КАЛЕНДАРНЕ ПЛАНУВАННЯ З БІОЛОГІЇ 7 КЛАС

Про матеріал
Календарне планування біологія 7 клас, до підручника ОСТАПЧЕНКО Л.І. Містить тематику проектів, практичних, лабораторних досліджень, наскрізні лінії та очікувані результати діяльності учнів.
Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування

уроків біології

 

Складено згідно програми для загальноосвітніх навчальних закладів    Біологія,   7 клас зі змінами,

Програма затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804.( Рівень стандарту )

Підручник: Біологія: підруч. для 7-го класу загальноосвіт. навч. закл./Л.І.Остапченко,-2 видання;перероблено. – Київ: Генеза, 2020. – 208 с.: іл. Біологія: підруч. для 7-го класу загальноосвіт. навч. закл./Л.І.Остапченко, – Київ: Генеза, 2015. – 256 с.: іл.

з/п

Дата

Корекція дати

 Дата

Корекція дати

Тема уроку

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів

 

 

 

 

 

 

Діяльність (уміння)

Знання

Ставлення

 

 

 

 

 

Вступ

1

 

 

 

 

Вступний інструктаж з БЖД.

Тварина-живий організм. Особливості живлення тварин

розпізнає: - клітини, тканини, органи, системи органів тварин;

описує: - будову тіла тварин, використовуючи опудала, муляжі, вологі  препарати, колекції;

характеризує:- типи живлення: автотрофний та гетеротрофний;

порівнює:- клітини тварин,

рослин, грибів

оперує термінами:- тварини, автотрофний організм, гетеротрофний організм  називає:- середовища існування тварин; - прояви життєдіяльності тварин;- ознаки тваринної клітини;- тканини тварин, органи, системи органів та їхні функції;пояснює:- відмінності тварин від рослин та грибів

висловлює судження:

- щодо значення знань про тварин у природі та житті людини

2

 

 

 

 

Будова тваринної клітини. Основні відмінності тварин від рослин та грибів

3

 

 

 

 

Тканини тварин

4

 

 

 

 

Будова тварин:  органи та системи органів

Наскрізні змістові лінії

Підприємливість і фінансова грамотність

(орієнтує на практичне використання тварин у фермерському господарстві, розвиток лідерських ініціатив)

Тема№1 Різноманітність тварин

5

 

 

 

 

Різноманітність тварин. Поняття про класифікацію тварин

Розпізнає:
- тварин на зображеннях, у колекціях (на прикладі зазначених у змісті груп тварин);

характеризує:

- пристосування тварин до життя у воді;

- пристосування тварин до життя на суходолі;

- пристосування тварин до життя у ґрунті;

- пристосування тварин до польоту;

- пристосування тварин до паразитичного способу життя (на прикладі паразитичних червів та членистоногих);

установлює зв’язок

- між будовою тварин і способом життя;

вдосконалює уміння

- роботи з натуральними об’єктами та лабораторним обладнанням;

дотримується правил

- особистої гігієни для попередження зараження паразитичними безхребетними тваринами

оперує термінами:

- вид, безхребетні, хордові

- середовища існування та способи життя тварин;
- особливості зовнішньої будови, які відрізняють тварин зазначених груп серед інших організмів;

- рідкісні види тварин України та свого краю;

наводить приклади:

- тварин зазначених груп;
- видів тварин, поширених в Україні та своїй місцевості;

- видів тварин, що є паразитами людини та переносниками збудників хвороб

висловлює судження:

- щодо різноманітності тварин, їх ролі у природі та значення в житті людини;

- щодо значення знань про біологічні особливості паразитичних безхребетних тварин для попередження зараження ними;

виявляє:

- ціннісне ставлення до тварин та власного здоров’я;

робить висновок:

- особливості будови організму тварин є результатом пристосування до характерного для них способу життя

6

 

 

 

 

Тип Кишковопорожнинні, особливості їхньої будови та способу життя

7

 

 

 

 

Різноманітність кишковопорожнинних, їх роль у природі та значення в житті людини.

Міні – проект

Як  утворюються коралові острови?

