за Типовою освітньою програмою, розробленою під керівництвом Савченко О. Я. 3-4 клас,
затвердженою Наказом Міністерства освіти і науки України від 12.08.2022 № 743-22.
За підручником:І. Грущинська, З.Хитра, І.Дробязко «Я досліджую світ», 4 клас, у 2-х частинах, 2 частина. (Тернопіль: Видавництво «Підручники та посібники», 2021)
№ п/п |
Вид роботи |
Кількість діагностувальних робіт |
|
І семестр |
ІІ семестр |
||
1. |
Діагностувальна робота |
3 |
4 |
№ |
Дата |
Тема уроку |
ЯК БУТИ ЛЮДИНОЮ |
||
1 тиждень. Життя – найбільша цінність |
||
1. |
|
Чому життя людини — це найбільша цінність? |
2. |
|
Як потрібно піклуватися по своє здоров’я? |
3. |
|
Як ти дотримуєшся безпечного способу життя? |
2 тиждень. Моральні чесноти |
||
4. |
|
Які моральні цінності у житті — найважливіші? |
5. |
|
Чому життєлюби почуваються щасливішими? |
6. |
|
Як самооцінка впливає на якість життя? |
3 тиждень. Цілі особистісного зростання |
||
7. |
|
Як правильно організовувати свій розпорядок дня? |
8. |
|
Що означає — мати силу волі? |
9. |
|
Для чого потрібне вміння критично мислити? |
4 тиждень. Культура взаємин |
||
10. |
|
Коли спілкування приносить радість? |
11. |
|
Чому кажуть: «Вік живи — вік учись»? |
12. |
|
Застосовуємо знання щодня. Діагностувальна робота № 1 |
ЛЮДИНА І ВСЕСВІТ |
||
5 тиждень.Планета Земля – наш дім у Всесвіті |
||
13. |
|
Яка космічна адреса нашої планети? |
14. |
|
Чому нашу систему називають Сонячною? |
15. |
|
Які планети Сонячної системи називають великими? |
6 тиждень. Космічні тіла |
||
16. |
|
Які тіла Сонячної системи називають малими? |
17. |
|
Якими бувають зорі? |
18. |
|
Які сузір’я можна побачити на нічному небі? |
7 тиждень. Форма й обертальні рухи Землі |
||
19. |
|
Чому на Землі відбувається зміна дня і ночі? |
20. |
|
Чому на Землі відбувається зміна пір року? |
21. |
|
У чому неповторність Землі та Місяця? |
8 тиждень. Дослідження Всесвіту |
||
22. |
|
Як людство змінювало свої уявлення про Землю і Всесвіт? |
23. |
|
Як досліджують Всесвіт у наш час? |
24. |
|
Застосовуємо знання щодня. |
ЛЮДИНА І ПЛАНЕТА ЗЕМЛЯ |
||
9 тиждень. Зображення поверхні Землі |
||
25. |
|
Чому не можна зайти за обрій? |
26. |
|
Як орієнтуватися на місцевості? |
27. |
|
Для чого потрібні плани місцевості? |
10 тиждень. Карта розкриває світ |
||
28. |
|
Про що «розповідають» карти? |
29. |
|
Для чого потрібно вміти «читати»? |
30. |
|
Які океани та материки є на Землі? |
11 тиждень. На вітрильнику знань з Тихого океану в Атлантичний |
||
31. |
|
Який океан — найбільший? |
32. |
|
Який океан — найбільший? |
33. |
|
Який океан найдовший? |
12 тиждень. Від Індійського до Північного Льодовитого океану |
||
34. |
|
Які неповторні риси має Індійський океан? |
35. |
|
Який океан найменший? |
36 |
|
Застосовуємо знання щодня |
13 тиждень. Подорож найбільшими материками планети |
||
37. |
|
Який материк на Землі найбільший? |
38. |
|
У чому виявляються особливості рослинного і тваринного світу Європи й Азії? |
39. |
|
Який материк найспекотливіший на планеті? |
14 тиждень. З Африки — до Північної Америки |
||
40. |
|
У чому виявляються особливості рослинногоі тваринного світу Африки? |
41. |
|
У чому неповторність континентуПівнічна Америка? |
42. |
|
У чому виявляються особливості рослинногоі тваринного світу Північної Америки? |
15 тиждень. З Південної Америки — до Австралії |
||
43. |
|
Чим Південна Америка відрізняєтьсявід інших материків? |
44. |
|
У чому полягають неповторні риси рослин і тваринного світу Південної Америки? |
45. |
|
Які риси має Австралія — найсухіший материкЗемлі? |
16 тиждень. З усамітненої Австралії —до безлюдної Антарктиди |
||
46. |
|
Яких рослин і тварин можна побачити лише в Австралії? |
47. |
|
Чим Антарктида відрізняється від інших материків?. |
48. |
|
Застосовуємо знання щодня. |
№ |
Дата |
Тема уроку |
ЛЮДИНА Й ІСТОРІЯ |
||
17 тиждень. Стародавні цивілізації Азії і Африки |
||
49. |
|
Чому Єгипет називають «дарунком Нілу»? |
50. |
|
Як Єрусалим став колискою трьох релігій? |
51. |
|
Чим славився Давній Китай? |
18 тиждень. Стародавня Європа |
||
52. |
|
Як жили в Стародавній Греції? |
53. |
|
Якою була культура Давнього Риму? |
54. |
|
Хто були видатними мандрівниками та першовідкривачами на Землі? |
19 тиждень. Символи народів і країн світу |
||
55. |
|
Які є символи в різних країнах? |
56. |
|
Які існують міжнародні союзи? |
57. |
|
Застосовуємо знання щодня |
20 тиждень. Давня Україна |
||
58. |
|
Які народи жили на території давньої України? |
59. |
|
Чим славилась княжа Київська Русь? |
60. |
|
Якою була Галицько-Волинська держава |
21 тиждень. Козацька доба |
||
61. |
|
Чому козаків називали запорожцями? |
62. |
|
Хто прославив Запорозьку Січ? |
63. |
|
Якими були ремесла? |
22 тиждень. Сучасна Україна |
||
64. |
|
Як гривня стала національною грошовою одиницею? |
65. |
|
Хто прославив Україну у світі? |
66. |
|
Застосовуємо знання щодня. |
ЛЮДИНА І ПРИРОДА УКРАЇНИ |
||
23 тиждень. Україна на карті світу |
||
67. |
|
Як знайти Україну на карті світу? |
68. |
|
Які форми земної поверхні переважають в Україні? |
69. |
|
На які корисні копалини багата українська земля? |
24 тиждень. Водойми України |
||
70. |
|
Які водні багатства є в Україні? |
71. |
|
Чим схожі всі річки? |
72. |
|
Чим схожі всі річки? |
25 тиждень. Водойми та ґрунти твого рідного краю |
||
73. |
|
Чому Чорне й Азовське моря неповторні? |
74. |
|
Чи достатньо води у твоєму краї? |
75. |
|
Ч родючі ґрунти у твоєму краї? |
26 тиждень. Природні зони України |
||
76. |
|
Який клімат в Україні? |
77. |
|
Про що розповідає карта природних зон України? |
78. |
|
Застосовуємо знання щодня. |
27 тиждень. Полісся – зона мішаних лісів |
||
79. |
|
Яка природа в Поліссі – зоні мішаних лісів? |
80. |
|
Які особливості рослинного і тваринного світу Полісся? |
81. |
|
Чому господарська діяльність людей залежить від природи Полісся? |
28 тиждень. Лісостеп |
||
82. |
|
Чому природну зону назвали лісостеповою? |
83. |
|
Чому природну зону назвали лісостеповою? |
84. |
|
Як природа лісостепу впливає на господарську діяльність людини? |
29 тиждень. Степ |
||
85. |
|
Яка природа у степу? |
86. |
|
Які рослини і тварини населяють степову зону? |
87. |
|
Які галузі господарства розвинуті у степовій зоні? |
30 тиждень. Карпатські і Кримські гори |
||
88. |
|
Яка природа в Карпатських горах? |
89. |
|
Яка природа у Кримських горах і на південному березі Криму? |
90. |
|
Яка природа у Кримських горах і на південному березі Криму? |
31 тиждень. Природні ресурси України |
||
91. |
|
Які природні ресурси є в Україні? |
92. |
|
Які несприятливі природні явища відбуваються в Україні? |
93. |
|
Застосовуємо знання щодня. |
ЛЮДИНА І МАЙБУТНЄ |
||
32 тиждень. Історія взаємодії людини і природи |
||
94. |
|
Чи давні люди впливали на природу? |
95. |
|
Як сільське господарство змінює природу? |
96. |
|
Як розвиток промисловості впливав на природу? |
33 тиждень. Катастрофи: природні й рукотворні |
||
97. |
|
Які екологічні катастрофи природні, а які рукотворні? |
98. |
|
Що таке глобальне потепління? |
99. |
|
Чому наступають пустелі? |
34 тиждень. Ліси – обереги природи |
||
100. |
|
Чому ліси називають оберегами природи? |
101. |
|
Чому зникають ліси? |
102. |
|
Де будемо брати питну воду? |
35 тиждень. Загроза багатствам природи |
||
103. |
|
Які загрози для рослин і тварин несе діяльність людини? |
104. |
|
Як стати природі «другом»? |
105. |
|
Застосовуємо знання щодня. |