ГЕОГРАФІЯ
«РЕГІОНИ ТА КРАЇНИ»
10 КЛАС
(52години, 1,5години на тиждень)
№ |
Дата |
Зміст уроку |
Домашнєзавдання |
Прим. |
КОРИГУЮЧЕ НАВЧАННЯ (2 години) |
||||
1 |
|
Вторинний та третинний сектори економіки. Інструктаж з БЖД (інструкція з БЖД № 20). |
Повторити опрацьований матеріал. |
|
2 |
|
Глобальні проблеми людства. Діагностична робота. |
Повторити опрацьований матеріал. |
ДР |
ВСТУП (1 години) |
||||
3 |
|
Щовивчає курс «Географія: регіони та країни». Регіонисвіту (за класифікацією ООН).Сучаснаполітична карта світу та окремихрегіонів.Головніоб’єктиполітичноїкарти. |
§ 1 та § 2. Скласти перелік наявних у вас джерел географічних знань. |
|
Розділ І. ЄВРОПА (15 годин) |
||||
Тема 1. ЗАГАЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА ЄВРОПИ (5 годин) |
||||
4 |
|
ЗагальнийоглядЄвропи. (ЕГП. Склад регіону. Сучаснаполітична карта. Форми державного правління і територіального устрою країнЄвропи. Прояви сепаратизму.ТипикраїнЄвропи за рівнемекономічногорозвитку). Інтеграційніпроцеси. Міжнародніорганізації в Європі. |
§ 3 та § 4. Скластикросворд «СтолицікраїнЄвропи» (10 запитань).Дослідження (за виборомучня/учениці). Інтеграційні та дезінтеграційніпроцеси в Європі. |
|
5 |
|
Природні умови та ресурси Європи. |
§ 5. Повторитиосновніпоняття та показники, щохарактеризуютьнаселеннякраїни та демографічніпроцеси. |
|
6 |
|
Населення Європи. |
§ 6. Підготуватися до поточного контролю за темою «Населення Європи». |
|
7 |
|
ОсобливостігосподарствакраїнЄвропи. Первиннийсектор економіки. |
§ 7. Випереджальне: підготуватиінформацію про структуру промисловоговиробництвадвохекономічнорозвинених невеликих країнЄвропи. |
|
8 |
|
Європа: вторинний та третиннийсекториекономіки. Практична робота №1 (оцінювана). Порівняльна характеристикаструктурипромисловоговиробництвадвохекономічнорозвинених невеликих країнЄвропи (на вибіручнів).Узагальненнязнаньучнів за темами «Вступ» та «Загальна характеристика Європи». |
§ 8. Дослідження: 1) Відновнаелектроенергетика в країнахЄвропи: регіональніособливості та відмінності. 2) Структура й простороваорганізаціявиробництвачорнихметалів у країнахЄвропи. |
ОПР ТО1 |
Тема 2. КРАЇНИ ЄВРОПИ (10 годин) |
||||
9 |
|
Німеччина: ЕГП, природно-ресурснийпотенціал,населення. |
§ 9. Дослідження. «Нове обличчя» Руру — постіндустріальний розвиток: «зелені» міста замість похмурих ландшафтів. Створити за допомогою комп’ютера рекламний буклет «Видатні туристичні об’єкти Німеччини». |
|
10 |
|
Німеччина. Особливостісучасногопостіндустріальногорозвиткукраїни. Господарство. |
§ 10. Нанести на контурну карту найбільшімашинобудівніцентрикраїни. Охарактеризуйте їхгеографію. |
|
11 |
|
Франція. |
§ 11. Об’єднатися в 6–7 груп для роботи на наступномууроці. Випереджальне: скласти розгорнутий план наступного § 12 (Велика Британія). |
|
12 |
|
Велика Британія. |
§ 12. Дослідження. Лондон, Берлін, Париж, Київ: схожість і відмінність сучасного розвитку міст. |
|
13 |
|
Італія. |
§ 13 Дослідження. Кластери в Італії як домінуюча форма організаціївиробництватоварів і послуг. |
|
14 |
|
Практична робота №2 (оцінювана).Складаннякартосхемипросторовоїорганізаціїекономікиоднієї з європейськихкраїн«ВеликоїСімки» (за вибором). |
Повторити §§ 9-13. Написати твір за темою «Двотижневі канікули в країнах Західної Європи». |
ОПР |
15 |
|
Польща. |
§ 14. Випереджальне. Дослідити роль Мінська як економічного, політичного й культурного центру країни. |
|
16 |
|
Білорусь. |
§ 15. Випереджальне: скласти розгорнутий план наступного § 16(Росія). |
|
17 |
|
Росія. |
§ 16. Підготуватися до узагальнюючого уроку. Повторити §§ 9-15. |
|
18 |
|
Узагальненнязнаньучнів за темою «Країни Європи» |
Повторити §§ 9-16. |
ТО2 |
Розділ IІ. АЗІЯ (12 годин) |
||||
Тема 1. ЗАГАЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА АЗІЇ (5 годин) |
||||
19 |
|
ЗагальнийоглядАзії. (ЕГП. Склад регіону. Сучаснаполітична карта. Типикраїн за рівнемекономічногорозвитку. Міжнародніорганізації. Районизбройнихконфліктів та проявівтероризму). |
§ 17. Нанести на контурну карту 1) кордониазіатськихсубрегіонів; 2) країн, щовходять до їх складу. |
|
20 |
|
Природніумови та ресурси. Населення. |
§ 18. Позначити на контурній карті найбільші міські агломерації та мегалополіси Азії. |
|
21 |
|
ОсобливостіекономікикраїнАзії. Первинний секторекономіки. Добувнапромисловість. Сільське і лісовегосподарство. |
§ 19. Дослідження. 1) Екологічні виміри економічного зростання в країнах Азії. 2) Країни Перської затоки — новий осередок індустріалізації. |
|
22 |
|
Вторинний сектор економіки. Основніпромисловірайонирегіону. Практична робота №3. ПорівнянняпродовольчогокошикажителівкраїнЗахідної та СхідноїАзії. |
§ 20. Дослідження. Географічнеположеннякраїни як чинникїїекономічногорозвитку (на прикладіТуреччини і Сінгапуру). |
|
23 |
|
Третинний сектор економіки. Нерівномірність економічного розвитку субрегіонів Азії та особливості їх участі в міжнародному поділі праці. Зв’язкиУкраїниз країнамиАзії. Узагальненнязнаньучнів за темою «Загальна характеристика Азії». |
Опрацювати § 20. Повторити §§ 17-19. |
ТО3 |
Тема 2. КРАЇНИ АЗІЇ (7 годин) |
||||
24 |
|
Японія: ЕГП, природно-ресурснийпотенціал, населення. |
§ 21. Позначити на контурній карті найбільші міста Японії. |
|
25 |
|
Японія: господарство. |
§ 22. Дослідження. Острови Кюсю і Хоккайдо: контрасти Японії. |
|
26 |
|
Китай: економіко-географічнеположення,природно-ресурснийпотенціал, населення. |
§ 23. Випереджальне. Скластиповідомлення про міжнароднізв’язкиКитаю та України. |
|
27 |
|
Китай: господарство. |
§ 24. Позначити на контурній карті найбільші промислові центри Китаю. |
|
28 |
|
Індія: економіко-географічнеположення,природно-ресурснийпотенціал, населення. Практична робота №4.Аналізстатево-віковихпірамідЯпонії, Китаю та Індії з метою оцінюванняпрацересурсногопотенціалукраїн. |
§ 25. Ви здійсниливіртуальну тижневуподорож до Індії. Описатисвоївраженняу виглядіесе «Індіяочимаукраїнця». |
|
29 |
|
Індія: господарство. |
§ 26. Дослідження. «Коридори зростання» в Індії. |
|
30 |
|
Контрольна робота №1. |
Повторити §§ 1-26. |
КР |
Розділ IІІ. ОКЕАНІЯ (4 години) |
||||
Тема 1. АВСТРАЛІЯ (2 години) |
||||
31 |
|
Австралія: економіко-географічнеположення, природно-ресурснийпотенціал, населення. |
§ 27. Дослідження. 1) Національні парки Австралії як об’єктиміжнародного туризму. 2) Канберра — політико-адміністративний центр країни. |
|
32 |
|
Австралія. Господарство. |
§ 28. Дослідження. РозвитокЗахідноїАвстралії у контекстізростання глобального попиту на природніресурси. |
|
Тема 2. МІКРОНЕЗІЯ, МЕЛАНЕЗІЯ, ПОЛІНЕЗІЯ (2 години) |
||||
33 |
|
Острівні країни Океанії. Інструктаж з БЖД (інструкція з БЖД № 20). |
§ 29. Підготувати кросворд «Океанія» (від 15 запитань). |
|
34 |
|
Узагальнення знань учнів за темою «Країни Азії». |
Повторити §§ 17-29 |
ТО4 |
Розділ IV. АМЕРИКА (10 годин) |
||||
Тема 1. ЗАГАЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА АМЕРИКИ (5 годин) |
||||
35 |
|
Америка: загальна характеристика регіону. (ОсобливостіГП. Склад регіону. Сучаснаполітична карта. Міжнародніорганізації НАФТА, Меркосур, НATO). Практична робота №5 (оцінювана).Складаннякартосхемитипологіїкраїн Америкиза рівнемїхекономічногорозвитку. |
§ 30. Позначити на контурнійкартісубрегіони Америки. Випереджальне.Провести дослідженняпроцесів, яківплинулина формуваннянаселення Америки та підготуватидоповідь. |
ОПР |
36 |
|
Америка: природніумови та ресурси, населення. |
§ 31. Позначити на контурнійкартінайбільшіміста та міськіагломерації Америки. Випереджальне. Знайтиінформацію про діяльністьамериканських ТНК в регіоні. Підготуватиповідомлення. |
|
37 |
|
Америка: загальна характеристика господарства,первинний сектор економіки. |
§ 32. Дослідження. «Бананові республіки»: типові ознаки та сучасний розвиток. |
|
38 |
|
Америка: вторинний сектор економіки. Основніосередкипромисловості в регіоні. |
§ 33. (стор. 177-179). Дослідження. Підготуватиповідомлення за темами: 1) Панамериканськешосе — дорога через три Америки. 2) Туризм як чинник розвитку країн-островів Карибського моря. |
|
39 |
|
Америка: третинний сектор економіки. Найважливішіміжнароднітранспортнімагістралі, вузли. Нерівномірністьекономічногорозвиткусубрегіонів Америки.Особливостіїхучасті в міжнародномуподіліпраці.Зв’язкиУкраїни з країнами Америки. |
§ 33. (стор. 179-182) Повторити §§ 30-32. Випереджальне. Знайтиінформацію та підготуватиповідомлення про формування та життяукраїнськоїдіаспори в США |
|
Тема 2. КРАЇНИ АМЕРИКИ (5 годин) |
||||
40 |
|
США: економіко-географічнеположення,природно-ресурснийпотенціал, населення. |
§ 34. Випереджальне. Знайтиінформацію та підготуватиповідомлення про формування та життяукраїнськоїдіаспори в США. |
|
41 |
|
США. Особливостісучасногопостіндустріальногорозвитку. Господарство. |
§ 35. Випереджальне. Прочитати та скласти план § (Канада). Дослідження. 1) Формитериторіальноїорганізаціїновітніхвидівпромисловоговиробництва у США. 2) Економічнавзаємодіявздовж державного кордонуміжМексикою і США. |
|
42 |
|
Канада. |
§ 36. Дослідження. Складникипідприємницькогоуспіхуукраїнськоїдіаспори в Канаді та США. |
|
43 |
|
Бразилія. Практична робота №6 (оцінювана).Порівняльна характеристика машинобудування США, Канади та Бразилії. |
§ 37. Повторити §§ 34-36. |
ОПР |
44 |
|
Узагальнення знань учнів за темою «Америка». |
Повторити §§ 30-37. Випереджальне. Підготуватиповідомлення про збройніконфлікти та прояви тероризму в Африці. |
ТО5 |
Розділ V. АФРИКА (6 один) |
||||
Тема 1. ЗАГАЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА АФРИКИ (4 години) |
||||
45 |
|
Особливостігеографічногоположення Африки. Складрегіону. Сучаснаполітична карта. Районизбройнихконфліктів, проявівтероризму. |
§ 38. Дослідження. Кордони на політичнійкарті Африки: особливостіделімітації та демаркації. |
|
46 |
|
Природніумови і ресурсирегіону. Населення Африки. |
§ 39. Позначити на контурнійкартінайбільшімістарегіону. Склаституристичний маршрут для ознайомлення з найбільшвидатнимиприроднимиоб’єктами Африки. |
|
47 |
|
Господарствокраїн Африки. Практична робота №7. Позначення на контурнійкарті Африки основнихрайоніввидобуваннянафти, залізних, мідних та алюмінієвихруд, центівїхпереробки (збагачення), основнихтранспортнихмагістралей та портівекспортування. |
§ 40. Дослідження. 1) Ангола: успішнийрозвитокпіслявійни. 2) Впливколоніальногоминулого на сучаснуміжнароднуспеціалізацію та просторову структуру господарствакраїнТропічної Африки. Підготуватися до контрольної роботи |
|
48 |
|
Контрольна робота №2. |
Повторити §§ 27-40. |
КР |
Тема 2. КРАЇНИ АФРИКИ (2 години) |
||||
49 |
|
Єгипет. |
§ 41. Дослідження. «Три кити» економіки Єгипту: Суецький канал, нафта, туризм. |
|
50 |
|
Південно-Африканська Республіка (ПАР). |
§ 42. Дослідження: 1) ПАР середкраїн Африки. 2) ПАР: одна держава — три столиці. |
|
Розділ VІ. УКРАЇНА В МІЖНАРОДНОМУ ПРОСТОРІ (2 години) |
||||
Тема 1. УКРАЇНА В ГЕОПОЛІТИЧНОМУ ВИМІРІ (1 година) |
||||
51 |
|
Геополітична структура сучасногосвіту. МісцеУкраїнина сучаснійгеополітичнійкартісвіту. Основнівекторисучасноїукраїнськоїгеополітики. |
§ 43. Випереджальне. ОпрацюватиінформаціюДержавноїслужби статистики про: 1) товарну структуру експорту та імпортуУкраїни; 2) структуру експорту таімпортупослуг. |
|
Тема 2. УКРАЇНА В СИСТЕМІ ГЛОБАЛЬНИХ ЕКОНОМІЧНИХ ВІДНОСИН (1 година) |
||||
52 |
|
Зовнішні економічні зв’язки України. Узагальнення знань учнів за темами «Африка» та «Україна в міжнародному просторі». |
Повторити §§ 44. |
ТО6 |