8

 

 

 

 

Загальна характеристика типу Кільчасті черви

Лабораторне  дослідження №1 :

зовнішня  будова  та  рух кільчастих червів (на прикладі дощового черв’яка або трубочника)

 

9

 

 

 

 

Різноманітність червів, їх роль у природі та значення в життя людини. Паразитичні черви

10

 

 

 

 

Узагальнення матеріалів теми. Тематичне оцінювання

11

 

 

 

 

Загальна характеристика типу Членистоногі

12

 

 

 

 

Ракоподібні, особливості будови та способу життя

13

 

 

 

 

Різноманітність  ракоподібних, їх роль в природі та значення  в  житті людини

14

 

 

 

 

Павукоподібні, особливості їхньої будови та способу життя

15

 

 

 

 

Різноманітність павукоподібних, їх роль в природі та значення  в  житті людини

16

 

 

 

 

Комахи, особливості  їхньої будови та способу життя. Практична робота №1. Виявлення  прикладів пристосувань  до способу життя у комах

17

 

 

 

 

Різноманітність комах, їх роль у природі та значення  в  житті  людини

18

 

 

 

 

Молюски, особливості  їх будови і життєдіяльності. Лабораторне  дослідження №2.  Будова  черепашки (мушлі) черевоногих та двостулкових  молюсків

19

 

 

 

 

Різноманітність  молюсків, їх роль у природі та значення в житті людини.

Міні – проект

Як утворюються перлини?

20

 

 

 

 

Узагальнення матеріалів теми. Тематичне оцінювання

21

 

 

 

 

Біологічні особливості паразитичних безхребетних, попередження  зараження  ними

22

 

 

 

 

Риби, особливості  їхньої  будови  та  способу життя

23

 

 

 

 

Різноманітність риб, роль у природі  та  значення в житті людини

24

 

 

 

 

Амфібії, особливості  їхньої  будови та способу життя.

Різноманітність амфібій, роль у природі та значення  в  житті  людини

25

 

 

 

 

Рептилії особливості  їхньої  будови  та  способу життя. Різноманітність рептилій, роль у природі та значення в  житті  людини

26

 

 

 

 

Птахи, особливості  їхньої  будови  та  способу життя

27

 

 

 

 

Практична робота №2. Виявлення прикладів пристосувань до способу життя у різних птахів

28

 

 

 

 

Різноманітність птахів, роль  у  природі  та значення  в житті  людини

29

 

 

 

 

Контрольна робота №1

30

 

 

 

 

Ссавці, особливості  їхньої  будови  та  способу життя.

Міні – проект

Тварини  рекордсмени.

Зуби  ссавців

31

 

 

 

 

Практична  робота №3. Визначення особливостей зовнішньої будови хребетних  тварин у зв’язку з пристосуванням до різних умов  існування

32

 

 

 

 

Різноманітність ссавців. Роль  ссавців у природі та значення в житті людини.

Міні – проект

Тварини будівельники

Наскрізні змістові лінії

Здоров’я і безпека

(орієнтує на формування у школярів ціннісного ставлення до власного здоров’я)

Екологічна безпека та сталий розвиток

(орієнтує на розвиток у школярів екологічної свідомості, соціальної активності та відповідальності за збереження тварин)

Тема №2 Процеси  життєдіяльності  тварин

33

 

 

 

 

Особливості обміну речовин гетеротрофного організму. Живлення і травлення. Різноманітність травних систем

розрізняє (на зображеннях):

- системи органів тварин;

- типи симетрії тіла тварин;

типи кровоносної системи;

- типи розвитку тварин;

характеризує:

- різноманітність травних систем тварин;

- транспорт речовин у тварин різних груп;

- радіальну та двобічну симетрії тіла;

- способи пересування тварин;

- різноманітність покривів тіла тварин;

- особливості нервової системи та органів чуття в різних груп тварин;

- форми розмноження, запліднення тварин;

- прямий та непрямий розвиток;

порівнює:

- органи та системи органів в різних груп тварин;

- прояви життєдіяльності у різних груп тварин (живлення, травлення, дихання, виділення);

