |
3 |
|
|
Фізичні величини та їх вимірювання. Міжнародна система одиниць фізичних величин. |
1 |
|
5 |
4 |
|
|
Лабораторна робота № 1. « Ознайомлення з вимірювальними приладами. Визначення ціни поділки шкали приладу.» |
1 |
|
6 |
5 |
|
|
Лабораторна робота № 2. «Вимірювання об’єму твердих тіл, рідин i сипких матеріалів.» |
1 |
|
7 |
6 |
|
|
Лабораторна робота № 3. « Вимірювання розмірів малих тіл різними способами.» |
1 |
|
8 |
7 |
|
|
Розв’язування задач |
1 |
|
9 |
8 |
|
|
Навчальний проект Фізика в побуті, техніці, виробництві. Спостереження фізичних явищ довкілля. Дифузія в побуті. |
1 |
|
10 |
9 |
|
|
Урок узагальнення та систематизації знань. |
1 |
|
|
|
|
|
Розділ 2. МЕХАНІЧНИЙ РУХ (20 год)
|
|
|
11 |
1 |
|
|
Механічний рух. Відносність руху.. Тіло відліку. Система відліку. Матеріальна точка |
1 |
|
12 |
2 |
|
|
Траєкторія. Шлях. Переміщення. |
1 |
|
13 |
3 |
|
|
Прямолінійний рівномірний рух. Швидкість руху . |
1 |
|
14 |
4 |
|
|
Розв’язування задач |
1 |
|
15 |
5 |
|
|
Графіки рівномірного прямолінійного руху. |
1 |
|
16 |
6 |
|
|
Розв’язування задач |
1 |
|
17 |
7 |
|
|
Прямолінійний нерівномірний рух. Середня швидкість нерівномірного руху. |
1 |
|
18,19 |
8,9 |
|
|
Розв’язування задач |
2 |
|
20 |
10 |
|
|
Урок узагальнення та систематизації знань. |
1 |
|
21 |
11 |
|
|
Рівномірний рух матеріальної точки по колу. Період обертання. |
1 |
|
22 |
12 |
|
|
Лабораторна робота № 4. «Визначення періоду обертання тіла.» |
1 |
|
23 |
13 |
|
|
Розв’язування задач |
1 |
|
24 |
14 |
|
|
Коливальний рух. Амплітуда коливань. Період і частота коливань. Маятники. |
1 |
|
25 |
15 |
|
|
Лабораторна робота № 5. «Дослідження коливань нитяного маятника.» |
1 |
|
26,27 |
16,17 |
|
|
Розв’язування задач |
2 |
|
28 |
18 |
|
|
Контрольна робота №1.
|
1 |
|
29 |
19 |
|
|
Навчальний проект Визначення середньої швидкості нерівномірного руху. Порівняння швидкостей рухів тварин, техніки тощо. Обертальний рух в природі – основа відліку часу. Коливальні процеси в техніці та живій природі. |
1 |
|
30
|
20 |
|
|
Урок узагальнення та систематизації знань. |
1 |
|
|
|
|
|
Розділ 3. ВЗАЄМОДІЯ ТІЛ. СИЛА (25 год) |
|
|
31 |
1 |
|
|
Явище інерції. Інертність тіла. |
1 |
|
32 |
2 |
|
|
Маса тіла. Густина речовини. |
1 |
|
33 |
3 |
|
|
Розв’язування задач |
1 |
|
34 |
4 |
|
|
Лабораторна робота № 6. «Вимірювання маси тіл методом зважування.» |
1 |
|
35 |
5 |
|
|
Лабораторна робота № 7. «Визначення густини речовини (твердих тіл і рідин).» |
1 |
|
36 |
6 |
|
|
Взаємодія тіл. Сила. Динамометри. Додавання сил. Рівнодійна. Графічне зображення сил |
1 |
|
37 |
7 |
|
|
Деформація. Сила пружності. Закон Гука. |
1 |
|
38 |
8 |
|
|
Розв’язування задач |
1 |
|
39 |
9 |
|
|
Лабораторна робота № 8. «Дослідження пружних властивостей тіл.» |
1 |
|
40 |
10 |
|
|
Сила тяжіння. Вага тіла. Невагомість. |
1 |
|
41 |
11 |
|
|
Тертя. Сили тертя. Коефіцієнт тертя ковзання. Тертя в природі й техніці. |
1 |
|
42 |
12 |
|
|
Розв’язування задач |
1 |
|
43 |
13 |
|
|
Лабораторна робота № 9. « Визначення коефіцієнта тертя ковзання.» |
1 |
|
44 |
14 |
|
|
Урок узагальнення та систематизації знань. |
1 |
|
45 |
15 |
|
|
Тиск твердих тіл на поверхню. Сила тиску. |
1 |
|
46 |
16 |
|
|
Тиск рідин і газів. Закон Паскаля. |
1 |
|
47 |
17 |
|
|
Розв’язування задач |
1 |
|
48 |
18 |
|
|
Сполучені посудини. Манометри. |
1 |
|
49 |
19 |
|
|
Атмосферний тиск. |
1 |
|
50 |
20 |
|
|
Вимірювання атмосферного тиску. Барометри. |
1 |
|
51 |
21 |
|
|
Розв’язування задач |
1 |
|
52 |
22 |
|
|
Виштовхувальна сила в рідинах і газах. Закон Архімеда. |
1 |
|
53 |
23 |
|
|
Лабораторна робота №10. «З`ясування умов плавання тіла.» |
1 |
|
54 |
24 |
|
|
Навчальний проект Розвиток судно- та повітроплавання. Досягнення українських конструкторів у суднобудуванні та повітроплаванні. |
1 |
|
55 |
25 |
|
|
Урок узагальнення та систематизації знань. |
1 |
|
|
|
|
|
Розділ 4. МЕХАНІЧНА РОБОТА ТА ЕНЕРГІЯ. (11 год)
|
|
|
56 |
1 |
|
|
Механічна робота. Потужність. |
1 |
|
57 |
2 |
|
|
Механічна енергія та її види. |
1 |
|
58 |
3 |
|
|
Закон збереження й перетворення енергії в механічних процесах та його практичне застосування. |
1 |
|
59 |
4 |
|
|
Прості механізми. Момент сили. |
1 |
|
60 |
5 |
|
|
Важіль. Умови рівноваги важеля. |
1 |
|
61 |
6 |
|
|
Лабораторна робота № 11. « Вивчення умови рівноваги важеля.» |
1 |
|
62 |
7 |
|
|
Коефіцієнт корисної дії механізмів. |
1 |
|
63 |
8 |
|
|
Лабораторна робота № 12. « Визначення ККД простого механізму.» |
1 |
|
64 |
9 |
|
|
Контрольна робота №2. |
1 |
|
65 |
10 |
|
|
Навчальний проект Становлення і розвиток знань про фізичні основи машин і механізмів. Прості механізми у побутових пристроях. Біомеханіка людини. Використання енергії природних джерел. |
1 |
|
66 |
11 |
|
|
Урок узагальнення та систематизації знань. |
1 |
|
67-70 |
|
|
|
Резерв |
4 |
|