Календарне планування з фізики 7-9 класи

Про матеріал
Календарне планування складено за програмою: Фізика. 7-9 класи. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів, затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 №804. (О.І. Ляшенко, В.Г. Бар’яхтар, та ін.) Підручник. Фізика: підручник для 7 класів загальноосвітніх навчальних закладів / В.Г. Бар’яхтар, С.О. Довгий, Ф.Я. Божинова та ін. – Х.: Видавництво «Ранок», 2015. – 256 с.
Перегляд файлу

Назва закладу

 

 

 


РОЗГЛЯНУТО

на засіданні МО вчителів природничо-математичного циклу

 

Протокол від 31.08.2023 р. № _1_

 

 

 

 

 

 

 

 

ПОГОДЖУЮ

Заступник директора з НВР

 

_____________ Ім’я Прізвище

 

«_____» ______________ 2023 р.

 

ПОГОДЖУЮ

Заступник директора з НВР

 

_____________ Ім’я Прізвище

 

«_____» ______________ 2024 р.


 

 

Календарне планування

з фізики (7-9 класи)

на 2023-2024 н. р.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вчитель: Трофименко Ніна Вікторівна


Фізика. 7 клас

( 2 год на тиждень, усього – 70 год.)

 

Програма. Фізика. 7-9 класи. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів, затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 №804. (О.І. Ляшенко, В.Г. Бар’яхтар, та ін.)

 

Підручник. Фізика: підручник для 7 класів загальноосвітніх навчальних закладів / В.Г. Бар’яхтар, С.О. Довгий, Ф.Я. Божинова та ін. – Х.: Видавництво «Ранок», 2015. – 256 с.

 

Графік проведення письмових робіт:

 

Тема

Письмові роботи

Дата

Редагування дат

Прим.

Фізика як природнича наука. Пізнання природи

Лабораторна робота № 1.

 

 

 

Лабораторна робота № 2.

 

 

 

Лабораторна робота № 3.

 

 

 

Навчальний проект №1

 

 

 

Контрольна робота №1

 

 

 

Прямолінійний рух

Контрольна робота №2

 

 

 

Рівномірний рух по колу. Коливальний рух

Лабораторна робота № 4.

 

 

 

Лабораторна робота № 5.

 

 

 

Навчальний проект №2

 

 

 

Контрольна робота №3

 

 

 

Взаємодія тіл. Сила

Лабораторна робота № 6.

 

 

 

Лабораторна робота № 7.

 

 

 

Лабораторна робота № 8.

 

 

 

Лабораторна робота № 9.

 

 

 

Контрольна робота №4

 

 

 

Тиск. Закон Архімеда. Плавання тіл

Лабораторна робота № 10.

 

 

 

Навчальний проект №3

 

 

 

Контрольна робота №5

 

 

 

Механічна робота й енергія

Лабораторна робота № 11.

 

 

 

Лабораторна робота № 12.

 

 

 

Навчальний проект №4.

 

 

 

Контрольна робота №6

 

 

 

 

Виконання програми:

 

 

К-ть годин

К-ть навчальних проєктів

К-ть лабораторних робіт

К-ть контрольних робіт

К-ть тематичних

І

32

2

6

3

3

ІІ

38

2

6

3

3

Рік

70

4

12

6

6

 


уроку

Тема уроку

Дата

Редагування дат

Форма проведення

Прим.

Вступ

Учень/учениця

Знаннєвий компонент: - знає правила безпеки у фізичному кабінеті; розташування й призначення основних зон шкільного фізичного кабінету та свого робочого місця.

Діяльнісний компонент: - дотримується правил безпечної поведінки під час роботи з фізичними приладами та обладнанням.

Ціннісний компонент: - усвідомлює роль шкільного кабінету та значення фізичних приладів у навчанні фізики, відповідальність за поведінку у фізичному кабінеті

1

Вступний інструктаж в кабінеті фізики. Фізика як навчальний предмет у школі. Фізичний кабінет та його обладнання. Правила безпеки у фізичному кабінеті

 

 

 

 

Розділ 1. ФІЗИКА ЯК ПРИРОДНИЧА НАУКА. ПІЗНАННЯ ПРИРОДИ

Учень/учениця

Знаннєвий компонент:

  •    називає характерні ознаки фізичних явищ, їх відмінність від біологічних, хімічних інших явищ;
  •    наводить приклади фізичних явищ, фізичних тіл та фізичних величин;
  •    знає символи та одиниці основних фізичних величин.
  •    розуміє основні положення атомно-молекулярного вчення; розуміє відмінності між речовиною і полем.

Діяльнісний компонент:

  •    записує значення фізичної величини, використовує префікси для утворення кратних і частинних одиниць;
  •    користується найпростішими засобами вимірювання,
  •    визначає ціну поділки шкали;
  •    порівнює значення фізичних величин;
  •    вимірює лінійні розміри тіл, об’єми твердих тіл, рідин і сипких матеріалів;
  •    проводить досліди (індивідуально та в групі) за власним планом або за інструкцією з допомогою вчителя, аналізує результати, робить висновки.

Ціннісний компонент:

  • усвідомлює як нові знання співвідносяться із наявними;
  • висловлює судження про роль спостереження і досліду в пізнанні довкілля

Тема 1.1. Фізика як природнича наука. Пізнання природи

2

Фізика як фундаментальна наука про природу. Фізичні тіла й фізичні явища.

 

 

 

 

3

Речовина і поле. Основні положення атомно-молекулярного вчення про будову речовини. Молекули. Атоми. Початкові відомості про будову атома. Електрони. Йони.

 

 

 

 

4

Етапи пізнавальної діяльності у фізичних дослідженнях. Зв’язок фізики з іншими науками.

