Календарно-тематичне планування з інформатики для 10 класу
Профільний рівень
№ |
Зміст навчального матеріалу |
10 - А |
Примітки |
ТЕМА 1. Сучасні інформаційні технології |
|||
|
Сучасні інформаційні технології та системи. Людина в інформаційному суспільстві. |
06.09 |
|
|
Навчання в Інтернеті. |
06.09 |
|
|
Програмні засоби для планування, структурування роботи, співпраці |
07.09 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота №1. Організація своєї діяльність з використанням програмних засобів. |
07.09 |
|
|
Професії майбутнього – аналіз тенденцій на ринку праці. Роль інформаційних технологій в роботі сучасного працівника. |
13.09 |
|
|
Системи електронного врядування. Поняття про штучний інтелект. |
13.09 |
|
|
Інформаційна безпека. Рівні та протоколи інформаційної безпеки. |
14.09 |
|
|
Керування ризиками в інформаційних системах. |
14.09 |
|
Знаннєва складова Знає базові поняття інформатики, складові частини інформаційної системи та їх призначення. Визначає сфери людської діяльності, які пов’язані з інформатикою та ІТ для власного вибору майбутньої професії. Пояснює принципи цифрового громадянства та електронного врядування. Наводить приклади захисту інформаційних систем на різних рівнях. Має уявлення про загальні принципи роботи й сфери застосування систем штучного інтелекту. Діяльнісна складова Організовує свою діяльність з використанням програмних засобів для планування та структурування роботи, а також співпраці з членами соціуму. Самостійно опановує нові технології та засоби діяльності. Ціннісна складова Усвідомлює необхідність та принципи навчання упродовж усього життя. Поважає права і свободи, зокрема свободи слова, конфіденційності в Інтернеті, авторського права та інтелектуальної власності, персональних даних тощо. Усвідомлює можливості активного залучення до глобальних спільнот, свою причетність до них.
|
|||
ТЕМА 2. Мова програмування та структури даних(лінійні алгоритми) |
|||
|
Інструктування з безпеки життєдіяльності та правил поведінки під час роботи в комп’ютерному класі Мови програмування. Класифікація та складові мов програмування. |
20.09 |
|
|
Особливості мови програмування Python. Структура програмного проекту. |
20.09 |
|
|
Режими виконання програмного коду в середовищі IDLE |
21.09 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота №2. Створення, збереження, запуск проекту за заданим зразком |
21.09 |
|
|
Використання змінних і виразів. |
27.09 |
|
|
Арифметичні операції; правила запису арифметичних виразів |
27.09 |
|
|
Стандартні функції. Оператор присвоювання |
28.09 |
|
|
Можливості введення та виведення інформації |
28.09 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота №3. Побудова лінійних алгоритмів та їх реалізація у вигляді програм (проектів) |
04.10 |
|
|
Виконання та налагодження проектів. Покрокове виконання створеної лінійної програми |
04.10 |
|
|
Правила написання читабельного коду. Коментарі у тексті програми. |
05.10 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота №4. Побудова лінійних алгоритмів та їх реалізація і тестування |
05.10 |
|
Знаннєва складова Розуміє призначення мови програмування та її елементів. Наводить приклади середовищ програмування та мов, які вони підтримують. Знає особливості та області застосування сучасних середовищ програмування. Розуміє поняття консольного режиму виконання програми та графічного інтерфейсу. Наводить приклади типів даних та пояснює їх призначення. Пояснює поняття об’єкта, класу як об’єктного типу даних, події та обробника подій. Діяльнісна складова Використовує можливості середовища програмування для створення та налагодження програм. Складає і виконує власні тестові набори та підготовані іншими. Розв’язує задачі з використанням усіх базових алгоритмічних структур та їх комбінацій. Знає і програмує всі базові алгоритми обробки лінійних структур даних, такі як алгоритми вставки, видалення, пошуку елементів, сортування тощо. Ціннісна складова Усвідомлює роль програмування та моделювання для розв’язання навчальних та життєвих задач. Оцінює відповідність результатів виконання програми поставленій задачі. Оцінює доцільність застосування методів програмування для розв’язання конкретної задачі. Дотримується правил написання читабельного коду та коментарів до нього, пояснює код іншим. Перевіряє, висуває гіпотези, критикує, виявляє недоліки розроблених алгоритмів і програм. Обґрунтовує доцільність використання та особливості різних структур даних для розв’язання конкретних задач.