дотримується правил:

-роботи з натуральними об’єктами та лабораторним обладнанням;

вдосконалює уміння:

- порівнювати, робити висновки

оперує термінами:

- живлення, дихання, транспорт речовин, виділення, рух, подразливість, розмноження, ріст, розвиток

називає:
- процеси життєдіяльності тварин: живлення, дихання й газообмін, транспорт речовин, виділення, рух, подразливість, розмноження, ріст і розвиток;

- органи травлення, дихання (газообміну), кровообігу, виділення;

- основні функції крові та типи кровоносних систем;

- види скелета;

- типи симетрії тіла;

- органи чуття;

- форми розмноження;

- статеві клітини;

- типи розвитку;

пояснює:

- значення живлення, дихання, газообміну, транспорту речовин, виділення, розмноження, покривів тіла, нервової системи та органів чуття для організму

 

робить висновок:

- ускладнення будови організму тварин пов’язане з удосконаленням

і розширенням функцій;

обґрунтовує:

взаємозв’язок між будовою органів та їхніми функціями

34

 

 

 

 

Дихання та газообмін у тварин. Органи дихання, їх різноманітність. Значення процесів дихання

35

 

 

 

 

Транспорт речовин  у тварин.   Незамкнена та замкнена кровоносні системи. Кров, її основні функції

36

 

 

 

 

Практична робота №4. Порівняння будови  кровоносної системи хребетних тварин

37

 

 

 

 

Виділення, його значення для організму. Органи виділення тварин

38

 

 

 

 

Опора і рух. Види скелета. Значення опорно-рухової системи

39

 

 

 

 

Практична робота №5. Порівняння будови скелетів хребетних тварин

40

 

 

 

 

Два типи симетрії як відображення способу життя. Способи пересування тварин

41

 

 

 

 

Покриви тіла тварин, їх різноманітність та функції. Лабораторне дослідження №3. Особливості  покривів тіла тварин

42

 

 

 

 

 Органи чуття їх значення.

Міні-проекти

Як бачать тварини

Як тварини визначають напрям руху.

 Узагальнення матеріалів теми. Тематичне оцінювання

43

 

 

 

 

Нервова система, її значення, розвиток у різних тварин

44

 

 

 

 

Практична   робота №6. Порівняння будови головного мозку хребетних тварин (на муляжах/моделях)

45

 

 

 

 

Розмноження та його значення. Форми розмноження тварин.   Статеві клітини та запліднення

46

 

 

 

 

Розвиток тварин (з перетворенням та без перетворення)

47

 

 

 

 

Міні-проекти

Майстерність маскування.

Турбота про потомство

48

 

 

 

 

Періоди та тривалість життя тварин. Лабораторне дослідження № 4. Визначення віку тварин (на прикладі двостулкових молюсків і кісткових риб)

49

 

 

 

 

Узагальнення матеріалів теми. Тематичне оцінювання

Тема 3. Поведінка тварин

50

 

 

 

 

Поведінка тварин, методи її вивчення

розпізнає (за описом та відеоматеріалами):

- форми поведінки тварин;

- типи угруповань тварин;

характеризує:

- біологічне значення вродженої та набутої поведінки;

- форми поведінки;

спостерігає та описує:

- поведінку тварин;

планує хід дослідження, прогнозує очікувані результати та фіксує їх

оперує термінами:

- інстинкт, научіння, поведінка тварин, міграція

називає:

- методи вивчення поведінки тварин;

- форми поведінки тварин;

- угруповання тварин;

наводить приклади:

- міграцій тварин;

- способів орієнтування тварин;

- використання тваринами знарядь праці;

пояснює:

- зміни поведінки тварин з віком;

- циклічні зміни поведінки

робить висновок про:

- пристосувальне значення поведінки в житті тварин;

виявляє:

- ціннісне ставлення до тварин

51

 

 

 

 

Вроджена і набута поведінка. Лабораторне дослідження №5. Спостереження за поведінкою тварин (вид  визначається  учителем)

52

 

 

 

 

Способи орієнтування тварин. Хомінг. Міграції тварин

53

 

 

 

 

Форми поведінки тварин: дослідницька, харчова, захисна, гігієнічна

54

 

 

 

 

Репродуктивна поведінка тварин (пошук партнерів, батьківська поведінка та турбота про потомство)

55

 

 

 

 

Територіальна поведінка тварин

56

 

 

 

 

Соціальна поведінка тварин. Типи угруповань тварин за К. Лоренцем. Ієрархія у групі

Міні-проекти

Угруповання тварин.