 

 

 

 

5

Властивості тіл. Фізичні величини. Вимірювання. Засоби вимірювання. Точність вимірювання. Міжнародна система одиниць фізичних величин.

 

 

 

 

6

Лабораторна робота № 1. «Ознайомлення з вимірювальними приладами. Визначення ціни поділки вимірювального приладу» Інструктаж з БЖД.

 

 

 

 

7

Лабораторна робота № 2. «Вимірювання об’єму твердих тіл, рідин i сипких матеріалів» Інструктаж з БЖД.

 

 

 

 

8

Лабораторна робота № 3. «Вимірювання розмірів малих тіл різними способами» Інструктаж з БЖД.

 

 

 

 

9

Навчальний проект №1

 

 

 

 

10

Узагальнення і систематизація знань із розділу «Фізика як природнича наука. Пізнання природи».

 

 

 

 

11

Контрольна робота №1 з теми: «Фізика як природнича наука. Пізнання природи».

 

 

 

 

Розділ 2. МЕХАНІЧНИЙ РУХ

Учень/учениця

Знаннєвий компонент:

  •    називає види механічного руху;
  • володіє поняттям, формулює визначення фізичної величини (швидкість, період обертання, переміщення, амплітуда коливань, період та частота коливань) і вміє обрати її одиницю;
  •    називає вживані одиниці часу, шляху, швидкості, періоду обертання, періоду та частоти коливань;
  •    описує фізичну величину відповідно до узагальнених планів;
  •    розуміє відносність руху.

Діяльнісний компонент:

  •    уміє застосовувати поняття «матеріальна точка» та визначати межі застосування цієї фізичної моделі;
  •    розрізняє види механічного руху за формою траєкторії та характером руху тіла;
  •    уміє описати механічний рух графічно й аналітично і провести його аналіз;
  •    розраховує пройдений тілом шлях, визначає швидкість руху, період обертання, частоту коливань нитяного маятника під час розв’язання фізичних задач різного типу;
  •    представляє результати вимірювань у вигляді таблиць і графіків;
  •    використовує набуті знання для безпечної життєдіяльності.

Ціннісний компонент:

  • усвідомлює цінність знань про механічний рух для власного розвитку й безпеки

Тема 2.1. Прямолінійний рух

12

Механічний рух. Тіло відліку. Система відліку. Матеріальна точка. Відносність руху.

 

 

 

 

13

Траєкторія. Шлях. Переміщення.

 

 

 

 

14

Прямолінійний рівномірний рух. Швидкість руху.

 

 

 

 

15

Розв’язування задач

 

 

 

 

16

Графіки рівномірного прямолінійного руху.

 

 

 

 

17

Розв’язування задач

 

 

 

 

18

Прямолінійний нерівномірний рух. Середня швидкість нерівномірного руху.

 

 

 

 

19

Розв’язування задач

 

 

 

 

20

Контрольна робота №2 з теми: «Прямолінійний рух»

 

 

 

 

Тема 2.2. Рівномірний рух по колу. Коливальний рух

21

Рівномірний рух матеріальної точки по колу. Період обертання.

 

 

 

 

22

Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота № 4. «Визначення періоду обертання тіла»

 

 

 

 

23

Розв’язування задач

 

 

 

 

24

Коливальний рух. Амплітуда коливань. Період коливань. Маятники.

 

 

 

 

25

Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота № 5. «Дослідження коливань нитяного маятника»

 

 

 

 

26

Навчальний проект №2

 

 

 

 

27

Узагальнення і систематизація знань із розділу «Механічний рух».

 

 

 

 

28

Контрольна робота №3 з теми: «Рівномірний рух по колу. Коливальний рух».

 

 

 

 

Розділ 3. ВЗАЄМОДІЯ ТІЛ. СИЛА

Учень/учениця

Знаннєвий компонент:

  •    знає і описує фізичні явища і процеси (інерція, деформація, тяжіння, тертя, тиск);
  • володіє поняттям, формулює визначення фізичної величини (маса, густина речовини, сила,  коефіцієнт тертя, тиск, сила тиску) та вміє обрати її одиницю;
  •    формулює закони Гука, Паскаля, Архімеда;
  •    знає умову  плавання тіл;
  •    пояснює причини виникнення атмосферного тиску та його залежність від висоти, залежність сили пружності від деформації; залежність тиску на дно і стінки посудини від висоти стовпчика й густини рідини;
  • знає і розуміє будову та принцип дії динамометра, манометра, барометра, терезів.

Діяльнісний компонент:

  • застосовує закони Гука, Паскаля, Архімеда, умови плавання тіл, формули сили тяжіння, ваги тіла, сили тертя ковзання, сили тиску, виштовхувальної сили під час розв’язування різних видів чи типів задач і виконання лабораторних робіт;
  •    здатен (здатна) запропонувати способи зменшення/збільшення сили тертя, сили пружності, тиску в практичних ситуаціях;
  • графічно зображує сили;
  • користується динамометром, терезами; читає покази шкали манометра, барометра;
  • використовує набуті знання у навчальній і практичній діяльності.

Ціннісний компонент:

  •    висловлює судження про роль внеску вчених-фізиків у розвиток і становлення механіки та техніки;
  •    оцінює практичне значення застосування законів і закономірностей у природі та техніці

Тема 3.1. Взаємодія тіл. Сила

29

Явище інерції

 

 

 

 

30

Інертність тіла. Маса тіла

 

 

 

 

31

Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота № 6. «Вимірювання маси тіл методом зважування»

 

 

 

 

32

Густина речовини. Одиниці густини

 

 

 

 

33

Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота № 7. «Визначення густини речовини (твердих тіл і рідин)»

 

 

 

 

34

Розв’язування задач

 

 

 

 

35

Розв’язування задач

 

 

 

 

36

Взаємодія тіл. Сила. Додавання сил. Рівнодійна. Графічне зображення сил.

 

 

 

 

37

Деформація. Сила пружності. Закон Гука. Динамометр.

 

 

 

 

38

Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота № 8. «Дослідження пружних властивостей тіл»

 

 

 

 

39

Сила тяжіння. Вага тіла. Невагомість.

 

 

 

 

40

Розв’язування задач

 

 

 

 

41

Тертя. Сили тертя. Коефіцієнт тертя ковзання. Тертя в природі й техніці.

 

 

 

 

42

Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота № 9. «Визначення коефіцієнта тертя ковзання»

 

 

 

 

43

Узагальнення і систематизація знань із теми «Взаємодія тіл. Сила»

 

 

 

 

44

Контрольна робота №4 з теми: «Взаємодія тіл. Сила».

 

 

 

 

Тема 3.2. Тиск. Закон Архімеда. Плавання тіл

45

Тиск твердих тіл на поверхню. Сила тиску.

 

 

 

 

46

Тиск рідин і газів. Закон Паскаля.

 

 

 

 

47

Гідростатичний тиск

 

 

 

 

48

Атмосферний тиск. Вимірювання атмосферного тиску. Барометри.

 

 

 

 

49

Сполучені посудини. Манометри.

 

 

 

 

50

Розв’язування задач

 

 

 

 

51

Виштовхувальна сила в рідинах і газах. Закон Архімеда.

 

 

 

 

52

Умови плавання тіл. Судноплавство та повітроплавання

 

 

 

 

53

Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота № 10. «З`ясування умов плавання тіла»

 

 

 

 

54

Навчальний проект №3 «Розвиток судно- та повітроплавання»

 

 

 

 

55

Узагальнення і систематизація знань із розділу «Тиск. Закон Архімеда. Плавання тіл». 

 

 

 

 

56

Контрольна робота №5 з теми: «Тиск. Закон Архімеда. Плавання тіл».

 

 

 

 

Розділ 4. МЕХАНІЧНА РОБОТА ТА ЕНЕРГІЯ

Учень/учениця

Знаннєвий компонент:

  • володіє поняттям, формулює визначення фізичної величини (механічна робота, потужність, кінетична і потенціальна енергія, момент сили, коефіцієнт корисної дії) і вміє обрати її одиницю;
  • розуміє сутність закону збереження механічної енергії, умову рівноваги важеля, принцип дії простих механізмів;
  • знає різновиди важеля.

Діяльнісний компонент:

  • застосовує закон збереження енергії та формули роботи, потужності, ККД простого механізму, кінетичної енергії тіла, потенціальної енергії тіла, піднятого над поверхнею Землі, деформованого тіла, моменту сили під час розв’язування задач різних типів і виконання лабораторних робіт, у практичній діяльності;
  • користується простими механізмами (важіль, нерухомий та рухомий блоки, похила площина); використовує набуті знання для безпечної життєдіяльності.

Ціннісний компонент:

  • оцінює прояви закону збереження механічної енергії в природі, техніці, побуті; оцінює ефективність використання простих механізмів;
  • оцінює роль видатних учених у розвитку знань про перетворення енергії

Тема 4. Механічна робота й енергія

57

Механічна робота.

 

 

 

 

58

Потужність.

 

 

 

 

59

Енергія. Потенціальна енергія тіла

 

 

 

 

60

Кінетична енергія. Повна механічна енергія.

 

 

 

 

61

Закон збереження й перетворення енергії в механічних процесах та його практичне застосування.

 

 

 

 

62

Розв’язування задач на застосування закону збереження енергії в механічних процесах

 

 

 

 

63

Момент сили. Важіль. Умови рівноваги важеля

 

 

 

 

64

Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота № 11. «Вивчення умови рівноваги важеля»

 

 

 

 

65

Рухомий і нерухомий блоки. Прості механізми. Коефіцієнт корисної дії механізмів.

 

 

 

 

66

Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота № 12. «Визначення ККД простого механізму».

 

 

 

 

67

Навчальний проект. «Становлення і розвиток знань про фізичні основи машин і механізмів»

 

 

 

 

68

Узагальнення і систематизація знань із розділу «Механічна робота й енергія».

 

 

 

 

69

Контрольна робота №6 з теми: «Механічна робота й енергія».

 

 

 

 

Повторення

70

Узагальнення і систематизація знань, вивчених за рік

 

 

 

 

 


Фізика. 8 клас

(2 год на тиждень, усього – 70 год.)

 

Програма. Фізика. 7-9 класи. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів, затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 №804.

 

Підручник. Фізика: підручник для 8 класів загальноосвітніх навчальних закладів / В.Г. Бар’яхтар, С.О. Довгий, Ф.Я. Божинова та ін. – Х.: Видавництво «Ранок», 2021. – 240 с.

 

Графік письмових робіт:

 

Тема

Письмові роботи

Дата

Редагування дат

Прим.

Температура. Внутрішня енергія. Теплопередача

Лабораторна робота № 1.

 

 

 

Лабораторна робота № 2.

 

 

 

Навчальний проект №1.

 

 

 

Контрольна робота №1

 

 

 

Зміна агрегатного стану речовини. Теплові двигуни

Навчальний проект №2.

 

 

 

Контрольна робота №2

 

 

 

Навчальний проект №3.

 

 

 

Контрольна робота №3

 

 

 

Електричний заряд. Електричне поле.

Контрольна робота №4

 

 

 

Електричний струм

Лабораторна робота № 3

 

 

 

Лабораторна робота №4

 

 

 

Лабораторна робота №5

 

 

 

Навчальний проект №4.

 

 

 

Контрольна робота№5

 

 

 

Робота і потужність електричного струму.

Електричний струм у різних середовищах

Навчальний проект №5.

 

 

 

Навчальний проект №6.

 

 

 

Контрольна робота №6

 

 

 

 

Виконання програми:

 

 

К-ть годин

К-ть навчальних проєктів

К-ть лабораторних робіт

К-ть контрольних робіт

К-ть тематичних

І

32

3

2

3

3

ІІ

38

3

3

3

3

Рік

70

6

5

6

6

 


уроку

Тема уроку

Дата

Редагування дат

Форма проведення

Прим.

Розділ 1. ТЕПЛОВІ ЯВИЩА ( 32 год)

Учень/учениця

Знаннєвий компонент:

розуміє властивості теплового руху; особливості руху атомів i молекул речовини в різних агрегатних станах речовини; фізичні властивості твердих тіл, рідин і газів;

володіє поняттям, формулює визначення фізичної величини (температура, внутрішня енергія, кількість теплоти, питома теплоємність, питома теплота плавлення, пароутворення, згорання палива) та їхні одиниці;

знає способи вимірювання температури; принципи побудови температурної шкали Цельсія; два способи зміни внутрішньої енергії тіла; види теплообміну; види теплових машин;

пояснює графіки теплових процесів (нагрівання/ охолодження, плавлення/ тверднення, пароутворення/ конденсація); залежність розмірів фізичних тіл від температури.

Діяльнісний компонент:

застосовує набуті знання в процесі розв’язування задач різних типів та виконання лабораторних робіт;

застосовує рівняння теплового балансу;

аналізує графіки теплових процесів;

пояснює принцип дії теплових двигунів;

користується термометром, калориметром;

дотримується правил безпеки під час проведення експериментів.

Ціннісний компонент:

визначає переваги і недоліки впливу теплових машин та інших засобів теплотехніки на довкілля;

усвідомлює необхідність використання енергозбережувальних технологій;

оцінює роль видатних учених у розвитку знань про теплоту

Тема 1.1. Температура. Внутрішня енергія. Теплопередача

1

Рух молекул і тепловий стан тіла. Температура. Термометри. Шкала Цельсія. Теплова рівновага.

 

 

 

 

2

Залежність розмірів фізичних тіл від температури.

 

 

 

 

3

Внутрішня енергія. Два способи змінення внутрішньої енергії тіла.

 

 

 

 

4

Види теплообміну. Теплопровідність

 

 

 

 

5

Види теплообміну. Конвекція.

 

 

 

 

6

Види теплообміну. Випромінювання

 

 

 

 

7

Кількість теплоти. Питома теплоємність. Розрахунок кількості теплоти при нагріванні/охолодженні тіла.

 

 

 

 

8

Тепловий баланс. Рівняння теплового балансу.

 

 

 

 

9

Розв’язування задач

 

 

 

 

10

Лабораторна робота № 1. «Вивчення теплового балансу за умови змішування води різної температури». Інструктаж з БЖД.

 

 

 

 

11

Лабораторна робота № 2. « Визначення питомої теплоємності речовини ». Інструктаж з БЖД.

 

 

 

 

12

Навчальний проект №1. «Екологічні проблеми теплоенергетики та теплокористування»

 

 

 

 

13

Узагальнення та систематизація знань з теми «Температура. Внутрішня енергія. Теплопередача».

 

 

 

 

14

Контрольна робота №1 з теми: «Температура. Внутрішня енергія. Теплопередача».

 

 

 

 

Тема 1.2.  Зміна агрегатного стану речовини. Теплові двигуни

15

Агрегатні стани речовини. Фізичні властивостей твердих тіл, рідин і газів.  Наноматеріали.

 

 

 

 

16

Плавлення та кристалізація. Кристалічні та аморфні тіла. Температура плавлення.

 

 

 

 

17

Розрахунок кількості теплоти при плавленні/твердненні тіл.

 

 

 

 

18

Пароутворення і конденсація.

 

 

 

 

19

Розрахунок кількості теплоти при пароутворенні/конденсації.

 

 

 

 

20

Кипіння. Температура кипіння.

 

 

 

 

21

Навчальний проект №2. «Рідки кристали та їх використання. Полімери»

 

 

 

 

22

Розв’язування задач

 

 

 

 

23

Контрольна робота №2 з теми: «Зміна агрегатного стану речовини. Теплові двигуни».

 

 

 

 

24

Згоряння палива. ККД нагрівника

 

 

 

 

25

Розрахунок кількості теплоти внаслідок згоряння палива.

 

 

 

 

26

Принцип дії теплових двигунів. ККД теплового двигуна.

 

 

 

 

27

Розв’язування задач

 

 

 

 

28

Деякі види теплових двигунів.

 

 

 

 

29

Теплоенергетика. Способи збереження енергетичних ресурсів

 

 

 

 

30

Навчальний проект №3. «Холодильні машини. Кондиціонер, теплові насоси»

 

 

 

 

31

Узагальнення та систематизація знань з теми «Теплові явища».

 

 

 

 

32

Контрольна робота №3 з теми: «Зміна агрегатного стану речовини. Теплові двигуни».

