Урок на тему " Італія"

Про матеріал
Розробка уроку з географії 10 клас по темі " Італія " ,допоможе вчителю в підготовці до уроку та позаурочний час для факультативів.Можна використовувати даний матеріал при підготовці до ЗНО в 11 класі.
Перегляд файлу

Тема уроку: Італія.

Вчитель Дубковецька Т.Ю.

Очікувані результати НПД: учні виявляють та характеризують основні чинники, що визначають місце країни в міжнародному поділі праці, називають складники третинного, вторинного та первинного секторів економіки, складають комплексну економіко-географічну характеристику.

Розвивальна та виховна мета: розвивати вміння застосовувати здобуті знання на практиці, шукати інформацію, виховувати самостійність, брати відповідальність на себе.

Тип уроку:засвоєння нових знань.

Обладнання: підручники, атласи, політична карта Європи, фізична карта Європи.

Опорні і базові поняття: ЕГП, природні ресурси, природний приріст, густота населення, урбанізація, постіндустріальна країна, ВВП, промисловість, сільське господарство, сфера послуг, транспорт, зовнішньоекономічні зв’язки.

Хід уроку.

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація досвіду й опорних знань учнів.

Європейські перегони. Учні вгадують країну і показують її на карті.

  1. Країна взірцевого порядку. Народ цієї країни вважають найпедантичнішою і найорганізованішою нацією. (ФРН)
  2. Країна – банкір.(Швейцарія)
  3. Про яку країну йдеться: вівсянка, пудинг, чай. (Велика Британія)
  4. У якій країні проводяться бої биків? (Іспанія)
  5. Назвіть батьківщину Олімпійських ігор та марафонського бігу. (Греція)
  6. Яка країна є батьківщиною танців краков’як, полонез та мазурка? (Польща)
  7. У якій країні тече річка Луара? (Франція)
  8. У якій країні найбільше вітряків? (Голландія, Нідерланди)
  9. У якій країні вирощують тюльпани? (Нідерланди)
  10. У якій країні найпопулярніший транспорт — велосипед? (Данія)

Учні відповідають та показують країну на карті.

ІІІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності учнів.

З чим у вас асоціюється Італія? Про Італію можливо говорити багато, але розповісте все не можливо. Це країна, яка закохує в себе з першого погляду. Тому я і пропоную переглянути відео візитку Італії.

ІV. Вивчення нового матеріалу

Учні класу об’єднані в групи.

Використовуючи текст підручника, атлас, додаткові джерела інформації узагальнюють інформацію і представляють класу.

1 група – журналісти.

Використовуючи презентацію розповідають загальні відомості про Італію.

Офіційна назва: Італійська Республіка.

Загальна площа : 301 308 км².

Столиця: Рим
Політичний устрій: демократична республіка, виборний двопалатний Парламент складається з Палати Депутатів (630 членів) і Сенату Республіки (315 членів). Законодавча функція належить обом Палатам. Крім того, вони контролюють політику і діяльність виконавчої влади. Парламент на спільному засіданні обирає Президента Республіки терміном на 7 років.

 Адміністративний поділ: Італія поділяється на 20 областей: Валле дАоста, Ломбардія, Трентіно-Альто Адідже, Фріулі-Венеція Джулія, П'ємонт, Лігурія, Венето, Тоскана, Умбрія, Емілія Романія, Марке, Абруццо, Лаціо, Молізе, Базіліката, Кампанія, Калабрія, Апулія, Сардинія і Сицилія.

Населення: Чисельність населення становить близько 60088 тис. осіб. На території Італії проживають італійці, німці (в області Трентіно-Альто Адідже мешкає німецька община), французи (в області Валле-д`Аоста), словенці (в області Фріулі-Венеція-Джулія).

Мова: Офіційною мовою країни є італійська. Англійську і французьку розуміють майже скрізь у готелях, ресторанах, у туристичних бюро. Німецьку — у першу чергу в курортних зонах на півночі. Досить значні мовні меншини розмовляють фріуланською, ладинською, сардською та німецькою мовами. Крім того, є компактні осередки поширення таких мов, як франко-провансальська, грецька, албанська й каталанська.

Релігія: Більшість віруючих належать до католицької церкви.
Валюта: офіційною валютою Італії є євро.

2 група – географи.

Дають характеристику ЕГП Італії, оцінюють природно-ресурсний потенціал країни, розповідають про  населення.

Італія — одна із семи головних високорозвинутих країн світу. На політичній карті Європи вона займає вигідне географічне та геополітичне положення. Італія складається з трьох частин: материкової (понад ЗО % території країни), півострівної (50 %) та острівної (понад 17 %).

Середземноморське розміщення Італії і протяжний морський кордон (3/4 загальної довжини кордонів) досить позитивно впливають на її ЕГП. Сухопутні кордони на півночі Італії розмежовують її територію з Францією, Швейцарією, Австрією та Словенією. Через територію Італії проходять важливі сухопутні .шляхи від морського узбережжя до країн центральної частини Західної Європи. Усередині країни є дві держави-анклави: Ватикан і Сан-Марино.

Природні умови Італії різноманітні. 80 % площі складають молоді сейсмічно активні гори Альпи та Апенніни. Найбільша рівнина - Паданська низовина на півночі Італії. Тут клімат помірний континентальний, а на півострові і островах субтропічний середземноморський. У горах клімат змінюється з висотою. Італійські річки короткі, беруть початок у горах і стікають прямо в море. Ліси вкривають 1/5 площі країни. Хвойні ліси поширені в Альпах. Італія небагата на корисні копалини. Виняток складають будівельні матеріали - мармур, граніт, травертин. Італія багата на рекреаційні ресурси.

Населення розміщене нерівномірно. Найбільшою мірою заселена Паданська рівнина та західне узбережжя. Перший тип відтворення, від’ємний природний приріст, «старіння нації», активні внутрішні і зовнішні міграції. Однонаціональна країна (близько 94% італійці). Урбанізація - близько 70%. Найбільші міста Рим, Мілан, Неаполь, Турин.

Розшифруйте подані цифри:

62 млн. чол. –

4 місце -

-3 ‰-

202 чол/км2-

69% -

82 роки 

92% -

80% -

3 група – економісти.

Дають характеристику господарства, описують зовнішньоекономічні зв’язки.

Італія високорозвинена постіндустріальна країна. Контрасти між розвиненою північчю і відсталим півднем. Найбільші промислові центри знаходяться на півночі.

Головною галуззю промисловості є машинобудування. Автомобілебудування (концерн ФІАТ), виробництво офісного обладнання (калькулятори, друкарські машини та ін.), сільськогосподарських машин (трактори), ткацьких верстатів, швейних машин, електронагрівального обладнання. Друге місце посідає текстильна і швейна промисловість. Широко розвинене виробництво взуття. Хімічна промисловість, включаючи нафтохімію і виробництво синтетичних волокон, дає близько 1/7 загального обсягу продукції обробної промисловості.

Енергетика країни базується на імпортній нафті, коксі і вугіллі, власному природному газі і гідроресурсах. Понад 3/4 електроенергії виробляється на ТЕС, що працюють здебільшого на мазуті. Відносно велика частка ГЕС, що побудовані на альпійських річках. У центральній Італії працюють геотермічні електростанції. Атомні електростанції виведені з експлуатації.

Чорна і кольорова металургія працюють на імпортній сировині, підприємства розміщені поблизу портів.

Харчова промисловість спеціалізується на випуску макаронних виробів, виноградних вин, маслинової олії, сиру, цукру.

У сільському господарстві Італії зайнято близько 14% економічно активного населення. У ЄС Італія спеціалізується на вирощуванні та експорті овочів, фруктів, вина. Традиційне виноградарство. Тваринництво відіграє другорядну роль.

Основним видом транспорту Італії є морський (90% вантажообігу). У внутрішніх перевезеннях вантажів і пасажирів головну роль відіграє автомобільний транспорт, на другому - залізничний.

У міжнародному географічному поділі праці «обличчя» Італії визначається продукцією машинобудування, текстильної, швейної промисловості, субтропічного землеробства (фрукти, вина, цитрусові).

Важливою галуззю господарства Італії є туризм.

Заповнити таблицю «Сектори господарства Італії»

Сектор господарства

Виробництво, послуга

Центри

Первинний

 

 

Вторинний

 

 

Третинний

 

 

 

V. Узагальнення і систематизація знань

Порівняйте господарський розвиток Півночі та Півдня Італії (використовуючи карти атласу)

Північ ___________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

Південь_______________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

Назвіть види експортних та імпортних товарів Італії

Експорт______________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

Імпорт________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

VІ.Підсумок уроку. Рефлексія

Прийом п’ять речень

Для мене Італія це …

VІІ.Домашнє завдання: опрацювати параграф 14. Оформити контурну карту Італія.

Дослідження. Кластери в Італії як домінуюча форма організації виробництва товарів і послуг.

 

 

docx
Додано
6 жовтня 2020
Переглядів
1396
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку