Календарне планування з інформатичної освітньої галузі за модельною програмою Інформатика 5-6 клас Ривкінд

Про матеріал
Складено у відповідності з Модельною навчальною програмою «Інформатика. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори Ривкінд Й.Я., Лисенко Т.І., Чернікова Л.А., Шакотько В.В.) за Державним стандартом базової і повної загальної середньої освіти (наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795)
Перегляд файлу

Навчальна програма з інформатичної освітньої галузі

за модельною програмою

Інформатика 5-6 клас Ривкінд

6 клас

(1,5 години на тиждень. 52 години на рік)

Складено у відповідності з Модельною навчальною програмою

«Інформатика. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти

(автори Ривкінд Й.Я., Лисенко Т.І., Чернікова Л.А., Шакотько В.В.)

за Державним стандартом базової і повної загальної середньої освіти

(наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795)

 

№ з/п

Тема уроку

 

Змістова лінія «Інформаційні процеси та системи»

Тема 1. Цифрові пристрої. Цифрові технології

Очікувані результати:

Учень/учениця знає:

  • призначення і використовує цифрові пристрої і технології для здійснення інформаційних процесів у повсякденному житті та навчальній діяльності
  • призначення, можливості та обмеження цифрових пристроїв різного типу, зумовлені їх складовими, використовує їх для власних потреб у навчанні і житті
  • описує вплив цифрових технологій на навколишнє середовище і добробут суспільства
  • розрізняє себе в реальному і віртуальному світі, передбачає власний “цифровий слід”.

Учень/учениця вміє:

  • обирати цифрові пристрої та/чи інформаційні технології для розв’язання задачі
  • висловлювати міркування щодо сучасних інформаційних технологій і їх місця в суспільстві

Наскрізна лінія «Громадянська відповідальність»

Виховання поваги до прав і свобод, зокрема, свободи слова й конфіденційності особистості та даних в Інтернеті. Створення інформаційних продуктів громадянської та патріотичної тематики. Використання легального програмного забезпечення та контенту. Виховання відповідального ставлення й громадянської позиції щодо дотримання норм ліцензування програмного забезпечення та авторських прав

  1.           

Цифрові пристрої. Призначення цифрових пристроїв.

 

  1.  

Використання цифрових пристроїв і технологій для реалізації інформаційних процесів.

 

  1.  

Класифікація цифрових пристроїв за призначенням

 

  1.  

Цифрові технології. Використання цифрових технологій.

 

  1.  

Використання цифрових інновацій для навчання, комунікації і творчості.

 

  1.  

Переваги і недоліки використання цифрових технологій в сучасному суспільстві

 

  1.  

Інструктаж з БЖД. Практична робота

 

  1.  

Розробка навчального проєкту «Цифрові технології в моєму навчанні».

 

  1.  

Представлення навчального проєкту «Цифрові технології в моєму навчанні».

 

Змістова лінія «Інформаційні технології»

Тема 2. Комп’ютерні презентації

Очікувані результати:

Учень/учениця знає

  •  істотні властивості об’єктів і їх значення, необхідні для подання цих об’єктів у контексті розв’язання життєвої/навчальної проблеми
  • цифрові пристрої та/чи інформаційні технології для розв’язання задачі
  • способи структурування і візуалізації зібраних чи отриманих даних з використанням різних видів інфографіки
  • критерії оформлення і якості інформаційних продуктів
  • принципи авторських прав і враховує різні типи дозволів на використання інформаційних ресурсів у власній і груповій роботі і творчості

Учень/учениця вміє:

  • створювати анімовані комп’ютерні презентації для подання результатів виконання проєктів
  • створювати інфографіку засобами редактора комп’ютерних презентацій
  • налаштовувати показ комп’ютерної презентації
  • виступати з презентацією для подання результатів виконання проєктів
  1.  

Етапи створення комп’ютерної презентації.

 

  1.  

Анімація об’єктів на слайді.

 

  1.  

Анімація слайдів. Налаштування показу комп’ютерної презентації

 

  1.  

Інструктаж з БЖД. Практична робота

 

  1.  

Розробка групового проєкту Визначення мети, розподіл обов’язків

 

  1.  

Розробка групового проєкту. Добір інформації

 

  1.  

Розробка групового проєкту. Виступ з презентацією

 

Змістова лінія «Інформаційні технології»

Тема 3. Текстові документи

Очікувані результати:

Учень/учениця знає

  • істотні властивості об’єктів і їх значення, необхідні для подання цих об’єктів у контексті розв’язання життєвої/навчальної проблеми засобами текстового редактора
  • критерії оформлення і якості інформаційних продуктів
  • Формати текстових документів

Учень/учениця вміє:

  • відбирати і використовувати інструменти для опрацювання текстового документа
  • вставляти в текстовий документ марковані, нумеровані та багаторівневі списки, редагувати їх та форматувати
  • вставляти в текстовий документ таблиці, редагувати та форматувати їх
  • вставлення в текстовий документ графічні зображення, зокрема схеми і зображень 3D-моделей
  • зберігати текстового документ в різних форматах, порівнювати значення властивостей документа після конвертації
  1.  

Списки в текстовому документі.

 

  1.  

Таблиці в текстовому документі.

 

  1.  

Схеми та зображення в текстовому документі. Формати текстових документів.

 

  1.  

Виконання колективного проекту «Сучасні засоби обробки текстів».

 

  1.  

Добір матеріалів для колективного проекту «Сучасні засоби обробки текстів».

 

  1.  

Представлення колективного проекту «Сучасні засоби обробки текстів».

 

Змістова лінія «Інформаційні технології»

Тема 4. Графічні зображення

Очікувані результати:

Учень/учениця знає

  • істотні властивості об’єктів і їх значення, необхідні для подання цих об’єктів у контексті розв’язання життєвої/навчальної проблеми
  •  засоби для побудови малюнка в одному з графічних редакторів
  • критеріїв оформлення і якості інформаційних продуктів
  • формати графічних файлів

Учень/учениця вміє:

  • створювати малюнки з простих графічних примітивів
  • створювати малюнки, що потребують редагування та форматування векторних графічних об’єктів, розміщених в різних шарах
  • додавати текст до графічних зображень та його форматувати
  1.       

Базові поняття комп’ютерної графіки. Види комп’ютерної графіки

 

  1.       

Створення, редагування і форматування зображень.

 

  1.       

Створення, редагування і форматування зображень.

 

  1.       

Інструктаж з БЖД. Практична робота

 

  1.       

Шари, їх використання.

 

  1.       

Додавання тексту до графічних зображень та його форматування.

 

  1.       

Створення тематичних малюнків для колективного альбому або виставки.

 

Змістова лінія «Інформаційні технології»

Тема 5. Електронні таблиці

Очікувані результати:

Учень/учениця знає

  • обирає істотні властивості об’єктів і їх значення, необхідні для подання цих об’єктів у контексті розв’язання життєвої/навчальної проблеми
  • програмні засоби для опрацювання даних різних типів (принаймні трьох) і створення відповідних інформаційних продуктів
  • принцип використання готових чи створених моделей для дослідження, експериментує з ними
  • способи структурування і візуалізації зібраних чи отриманих даних з використанням різних видів інфографіки

Учень/учениця вміє:

  • виділяти властивості об’єктів, що є істотними для розв’язання задачі, і визначати їх допустимі значення
  • створювати інформаційну, математичну моделі
  • визначати і обґрунтовувати прості причиннонаслідкові зв’язки у готовій моделі, використовуючи шаблон “якщо, то”, “що треба зробити, щоб”
  • використовувати програмне забезпечення для простих розрахунків і візуалізації результатів
  • створювати електронні таблиці з арифметичними обчисленнями
  • подавати дані, створюючи таблиці, схеми, діаграми тощо, з виконанням необхідних проміжних перетворень
  • подавати дані з схем і діаграм в таблицях
  • пояснювати та аналізувати схеми і діаграми систем реального і віртуального світу
  • планувати і реалізовувати експерименти з готовими чи створеними моделями для підтвердження чи спростування гіпотези, формулювати висновки, наскільки отримані результати експерименту з моделлю відповідають гіпотезі/прогнозу

Наскрізна лінія «Підприємливість та фінансова грамотність»

Використання інструментів планування та спільної роботи, робота в команді. Розвиток уміння визначати всі можливі варіанти розв’язання проблеми та перевіряти результати

  1.  

Поняття моделі. Види моделей.

 

  1.  

Гіпотеза. Перевірка гіпотези з використанням моделі. Експеримент

 

  1.  

Табличний процесор. Арифметичні обчислення

 

  1.  

Табличний процесор. Стовпчасті та кругові діаграми

 

  1.  

Інструктаж з БЖД. Практична робота

 

  1.  

Комп’ютерний експеримент. Опрацювання результатів експерименту

 

  1.  

Планування експериментів з готовими чи створеними моделями для підтвердження чи спростування гіпотези

 

  1.  

Реалізація експериментів з готовими чи створеними моделями для підтвердження чи спростування гіпотези

 

Змістова лінія «Алгоритмізація та програмування»

Тема 6. Алгоритми та програми

Очікувані результати:

Учень/учениця знає

  • поняття та види алгоритму, базових структур, для розв’язання задач
  • процес створення інформаційних продуктів
  • поняття «середовище програмування»
  • візуальні середовища програмування

Учень/учениця вміє:

  • складати і редагувати алгоритми, що містять розгалуження і цикли
  • обґрунтовувати вибір необхідних алгоритмічних структур
  • планувати роботу в процесі створення проєкту
  • складати, редагувати і тестувати проєкти, що містять розгалуження і цикли, у тому числі вкладені. Редагування проєктів Тестування проєктів
  • розкладати задачі на під задачі
  • створювати проєкти з окремих модулів
  • обґрунтовувати відповідність алгоритму поставленій задачі
  • складати анімаційні проєкти
  1.  

Алгоритми і програми з вкладеними циклами

 

  1.  

Алгоритми і програми з вкладеними розгалуженнями.

 

  1.  

Інструктаж з БЖД. Практична робота

 

  1.  

Алгоритми і програми з циклами з передумовою

 

  1.  

Алгоритми і програми з вкладеними циклами і розгалуженнями

 

  1.  

Інструктаж з БЖД. Практична робота

 

  1.  

Планування роботи в процесі створення групового проєкту

 

  1.  

Розкладання задач на під задачі. Створення проєктів з окремих модулів.

 

  1.  

Колективна робота по створенню і налагодженню проєкту

 

  1.  

Представлення анімаційних проєктів

 

Тема 7. Практикум з використання інформаційних технологій

Очікувані результати:

Учень/учениця знає

  • правила участі у спільному проекті (он-лайн та оф-лайн) із створення інформаційних продуктів для реалізації власних і суспільних інтересів
  • принципи організації власного інформаційного середовища на основі доступних пристроїв і технологій
  •  пояснює роль членів групи і користь співробітництва для виконання спільного завдання із створення інформаційного продукту
  • пропонує і дотримується правил взаємодії і прийняття спільних рішень під час створення колективного проекту
  • алгоритм складання плану виконання своєї роботи із створення інформаційного продукту відповідно до ролі в групі
  •  різні типи дозволів на використання чужих інформаційних ресурсів і дотримується їх у власній чи груповій роботі
  • зазначає джерела, використані у своїх роботах
  • онлайн-сервіси та онлайн-ресурси для індивідуальної або групової діяльності і комунікації
  • спектр засобів і способів комунікації, які використовує, враховуючи потреби свої та інших осіб
  • основні правила кібербезпеки та етикету спілкування у цифрових мережах

Учень/учениця вміє:

  • визначати та вибирати ролі для виконання групового проєкту
  • складати план виконання проєкту
  • здійснювати пошук матеріалів для проєкту, їх збереження та аналіз
  • вибирати програмні засоби для опрацювання даних різних типів і створення відповідних інформаційних продуктів
  • оцінювати якість розроблених інформаційних продуктів на основі критеріїв
  • використовувати онлайн ресурси для комунікації та обміну матеріалами проєкту з учасниками групи
  • подавати результати проєкту.
  1.       

Складання плану виконання проєкту. Визначення завдань проєкту

 

  1.       

Пошук, аналіз, опрацювання матеріалів, виконання завдань проєкту

 

  1.       

Пошук, аналіз, опрацювання матеріалів, виконання завдань проєкту

 

  1.       

Вибір засобів для подання результатів проєкту.

 

  1.       

Подання та оцінювання результатів виконання проєкту

 

  1.       

Підсумковий урок

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Інформатика, 6 клас, Планування
Додано
18 вересня 2023
Переглядів
2037
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку