Календарно – тематичне планування уроків біології 7-й клас
(70 години — 2 години на тиждень, з них 6 годин — резервних)
Складено згідно з навчальною програмою для загальноосвітніх навчальних закладів,біологія 6-9 класи.
Програма затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України (наказ №804 від 07.06.2017)
[https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/navchalni-programi/navchalni-programi-5-9-klas]
№
|
№ ск. |
Дата |
Дата ск. |
Зміст навчального матеріалу |
Міні-проекти, лабораторні та практичні роботи |
Примітки |
|||
Вступ (орієнтовно 4 години) |
|
||||||||
1. |
|
|
|
Тварина - живий організм. |
Первинний інструктаж з БЖД |
|
|||
2. |
|
|
|
Основні відмінності тварин від рослин та грибів. Особливості живлення тварин. |
|
|
|||
3. |
|
|
|
Будова тварин: клітини |
|
|
|||
4. |
|
|
|
Органи та системи органів тваринних організмів. |
|
|
|||
Тема1. Різноманітність тварин (орієнтовно 26 год) |
|||||||||
5. |
|
|
|
Способи класифікації тварин. |
|
|
|||
6. |
|
|
|
Кишковопорожнинні. |
|
|
|||
7. |
|
|
|
Різноманітність кишковопорожнинних, роль у природі та значення в житті людини |
|
|
|||
8. |
|
|
|
Кільчасті черви. Лабораторне дослідження №1. Зовнішня будова та рух кільчастих червів (на прикладі дощового черв’яка або трубочника). Інструктаж з БЖД. |
Лабораторне дослідження №1. Зовнішня будова та рух кільчастих червів |
|
|||
9. |
|
|
|
Узагальнення знань з теми «Різноманітність тварин» - проміжне. |
|
Тематична |
|||
10. |
|
|
|
Членистоногі. |
|
|
|||
11. |
|
|
|
Ракоподібні. |
|
|
|||
12. |
|
|
|
Павукоподібні. |
|
|
|||
13. |
|
|
|
Комахи. |
|
|
|||
14. |
|
|
|
Різноманітність комах. Захист міні-проектів. |
Захист міні-проектів. |
|
|||
15. |
|
|
|
Практична робота №1. Виявлення прикладів пристосувань до способу життя в комах. Інструктаж з БЖД. |
Практична робота №1. Виявлення прикладів пристосувань до способу життя в комах. |
|
|||
16. |
|
|
|
Молюски (М’якуни) |
|
|
|||
17. |
|
|
|
Різноманітність молюсків. Лабораторне дослідження №2. Будова черепашки (мушлі) черевоногих та двостулкових молюсків. Інструктаж з БЖД. |
Лабораторне дослідження №2. Будова черепашки (мушлі) черевоногих та двостулкових молюсків. |
|
|||
18. |
|
|
|
Паразитичні черви –гельмінти. |
|
|
|||
19. |
|
|
|
Паразитичні та кровосисні членистоногі. |
|
|
|||
20. |
|
|
|
Контрольна робота №1 |
|
|
|||
21. |
|
|
|
Узагальнення знань з теми «Різноманітність тварин» - проміжне. |
|
Тематична |
|||
22. |
|
|
|
Хордові (загальна характеристика). Безчерепні і хребетні. |
|
|
|||
23. |
|
|
|
Риби. |
|
|
|||
24. |
|
|
|
Різноманітність риб. |
|
|
|||
25. |
|
|
|
Амфібії. |
|
|
|||
26. |
|
|
|
Рептилії. |
|
|
|||
27. |
|
|
|
Птахи. Визначальні ознаки будови, біологічні особливості, середовища існування. |
|
|
|||
28. |
|
|
|
Птахи. Розмноження та розвиток. Сезонні явища в житті птахів. |
|
|
|||
29. |
|
|
|
Практична робота №2. Виявлення прикладів пристосувань до способу життя у представників різних екологічних груп птахів. Інструктаж з БЖД. |
Практична робота №2. Виявлення прикладів пристосувань до способу життя у представників різних екологічних груп птахів. |
|
|||
30. |
|
|
|
Різноманітніття птахів. Основні групи птахів, їхнє значення та охорона. |
|
|
|||
31. |
|
|
|
Узагальнення знань з теми «Різноманітність тварин» - проміжне. |
|
Тематична |
|||
32. |
|
|
|
Ссавці. Загальна характеристика. |
|
|
|||
33. |
|
|
|
Різноманітність ссавців: яйцекладні, сумчасті, комахоїдні, рукокрилі. |
|
|
|||
34. |
|
|
|
Різноманітність ссавців: гризуни, зайцеподібні, копитні |
|
|
|||
35. |
|
|
|
Різноманітність ссавців: хижі, китоподібні, примати.
|
|
|
|||
36. |
|
|
|
Практична робота №3. Визначення особливостей зовнішньої будови хребетних тварин у зв’язку з пристосуванням до різних умов існування. Інструктаж з БЖД. |
Практична робота №3. Визначення особливостей зовнішньої будови хребетних тварин у зв’язку з пристосуванням до різних умов існування. |
|
|||
37. |
|
|
|
Узагальнення та систематизація знань з теми «Різноманітність тварин». |
|
Тематична |
|||
Тема 2. Процеси життєдіяльності тварин (орієнтовно 16 год) |
|||||||||
38. |
|
|
|
Живлення і травлення. Особливості обміну речовин гетеротрофного організму. Різноманітність травних систем. |
|
|
|||
39. |
|
|
|
Дихання та газообмін у тварин. Органи дихання, їх різноманітність та функції. Значення процесів дихання для вивільнення енергії в клітині |
|
|
|||
40. |
|
|
|
Транспорт речовин у тварин. Незамкнена та замкнена кровоносні системи. Кров, її основні функції. |
|
|
|||
41. |
|
|
|
Практична робота №4. Порівняння будови кровоносної системи хребетних тварин. Інструктаж з БЖД. |
Практична робота №4. Порівняння будови кровоносної системи хребетних тварин. |
|
|||
42. |
|
|
|
Виділення, його значення для організму. Форми та органи виділення тварин. |
|
|
|||
43. |
|
|
|
Два типи симетрії як відображення способу життя. Способи пересування тварин. |
|
|
|||
44. |
|
|
|
Опора і рух. Види скелету. Значення опорно-рухової системи. |
|
|
|||
45. |
|
|
|
Практична робота №5. Порівняння будови скелетів хребетних тварин. Інструктаж з БЖД.
|
Практична робота №5. Порівняння будови скелетів хребетних тварин. |
|
|||
46. |
|
|
|
Покриви тіла тварин, їх різноманітність та функції. Лабораторне дослідження №3. Особливостей покривів тіла тварин. Інструктаж з БЖД. |
Лабораторне дослідження №3. Особливостей покривів тіла тварин. |
|
|||
47. |
|
|
|
Нервова система, її значення і розвиток у різних тварин. |
|
|
|||
48. |
|
|
|
Практична робота №6. Порівняння будови головного мозку хребетних тварин (на муляжах/моделях). Інструктаж з БЖД. |
Практична робота №6. Порівняння будови головного мозку хребетних тварин. |
|
|||
49. |
|
|
|
Органи чуття їх значення. |
|
|
|||
50. |
|
|
|
Розмноження та його значення. Форми розмноження тварин. Статеві клітини та запліднення. |
|
|
|||
51. |
|
|
|
Розвиток тварин (з перетворенням та без перетворення).
|
|
|
|||
52. |
|
|
|
Періоди та тривалість життя тварин. Лабораторне дослідження №4. Визначення віку тварин (на прикладі двостулкових молюсків і кісткових риб). Інструктаж з БЖД. |
Лабораторне дослідження №4. Визначення віку тварин (на прикладі двостулкових молюсків і кісткових риб). |
|
|||
53. |
|
|
|
Узагальнення знань з теми «Процеси життєдіяльності тварин» |
|
Тематична |
|||
Тема 3. Поведінка тварин (орієнтовно 10 год) |
|||||||||
54. |
|
|
|
Поведінка тварин, методи її вивчення. Лабораторне дослідження №5. Спостереження за поведінкою тварин. Інструктаж з БЖД. |
Лабораторне дослідження №5. Спостереження за поведінкою тварин. |
|
|||
55. |
|
|
|
Вроджена і набута поведінка. Способи орієнтування тварин. Хомінг. Міграції тварин. |
|
|
|||
56. |
|
|
|
Форми поведінки тварин: дослідницька, харчова, захисна, гігієнічна, репродуктивна (пошук партнерів, батьківська поведінка та турбота про потомство). |
|
|
|||
57. |
|
|
|
Форми поведінки тварин: територіальна, соціальна. Типи угруповань тварин за К. Лоренцем. Ієрархія у групі. |
|
|
|||
58. |
|
|
|
Практична робота №7. Визначення форм поведінки тварин (за відео-матеріалами або описом). Інструктаж з БЖД. |
Практична робота №7. Визначення форм поведінки тварин (за відео-матеріалами або описом). |
|
|||
59. |
|
|
|
Комунікація тварин. Використання тваринами знарядь праці. Захист міні-проектів. |
Захист міні-проектів. |
|
|||
60. |
|
|
|
Елементарна розумова діяльність. Еволюція поведінки тварин, її пристосувальне значення. |
|
|
|||
61. |
|
|
|
Контрольна робота №2 |
|
|
|||
62. |
|
|
|
Узагальнення знань з теми «Поведінка тварин» |
|
Тематична |
|||
Тема 4. Організми і середовище існування (орієнтовно 6 год) |
|||||||||
63. |
|
|
|
Поняття про екосистему та чинники середовища. |
|
|
|||
64. |
|
|
|
Ланцюги живлення. Кругообіг речовин і потік енергії в екосистемі. |
|
|
|||
65. |
|
|
|
Співіснування організмів в угрупованнях. Вплив людини та її діяльності на екосистеми. Захист міні-проектів. |
Захист міні-проектів. |
|
|||
66. |
|
|
|
Природоохоронні території. Червона книга України. Екологічна етика. |
|
|
|||
67. |
|
|
|
Узагальнення знань з теми «Організми і середовище існування» |
|
|
|||
Узагальнення (орієнтовно 2 год) |
|||||||||
68. |
|
|
|
Подібність у будові та проявах життєдіяльності рослин, бактерій, грибів, тварин - свідчення єдності живої природи |
|
|
|||
69. |
|
|
|
Екскурсія Різноманітність тварин свого краю. |
|
|
|||
70. |
|
|
|
Екскурсія Пристосованість рослин і тварин до суспільного життя в природному угрупуванні. |
|
Тематична |
|||
|
|||||||||
Всього за рік: Контрольні роботи - 2 Тематичні атестації - 7 Практичні роботи - 7 Лабораторні дослідження - 5
Відділ освіти Ізюмської районної державної адміністрації
Малокомишуваська загальноосвітня школа І-ІІІ ст..
Ізюмської районної ради (державної адміністрації) Харківської області
Календарно-тематичне планування
з біології для 7 класу
на 2019/2020 навч. рік
Вчитель біології
спеціаліст
Чернуха Ганна Василівна
Розглянуто на засіданні методичного об’єднання
вчителів математично-природничого циклу
від _______________ протокол №________
«ПОГОДЖЕНО»
ЗДНР
____________ О.О. Старкова
«___»___________2019р.
Мала Комишуваха
2019