Чому мігрують тварини

57

 

 

 

 

Практична  робота №7. Визначення форм поведінки (або типів угруповань) тварин (за відео матеріалами або описом)

58

 

 

 

 

Комунікація тварин.

 Міні-проект

Як спілкуються тварини

59

 

 

 

 

Використання тваринами знарядь праці. Елементарна розумова діяльність.

Міні-проекти

Як вчяться пташенята.

Як тварини користуються знаряддями праці

60

 

 

 

 

Еволюція поведінки тварин, її пристосувальне значення

61

 

 

 

 

Контрольна робота №2

Наскрізні змістові лінії

Екологічна безпека та сталий розвиток

(орієнтує на розвиток у школярів екологічної свідомості, соціальної активності та ціннісного ставлення до тварин)

Тема 4. Організми і середовище існування

62

 

 

 

 

Поняття про популяцію, екосистему та чинники середовища

описує:

- передачу енергії в екосистемі;

характеризує:
- взаємодію організмів між собою та середовищем життя;

визначає:

- роль організмів як компонентів екосистеми

оперує термінами:

- екосистема, рослиноїдні тварини, хижі тварини, паразити, ланцюги живлення, охорона природи, Червона книга України

називає:

- чинники середовища існування;
- заповідники й заповідні території України;
наводить приклади:
- пристосування тварин до впливу різних чинників середовища (температури, освітленості, вологи);

висловлює судження:

- щодо взаємозв’язку між організмами в екосистемі;

усвідомлює значення:

- етичного ставлення до природи та її охорони;

виявляє:

- ціннісне ставлення до живої природи;

оцінює:

- стан заповідних територій України та свого краю

63

 

 

 

 

Ланцюги живлення. Кругообіг речовин і потік енергії в екосистемі

64

 

 

 

 

Співіснування організмів в угрупованнях

65

 

 

 

 

Вплив людини та її діяльності на екосистеми. Екологічна етика

66

 

 

 

 

Природоохоронні території.

Червона книга України

67

 

 

 

 

Міні-проекти

Як тварини пристосовані до життя в різних умовах.

Заповідні території України

 

68

 

 

 

 

Узагальнення матеріалів теми. Тематичне оцінювання

 

 

 

Наскрізні змістові лінії

Екологічна безпека та сталий розвиток

(орієнтує на розвиток у школярів екологічної свідомості, соціальної активності, відповідальності за збереження організмів й етичне ставлення до природи та її охорони)

Громадянська відповідальність

(орієнтує на формування відповідального члена суспільства, який усвідомлює необхідність збереження природоохоронних об’єктів держави)

Узагальнення

69

 

 

 

 

Подібність у будові та проявах життєдіяльності рослин, бактерій, грибів, тварин - свідчення єдності живої  природи

порівнює:

- будову і процеси життєдіяльності основних груп організмів (рослин, тварин, грибів, бактерій)

називає:- ознаки основних груп організмів (рослин, тварин, грибів, бактерій);

- представників основних груп організмів на малюнках, фотографіях та за описом

робить висновок:

- про єдність живої природи

70

 

 

 

 

Подібність у будові та проявах життєдіяльності рослин, бактерій, грибів, тварин - свідчення єдності живої  природи

Наскрізні змістові лінії

Екологічна безпека та сталий розвиток

(орієнтує на розвиток у школярів екологічної свідомості, соціальної активності та відповідальності за збереження живої природи)

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Гонтарук Марія Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Слодзик Надія Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Ципльонок Валентина Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Біологія, Планування
Додано
16 вересня 2021
Переглядів
11688
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку