Назва закладу
РОЗГЛЯНУТО
на засіданні МО вчителів природничо-математичного циклу
Протокол від 31.08.2023 р. № _1_
ПОГОДЖУЮ
Заступник директора з НВР
_____________ Ім’я Прізвище
«_____» ______________ 2023 р.
ПОГОДЖУЮ
Заступник директора з НВР
_____________ Ім’я Прізвище
«_____» ______________ 2024 р.
Календарне планування
з фізики (7-9 класи)
на 2023-2024 н. р.
Вчитель: Трофименко Ніна Вікторівна
Фізика. 7 клас
( 2 год на тиждень, усього – 70 год.)
Програма. Фізика. 7-9 класи. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів, затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 №804. (О.І. Ляшенко, В.Г. Бар’яхтар, та ін.)
Підручник. Фізика: підручник для 7 класів загальноосвітніх навчальних закладів / В.Г. Бар’яхтар, С.О. Довгий, Ф.Я. Божинова та ін. – Х.: Видавництво «Ранок», 2015. – 256 с.
Графік проведення письмових робіт:
Тема |
Письмові роботи |
Дата |
Редагування дат |
Прим. |
Фізика як природнича наука. Пізнання природи |
Лабораторна робота № 1. |
|
|
|
Лабораторна робота № 2. |
|
|
|
|
Лабораторна робота № 3. |
|
|
|
|
Навчальний проект №1 |
|
|
|
|
Контрольна робота №1 |
|
|
|
|
Прямолінійний рух |
Контрольна робота №2 |
|
|
|
Рівномірний рух по колу. Коливальний рух |
Лабораторна робота № 4. |
|
|
|
Лабораторна робота № 5. |
|
|
|
|
Навчальний проект №2 |
|
|
|
|
Контрольна робота №3 |
|
|
|
|
Взаємодія тіл. Сила |
Лабораторна робота № 6. |
|
|
|
Лабораторна робота № 7. |
|
|
|
|
Лабораторна робота № 8. |
|
|
|
|
Лабораторна робота № 9. |
|
|
|
|
Контрольна робота №4 |
|
|
|
|
Тиск. Закон Архімеда. Плавання тіл |
Лабораторна робота № 10. |
|
|
|
Навчальний проект №3 |
|
|
|
|
Контрольна робота №5 |
|
|
|
|
Механічна робота й енергія |
Лабораторна робота № 11. |
|
|
|
Лабораторна робота № 12. |
|
|
|
|
Навчальний проект №4. |
|
|
|
|
Контрольна робота №6 |
|
|
|
Виконання програми:
|
К-ть годин |
К-ть навчальних проєктів |
К-ть лабораторних робіт |
К-ть контрольних робіт |
К-ть тематичних |
І |
32 |
2 |
6 |
3 |
3 |
ІІ |
38 |
2 |
6 |
3 |
3 |
Рік |
70 |
4 |
12 |
6 |
6 |
№ уроку |
Тема уроку |
Дата |
Редагування дат |
Форма проведення |
|
Вступ |
|||||
Учень/учениця Знаннєвий компонент: - знає правила безпеки у фізичному кабінеті; розташування й призначення основних зон шкільного фізичного кабінету та свого робочого місця. Діяльнісний компонент: - дотримується правил безпечної поведінки під час роботи з фізичними приладами та обладнанням. Ціннісний компонент: - усвідомлює роль шкільного кабінету та значення фізичних приладів у навчанні фізики, відповідальність за поведінку у фізичному кабінеті |
|||||
1 |
Вступний інструктаж в кабінеті фізики. Фізика як навчальний предмет у школі. Фізичний кабінет та його обладнання. Правила безпеки у фізичному кабінеті |
|
|
|
|
Розділ 1. ФІЗИКА ЯК ПРИРОДНИЧА НАУКА. ПІЗНАННЯ ПРИРОДИ |
|||||
Учень/учениця Знаннєвий компонент:
Діяльнісний компонент:
Ціннісний компонент:
|
|||||
Тема 1.1. Фізика як природнича наука. Пізнання природи |
|||||
2 |
Фізика як фундаментальна наука про природу. Фізичні тіла й фізичні явища. |
|
|
|
|
3 |
Речовина і поле. Основні положення атомно-молекулярного вчення про будову речовини. Молекули. Атоми. Початкові відомості про будову атома. Електрони. Йони. |
|
|
|
|
4 |
Етапи пізнавальної діяльності у фізичних дослідженнях. Зв’язок фізики з іншими науками. |
|
|
|
|
5 |
Властивості тіл. Фізичні величини. Вимірювання. Засоби вимірювання. Точність вимірювання. Міжнародна система одиниць фізичних величин. |
|
|
|
|
6 |
Лабораторна робота № 1. «Ознайомлення з вимірювальними приладами. Визначення ціни поділки вимірювального приладу» Інструктаж з БЖД. |
|
|
|
|
7 |
Лабораторна робота № 2. «Вимірювання об’єму твердих тіл, рідин i сипких матеріалів» Інструктаж з БЖД. |
|
|
|
|
8 |
Лабораторна робота № 3. «Вимірювання розмірів малих тіл різними способами» Інструктаж з БЖД. |
|
|
|
|
9 |
Навчальний проект №1 |
|
|
|
|
10 |
Узагальнення і систематизація знань із розділу «Фізика як природнича наука. Пізнання природи». |
|
|
|
|
11 |
Контрольна робота №1 з теми: «Фізика як природнича наука. Пізнання природи». |
|
|
|
|
Розділ 2. МЕХАНІЧНИЙ РУХ |
|||||
Учень/учениця Знаннєвий компонент:
Діяльнісний компонент:
Ціннісний компонент:
|
|||||
Тема 2.1. Прямолінійний рух |
|||||
12 |
Механічний рух. Тіло відліку. Система відліку. Матеріальна точка. Відносність руху. |
|
|
|
|
13 |
Траєкторія. Шлях. Переміщення. |
|
|
|
|
14 |
Прямолінійний рівномірний рух. Швидкість руху. |
|
|
|
|
15 |
Розв’язування задач |
|
|
|
|
16 |
Графіки рівномірного прямолінійного руху. |
|
|
|
|
17 |
Розв’язування задач |
|
|
|
|
18 |
Прямолінійний нерівномірний рух. Середня швидкість нерівномірного руху. |
|
|
|
|
19 |
Розв’язування задач |
|
|
|
|
20 |
Контрольна робота №2 з теми: «Прямолінійний рух» |
|
|
|
|
Тема 2.2. Рівномірний рух по колу. Коливальний рух |
|||||
21 |
Рівномірний рух матеріальної точки по колу. Період обертання. |
|
|
|
|
22 |
Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота № 4. «Визначення періоду обертання тіла» |
|
|
|
|
23 |
Розв’язування задач |
|
|
|
|
24 |
Коливальний рух. Амплітуда коливань. Період коливань. Маятники. |
|
|
|
|
25 |
Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота № 5. «Дослідження коливань нитяного маятника» |
|
|
|
|
26 |
Навчальний проект №2 |
|
|
|
|
27 |
Узагальнення і систематизація знань із розділу «Механічний рух». |
|
|
|
|
28 |
Контрольна робота №3 з теми: «Рівномірний рух по колу. Коливальний рух». |
|
|
|
|
Розділ 3. ВЗАЄМОДІЯ ТІЛ. СИЛА |
|||||
Учень/учениця Знаннєвий компонент:
Діяльнісний компонент:
Ціннісний компонент:
|
|||||
Тема 3.1. Взаємодія тіл. Сила |
|||||
29 |
Явище інерції |
|
|
|
|
30 |
Інертність тіла. Маса тіла |
|
|
|
|
31 |
Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота № 6. «Вимірювання маси тіл методом зважування» |
|
|
|
|
32 |
Густина речовини. Одиниці густини |
|
|
|
|
33 |
Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота № 7. «Визначення густини речовини (твердих тіл і рідин)» |
|
|
|
|
34 |
Розв’язування задач |
|
|
|
|
35 |
Розв’язування задач |
|
|
|
|
36 |
Взаємодія тіл. Сила. Додавання сил. Рівнодійна. Графічне зображення сил. |
|
|
|
|
37 |
Деформація. Сила пружності. Закон Гука. Динамометр. |
|
|
|
|
38 |
Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота № 8. «Дослідження пружних властивостей тіл» |
|
|
|
|
39 |
Сила тяжіння. Вага тіла. Невагомість. |
|
|
|
|
40 |
Розв’язування задач |
|
|
|
|
41 |
Тертя. Сили тертя. Коефіцієнт тертя ковзання. Тертя в природі й техніці. |
|
|
|
|
42 |
Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота № 9. «Визначення коефіцієнта тертя ковзання» |
|
|
|
|
43 |
Узагальнення і систематизація знань із теми «Взаємодія тіл. Сила» |
|
|
|
|
44 |
Контрольна робота №4 з теми: «Взаємодія тіл. Сила». |
|
|
|
|
Тема 3.2. Тиск. Закон Архімеда. Плавання тіл |
|||||
45 |
Тиск твердих тіл на поверхню. Сила тиску. |
|
|
|
|
46 |
Тиск рідин і газів. Закон Паскаля. |
|
|
|
|
47 |
Гідростатичний тиск |
|
|
|
|
48 |
Атмосферний тиск. Вимірювання атмосферного тиску. Барометри. |
|
|
|
|
49 |
Сполучені посудини. Манометри. |
|
|
|
|
50 |
Розв’язування задач |
|
|
|
|
51 |
Виштовхувальна сила в рідинах і газах. Закон Архімеда. |
|
|
|
|
52 |
Умови плавання тіл. Судноплавство та повітроплавання |
|
|
|
|
53 |
Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота № 10. «З`ясування умов плавання тіла» |
|
|
|
|
54 |
Навчальний проект №3 «Розвиток судно- та повітроплавання» |
|
|
|
|
55 |
Узагальнення і систематизація знань із розділу «Тиск. Закон Архімеда. Плавання тіл». |
|
|
|
|
56 |
Контрольна робота №5 з теми: «Тиск. Закон Архімеда. Плавання тіл». |
|
|
|
|
Розділ 4. МЕХАНІЧНА РОБОТА ТА ЕНЕРГІЯ |
|||||
Учень/учениця Знаннєвий компонент:
Діяльнісний компонент:
Ціннісний компонент:
|
|||||
Тема 4. Механічна робота й енергія |
|||||
57 |
Механічна робота. |
|
|
|
|
58 |
Потужність. |
|
|
|
|
59 |
Енергія. Потенціальна енергія тіла |
|
|
|
|
60 |
Кінетична енергія. Повна механічна енергія. |
|
|
|
|
61 |
Закон збереження й перетворення енергії в механічних процесах та його практичне застосування. |
|
|
|
|
62 |
Розв’язування задач на застосування закону збереження енергії в механічних процесах |
|
|
|
|
63 |
Момент сили. Важіль. Умови рівноваги важеля |
|
|
|
|
64 |
Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота № 11. «Вивчення умови рівноваги важеля» |
|
|
|
|
65 |
Рухомий і нерухомий блоки. Прості механізми. Коефіцієнт корисної дії механізмів. |
|
|
|
|
66 |
Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота № 12. «Визначення ККД простого механізму». |
|
|
|
|
67 |
Навчальний проект. «Становлення і розвиток знань про фізичні основи машин і механізмів» |
|
|
|
|
68 |
Узагальнення і систематизація знань із розділу «Механічна робота й енергія». |
|
|
|
|
69 |
Контрольна робота №6 з теми: «Механічна робота й енергія». |
|
|
|
|
Повторення |
|||||
70 |
Узагальнення і систематизація знань, вивчених за рік |
|
|
|
|
Фізика. 8 клас
(2 год на тиждень, усього – 70 год.)
Програма. Фізика. 7-9 класи. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів, затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 №804.
Підручник. Фізика: підручник для 8 класів загальноосвітніх навчальних закладів / В.Г. Бар’яхтар, С.О. Довгий, Ф.Я. Божинова та ін. – Х.: Видавництво «Ранок», 2021. – 240 с.
Графік письмових робіт:
Тема |
Письмові роботи |
Дата |
Редагування дат |
Прим. |
Температура. Внутрішня енергія. Теплопередача |
Лабораторна робота № 1. |
|
|
|
Лабораторна робота № 2. |
|
|
|
|
Навчальний проект №1. |
|
|
|
|
Контрольна робота №1 |
|
|
|
|
Зміна агрегатного стану речовини. Теплові двигуни |
Навчальний проект №2. |
|
|
|
Контрольна робота №2 |
|
|
|
|
Навчальний проект №3. |
|
|
|
|
Контрольна робота №3 |
|
|
|
|
Електричний заряд. Електричне поле. |
Контрольна робота №4 |
|
|
|
Електричний струм |
Лабораторна робота № 3 |
|
|
|
Лабораторна робота №4 |
|
|
|
|
Лабораторна робота №5 |
|
|
|
|
Навчальний проект №4. |
|
|
|
|
Контрольна робота№5 |
|
|
|
|
Робота і потужність електричного струму. Електричний струм у різних середовищах |
Навчальний проект №5. |
|
|
|
Навчальний проект №6. |
|
|
|
|
Контрольна робота №6 |
|
|
|
Виконання програми:
|
К-ть годин |
К-ть навчальних проєктів |
К-ть лабораторних робіт |
К-ть контрольних робіт |
К-ть тематичних |
І |
32 |
3 |
2 |
3 |
3 |
ІІ |
38 |
3 |
3 |
3 |
3 |
Рік |
70 |
6 |
5 |
6 |
6 |
№ уроку |
Тема уроку |
Дата |
Редагування дат |
Форма проведення |
|
Розділ 1. ТЕПЛОВІ ЯВИЩА ( 32 год) |
|||||
Учень/учениця Знаннєвий компонент: розуміє властивості теплового руху; особливості руху атомів i молекул речовини в різних агрегатних станах речовини; фізичні властивості твердих тіл, рідин і газів; володіє поняттям, формулює визначення фізичної величини (температура, внутрішня енергія, кількість теплоти, питома теплоємність, питома теплота плавлення, пароутворення, згорання палива) та їхні одиниці; знає способи вимірювання температури; принципи побудови температурної шкали Цельсія; два способи зміни внутрішньої енергії тіла; види теплообміну; види теплових машин; пояснює графіки теплових процесів (нагрівання/ охолодження, плавлення/ тверднення, пароутворення/ конденсація); залежність розмірів фізичних тіл від температури. Діяльнісний компонент: застосовує набуті знання в процесі розв’язування задач різних типів та виконання лабораторних робіт; застосовує рівняння теплового балансу; аналізує графіки теплових процесів; пояснює принцип дії теплових двигунів; користується термометром, калориметром; дотримується правил безпеки під час проведення експериментів. Ціннісний компонент: визначає переваги і недоліки впливу теплових машин та інших засобів теплотехніки на довкілля; усвідомлює необхідність використання енергозбережувальних технологій; оцінює роль видатних учених у розвитку знань про теплоту |
|||||
Тема 1.1. Температура. Внутрішня енергія. Теплопередача |
|||||
1 |
Рух молекул і тепловий стан тіла. Температура. Термометри. Шкала Цельсія. Теплова рівновага. |
|
|
|
|
2 |
Залежність розмірів фізичних тіл від температури. |
|
|
|
|
3 |
Внутрішня енергія. Два способи змінення внутрішньої енергії тіла. |
|
|
|
|
4 |
Види теплообміну. Теплопровідність |
|
|
|
|
5 |
Види теплообміну. Конвекція. |
|
|
|
|
6 |
Види теплообміну. Випромінювання |
|
|
|
|
7 |
Кількість теплоти. Питома теплоємність. Розрахунок кількості теплоти при нагріванні/охолодженні тіла. |
|
|
|
|
8 |
Тепловий баланс. Рівняння теплового балансу. |
|
|
|
|
9 |
Розв’язування задач |
|
|
|
|
10 |
Лабораторна робота № 1. «Вивчення теплового балансу за умови змішування води різної температури». Інструктаж з БЖД. |
|
|
|
|
11 |
Лабораторна робота № 2. « Визначення питомої теплоємності речовини ». Інструктаж з БЖД. |
|
|
|
|
12 |
Навчальний проект №1. «Екологічні проблеми теплоенергетики та теплокористування» |
|
|
|
|
13 |
Узагальнення та систематизація знань з теми «Температура. Внутрішня енергія. Теплопередача». |
|
|
|
|
14 |
Контрольна робота №1 з теми: «Температура. Внутрішня енергія. Теплопередача». |
|
|
|
|
Тема 1.2. Зміна агрегатного стану речовини. Теплові двигуни |
|||||
15 |
Агрегатні стани речовини. Фізичні властивостей твердих тіл, рідин і газів. Наноматеріали. |
|
|
|
|
16 |
Плавлення та кристалізація. Кристалічні та аморфні тіла. Температура плавлення. |
|
|
|
|
17 |
Розрахунок кількості теплоти при плавленні/твердненні тіл. |
|
|
|
|
18 |
Пароутворення і конденсація. |
|
|
|
|
19 |
Розрахунок кількості теплоти при пароутворенні/конденсації. |
|
|
|
|
20 |
Кипіння. Температура кипіння. |
|
|
|
|
21 |
Навчальний проект №2. «Рідки кристали та їх використання. Полімери» |
|
|
|
|
22 |
Розв’язування задач |
|
|
|
|
23 |
Контрольна робота №2 з теми: «Зміна агрегатного стану речовини. Теплові двигуни». |
|
|
|
|
24 |
Згоряння палива. ККД нагрівника |
|
|
|
|
25 |
Розрахунок кількості теплоти внаслідок згоряння палива. |
|
|
|
|
26 |
Принцип дії теплових двигунів. ККД теплового двигуна. |
|
|
|
|
27 |
Розв’язування задач |
|
|
|
|
28 |
Деякі види теплових двигунів. |
|
|
|
|
29 |
Теплоенергетика. Способи збереження енергетичних ресурсів |
|
|
|
|
30 |
Навчальний проект №3. «Холодильні машини. Кондиціонер, теплові насоси» |
|
|
|
|
31 |
Узагальнення та систематизація знань з теми «Теплові явища». |
|
|
|
|
32 |
Контрольна робота №3 з теми: «Зміна агрегатного стану речовини. Теплові двигуни». |
|
|
|
|
Розділ 2. ЕЛЕКТРИЧНІ ЯВИЩА. ЕЛЕКТРИЧНИЙ СТРУМ (38 год) |
|||||
Учень/учениця Знаннєвий компонент: знає поняття електричного заряду, механізми електризації, характер взаємодії заряджених тіл; розуміє природу електричного струму в різних середовищах; формулює визначення фізичної величини (сила струму, напруга, опір провідника, робота і потужність електричного струму, електрохімічний еквівалент) і їхні одиниці; формулює закони Кулона, збереження електричного заряду, Ома для ділянки кола, Джоуля–Ленца, Фарадея для електролізу; знає умови виникнення електричного струму; розрізняє види електричного розряду в газах. Діяльнісний компонент: застосовує закони Кулона, збереження електричного заряду, Ома для ділянки кола, Джоуля–Ленца, Фарадея для електролізу, формули сили струму, напруги, опору для послідовного й паралельного з’єднання провідників, залежності опору провідника від його довжини, площі перерізу та питомого опору матеріалу, роботи і потужності електричного струму в процесі розв’язування фізичних задач різних типів і під час виконання лабораторних робіт; графічно зображає електричне поле; креслить схеми простих електричних кіл; складає прості електричні кола; користується вимірювальними приладами для визначення сили струму, напруги, опору; розраховує спожиту електричну енергію за допомогою побутового лічильника електроенергії; дотримується правил безпеки під час роботи з електричними приладами й пристроями. Ціннісний компонент: оцінює параметри струму, безпечні для людського організму, можливості захисту людини від ураження електричним струмом; оцінює роль видатних учених у розвитку знань про електрику; значення енергії електричного струму в побуті й техніці |
|||||
Тема 2.1. Електричний заряд. Електричне поле. |
|||||
33 |
Електричні явища. Електризація тіл. Електричний заряд. Два роди електричних зарядів. Дискретність електричного заряду |
|
|
|
|
34 |
Електричне поле. |
|
|
|
|
35 |
Взаємодія електричних тіл. Закон збереження електричного заряду |
|
|
|
|
36 |
Закон Кулона. |
|
|
|
|
37 |
Розв'язування задач з теми «Електричний заряд. Електричне поле». |
|
|
|
|
38 |
Контрольна робота №4 з теми: «Електричний заряд. Електричне поле» |
|
|
|
|
Тема 2.2. Електричний струм |
|||||
39 |
Електричний струм. Електрична провідність матеріалів: провідники, напівпровідники та діелектрики. Дії електричного струму. |
|
|
|
|
40 |
Електричне коло. Джерела електричного струму. Гальванічні елементи. Акумулятори . |
|
|
|
|
41 |
Сила струму. Амперметр. Вимірювання сили струму. |
|
|
|
|
42 |
Розв’язування задач |
|
|
|
|
43 |
Електрична напруга. Вольтметр. Вимірювання напруги. |
|
|
|
|
44 |
Розв'язування задач |
|
|
|
|
45 |
Електричний опір. Закон Ома для однорідної ділянки електричного кола. |
|
|
|
|
46 |
Залежність опору провідника від його довжини, площі поперечного перерізу та матеріалу. Питомий опір провідника. Реостати |
|
|
|
|
47 |
Лабораторна робота № 3 «Вимірювання опору провідника за допомогою амперметра й вольтметра» Інструктаж з БЖД. |
|
|
|
|
48 |
Послідовне з'єднання провідників. |
|
|
|
|
49 |
Лабораторна робота №4 «Дослідження електричного кола з послідовним з'єднанням провідників». Інструктаж з БЖД. |
|
|
|
|
50 |
Паралельне з'єднання провідників. |
|
|
|
|
51 |
Лабораторна робота №5«Дослідження електричного кола з паралельним з'єднанням провідників». Інструктаж з БЖД. |
|
|
|
|
52 |
Навчальний проект №4. «Електрика в житті людини» |
|
|
|
|
53 |
Узагальнення та систематизація знань з теми «Електричний струм». |
|
|
|
|
54 |
Контрольна робота№5 з теми: «Електричний струм». |
|
|
|
|
Тема 2.3. Робота і потужність електричного струму. Електричний струм у різних середовищах |
|||||
55 |
Робота й потужність електричного струму. |
|
|
|
|
56 |
Розв’язування задач |
|
|
|
|
57 |
Закон Джоуля — Ленца. |
|
|
|
|
58 |
Електронагрівальні прилади. |
|
|
|
|
59 |
Розв’язування задач |
|
|
|
|
60 |
Навчальний проект №5. «Сучасні побутові та промислові електричні прилади» |
|
|
|
|
61 |
Струм у металах. |
|
|
|
|
62 |
Природа електричного струму в розчинах і розплавах електролітів. Закон Фарадея для електролізу. |
|
|
|
|
63 |
Застосування електролізу у практичній діяльності людини. |
|
|
|
|
64 |
Електричний струм у газах. |
|
|
|
|
65 |
Застосування електролізу і струму в газах у практичній діяльності людини. |
|
|
|
|
66 |
Безпека людини під час роботи з електричними приладами й пристроями. |
|
|
|
|
67 |
Навчальний проект №6. «Застосування електролізу і струму в газах у практичній діяльності людини» |
|
|
|
|
68 |
Розв’язування задач |
|
|
|
|
69 |
Контрольна робота №6 з теми: « Електричний струм». |
|
|
|
|
70 |
Підбиття підсумків за навчальний рік |
|
|
|
Фізика. 9 клас
(3 год на тиждень, усього – 105 год.)
Програма. Фізика. 7-9 класи. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів, затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 №804.
Підручник. Фізика: підручник для 9 класів загальноосвітніх навчальних закладів / В.Г. Бар’яхтар, С.О. Довгий, Ф.Я. Божинова та ін. – Х.: Видавництво «Ранок», 2017. – 272 с.
Графік письмових робіт:
Тема |
Письмові роботи |
Дата |
Редагування дат |
Прим. |
Магнітне поле |
Лабораторна робота № 1 |
|
|
|
Лабораторна робота № 2 |
|
|
|
|
Навчальний проект №1. |
|
|
|
|
Контрольна робота№1 |
|
|
|
|
Світлові явища |
Лабораторна робота № 3 |
|
|
|
Лабораторна робота № 4 |
|
|
|
|
Контрольна робота№2 |
|
|
|
|
Лабораторна робота № 5 |
|
|
|
|
Навчальний проект №2. |
|
|
|
|
Контрольна робота №3 |
|
|
|
|
Механічні та електромагнітні хвилі |
Лабораторна робота № 6 |
|
|
|
Навчальний проект №3. |
|
|
|
|
Контрольна робота №4 |
|
|
|
|
Фізика атома та атомного ядра. Фізичні основи атомної енергетики |
Навчальний проект №4. |
|
|
|
Контрольна робота №5 |
|
|
|
|
Рух і взаємодія |
Навчальний проект №5. |
|
|
|
Контрольна робота №6 |
|
|
|
|
Навчальний проект №6. |
|
|
|
|
Контрольна робота №7 |
|
|
|
|
Закони збереження |
Навчальний проект №7. |
|
|
|
Лабораторна робота № 7 |
|
|
|
|
Навчальний проект №8. |
|
|
|
|
Контрольна робота №8 |
|
|
|
Виконання програми:
|
К-ть годин |
К-ть навчальних проєктів |
К-ть лабораторних робіт |
К-ть контрольних робіт |
К-ть тематичних |
І |
48 |
3 |
6 |
4 |
4 |
ІІ |
57 |
5 |
1 |
4 |
5 |
Рік |
105 |
8 |
7 |
8 |
9 |
№ уроку |
Тема уроку |
Дата |
Редагування дат |
Форма проведення |
|
Розділ 1. МАГНІТНІ ЯВИЩА |
|||||
Учень/учениця Знаннєвий компонент: розуміє механізми магнітної взаємодії, електромагнітної індукції, магнітної левітації; матеріальність магнітного поля, гіпотезу Ампера; володіє поняттям, формулює визначення фізичної величини (індукція магнітного поля) та її одиниці; пояснює досліди Ерстеда, Фарадея, принцип дії електромагніту, електродвигуна, електровимірювальних приладів; знає прояви магнітного поля Землі. Діяльнісний компонент: застосовує формулу сили Ампера під час розв’язування задач різних типів; графічно зображає магнітне поле; визначає напрямки індукції магнітного поля, сили Ампера, індукційного струму; складає електромагніт. Ціннісний компонент: оцінює значення магнітного поля Землі для життєдіяльності організмів; оцінює важливість, переваги та недоліки розвитку різних напрямків електроенергетики; роль видатних учених у розвитку знань про електромагнетизм |
|||||
Тема 1.1. Магнітне поле |
|||||
1 |
Магнітні явища. Постійні магніти, взаємодія магнітів. Дослід Ерстеда. Магнітне поле. |
|
|
|
|
2 |
Індукція магнітного поля. Магнітне поле Землі. |
|
|
|
|
3 |
Магнітне поле провідника зі струмом. Дія магнітного поля на провідник зі струмом. |
|
|
|
|
4 |
Сила Ампера |
|
|
|
|
5 |
Розв’язування задач на знаходження сили Ампера та застосування правила правої руки |
|
|
|
|
6 |
Магнітні властивості речовин та їх застосування. Гіпотеза Ампера. |
|
|
|
|
7 |
Електромагніти та їх застосування. Магнітна левітація. |
|
|
|
|
8 |
Лабораторна робота № 1 «Складання та випробування електромагніту». Інструктаж з БЖД. |
|
|
|
|
9 |
Електродвигуни, гучномовці. Електровимірювальні прилади. |
|
|
|
|
10 |
Явище електромагнітної індукції. Досліди Фарадея. Індукційний електричний струм. |
|
|
|
|
11 |
Розв’язування задач |
|
|
|
|
12 |
Генератори індукційного струму. Промислові джерела електричної енергії. |
|
|
|
|
13 |
Лабораторна робота № 2 «Спостереження явища електромагнітної індукції». Інструктаж з БЖД. |
|
|
|
|
14 |
Навчальний проект №1. |
|
|
|
|
15 |
Узагальнення та систематизація знань з теми «Теплові явища». |
|
|
|
|
16 |
Контрольна робота№1 з теми: « Магнітне поле ». |
|
|
|
|
Розділ 2. СВІТЛОВІ ЯВИЩА |
|||||
Учень/учениця Знаннєвий компонент: розуміє поняття світлового променю, точкового джерела світла, тонкої лінзи; формулює визначення фізичної величини (фокусна відстань, оптична сила лінзи, показник заломлення світла); закони прямолінійного поширення, відбивання й заломлення світла; принцип дії найпростіших оптичних приладів; вади зору, способи їхньої корекції, методи профілактики захворювань органів зору; одиниці оптичної сили та фокусної відстані лінзи, спектральний склад білого світла, причини різнобарв’я. Діяльнісний компонент: застосовує закони прямолінійного поширення, відбивання й заломлення світла, формулу тонкої лінзи під час розв’язування задач різних типів і під час виконання лабораторних робіт; пояснює причини сонячних i місячних затемнень; указує хід променів під час побудови зображень, отриманих за допомогою плоского дзеркала і тонкої лінзи; вимірює фокусну відстань та визначає оптичну силу лінзи. Ціннісний компонент: усвідомлює значення світла для життя на Землі та в побуті; усвідомлює значення гігієни зору та профілактики його вад |
|||||
Тема 2.1. Світлові явища |
|||||
17 |
Світлові явища. Швидкість поширення світла. |
|
|
|
|
18 |
Світловий промінь. Закон прямолінійного поширення світла. Сонячне та місячне затемнення. |
|
|
|
|
19 |
Відбивання світла. Закон відбивання світла. Плоске дзеркало. |
|
|
|
|
20 |
Лабораторна робота № 3 «Дослідження відбивання світла за допомогою плоского дзеркала». Інструктаж з БЖД. |
|
|
|
|
21 |
Розв’язування задач |
|
|
|
|
22 |
Заломлення світла на межі поділу двох середовищ. Закон заломлення світла. |
|
|
|
|
23 |
Лабораторна робота № 4 «Дослідження заломлення світла». Інструктаж з БЖД. |
|
|
|
|
24 |
Розкладання білого світла на кольори. Утворення кольорів |
|
|
|
|
25 |
Розв'язування задач. |
|
|
|
|
26 |
Контрольна робота№2 з теми: «Світлові явища». |
|
|
|
|
27 |
Лінзи. Оптична сила й фокусна відстань лінзи. |
|
|
|
|
28 |
Розв’язування задач |
|
|
|
|
29 |
Формула тонкої лінзи. Отримання зображень за допомогою лінзи |
|
|
|
|
30 |
Розв'язування задач. |
|
|
|
|
31 |
Розв’язування задач |
|
|
|
|
32 |
Лабораторна робота № 5 «Визначення фокусної відстані та оптичної сили тонкої лінзи». Інструктаж з БЖД. |
|
|
|
|
33 |
Око як оптичний прилад. Зір і бачення. Вади зору та їх корекція. Найпростіші оптичні прилади. Окуляри. |
|
|
|
|
34 |
Розв’язування задач |
|
|
|
|
35 |
Навчальний проект №2. |
|
|
|
|
36 |
Узагальнення та систематизація знань з теми «Світлові явища». |
|
|
|
|
37 |
Контрольна робота №3 з теми: «Світлові явища». |
|
|
|
|
Розділ 3. МЕХАНІЧНІ ТА ЕЛЕКТРОМАГНІТНІ ХВИЛІ |
|||||
Учень/учениця Знаннєвий компонент: розуміє поняття хвильового процесу, умови утворення механічних та електромагнітних хвиль; формулює визначення фізичної величини (довжини і частоти хвилі, гучності звуку та висоти тону); знає фізичні основи сучасних бездротових засобів зв’язку та комунікацій, залежність властивостей електромагнітних хвиль від частоти. Діяльнісний компонент: використовує формули взаємозв’язку довжини, частоти й швидкості поширення хвилі, швидкості поширення хвилі для розв’язування задач різних типів; порівнює властивості звукових та електромагнітних хвиль різних частот. Ціннісний компонент: оцінює вплив вібрацій і шумів на живі організми; пояснює значення сучасних засобів зв’язку та комунікацій |
|||||
Тема 3.1. Механічні та електромагнітні хвилі |
|||||
38 |
Виникнення і поширення механічних хвиль. Фізичні величини, які характеризують хвилі |
|
|
|
|
39 |
Розв’язування задач |
|
|
|
|
40 |
Звукові хвилі. Швидкість поширення звуку, довжина і частота звукової хвилі. Гучність звуку та висота тону. Інфра- та ультразвуки. |
|
|
|
|
41 |
Лабораторна робота № 6 «Дослідження звукових коливань різноманітних джерел звуку за допомогою сучасних цифрових засобів». Інструктаж з БЖД. |
|
|
|
|
42 |
Електромагнітне поле і електромагнітні хвилі. Швидкість поширення, довжина і частота електромагнітної хвилі. |
|
|
|
|
43 |
Розв'язування задач. |
|
|
|
|
44 |
Залежність властивостей електромагнітних хвиль від частоти. Шкала електромагнітних хвиль. |
|
|
|
|
45 |
Фізичні основи сучасних бездротових засобів зв’язку та комунікацій. |
|
|
|
|
46 |
Навчальний проект №3. |
|
|
|
|
47 |
Узагальнення та систематизація знань з теми «Механічні та електромагнітні хвилі». |
|
|
|
|
48 |
Контрольна робота №4 з теми: «Механічні та електромагнітні хвилі». |
|
|
|
|
Розділ 4.ФІЗИКА АТОМА ТА АТОМНОГО ЯДРА. ФІЗИЧНІ ОСНОВИ АТОМНОЇ ЕНЕРГЕТИКИ |
|||||
Учень/учениця Знаннєвий компонент: знає сучасні моделі атома та ядра; описує досліди Резерфорда, йонізаційної дії радіоактивного випромінювання; знає поняття радіоактивності, ізотопу, періоду піврозпаду й активності радіонукліда, ядерної та термоядерної реакцій; розуміє механізм ланцюгових ядерних реакцій; принцип дії ядерного реактора; механізми ядерних процесів у Сонця й зір; знає про вплив радіоактивного випромінювання на живі організми. Діяльнісний компонент: пояснює йонізаційну дію радіоактивного випромінювання; користується дозиметром (за наявності); використовує набуті знання для безпечної життєдіяльності. Ціннісний компонент: усвідомлює переваги, недоліки і перспективи розвитку атомної енергетики, можливості використання термоядерного синтезу; оцінює доцільність використання атомної енергетики та її вплив на екологію, ефективність методів захисту від впливу радіоактивного випромінювання |
|||||
Тема 4.1. Фізика атома та атомного ядра. Фізичні основи атомної енергетики |
|||||
49 |
Сучасна модель атома. Досліди Резерфорда. Протонно-нейтронна модель ядра атома. Ядерні сили. Ізотопи. Використання ізотопів |
|
|
|
|
50 |
Радіоактивність. Радіоактивні випромінювання, їхня фізична природа і властивості. |
|
|
|
|
51 |
Період піврозпаду радіонукліда |
|
|
|
|
52 |
Розв'язування задач. |
|
|
|
|
53 |
Йонізаційна дія радіоактивного випромінювання. Біологічна дія радіоактивного випромінювання. |
|
|
|
|
54 |
Природний радіоактивний фон. Дозиметри. |
|
|
|
|
55 |
Розв'язування задач. |
|
|
|
|
56 |
Поділ важких ядер. Ланцюгова ядерна реакція поділу. Ядерний реактор. |
|
|
|
|
57 |
Атомні електростанції. Атомна енергетика України. |
|
|
|
|
58 |
Навчальний проект №4. |
|
|
|
|
59 |
Розв'язування задач. |
|
|
|
|
60 |
Узагальнення та систематизація знань з теми «Фізика атома та атомного ядра. Фізичні основи атомної енергетики». |
|
|
|
|
61 |
Контрольна робота №5 з теми: «Фізика атома та атомного ядра. Фізичні основи атомної енергетики». |
|
|
|
|
Розділ 5. РУХ І ВЗАЄМОДІЯ. ЗАКОНИ ЗБЕРЕЖЕННЯ (30 год.) |
|||||
Учень/учениця Знаннєвий компонент: знає характеристики і властивості рівноприскореного руху; поняття інерціальної системи відліку, прискорення, імпульсу тіла, прискорення вільного падіння; перший, другий та третій закони Ньютона, закон всесвітнього тяжіння, закон збереження імпульсу; наводить приклади застосування фізичних знань у сфері матеріальної й духовної культури; прояви і наслідки фундаментальних взаємодій, універсальний характер законів збереження в природі; основні закони і закономірності, що характеризують механічний рух і взаємодію, тепловий рух, взаємодію електрично заряджених тіл; історію розвитку фізичної картини світу; роль фізики як фундаментальної науки сучасного природознавства; сучасну фізичну картину світу. Діяльнісний компонент: застосовує набуті знання, формули прискорення, імпульсу тіла, рівняння прямолінійного рівноприскореного руху, законів Ньютона, законів збереження механічної енергії та імпульсу в процесі розв’язування фізичних задач різних типів та під час виконання лабораторних робіт; характеризує рух під дією кількох сил (у вертикальному та горизонтальному напрямках і по похилій площині); будує графіки залежності швидкості та переміщення від часу для прямолінійного рівноприскореного руху; застосовує закони збереження для пояснення фізичних явищ і процесів; обґрунтовує органічну єдність людини та природи. Ціннісний компонент: оцінює роль законів Ньютона у розвитку фізичного знання, фундаментальний характер законів збереження; оцінює межі застосування класичної механіки, межі застосування фізичних законів і теорій, досягнення людства та внесок України в освоєння космосу |
|||||
Тема 5.1. Рух і взаємодія |
|||||
62 |
Рівноприскорений рух. Прискорення. |
|
|
|
|
63 |
Розв’язування задач |
|
|
|
|
64 |
Переміщення під час прямолінійного рівноприскореного руху. |
|
|
|
|
65 |
Розв'язування задач. |
|
|
|
|
66 |
Інерціальні системи відліку. Перший закон Ньютона |
|
|
|
|
67 |
Другий закон Ньютона |
|
|
|
|
68 |
Третій закон Ньютона |
|
|
|
|
69 |
Розв'язування задач. |
|
|
|
|
70 |
Навчальний проект №5. |
|
|
|
|
71 |
Розв’язування задач |
|
|
|
|
72 |
Контрольна робота №6 з теми: «Рух і взаємодія». |
|
|
|
|
73 |
Закон всесвітнього тяжіння. Прискорення вільного падіння. |
|
|
|
|
74 |
Розв'язування задач. |
|
|
|
|
75 |
Рух тіла під дією сили тяжіння |
|
|
|
|
76 |
Розв'язування задач. |
|
|
|
|
77 |
Розв’язування задач |
|
|
|
|
78 |
Рух тіла під дією кількох сил (у вертикальному та горизонтальному напрямах і по похилій площині) |
|
|
|
|
79 |
Розв’язування задач |
|
|
|
|
80 |
Розв'язування задач. |
|
|
|
|
81 |
Навчальний проект №6. |
|
|
|
|
82 |
Узагальнення та систематизація знань з теми «Рух і взаємодія». |
|
|
|
|
83 |
Контрольна робота №7 з теми: «Рух і взаємодія». |
|
|
|
|
Тема 5.2. Закони збереження |
|||||
84 |
Взаємодія тіл. Імпульс. Закон збереження імпульсу |
|
|
|
|
85 |
Розв'язування задач. |
|
|
|
|
86 |
Реактивний рух. |
|
|
|
|
87 |
Фізичні основи ракетної техніки. Досягнення космонавтики |
|
|
|
|
88 |
Навчальний проект №7. |
|
|
|
|
89 |
Застосування законів збереження енергії й імпульсу в механічних явищах |
|
|
|
|
90 |
Розв'язування задач. |
|
|
|
|
91 |
Розв’язування задач |
|
|
|
|
92 |
Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота № 7 «Вивчення закону збереження механічної енергії». |
|
|
|
|
93 |
Фундаментальні взаємодії в природі. Межі застосування фізичних законів і теорій. |
|
|
|
|
94 |
Фундаментальний характер законів збереження в природі. Прояви законів збереження в теплових, електромагнітних, ядерних явищах. |
|
|
|
|
95 |
Еволюція фізичної картини світу. Вплив фізики на суспільний розвиток та науково-технічний прогрес. |
|
|
|
|
96 |
Навчальний проект №8. |
|
|
|
|
97 |
Узагальнення та систематизація знань з теми «Закони збереження». |
|
|
|
|
98 |
Контрольна робота №8 з теми: «Закони збереження». |
|
|
|
|
ФІЗИКА Й ЕКОЛОГІЯ |
|||||
99 |
Фізика і проблеми безпеки життєдіяльності людини. |
|
|
|
|
100 |
Фізичні основи бережливого природокористування та збереження енергії. |
|
|
|
|
101 |
Альтернативні джерела енергії. |
|
|
|
|
102 |
Розв'язування задач. |
|
|
|
|
103 |
Розв’язування задач |
|
|
|
|
104 |
Розв’язування задач |
|
|
|
|
105 |
Узагальнення матеріалу вивченого за рік |
|
|
|