Фізичний квест «Подорож в країну фізики»
Даний виховний захід дозволить учням побачити «незвичайне» в «звичайному», познайомитися з деякими цікавими фактами з життя вчених-фізиків, розгадати кросворд і навіть здивуватися. Завдання вікторини допоможуть зазирнути за межі предмета, сприяють розвитку логічного мислення та творчості. А також дізнатися, як наші пращури святкували свято Св. Катерини та Св. Андрія, та навіть стати учасником народного обряду "кусання КАЛИТИ".
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Термометр
|
|
|
|
Маятник
|
|
|
|
|
Динамометр
|
|
|
|
|
|
|
Лінійка
|
|
|
|
|
|
|
Рулетка
|
|
|
|
|
Мензурка
|
|
|
|
|
|
|
Терези
|
|
|
|
|
|
|
|
гирьки
Школа І-ІІІ ступенів №284 м. Києва
Сценарій виховного заходу у 7 класах :
Фізичний квест «Подорож в країну фізики»
вчитель фізики : Єременко А.Л.
Київ-2017
Фізичний квест «Подорож в країну фізики»
Даний виховний захід дозволить учням побачити «незвичайне» в «звичайному», познайомитися з деякими цікавими фактами з життя вчених-фізиків, розгадати кросворд і навіть здивуватися. Завдання вікторини допоможуть зазирнути за межі предмета, сприяють розвитку логічного мислення та творчості.
Мета квесту: активізація діяльності учнів, розвиток інтересу до фізики, поглиблення знань.
Ведуча 1: (Вступне слово)
Науку всё глубже постигнуть стремись,
Познанием вечного жаждой томись.
Лишь первых познаний блеснёт тебе свет,
Узнаешь: предела для знания нет.
(Перський і таджицький поет. 940-1030 рр.)
Ведуча 2: Наша зустріч пройде в формі вікторини. У нас є 3 команди, по команді з кожного 7 класу.
Але перш ніж розпочати наш квест хочу представити вам наше “найсуровіше” у світі ЖУРІ:
ЦЕ:
Ведуча 1: Журі представлене, прийшла черга представити наші команди.
Отже 1 конкурс, за який можна отримати максимально 3 бали, це ПРЕЗЕНТАЦІЯ КОМАНДИ.
Ваша задача за 5 хвилин придумати назву, девіз та як найкраще та креативніше представити свою команду. Час пішов...
(через 5 хв команди по черзі представляють свої команди, журі виставляє оцінки)
Ведуча 2:
Отже, переходимо до 2 конкурсу
Конкурс 2
«БЛІЦ ТУРНІР».
(Кожна команда за 1-2 хвилини повинна дати як найбільше правильних відповідей)
Питання для 1 команди:
1.Прилад для вимірювання сили (динамометр)
2.Прилад для вимірювання атмосферного тиску (барометр)
3.Лінія, уздовж якої рухається тіло (траєкторія)
4.Велечина, що дорівнює відношенню пройденого шляху до часу (швидкість)
5.Одиниця маси (кг)
6.Зміна з плином часу положення тіла відносно інших тіл (механічний рух)
7. У якому розсолі - гарячому або холодному швидше просолюється огірки? (В гарячому)
Питання для 2 команди:
Питання для 3 команди:
1. Що означає слово «фізика» в перекладі з грецької?(природа)
2. Що таке матерія? (те з чого складається Всесвіт)
3.Як називається повітряна оболонка Землі?(атмосфера)
4.Прилад для вимірювання маси?(ваги)
5.Вода у газоподібному стані.(пара)
6.Перша людина ,що полетіла в космос.(Ю Гагарін)
7.Яка вода стане льодом швидше: холодна чи гаряча?(гаряча)
(Підведення підсумків 1 конкурсу. Журі підраховують бали команд.)
Конкурс 3.
ХВИЛИНКА-ВЕСЕЛИНКА
Ведуча 1: Наш наступний конкурс буде не звичайним! Він має назву ХВИЛИНКА-ВЕСЕЛИНКА.
Ведуча 2: Послухайте умови конкурсу: ведучий зачитує досить серйозне запитання. Задача кожної команди, після обговорення протягом 1 хв, відповісти на це питання , АЛЕ ЖАРТІВЛИВО! Максимальний бал за цей конкурс-3 бали. Всі 3 команди відповідають на одне й теж питання почерзі. (Подібно до конкурсів “ЛІГА СМІХУ”)
1. Щодоби Земля додає у вазі 400 тонн. За рахунок чого?
(Космічного пилу)
2. Який іноземний термін В.И.Даль пропонує замінити російським словом «колоземіца» або «міроколіца»? (Атмосфера)
3. Для чого діти вчать вірш «Кожен мисливець бажає знати де сидить фазан»? (Щоб запам'ятати порядок кольорів веселки)
4. Навіщо шведські вчені запропонували фарбувати рейки в білий колір?
(Щоб відбиваючи сонячні промені, вони слабкіше нагрівалися і менше розширювалися, зменшуючи небезпеку аварій)
Конкурс 4.
ФІЗИЧНА КАЛИТА
Ведучий 1: Діти, а чи знаєте ви який сьогодні день, яке свято ми сьогодні святкуємо? А чи чули ви колись про свято Катерини, Андрія? А чи знаєте як наші пращури святкували ці свята?
Ведучий 2: Вони влащтовували ВЕЧОРНИЦІ!!! Вечорниці, це такі собі вечірки, що переважно влаштовувалися в хатах одиноких вдів, що не мали дітей, і на які сходилася майже вся місцева молодь. На вечорницях танцювали, співали, ворожили, а дівчата готували спеціальний хліб- КАЛИТУ у вигляді кола, бублика. В розпал “вечірки” цю КАЛИТУ підвішували до палиці або сволоку, а парубки “всівшись” верхи на мітлу, що імітувала коня по-черзі намагалися її вхопити зубами, та відкусити шматочок, без рук. Хто це зміг зробити вважався найкращим парубком на вечорниці. А того, кому це зробити не вдалося обмазували сажею, або крейдою.
Ведучий 1: Так от наш наступний конкурс має назву ФІЗИЧНА КАЛИТА. В ньому беруть участь лише хлопці. У нас з Вами є КАЛИТА (великий бублик прив”язаний стрічечкою до палиці) і є коні (мітли, швабри лінійки). Задача наших козаків, скакаючи на своєму коні, вхопити КАЛИТУ і відкусити від неї шматочок. Хто зможе це зробити- отримує ребус з відгадкою. А кому не вдалося відхопити шматочок приносить команді нерозгаданий ребус, який потрібно відгадати. В ребусах зашифровані прилади. Які ви маєте знайти в фізичному кабінеті. Хто найкраще справиться, отримає перемогу в даному конкурсі. До речі, журі виставляє 2 оцінки: 1-за креативність та артистизм кусання КАЛИТИ та розгадування ребусів (3 бали), 2-за правильно знайдені прилади (3 бали).
Ребуси :
2.маятник.
3. динамометр.
4. лінійка.
5. рулетка.
6. мензурка.
7. терези,.
8.гирьки.
Конкурс 5.
ЗАГАДКИ
Ведучий 1: Наступний конкурс має назву ЗАГАДКИ. Це означає, що зараз ми з вами перевіримо хто найерудованіший та вміє найшвидше думати. Відповідь дає той, хто перший підніме руку. І приносить команді 1 бал. За викрикування з команди знімається 1 бал! Якщо надана відповідь помилкова, відгадку має право сказати інший гравець, що перший підняв руку.
1. Хто не вчившись на всіх мовах розмовляє? (Відлуння)
2. Вдень скло розбите, за ніч засклене. (Лід)
3. Навколо носа в'ється, а в руки не дається. (Запах)
4.Спершу блиск, потім тріск, а за тріском плескіт. (Блискавка, грім, дощ)
5.Чого в хаті не видно (повітря)
6.Привела я сонце за своє віконце, до стелі підвісила, стало в будинку весело. (Лампочка)
7. На дворі горою, а в хаті водою. (Сніг)
8.Ніг не маю,а ходжу. Рота не маю ,а скажу. Коли обідати,коли спати, коли роботу починати.(Годинник)
9.То справа, то зліва, то за спиною йде вона поруч зі мною. (Тінь).
Підведення підсумків конкурсу. Підрахунок правильних відповідей.
Конкурс 7.
КОЛЕСО ІСТОРІЇ
Ведучий 2: Наступний наш конкурс розкриє нам одну з таємниць історії. Вам необхідно відгадати, що знаходиться в НОВОРІЧНІЙ СКРИНЦІ. (3 бали) ( в клас заноситься НОВОРІЧНА СКРИНЬКА з відгадкою в середині.
А в ній знаходиться будильник часів Олександра Македонського
(Півень)
ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ
Ведуча 1: Наші конкурси підійшли до кінця. Журі підводить підсумки. А ми з вами зробимо невеличку музичну перерву. (Поки журі рахує бали, можливо хтось виступить з номером художньої самодіяльності, або можна включити приємну ритмічну музику)
Врочисте нагородження переможців!!!
Ведучі надають слово почесному жюрі:
Журі оголошує переможців, вручає грамоти, призи.
Ведучі дякують учасникам та журі, за чудову гру.
Ведуча 1: Ви зі мною погодитеся, що ФІЗИКА - дивовижна: вона всемогутня і цікава, навіть якщо в ній дуже слабо розбираєшся.
Ведуча 2:І як говорить арабська мудрість «Ніколи не соромся запитувати про те, чого не знаєш».
Дякую всім за увагу!