календарне планування з географії 6 клас

Про матеріал
Календарно-тематичне планування уроків географії за модельною програмою Сергія Коберніка. Розраховано 2 год на тиждень. II семестр
Перегляд файлу

Календарне планування.

За модельною програмою «Географія. 6-9 класи» 

для закладів загальної середньої освіти 

(авт. Кобернік С. Г., Коваленко Р. Р., Гільберг Т. Г., Даценко Л. М.)

                                     70 годин – 2 години на тиждень

 

 

№з/п

Дата

Зміст уроку

Очікувані результати навчання

Види навчальної діяльності

Домашнє завдання

 

6-А

6-Б

6-В

 

 

 

 

                                                          II СЕМЕСТР

                                Розділ III.  ОБОЛОНКИ ЗЕМЛІ

                            Тема 2. Атмосфера – повітряна ковдра Землі (11годин)

   31

 

 

 

 Будова атмосфери

розуміє зміст понять «атмосфера», «озоновий шар».

Робота у групі для розв’язання проблем: Чому атмосферу ділять на окремі шари?

П. 26

32

 

 

 

Нагрівання атмосферного повітря. Добовий і річний хід температури повітря. Середні температури, амплітуди температур.

 

встановлює з допомогою вчителя взаємозв’язки явищ і процесів, що відбуваються в атмосфері;

планує географічне дослідження процесів в атмосфері з допомогою вчителя;

виконує з допомогою вчителя чи інших осіб спостереження, фіксує одержані результати;

добирає математичний апарат для розв’язання навчальних завдань;

представляє результати дослідження у запропонований спосіб, зокрема з використанням цифрових пристроїв.

Практична робота: Ведення та аналіз даних календаря погоди за місяць. (розпочинається у темі “Літосфера)

Моделювання процесів: Нагрівання атмосферного повітря.

Робота з інформацією: Презентування інформації з різних джерел: Чому біля берегів водойм в гарячу пору прохолодніше?

Робота у групі для розв’язання проблем: Чому на вершинах гір холодніше, ніж біля їх підніжжя?

Користування вимірювальними приладами: Зняття показів термометрів.

Розв’язування задач: Визначення середніх температур повітря, амплітуди температур повітря за певний період часу, зміни температури повітря.

П. 27

33

 

 

 

Розподіл тепла на поверхні Землі

 

розуміє зміст понять  «амплітуда температур повітря», «середні температури», «теплові пояси»;

будує графічні моделі: графік зміни температури повітря;

аналізує з допомогою вчителя результати досліджень атмосфери за запропонованими критеріями;

представляє результати дослідження у запропонований спосіб, зокрема з використанням цифрових пристроїв.

Практична робота:

Складання й аналіз графіка добового і річного ходу температури повітря.

П 28

34

 

 

 

Атмосферний тиск

розуміє зміст понять «атмосферний тиск»

встановлює з допомогою вчителя взаємозв’язки явищ і процесів, що відбуваються в атмосфері;

добирає математичний апарат для розв’язання навчальних завдань.

Моделювання процесів: Дія атмосферного тиску в домашніх умовах.

Розв’язування задач:  Зміни атмосферного тиску з висотою.

Користування вимірювальними приладами: Зняття показів барометра.

П 29

35

 

 

 

Вітер, його основні характеристики

розуміє зміст понять «сила вітру», «бриз»;

моделює атмосферні явища самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб;

будує графічні моделі: розу вітрів;

аналізує з допомогою вчителя результати досліджень атмосфери за запропонованими критеріями;

представляє результати дослідження у запропонований спосіб, зокрема з використанням цифрових пристроїв.

Дослідження: Як визначити швидкість вітру за місцевими ознаками?

Моделювання процесів: Виникнення вітру.

Проектування місця розміщення підприємства, яке викидає шкідливі речовини в атмосферне повітря, у своїй місцевості з урахуванням рози вітрів.

Практична робота «Складання й аналіз рози вітрів».

Користування вимірювальними приладами: Зняття показів флюгера.

П 30

36

 

 

 

Постійні та періодичні вітри

розуміє та орієнтується у типах вітрів

 аналізує з допомогою вчителя результати досліджень атмосфери за запропонованими критеріями;

представляє результати дослідження у запропонований спосіб, зокрема з використанням цифрових пристроїв.

 

Дослідження: Як визначити швидкість вітру за місцевими ознаками?

Моделювання процесів: Виникнення вітру.

Проектування місця розміщення підприємства, яке викидає шкідливі речовини в атмосферне повітря, у своїй місцевості з урахуванням рози вітрів.

Практична робота «Складання й аналіз рози вітрів».

Користування вимірювальними приладами: Зняття показів флюгера.

П 31

37

 

 

 

Вологість повітря

розрізняє абсолютну і відносну вологість повітря;

добирає математичний апарат для розв’язання навчальних завдань.

Розв’язування задач: Визначення відносної вологості повітря.

Користування вимірювальними приладами: Зняття показів гігрометра.

П 32

38

 

 

 

Хмарність. Атмосферні опади

Розрізняє види хмар

розрізняє види опадів;

моделює атмосферні явища самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб;

будує графічні моделі:  діаграми хмарності, опадів; аналізує з допомогою вчителя результати досліджень атмосфери за запропонованими критеріями.

Робота з інформацією: Презентування інформації з різних джерел: Визначення видів хмар за наочними посібниками.

Моделювання процесів: Утворення хмар і опадів.

П 33-34

39

 

 

 

Погода та клімат

розуміє зміст поняття «погода»;

представляє самостійно або з допомогою вчителя інформацію про погоду в різних формах.

Дослідження: Мінливість погоди на інтерактивних картах погоди.

Практична робота Характеристика погоди у даній місцевості з використанням метеоприладів / з допомогою онлайн-застосунків погоди.

П 35

40

 

 

 

Кліматична карта світу, України. Вплив людини на атмосферу

обирає самостійно або з допомогою вчителя ідеї, способи, засоби для розв’язання навчальної / життєвої проблеми щодо погодних явищ;

представляє результати дослідження у запропонований спосіб, зокрема з використанням цифрових пристроїв.

Проєктна діяльність: Розпізнавання та правила безпечної поведінки під час несприятливих атмосферних явищ, які характерні для вашої місцевості (буклет, постер, флаєр).

Дослідження: Як запобігти зневоднення організму людини, теплового і сонячного удару в умовах спекотної погоди.

Дослідження: Як впливає парниковий ефект на розвиток овочівництва, квітникарства закритого ґрунту у своїй місцевості?

Як можна використовувати енергію сонця й вітру? Глобальне потепління: погляди кліматологів

П 35

41

 

 

 

Атмосфера. Підсумковий урок.

 

Діагностувальна робота 3

П 26-35

                  Тема 3. Гідросфера—водне намисто планети (14 годин)

42

 

 

 

Гідросфера та її складові

розуміє зміст понять «гідросфера»,  «море», «затока», «протока».

розрізняє частини Океану;

знаходить, показує на картах і позначає на контурній карті Чорне, Азовське, Середземне моря; Керченську, Гібралтарську, Магелланову, Берингову протоки; Біскайську, Бенгальську затоки; острови Велика Британія, Гренландія, Мадагаскар, Джарилгач; півострови Скандинавський, Кримський, Аравійський, Індостан.

Практична робота: «Позначення на контурній карті назв океанів, морів, проток, заток, островів».

   Віртуальна мандрівка «Глибинами океанів» (перегляд панорамних фото і відео).

   Жак-Ів Кусто – видатний дослідник Світового океану

П 36

43

 

 

 

Світовий океан та його частини. Умовний поділ на п’ять океанів

розуміє зміст понять «гідросфера»,  «море», «затока», «протока».

розрізняє частини Океану;

знаходить, показує на картах і позначає на контурній карті Чорне, Азовське, Середземне моря; Керченську, Гібралтарську, Магелланову, Берингову протоки; Біскайську, Бенгальську затоки; острови Велика Британія, Гренландія, Мадагаскар, Джарилгач; півострови Скандинавський, Кримський, Аравійський, Індостан.

Практична робота: «Позначення на контурній карті назв океанів, морів, проток, заток, островів».

   Віртуальна мандрівка «Глибинами океанів» (перегляд панорамних фото і відео).

   Жак-Ів Кусто – видатний дослідник Світового океану

П 37

44

 

 

 

Суходіл  в океані

   знаходить, показує на картах і позначає відповідно до навчального завдання на контурній карті Середземне, Чорне, Азовське, Карибське моря; Гібралтарську, Магелланову, Берингову, Керченську протоки; Біскайську, Бенгальську затоки; острови Гренландія, Мадагаскар, Велика Британія; півострови Аравійський, Індостан, Скандинавський, Кримський; Маріанську западину; річки Амазонка, Ніл, Дніпро, Дунай; озера Каспійське, Байкал, Шацькі;

 

Практична робота: «Позначення на контурній карті назв океанів, морів, проток, заток, островів».

 

П 38

45

 

 

 

Властивості вод Світового океану

розуміє зміст поняття  «солоність океану».

Робота у групі для розв’язання проблем: Чому океанічна вода не замерзає при температурі нижче 0°С?

Робота з інформацією: Віртуальна мандрівка «Глибинами океанів» (перегляд панорамних фото і відео). Жак-Ів Кусто – видатний дослідник Світового океану.

П 39

46

 

 

 

Рухи води в Світовому океані

розрізняє види руху води в океанах;

знаходить, показує на картах і позначає на контурній карті течії Гольфстрім, Західних вітрів.

Практична робота: «Позначення на контурній карті назв течій».

П 40

47

 

 

 

Ресурси Світового океану. Океан та людина

з’ясовує і пояснює з допомогою вчителя значення знань про гідросферу в житті людини, підприємницькій діяльності.

Робота з інформацією: «Океан в небезпеці».

Дослідження: Небезпечні тварини на морських пляжах світу

П 41

48

 

 

 

Води суходолу. Річки

розуміє зміст понять  «річкова долина», «річкова система», «басейн річки», «вододіл», «режим річки».

розрізняє елементи річкової долини, види живлення річок;  

знаходить, показує на картах і позначає на контурній карті  річки Дніпро, Дунай, Ганг, Ніл, Амазонка;

обирає самостійно або з допомогою вчителя ідеї, способи, засоби для розв’язання життєвої проблеми щодо безпечної поведінки під час повеней, катастрофічних паводків, льодоставу й льодоходу.

Дослідження: Віртуальна подорож річкою.

Практична робота: «Позначення на контурній карті назв річок»

Моделювання: Виготовлення макета річкової системи (пластилін, папір, нитки…).

Робота з інформацією: «Річка надихає» (сторінками художніх творів, учнівської творчості).

Фотокросинг «Річки України і світу».

Робота з інформацією:   Розроблення «пам’ятки» про правила безпечної поведінки біля річки, під час повені, паводку, льодоставу й льодоходу. (буклет, постер, флаєр).

П 42

49

 

 

 

Живлення, водний режим та робота річок

розуміє зміст поняття «ерозія»;

добирає математичний апарат для розв’язання навчальних завдань.

Робота у групі для розв’язання проблем: Як рельєф впливає на напрямок і швидкість течії річок?

Практична робота: «Визначення довжини річки, користуючись масштабом, ниткою, курвіметром».

П 43

50

 

 

 

Озера

розуміє зміст понять  «озеро»

розрізняє види озерних улоговин;

знаходить, показує на картах і позначає на контурній карті  озера Шацькі, Каспійське, Байкал.

обирає самостійно або з допомогою вчителя ідеї, способи, засоби для розв’язання життєвої проблеми щодо безпечної поведінки перебування на березі водойми, руху болотистою місцевістю.

Практична робота: «Позначення на контурній карті назв озер».

 

П 44

51

 

 

 

Болота. Штучні водойми

розуміє зміст понять «болото», «водосховище», «канал»;

розпізнає з допомогою вчителя пізнавальну проблему щодо використання водних ресурсів, охорони водних об’єктів у запропонованій ситуації;

з’ясовує і пояснює з допомогою вчителя значення знань про гідросферу в житті людини, підприємницькій діяльності;

виявляє емоційно-ціннісне ставлення до наслідків впливу людини на гідросферу;  наводить приклади подолання наслідків стихійних явищ і процесів у гідросфері.

Робота з інформацією:  Як розпізнати непрохідне болото? Яку воно несе небезпеку? Розроблення «пам’ятки» про правила безпечної поведінки біля водойми, при перебуванні в болотистій місцевості. (буклет, постер, флаєр).

 

Дослідження: Куди потрапляють стічні води?

З яких водних джерел здійснюється водопостачання твого населеного пункту?

Моделююча вправа з використанням фізичної карти «Будуємо греблю на річці: мета, місце, наслідки».

Робота у групі для розв’язання проблем: Обмін досвідом економії води в родині.

 

П 45

52

 

 

 

Льодовики. Багаторічна мерзлота

розуміє зміст понять  «льодовик», «багаторічна мерзлота»;

розрізняє  види льодовиків, підземних вод.

 

Робота у групі для розв’язання проблем: Які зміни відбудуться на нашій планеті у випадку танення льодовиків Гренландії і Антарктиди?

Проєктна діяльність. Створення пам’ятки про правила безпечної поведінки під час повеней, катастрофічних паводків, льодоставу, льодоходу, шторму, цунамі, перебування на березі водойми, руху болотистою місцевістю (буклет, постер, флаєр, лепбук).

П 46

 53

 

 

 

Підземні води

розуміє зміст понять  «підземні води», «мінеральні води», «термальні води».

Дослідження: Чому міліють криниці? 

П 47

54

 

 

 

Людина і гідросфера

встановлює з допомогою вчителя взаємозв’язки явищ і процесів, що відбуваються в гідросфері, унаслідок взаємодії гідросфери з літосферою.

Екскурсія до водного об’єкту:

Опис водного об’єкта за картою та на місцевості.

Екологічні проблеми водойм моєї місцевості.

 

55

 

 

 

Гідросфера. Узагальнення знань з теми

 

Діагностувальна робота 4

П 36-47

                  Тема 4. Біосфера—простір існування живих організмів (3 години)

56

 

 

 

Складові біосфери. Людина – частина біосфери

розуміє зміст понять «біосфера»;

використовує самостійно або з допомогою вчителя уявлення про взаємозв’язки об’єктів і явищ в біосфері для розв’язання запропонованої життєвої / навчальної проблеми.

 

Робота з інформацією: «Верміферма – що це?»

Робота у групі для розв’язання проблем: Яка роль організмів у перетворенні гірських порід у ґрунті? Яка роль організмів у регулюванні газового стану атмосфери? Чому в екосистемі важливе місце займають рослини?

Практична робота: Складання ланцюга живлення для лісі/в степу/на лузі/у водоймі своєї місцевості.

П 48

57

 

 

 

Утворення та властивості грунтів. Карта грунтів України

розуміє зміст понять «тип ґрунту»;

характеризує з допомогою вчителя чи інших осіб властивості ґрунтів, використовуючи відповідну наукову термінологію;

представляє самостійно або з допомогою вчителя інформацію про ґрунти своєї місцевості.

 Робота з інформацією: Як працювати з картою ґрунтів?Дослідження: Стихійні сміттєзвалища, забруднення ґрунтів своєї місцевості.

Дослідження: «Які біологічні ресурси використовують у господарській діяльності твого краю?».

П 49

58

 

 

 

Значення та охорона грунтів

Розуміє зміст понять ‘’ареал’’

бере активну участь у комунікації, використовуючи прийоми комунікативної взаємодії;

презентує приклади власного досвіду зі збереження тваринного, рослинного світу та ґрунтів своєї місцевості. 

Робота у групі для розв’язання проблем: Як визначити тип ґрунту на дачній ділянці, та покращити його родючість?

Проєктна діяльність: Презентація участі в акції «Посади дерево». Презентація досвіду компостування органічних відходів у домогосподарствах, шкільних їдальнях.

П 48-49

                  Тема 5. Природні комплекси—різні обличчя планети (4 години)

59

 

 

 

Природні комплекси

встановлює з допомогою вчителя взаємозв’язки явищ і процесів, що відбуваються в природному комплексі;

встановлює самостійно або з допомогою вчителя певні закономірності в природі, підтверджує їх самостійно дібраними прикладами.

Проєктна діяльність: Опис/характеристика/есе /міні-розповіді пам’ятки природи, унікального природного комплексу (ділянка лісу, заплава, водойма, гора, печера).

Групова робота. Складання характеристики зональних екосистем: тропічних пустель, саван і рідколісся, вологих екваторіальних лісів (джунглів)

П 50

60

 

 

 

Географічна оболонка

розпізнає самостійно або з допомогою вчителя ті із запропонованих проблем щодо природних комплексів, які можна розв’язати дослідницьким способом;

розуміє значення співробітництва у розв’язанні навчальної проблеми;  взаємодіє в групі для розв’язання навчальної проблеми.

 

Робота у групі для розв’язання проблем: Інтелектуальні прак- тикуми (квест, пазл, проєкт).

Складання схем взаємозв’язків у оболонках Землі: «Літосфера-атмосфера»; «Літосфера-гідросфера»; «Літосфера-біосфера»; «Атмосфера-гідросфера»; «Атмосфера-біосфера»; «Гідросфера-біосфера».

Практична робота: Аналіз схем кругообігу води, кисню, карбону в природі («ілюстрування прикладами схем кругообігу води, кисню, карбону в природі»).

П 51

61

 

 

 

Види природних комплексів

встановлює з допомогою вчителя взаємозв’язки явищ і процесів, що відбуваються в природному комплексі;

встановлює самостійно або з допомогою вчителя певні закономірності в природі, підтверджує їх самостійно дібраними прикладами.

Проєктна діяльність: Опис/характеристика/есе /міні-розповіді пам’ятки природи, унікального природного комплексу (ділянка лісу, заплава, водойма, гора, печера).

Групова робота. Складання характеристики зональних екосистем: тропічних пустель, саван і рідколісся, вологих екваторіальних лісів (джунглів)

П 50-51

62

 

 

 

Природні комплекси. Узагальнення знань з теми. Екскурсія в довкілля

взаємодіє в групі для розв’язання навчальної проблеми.

Практична робота: Характеристика одного з природних комплексів своєї місцевості за алгоритмом» (письмо-
вий опис, відеоролик, фото презентація, малюнок, модель).

 

                  Тема 6. Антропосфера—середовище життя людини (8 годин)

63

 

 

 

Антропосфера—географічне й соціальне середовище життя та діяльності людини

пояснює зміст поняття «антропосфера»;

обирає з допомогою вчителя чи інших осіб наукове пояснення існуванню зони контакту людини з природою;

використовує наукові факти для формулювання власних суджень щодо зв’язків антропосфери з іншими оболонками Землі.

Робота з інформацією: Лепбук/ буклет «Світ, в якому я живу».

Дослідження: Земля для людей, чи людина для Землі?»/ «Що чекає планету Земля в майбутньому?

 

 

П 52

64

 

 

 

Людські раси

розуміє та пояснює причини нерівномірного розселення людей на планеті;

   знаходить і показує на політичній карті світу найбільші за площею та кількістю населення країни;

   поважає розмаїття серед людей, протидіє та запобігає виявам (проявам) дискримінації та утисків.

 

   Робота з інформацією: Лепбук/ буклет «Світ, в якому я живу».

   Дослідження: Земля для людей, чи людина для Землі?»/ «Що чекає планету Земля в майбутньому?

    Моделювання: Створення ментальних карт «Людина і навколишнє природне середовище».

    Робота у групі для розв’язання проблем: Експертна оцінка стану природного середовища своєї місцевості «Еколог, біолог, географ, хімік…». Енергозбереження для мене – це… «Аукціон ідей»: «Збережемо природу планети». Екологічна акція у своїй громаді.

П 53

65

 

 

 

Політична карта

розуміє та пояснює причини нерівномірного розселення людей на планеті;

   знаходить і показує на політичній карті світу найбільші за площею та кількістю населення країни;

   визначає самостійно або з допомогою вчителя / вчительки за політичною картою географічні координати столиць найбільших країн світу;

знаходить і показує на політичній карті світу найбільші за площею та кількістю населення країни;

   створює самостійно / в групі чи з допомогою інших осіб презентації про найбільші за площею та кількістю населення країни світу в запропонований спосіб, зокрема з використанням цифрових технологій і пристроїв

 

 

   визначає самостійно або з допомогою вчителя / вчительки за політичною картою географічні координати столиць найбільших країн світу

П 54

66

 

 

 

Вплив антропосфери на інші оболонки Землі. Діагностувальна робота за темою 5

взаємодіє в групі для розв’язання навчальної проблеми;

створює самостійно / в групі чи з допомогою інших осіб презентації щодо впливу людини на компоненти географічної оболонки в запропонований спосіб, зокрема з використанням цифрових технологій і пристроїв;

оцінює взаємозв'язок людини з іншими сферами навколишнього середовища;  

пропонує власні заходи зі збереження природного се редовища своєї місцевості.

Моделювання: Створення ментальних карт «Людина і навколишнє природне середовище».

Робота у групі для розв’язання проблем: Експертна оцінка стану природного середовища своєї місцевості «Еколог, біолог, географ, хімік…». Енергозбереження для мене – це… «Аукціон ідей»: «Збережемо природу планети». Екологічна акція у своїй громаді.

П 55

67

 

 

 

Повторення вивченого у 6 класі.

використовує набуті знання та навички

Географічна гра

Повторити матеріал

68

 

 

 

Підсумковий урок. Діагностувальна  річна робота

використовує набуті знання та навички

Виконання тестів

 

69

 

 

 

Аналіз результатів діагностувальної роботи

використовує набуті знання та навички

Географічна гра

 

70

 

 

 

Узагальнююче повторення.

Екскурсія у довкілля

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Географія, Планування
Додано
8 січня
Переглядів
167
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку