Кількісні показники темпу читання вголос
(для розвитку темпу читання)
Клас |
І семестр |
ІІ семестр |
4 |
80-85 сл/хв |
90-95 сл/хв |
Орієнтовний розподіл поточної перевірки уміння читати напам’ять
Вид поточної перевірки |
4 клас |
|
І сем. |
ІІ сем. |
|
Читання напам’ять віршованих текстів |
3 |
3 |
Читання напам’ять прозових текстів |
1уривок з казки (35-40 слів) |
1 уривок з оповідання (35-40 слів) |
Зведений перелік робіт для підсумкових перевірок, які проводяться
В 2-4 класах з літературного читання
Вид перевірки |
4 клас |
|
І сем. |
ІІ сем. |
|
Навичка читання вголос (усно). Контрольні роботи № 4 і № 8 |
1 |
1 |
Навичка читання мовчки (письмово). Контрольні роботи № 2 і № 6 |
1 |
1 |
Аудіювання (письмово). Контрольні роботи у 3-4 класах № 1 і № 5; |
1 |
1 |
Усний переказ прочитаного твору (усно). Контрольна робота № 3 |
1 |
- |
Робота з літературним твором (письмово). Контрольна робота № 7 |
- |
1 |
Підсумкова контрольна робота/ Державна підсумкова атестація |
– |
1 |
Загальна кількість перевірок за семестр |
4 |
5 |
(за підручником О. Я. Савченко)
І семестр – 48 год (3 години на тиждень) – 16 тижнів
№ п/п |
Тема уроку |
Стор. |
Дата |
Із скарбниці усної народної творчості |
|||
|
Знайомство з підручником. Вступ до розділу. За Софією Грицою «Наші джерела”, М.Сингаївський «До школи». |
5 |
|
|
Побутові казки. «Мудра дівчина» (українська народна казка). |
6-8 |
|
|
Побутові казки. Мудра дівчина (продовження). Вивчення уривка з казки напам’ять. (… Пішов батько купити…) |
9-11 напам’ять |
|
|
Притчі. «Без труда нема плода» (народна притча), «У пригоді» (народна притча). Записала Олена Пчілка. |
12- 13 |
|
|
Народні легенди, як жанр усної народної творчості. «Звідки пішло прізвище та ім’я Богдана Хмельницького?», «Місто Сміла». |
14-15 |
|
|
Урок позакласного читання . «З народних джерел». «Перші бувають останніми, а останні першими» (укр.нар.казка). |
|
|
|
Народні пісні. «Стоїть явір над водою». Вивчення вірша напам’ять «Котився віночок по полю. |
16-17 напам’ять |
|
|
Народні усмішки та байки. Борис Грінченко. «Швачка». «Син та мати». Народні байки «Не впусти рака з рота», «Собака на містку». |
18,24
|
|
|
Народ скаже, як зав’яже. Прислів'я і приказки (тематика; схожість і відмінність). Прислів’я народів світу. Відомості про Володимира Даля. |
19- 20
|
|
|
Золоті зернята народної мудрості. Скоромовки, Загадки Г.Кирпа «Мова моя». |
21-22 |
|
|
Перевір свої досягнення. Узагальнення і систематизація знань за розділом «Із скарбниці усної народної творчості». |
23 |
|
|
Урок позакласного читання. Бібліотечний урок. Ознайомлення учнів із тематичним каталогом, каталожними роздільниками. Знаходження потрібної книги за каталогом. Ознайомлення з виставкою книг з усної народної творчості. Тема |
|
|
Що було на початку світу |
|||
|
Вступ до розділу. Міфи Стародавнього Єгипту. « Створення світу», «Створення людей», Навчальне аудіювання. С Черкасенко «Старий рибалка». |
24-26
|
|
|
Міфи словянських народів. Ольга Бондарук. Міфи про створення світу та людей. |
26-28 |
|
|
Контрольна робота №1. Аудіювання. І.Сенченко «Хто вишні поїв». |
|
|
|
Аналіз контрольної роботи. Міфи Стародавньої Греції. Міф «Дедал та Ікар». (Переказала Катерина Гловацька.) |
28-31 |
|
|
Культура стародавніх слов’ян. «Як ще не було початку світа… «(українська народна обрядова пісня) За Сергієм Плачиндою. «Гнів Перуна». |
31-34 |
|
|
Урок позакласного читання. Українська минувшина в легендах і переказах. Легенда «Дністер», «Чому в морі вода солона?»,. |
|
|
|
Перевір свої досягнення. Узагальнення і систематизація знань за розділом «Що було на початку світу». Тема. |
35
|
|
Сторінками історії України |
|||
|
Вступ до теми. Відображення давніх подій у поезії Олександра Олеся. Олександр Олесь. «Наші предки — слов’яни»( уривок із книги «Княжа Україна»). |
37-39 |
|
|
Відображення давніх подій у поезії О.Олеся. Олександр Олесь «Ярослав Мудрий». |
39-41 |
|
|
Перша історія України. З історії створення книг. Іван Крип’якевич. « Книги за княжих часів», О.Савченко «З чого складається книга?» |
42-43
|
|
|
З історії міст України. Дмитро Білоус. «У назвах міст і сіл слова», Алла Коваль «Місто Чернігів», Марія Хоросницька «Звідки в міста назва — Львів», Мар’яна Савка «Казка про старого Лева». |
43-45
|
|
|
Історія українських козаків. Відданість побратимству. Володимир Сосюра «Дзвін шабель». Марія Пригара «Козак Голота». |
45-48 |
|
|
Урок позакласного читання. М.Слабошпицький «Запорозька родина», «Січ і душа пам’яті» . |
|
|
|
Історія українських козаків. Відданість побратимству Марія Пригара «Козак Голота» (продовження). Складання плану оповідання. |
48-50 |
|
|
Контрольна робота № 2. Навички читання мовчки (письмово). За Лідією Андрієць «Дивовижні дельфіни». |
|
|
|
Аналіз контрольної роботи. Дерева – очевидці історичних подій у творах письменників і художників. Прислів’я. І.Гнатюк «Козацький дуб» ( напам’ять). Початок роботи над проектом. |
50-51 напам’ять |
|
|
Сторінки з історії життя наших співвітчизників за кордоном. Іван Боднарчук «На новій землі». |
52-53 |
|
|
Події Другої світової війни. Тамара Коломієць. Ялинка мого дитинства (спогади). |
54-55 |
|
|
Образи символів нашої держави у віршах і науково-пізнавальних творах. «Як давно в Україні з’явився жовто-блакитний прапор. Дмитро Павличко «Наш прапор» (напам’ять), Наталка Поклад «Гімн». |
56-58 напам’ять |
|
|
Урок позакласного читання. «Історія, яку творять наші сучасники». Юлія Смаль. Казка «Небесна сотня». |
|
|
|
Навчальний проект: «Про що можуть розказати дерева – очевидці історичних подій». |
|
|
|
Контрольна робота № 3. Усний переказ прочитанного твору. Костянтин Ушинський «Витівки старої зими». |
|
|
|
Вікторія Пахольчишин. «Казка про Україну та лихих поганців». Перевір свої досягнення. Узагальнення і систематизація знань учнів за розділом «Сторінками історії України». Тема. |
59 |
|
Як не любить той край |
|||
|
Вступ до розділу. Краса і щедрість рідного краю. Володимир Сосюра «Як не любить той край», . Ліна Костенко « Усе моє, все зветься Україна», Максим Рильський «Осінь». |
60-61 |
|
|
Настрій твору. О.Лущевська «Літо». Василь Сухомлинський «Восени пахне яблукам». Прислів’я. Опис картини К.Білокур. |
62-63 |
|
|
Краса рідної землі у різні пори року. Олександр Олесь «Степ» (напам’ять). |
64-65 |
|
|
Урок позакласного читання. «Краса оточуючого світу». Володимир Лучук «Кружляє Земля», Галина Демченко «Горобина». |
36-39 |
|
|
Барви природи. Марко Вовчок «Літній ранок», М. Коцюбинський «Літній день. Порівняння творів. |
65-66 |
|
|
Чарівні рослини. Надія Кир’ян « Євшан». Легенда «Євшан» (переповіла З.Мензатюк). |
66-67 |
|
|
Тварини – наші вірні друзі. Григір Тютюнник « Ласочка». Складання плану оповідання. Прислів’я |
67-70 |
|
|
Довіряй, але перевіряй. За Гнатом Майстренком «Хитра лисиця». |
|
|
|
Контрольна робота №4. Навички читання вголос. Михайло Слабошпицький «Мій друг лелека». |
|
|
|
Мистецтво опішнянських майстрів. Тетяна Кара-Васильєва « Співуча глина» (скорочено). |
71-72 |
|
|
Краса українських водойм. Володимир Лучук « Скільки річок в Україні?», Степан Жупанин « Загадка-добавлянка», Ліна Костенко « Я хочу на озеро Світязь». |
73 |
|
|
Земля – наш спільний дім В Сухомлинський «Не забувай про джерело», А.Качан «Летючий корабель». |
74
|
|
|
Перевір свої досягнення. Узагальнення і систематизація знань учнів за розділом «Як не любить той край». Підсумок роботи за І семестр. Тема. |
75 |
|