|
|||
ТЕМА 3. Мова програмування та структури даних(алгоритми з розгалуженням) |
|||
|
Логічні вирази. Таблиці істинності. Умовний оператор мовою програмування |
11.10 |
|
|
Повна та скорочена форма оператора розгалуження |
11.10 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота №5. Побудова алгоритмів з послідовними розгалуженнями |
12.10 |
|
|
Вкладені розгалуження |
12.10 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота №6. Побудова алгоритмів з вкладеними розгалуженнями |
18.10 |
|
|
Оператори умовного переходу. |
18.10 |
|
|
Оператор вибору у повній та скороченій формах |
19.10 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота №7. Реалізація алгоритмів з вкладеними розгалуженнями та оператором вибору |
19.10 |
|
|
Оператори циклу мовою програмування |
01.11 |
|
|
Цикли з умовою. Цикли з лічильником |
01.11 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота №8. Побудова алгоритмів з послідовними повтореннями |
02.11 |
|
|
Поєднання повторення і розгалуження |
02.11 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота №9. Побудова алгоритмів з повторенням та розгалуженням |
08.11 |
|
|
Рекурентні послідовності |
08.11 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота №10. Побудова рекурентних алгоритмів |
09.11 |
|
|
Вкладені цикли |
09.11 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота №11. Побудова алгоритмів з вкладеними повтореннями |
15.11 |
|
|
Можливості середовища програмування для роботи з циклічними програмами |
15.11 |
|
Знаннєва складова Пояснює поняття об’єкта, класу як об’єктного типу даних, події та обробника подій. Розглядає певні типи програмних проектів як подійно- та об’єктно-орієнтовані середовища. Пояснює поняття логічного виразу, знає таблиці істинності і вміє застосовувати логічні функції і складені логічні вирази. Пояснює відмінність між формальними і фактичними параметрами. Діяльнісна складова Застосовує метод функціональної декомпозиції задачі. Використовує рекурсію для програмування обчислень за рекурентними формулами та обробки структур даних. Коректно оголошує та використовує лінійні структури даних для реалізації алгоритмів мовою програмування. Знає і програмує всі базові алгоритми обробки лінійних структур даних, такі як алгоритми вставки, видалення, пошуку елементів, сортування тощо. Розробляє алгоритми розв’язування практичних завдань з використанням різних структур даних. Де потрібно, використовує вказівники для роботи з лінійними структурами даних. Ціннісна складова Усвідомлює роль програмування та моделювання для розв’язання навчальних та життєвих задач. Оцінює відповідність результатів виконання програми поставленій задачі. Оцінює доцільність застосування методів програмування для розв’язання конкретної задачі. Дотримується правил написання читабельного коду та коментарів до нього, пояснює код іншим. Перевіряє, висуває гіпотези, критикує, виявляє недоліки розроблених алгоритмів і програм. Обґрунтовує доцільність використання та особливості різних структур даних для розв’язання конкретних задач. |
|||
ТЕМА 4. Мова програмування та структури даних (Вбудовані типи даних) |
|||
|
Поняття структур даних. Прості та структуровані типи даних |
16.11 |
|
|
Списки |
16.11 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота №12. Робота зі списками. |
22.11 |
|
|
Стеки |
22.11 |
|
|
Черги |
23.11 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота №13. Використання стеку. Робота з чергою |
23.11 |
|
|
Кортежі |
29.11 |
|
|
Діапазони. Множини |
29.11 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота №14. Побудова алгоритмів з використанням множин, діапазонів |
30.11 |
|
|
Пошук мінімального або максимального, заданого елемента в масиві. Упорядкування масиву. Масиви |
30.11 |
|
|
Удосконалені методи сортування, швидке сортування |
06.12 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота №15. Класичні алгоритми для роботи з масивами |
06.12 |
|
|
Рядкові величини |
07.12 |
|
|
Класичні алгоритми для роботи з рядками |
07.12 |
|
|
Пошук та заміна підрядка |
13.12 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота №16. Побудова алгоритмів з обробкою рядкових величин |
13.12 |
|
|
Файли. Зчитування даних з файлу. Запис у файл |
14.12 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота №17. Робота з файлами |
14.12 |
|
|
Словники |
20.12 |
|
|
Впорядкування словників |
20.12 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота №18. Робота з словниками. |
21.12 |
|
|
Вказівники. Змінні та незмінні типи |
21.12 |
|
Знаннєва складова Розуміє призначення мови програмування та її елементів. Пояснює відмінність між формальними і фактичними параметрами. Пояснює поняття масиву, списку, словника, стеку, черги, хеш-таблиці та наводить їх приклади. Розпізнає, розрізняє та класифікує різні структури даних. Пояснює доцільність використання та особливості визначеної структури даних у заданих алгоритмах. Пояснює поняття та принцип дії вказівників. Діяльнісна складова Використовує бібліотеки, а також підпрограми чи модулі, розроблені самостійно та іншими, у власних проектах. Застосовує метод функціональної декомпозиції задачі. Використовує рекурсію для програмування обчислень за рекурентними формулами та обробки структур даних. Коректно оголошує та використовує лінійні структури даних для реалізації алгоритмів мовою програмування. Знає і програмує всі базові алгоритми обробки лінійних структур даних, такі як алгоритми вставки, видалення, пошуку елементів, сортування тощо. Розробляє алгоритми розв’язування практичних завдань з використанням різних структур даних. Де потрібно, використовує вказівники для роботи з лінійними структурами даних. Ціннісна складова Усвідомлює роль програмування та моделювання для розв’язання навчальних та життєвих задач. Оцінює відповідність результатів виконання програми поставленій задачі. Оцінює доцільність застосування методів програмування для розв’язання конкретної задачі. Дотримується правил написання читабельного коду та коментарів до нього, пояснює код іншим. Перевіряє, висуває гіпотези, критикує, виявляє недоліки розроблених алгоритмів і програм. Обґрунтовує доцільність використання та особливості різних структур даних для розв’язання конкретних задач. |