 

 

 

 

Розділ 2. ЕЛЕКТРИЧНІ ЯВИЩА. ЕЛЕКТРИЧНИЙ СТРУМ (38 год)

Учень/учениця

Знаннєвий компонент:

знає поняття електричного заряду, механізми електризації, характер взаємодії заряджених тіл;

розуміє природу електричного струму в різних середовищах;

формулює визначення фізичної величини (сила струму, напруга, опір провідника, робота і потужність електричного струму, електрохімічний еквівалент) і їхні одиниці;

формулює закони Кулона, збереження електричного заряду, Ома для ділянки кола, Джоуля–Ленца, Фарадея для електролізу;

знає умови виникнення електричного струму;

розрізняє види електричного розряду в газах.

Діяльнісний компонент:

застосовує закони Кулона, збереження електричного заряду, Ома для ділянки кола, Джоуля–Ленца, Фарадея для електролізу, формули сили струму, напруги, опору для послідовного й паралельного з’єднання провідників, залежності опору провідника від його довжини, площі перерізу та питомого опору матеріалу, роботи і потужності електричного струму в процесі розв’язування фізичних задач різних типів і під час виконання лабораторних робіт;

графічно зображає електричне поле;

креслить схеми простих електричних кіл;

складає прості електричні кола;

користується вимірювальними приладами для визначення сили струму, напруги, опору;

розраховує спожиту електричну енергію за допомогою побутового лічильника електроенергії;

дотримується правил безпеки під час роботи з електричними приладами й пристроями.

Ціннісний компонент:

оцінює параметри струму, безпечні для людського організму, можливості захисту людини від ураження електричним струмом;

оцінює роль видатних учених у розвитку знань про електрику; значення енергії електричного струму в побуті й техніці

Тема 2.1.  Електричний заряд. Електричне поле.

33

Електричні явища. Електризація тіл. Електричний заряд. Два роди електричних зарядів. Дискретність електричного заряду

 

 

 

 

34

Електричне поле.

 

 

 

 

35

Взаємодія електричних тіл. Закон збереження електричного заряду

 

 

 

 

36

Закон Кулона.

 

 

 

 

37

Розв'язування задач з теми «Електричний заряд. Електричне поле».

 

 

 

 

38

Контрольна робота №4 з теми: «Електричний заряд. Електричне поле»

 

 

 

 

Тема 2.2.  Електричний струм

39

Електричний струм.  Електрична провідність матеріалів: провідники, напівпровідники та діелектрики. Дії електричного струму.

 

 

 

 

40

Електричне коло. Джерела електричного струму. Гальванічні елементи. Акумулятори .

 

 

 

 

41

Сила струму. Амперметр. Вимірювання сили струму.

 

 

 

 

42

Розв’язування задач

 

 

 

 

43

Електрична напруга. Вольтметр. Вимірювання напруги.

 

 

 

 

44

Розв'язування задач

 

 

 

 

45

Електричний опір. Закон Ома для однорідної ділянки електричного кола.

 

 

 

 

46

Залежність опору провідника від його довжини, площі поперечного перерізу та матеріалу. Питомий опір провідника. Реостати

 

 

 

 

47

Лабораторна робота № 3 «Вимірювання опору провідника за допомогою амперметра й вольтметра» Інструктаж з БЖД.

 

 

 

 

48

Послідовне з'єднання провідників.

 

 

 

 

49

Лабораторна робота №4 «Дослідження електричного кола з послідовним з'єднанням провідників». Інструктаж з БЖД.

 

 

 

 

50

Паралельне з'єднання провідників.

 

 

 

 

51

Лабораторна робота №5«Дослідження електричного кола з паралельним з'єднанням провідників». Інструктаж з БЖД.

 

 

 

 

52

Навчальний проект №4. «Електрика в житті людини»

 

 

 

 

53

Узагальнення та систематизація знань з теми «Електричний струм».

 

 

 

 

54

Контрольна робота№5 з теми: «Електричний струм».

 

 

 

 

Тема 2.3. Робота і потужність електричного струму.

Електричний струм у різних середовищах

55

Робота й потужність електричного струму.

 

 

 

 

56

Розв’язування задач

 

 

 

 

57

Закон Джоуля — Ленца.

 

 

 

 

58

Електронагрівальні прилади.

 

 

 

 

59

Розв’язування задач

 

 

 

 

60

Навчальний проект №5. «Сучасні побутові та промислові електричні прилади»

 

 

 

 

61

Струм у металах.

 

 

 

 

62

Природа електричного струму в розчинах і розплавах електролітів. Закон Фарадея для електролізу.

 

 

 

 

63

Застосування електролізу у практичній діяльності людини.

 

 

 

 

64

Електричний струм у газах.

 

 

 

 

65

Застосування електролізу і струму в газах у практичній діяльності людини.

 

 

 

 

66

Безпека людини під час роботи з електричними приладами й пристроями.

 

 

 

 

67

Навчальний проект №6. «Застосування електролізу і струму в газах у практичній діяльності людини»

 

 

 

 

68

Розв’язування задач

 

 

 

 

69

Контрольна робота №6 з теми: « Електричний струм».

 

 

 

 

70

Підбиття підсумків за навчальний рік

 

 

 

 

 


Фізика. 9 клас

(3 год на тиждень, усього – 105 год.)

 

Програма. Фізика. 7-9 класи. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів, затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 №804.

 

Підручник. Фізика: підручник для 9 класів загальноосвітніх навчальних закладів / В.Г. Бар’яхтар, С.О. Довгий, Ф.Я. Божинова та ін. – Х.: Видавництво «Ранок», 2017. – 272 с.

 

Графік письмових робіт:

 

Тема

Письмові роботи

Дата

Редагування дат

Прим.

Магнітне поле

Лабораторна робота № 1

 

 

 

Лабораторна робота № 2

 

 

 

Навчальний проект №1.

 

 

 

Контрольна робота№1

 

 

 

Світлові явища

Лабораторна робота № 3

 

 

 

Лабораторна робота № 4

 

 

 

Контрольна робота№2

 

 

 

Лабораторна робота № 5

 

 

 

Навчальний проект №2.

 

 

 

Контрольна робота №3

 

 

 

Механічні та електромагнітні хвилі

Лабораторна робота № 6

 

 

 

Навчальний проект №3.

 

 

 

Контрольна робота №4

 

 

 

Фізика атома та атомного ядра. Фізичні основи атомної енергетики

Навчальний проект №4.

 

 

 

Контрольна робота №5

 

 

 

Рух і взаємодія

Навчальний проект №5.

 

 

 

Контрольна робота №6

 

 

 

Навчальний проект №6.

 

 

 

Контрольна робота №7

 

 

 

Закони збереження

Навчальний проект №7.

 

 

 

Лабораторна робота № 7

 

 

 

Навчальний проект №8.

 

 

 

Контрольна робота №8

 

 

 

 

Виконання програми:

 

 

К-ть годин

К-ть навчальних проєктів

К-ть лабораторних робіт

К-ть контрольних робіт

К-ть тематичних

І

48

3

6

4

4

ІІ

57

5

1

4

5

Рік

105

8

7

8

9

 


уроку

Тема уроку

Дата

Редагування дат

Форма проведення

Прим.

Розділ 1. МАГНІТНІ ЯВИЩА

Учень/учениця

Знаннєвий компонент:

розуміє механізми магнітної взаємодії, електромагнітної індукції, магнітної левітації;

матеріальність магнітного поля, гіпотезу Ампера;

володіє поняттям, формулює визначення фізичної величини (індукція магнітного поля) та її одиниці;

пояснює досліди Ерстеда, Фарадея, принцип дії електромагніту, електродвигуна, електровимірювальних приладів;

знає прояви магнітного поля Землі.

Діяльнісний компонент:

застосовує формулу сили Ампера під час розв’язування задач різних типів;

графічно зображає магнітне поле;

визначає напрямки індукції магнітного поля, сили Ампера, індукційного струму;

складає електромагніт.

Ціннісний компонент:

оцінює значення магнітного поля Землі для життєдіяльності організмів;

оцінює важливість, переваги та недоліки розвитку різних напрямків електроенергетики; роль видатних учених у розвитку знань про електромагнетизм

Тема 1.1. Магнітне поле

1

Магнітні явища. Постійні магніти, взаємодія магнітів. Дослід Ерстеда. Магнітне поле.

 

 

 

 

2

Індукція магнітного поля. Магнітне поле Землі.

 

 

 

 

3

Магнітне поле провідника зі струмом. Дія магнітного поля на провідник зі струмом.

 

 

 

 

4

Сила Ампера

 

 

 

 

5

Розв’язування задач на знаходження сили Ампера та застосування правила правої руки

 

 

 

 

6

Магнітні властивості речовин та їх застосування. Гіпотеза Ампера.

 

 

 

 

7

Електромагніти та їх застосування. Магнітна левітація.

 

 

 

 

8

Лабораторна робота № 1 «Складання та випробування електромагніту». Інструктаж з БЖД.

 

 

 

 

9

Електродвигуни, гучномовці. Електровимірювальні прилади.

 

 

 

 

10

Явище електромагнітної індукції. Досліди Фарадея. Індукційний електричний струм.

 

 

 

 

11

Розв’язування задач

 

 

 

 

12

Генератори індукційного струму. Промислові джерела електричної енергії.

 

 

 

 

13

Лабораторна робота № 2 «Спостереження явища електромагнітної індукції». Інструктаж з БЖД.

 

 

 

 

14

Навчальний проект №1.

 

 

 

 

15

Узагальнення та систематизація знань з теми «Теплові явища».

 

 

 

 

16

Контрольна робота№1 з теми: « Магнітне поле ».

 

 

 

 

Розділ 2. СВІТЛОВІ ЯВИЩА

Учень/учениця

Знаннєвий компонент:

розуміє поняття світлового променю, точкового джерела світла, тонкої лінзи;

формулює визначення фізичної величини (фокусна відстань, оптична сила лінзи, показник заломлення світла); закони прямолінійного поширення, відбивання й заломлення світла;

принцип дії найпростіших оптичних приладів;

вади зору, способи їхньої корекції, методи профілактики захворювань органів зору;

одиниці оптичної сили та фокусної відстані лінзи, спектральний склад білого світла, причини різнобарв’я.

Діяльнісний компонент:

застосовує закони прямолінійного поширення, відбивання й заломлення світла, формулу тонкої лінзи під час розв’язування задач різних типів і під час виконання лабораторних робіт;

пояснює причини сонячних i місячних затемнень;

указує хід променів під час побудови зображень, отриманих за допомогою плоского дзеркала і тонкої лінзи;

вимірює фокусну відстань та визначає оптичну силу лінзи.

Ціннісний компонент:

усвідомлює значення світла для життя на Землі та в побуті;

усвідомлює значення гігієни зору та профілактики його вад

Тема 2.1. Світлові явища

17

Світлові явища. Швидкість поширення світла.

 

 

 

 

18

Світловий промінь. Закон прямолінійного поширення світла. Сонячне та місячне затемнення.

 

 

 

 

19

Відбивання світла. Закон відбивання світла. Плоске дзеркало.

 

 

 

 

20

Лабораторна робота № 3 «Дослідження відбивання світла за допомогою плоского дзеркала». Інструктаж з БЖД.

 

 

 

 

21

Розв’язування задач

 

 

 

 

22

Заломлення світла на межі поділу двох середовищ. Закон заломлення світла.

 

 

 

 

23

Лабораторна робота № 4 «Дослідження заломлення світла». Інструктаж з БЖД.

 

 

 

 

24

Розкладання білого світла на кольори. Утворення кольорів

 

 

 

 

25

Розв'язування задач.

 

 

 

 

26

Контрольна робота№2 з теми: «Світлові явища».

 

 

 

 

27

Лінзи. Оптична сила й фокусна відстань лінзи.

 

 

 

 

28

Розв’язування задач

 

 

 

 

29

Формула тонкої лінзи. Отримання зображень за допомогою лінзи

 

 

 

 

30

Розв'язування задач.

 

 

 

 

31

Розв’язування задач

 

 

 

 

32

Лабораторна робота № 5 «Визначення фокусної відстані та оптичної сили тонкої лінзи». Інструктаж з БЖД.

 

 

 

 

33

Око як оптичний прилад. Зір і бачення. Вади зору та їх корекція. Найпростіші оптичні прилади. Окуляри.

 

 

 

 

34

Розв’язування задач

 

 

 

 

35

Навчальний проект №2.

 

 

 

 

36

Узагальнення та систематизація знань з теми «Світлові явища».

 

 

 

 

37

Контрольна робота №3 з теми: «Світлові явища».

 

 

 

 

Розділ 3. МЕХАНІЧНІ ТА ЕЛЕКТРОМАГНІТНІ ХВИЛІ

Учень/учениця

Знаннєвий компонент:

розуміє поняття хвильового процесу, умови утворення механічних та електромагнітних хвиль;

формулює визначення фізичної величини (довжини і частоти хвилі, гучності звуку та висоти тону); 

знає фізичні основи сучасних бездротових засобів зв’язку та комунікацій, залежність властивостей електромагнітних хвиль від частоти.

Діяльнісний компонент: використовує формули взаємозв’язку довжини, частоти й швидкості поширення хвилі, швидкості поширення хвилі для розв’язування задач різних типів;

порівнює властивості звукових та електромагнітних хвиль різних частот.

Ціннісний компонент:

оцінює вплив вібрацій і шумів на живі організми;

пояснює значення сучасних засобів зв’язку та комунікацій

Тема 3.1. Механічні та електромагнітні хвилі

38

Виникнення і поширення механічних хвиль. Фізичні величини, які характеризують хвилі

 

 

 

 

39

Розв’язування задач

 

 

 

 

40

Звукові хвилі. Швидкість поширення звуку, довжина і частота звукової хвилі. Гучність звуку та висота тону. Інфра- та ультразвуки.

 

 

 

 

41

Лабораторна робота № 6 «Дослідження звукових коливань різноманітних джерел звуку за допомогою сучасних цифрових засобів». Інструктаж з БЖД.

 

 

 

 

42

Електромагнітне поле і електромагнітні хвилі. Швидкість поширення, довжина і частота електромагнітної хвилі.

 

 

 

 

43

Розв'язування задач.

 

 

 

 

44

Залежність властивостей електромагнітних хвиль від частоти. Шкала електромагнітних хвиль.

 

 

 

 

45

Фізичні основи сучасних бездротових засобів зв’язку та комунікацій.

 

 

 

 

46

Навчальний проект №3.

 

 

 

 

47

Узагальнення та систематизація знань з теми «Механічні та електромагнітні хвилі».

 

 

 

 

48

Контрольна робота №4 з теми: «Механічні та електромагнітні хвилі».

 

 

 

 

Розділ 4.ФІЗИКА АТОМА ТА АТОМНОГО ЯДРА.

ФІЗИЧНІ ОСНОВИ АТОМНОЇ ЕНЕРГЕТИКИ

Учень/учениця

Знаннєвий компонент:

знає сучасні моделі атома та ядра;

описує досліди Резерфорда, йонізаційної дії радіоактивного випромінювання;

знає поняття радіоактивності, ізотопу, періоду піврозпаду й активності радіонукліда, ядерної та термоядерної реакцій;

розуміє механізм ланцюгових ядерних реакцій; принцип дії ядерного реактора; механізми ядерних процесів у Сонця й зір;

знає про вплив радіоактивного випромінювання на живі організми.

Діяльнісний компонент:

пояснює йонізаційну дію радіоактивного випромінювання;

користується дозиметром (за наявності);

використовує набуті знання для безпечної життєдіяльності.

Ціннісний компонент:

усвідомлює переваги, недоліки і перспективи розвитку атомної енергетики, можливості використання термоядерного синтезу;

оцінює доцільність використання атомної енергетики та її вплив на екологію, ефективність методів захисту від впливу радіоактивного випромінювання

Тема 4.1. Фізика атома та атомного ядра.

Фізичні основи атомної енергетики

49

Сучасна модель атома. Досліди Резерфорда. Протонно-нейтронна модель ядра атома. Ядерні сили. Ізотопи. Використання ізотопів

 

 

 

 

50

Радіоактивність. Радіоактивні випромінювання, їхня фізична природа і властивості.

 

 

 

 

51

Період піврозпаду радіонукліда

 

 

 

 

52

Розв'язування задач.

 

 

 

 

53

Йонізаційна дія радіоактивного випромінювання. Біологічна дія радіоактивного випромінювання.

 

 

 

 

54

Природний радіоактивний фон. Дозиметри.

 

 

 

 

55

Розв'язування задач.

 

 

 

 

56

Поділ важких ядер. Ланцюгова ядерна реакція поділу. Ядерний реактор.

 

 

 

 

57

Атомні електростанції. Атомна енергетика України.

 

 

 

 

58

Навчальний проект №4.

 

 

 

 

59

Розв'язування задач.

 

 

 

 

60

Узагальнення та систематизація знань з теми «Фізика атома та атомного ядра. Фізичні основи атомної енергетики».

 

 

 

 

61

Контрольна робота №5 з теми: «Фізика атома та атомного ядра. Фізичні основи атомної енергетики».

 

 

 

 

Розділ 5. РУХ І ВЗАЄМОДІЯ. ЗАКОНИ ЗБЕРЕЖЕННЯ (30 год.)

Учень/учениця

Знаннєвий компонент:

знає характеристики і властивості рівноприскореного руху; поняття інерціальної системи відліку, прискорення, імпульсу тіла, прискорення вільного падіння; перший, другий та третій закони Ньютона, закон всесвітнього тяжіння, закон збереження імпульсу;

наводить приклади застосування фізичних знань у сфері матеріальної й духовної культури; прояви і наслідки фундаментальних взаємодій, універсальний характер законів збереження в природі; основні закони і закономірності, що характеризують механічний рух і взаємодію, тепловий рух, взаємодію електрично заряджених тіл; історію розвитку фізичної картини світу; роль фізики як фундаментальної науки сучасного природознавства; сучасну фізичну картину світу.

Діяльнісний компонент:

застосовує набуті знання, формули прискорення, імпульсу тіла, рівняння прямолінійного рівноприскореного руху, законів Ньютона, законів збереження механічної енергії та імпульсу в процесі розв’язування фізичних задач різних типів та під час виконання лабораторних робіт;

характеризує рух під дією кількох сил (у вертикальному та горизонтальному напрямках і по похилій площині);

будує графіки залежності швидкості та переміщення від часу для прямолінійного рівноприскореного руху;

застосовує закони збереження для пояснення фізичних явищ і процесів;

обґрунтовує органічну єдність людини та природи.

Ціннісний компонент:

оцінює роль законів Ньютона у розвитку фізичного знання, фундаментальний характер законів збереження;

оцінює межі застосування класичної механіки, межі застосування фізичних законів і теорій, досягнення людства та внесок України в освоєння космосу

Тема 5.1. Рух і взаємодія

62

Рівноприскорений рух. Прискорення.

 

 

 

 

63

Розв’язування задач

 

 

 

 

64

Переміщення під час прямолінійного рівноприскореного руху.

 

 

 

 

65

Розв'язування задач.

 

 

 

 

66

Інерціальні системи відліку. Перший закон Ньютона

 

 

 

 

67

Другий закон Ньютона

 

 

 

 

68

Третій закон Ньютона

 

 

 

 

69

Розв'язування задач.

 

 

 

 

70

Навчальний проект №5.

 

 

 

 

71

Розв’язування задач

 

 

 

 

72

Контрольна робота №6 з теми: «Рух і взаємодія».

 

 

 

 

73

Закон всесвітнього тяжіння. Прискорення вільного падіння.

 

 

 

 

74

Розв'язування задач.

 

 

 

 

75

Рух тіла під дією сили тяжіння

 

 

 

 

76

Розв'язування задач.

 

 

 

 

77

Розв’язування задач

 

 

 

 

78

Рух тіла під дією кількох сил (у вертикальному та горизонтальному напрямах і по похилій площині)

 

 

 

 

79

Розв’язування задач

 

 

 

 

80

Розв'язування задач.

 

 

 

 

81

Навчальний проект №6.

 

 

 

 

82

Узагальнення та систематизація знань з теми «Рух і взаємодія».

 

 

 

 

83

Контрольна робота №7 з теми: «Рух і взаємодія».

 

 

 

 

Тема 5.2. Закони збереження

84

Взаємодія тіл. Імпульс. Закон збереження імпульсу

 

 

 

 

85

Розв'язування задач.

 

 

 

 

86

Реактивний рух.

 

 

 

 

87

Фізичні основи ракетної техніки. Досягнення космонавтики

 

 

 

 

88

Навчальний проект №7.

 

 

 

 

89

Застосування законів збереження енергії й імпульсу в механічних явищах

 

 

 

 

90

Розв'язування задач.

 

 

 

 

91

Розв’язування задач

 

 

 

 

92

Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота № 7 «Вивчення закону збереження механічної енергії».

 

 

 

 

93

Фундаментальні взаємодії в природі. Межі застосування фізичних законів і теорій.

 

 

 

 

94

Фундаментальний характер законів збереження в природі. Прояви законів збереження в теплових, електромагнітних, ядерних явищах.

 

 

 

 

95

Еволюція фізичної картини світу. Вплив фізики на суспільний розвиток та науково-технічний прогрес.

 

 

 

 

96

Навчальний проект №8.

 

 

 

 

97

Узагальнення та систематизація знань з теми «Закони збереження».

 

 

 

 

98

Контрольна робота №8 з теми: «Закони збереження».

 

 

 

 

ФІЗИКА Й ЕКОЛОГІЯ

99

Фізика і проблеми безпеки життєдіяльності людини.

 

 

 

 

100

Фізичні основи бережливого природокористування та збереження енергії.

 

 

 

 

101

Альтернативні джерела енергії.

 

 

 

 

102

Розв'язування задач.

 

 

 

 

103

Розв’язування задач

 

 

 

 

104

Розв’язування задач

 

 

 

 

105

Узагальнення матеріалу вивченого за рік

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Фізика, 7 клас, Планування
До підручника
Фізика 7 клас (Бар’яхтар В.Г., Довгий С.О., Божинова Ф.Я., Горобець Ю.І., Ненашев І.Ю., Кірюхіна О.О.; за редакцією Бар’яхтара В.Г., Довгого С.О.)
Додано
9 жовтня 2023
Переглядів
2370
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку