Навчальна програма з інформатичної освітньої галузі
за модельною програмою
Інформатика 5-6 клас Ривкінд
6 клас
(1,5 години на тиждень. 52 години на рік)
Складено у відповідності з Модельною навчальною програмою
«Інформатика. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти
(автори Ривкінд Й.Я., Лисенко Т.І., Чернікова Л.А., Шакотько В.В.)
за Державним стандартом базової і повної загальної середньої освіти
(наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795)
№ з/п |
Тема уроку |
|
|
Змістова лінія «Інформаційні процеси та системи» Тема 1. Цифрові пристрої. Цифрові технології |
|||
Очікувані результати: Учень/учениця знає:
Учень/учениця вміє:
|
|||
Наскрізна лінія «Громадянська відповідальність» Виховання поваги до прав і свобод, зокрема, свободи слова й конфіденційності особистості та даних в Інтернеті. Створення інформаційних продуктів громадянської та патріотичної тематики. Використання легального програмного забезпечення та контенту. Виховання відповідального ставлення й громадянської позиції щодо дотримання норм ліцензування програмного забезпечення та авторських прав |
|||
|
Цифрові пристрої. Призначення цифрових пристроїв. |
|
|
|
Використання цифрових пристроїв і технологій для реалізації інформаційних процесів. |
|
|
|
Класифікація цифрових пристроїв за призначенням |
|
|
|
Цифрові технології. Використання цифрових технологій. |
|
|
|
Використання цифрових інновацій для навчання, комунікації і творчості. |
|
|
|
Переваги і недоліки використання цифрових технологій в сучасному суспільстві |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота |
|
|
|
Розробка навчального проєкту «Цифрові технології в моєму навчанні». |
|
|
|
Представлення навчального проєкту «Цифрові технології в моєму навчанні». |
|
|
Змістова лінія «Інформаційні технології» Тема 2. Комп’ютерні презентації |
|||
Очікувані результати: Учень/учениця знає
Учень/учениця вміє:
|
|||
|
Етапи створення комп’ютерної презентації. |
|
|
|
Анімація об’єктів на слайді. |
|
|
|
Анімація слайдів. Налаштування показу комп’ютерної презентації |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота |
|
|
|
Розробка групового проєкту Визначення мети, розподіл обов’язків |
|
|
|
Розробка групового проєкту. Добір інформації |
|
|
|
Розробка групового проєкту. Виступ з презентацією |
|
|
Змістова лінія «Інформаційні технології» Тема 3. Текстові документи |
|||
Очікувані результати: Учень/учениця знає
Учень/учениця вміє:
|
|||
|
Списки в текстовому документі. |
|
|
|
Таблиці в текстовому документі. |
|
|
|
Схеми та зображення в текстовому документі. Формати текстових документів. |
|
|
|
Виконання колективного проекту «Сучасні засоби обробки текстів». |
|
|
|
Добір матеріалів для колективного проекту «Сучасні засоби обробки текстів». |
|
|
|
Представлення колективного проекту «Сучасні засоби обробки текстів». |
|
|
Змістова лінія «Інформаційні технології» Тема 4. Графічні зображення |
|||
Очікувані результати: Учень/учениця знає
Учень/учениця вміє:
|
|||
|
Базові поняття комп’ютерної графіки. Види комп’ютерної графіки |
|
|
|
Створення, редагування і форматування зображень. |
|
|
|
Створення, редагування і форматування зображень. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота |
|
|
|
Шари, їх використання. |
|
|
|
Додавання тексту до графічних зображень та його форматування. |
|
|
|
Створення тематичних малюнків для колективного альбому або виставки. |
|
|
Змістова лінія «Інформаційні технології» Тема 5. Електронні таблиці |
|||
Очікувані результати: Учень/учениця знає
Учень/учениця вміє:
|
|||
Наскрізна лінія «Підприємливість та фінансова грамотність» Використання інструментів планування та спільної роботи, робота в команді. Розвиток уміння визначати всі можливі варіанти розв’язання проблеми та перевіряти результати |
|||
|
Поняття моделі. Види моделей. |
|
|
|
Гіпотеза. Перевірка гіпотези з використанням моделі. Експеримент |
|
|
|
Табличний процесор. Арифметичні обчислення |
|
|
|
Табличний процесор. Стовпчасті та кругові діаграми |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота |
|
|
|
Комп’ютерний експеримент. Опрацювання результатів експерименту |
|
|
|
Планування експериментів з готовими чи створеними моделями для підтвердження чи спростування гіпотези |
|
|
|
Реалізація експериментів з готовими чи створеними моделями для підтвердження чи спростування гіпотези |
|
|
Змістова лінія «Алгоритмізація та програмування» Тема 6. Алгоритми та програми |
|||
Очікувані результати: Учень/учениця знає
Учень/учениця вміє:
|
|||
|
Алгоритми і програми з вкладеними циклами |
|
|
|
Алгоритми і програми з вкладеними розгалуженнями. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота |
|
|
|
Алгоритми і програми з циклами з передумовою |
|
|
|
Алгоритми і програми з вкладеними циклами і розгалуженнями |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота |
|
|
|
Планування роботи в процесі створення групового проєкту |
|
|
|
Розкладання задач на під задачі. Створення проєктів з окремих модулів. |
|
|
|
Колективна робота по створенню і налагодженню проєкту |
|
|
|
Представлення анімаційних проєктів |
|
|
Тема 7. Практикум з використання інформаційних технологій |
|||
Очікувані результати: Учень/учениця знає
Учень/учениця вміє:
|
|||
|
Складання плану виконання проєкту. Визначення завдань проєкту |
|
|
|
Пошук, аналіз, опрацювання матеріалів, виконання завдань проєкту |
|
|
|
Пошук, аналіз, опрацювання матеріалів, виконання завдань проєкту |
|
|
|
Вибір засобів для подання результатів проєкту. |
|
|
|
Подання та оцінювання результатів виконання проєкту |
|
|
|
Підсумковий урок |
|
|