Календарно-тематичне планування
5 клас
МАТЕМАТИКА
Математика. 5 клас: підручник для закладів загальної середньої освіти – К.: Видавничий дім «Освіта», 2018, згідно з навчальними програмами: «Навчальні програми для 5 – 9 (10) класів загальноосвітніх навчальних закладів. Математика 5 клас». Укладач: Гудим І. М., Київ – 2014; Вивчення математики у 2021/2022 н.р. у 5-11 класах має забезпечувати реалізацію Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти, затвердженого постановою
Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2011 р. № 1392 (окрім пілотних класів НУШ).
№ уроку |
Дата |
Теми уроку |
Коригувальна дата |
І семестр |
|||
1 2 3 |
|
Повторення вивченого матеріалу за 4 клас |
|
4 |
|
Діагностична контрольна робота |
|
Тема 1. НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА І ДІЇ З НИМИ. ГЕОМЕТРИЧНІ ФIГУРИ І ВЕЛИЧИНИ (48 год)
|
|||
Ключові компетентності: Спілкування державною (і рідною ‒ у разі відмінності) мовами Уміння: ставити запитання і розпізнавати проблему; міркувати, робити висновки на основі інформації, поданої в різних формах (у таблицях, діаграмах, на графіках); розуміти, пояснювати і перетворювати тексти математичних задач (усно і письмово), грамотно висловлюватися рідною мовою; доречно та коректно вживати в мовленні математичну термінологію, чітко, лаконічно та зрозуміло формулювати думку, аргументувати, доводити правильність тверджень; поповнювати свій словниковий запас. Ставлення: розуміння важливості чітких та лаконічних формулювань. Спілкування іноземними мовами Уміння: спілкуватися іноземною мовою з використанням числівників, математичних понять і найуживаніших термінів; ставити запитання, формулювати проблему; зіставляти математичний термін чи буквене позначення з його походженням з іноземної мови, правильно використовувати математичні терміни в повсякденному житті. Ставлення: усвідомлення важливості вивчення іноземних мов для розуміння математичних термінів та позначень, пошуку інформації в іншомовних джерелах. Математична компетентність Уміння: оперувати числовою інформацією, геометричними об’єктами на площині та в просторі; встановлювати відношення між реальними об’єктами навколишньої дійсності (природними, культурними, технічними тощо); розв’язувати задачі, зокрема практичного змісту; будувати і досліджувати найпростіші математичні моделі реальних об'єктів, процесів і явищ, інтерпретувати та оцінювати результати; прогнозувати в контексті навчальних та практичних задач; використовувати математичні методи у життєвих ситуаціях. Ставлення: усвідомлення значення математики для повноцінного життя в сучасному суспільстві, розвитку технологічного, економічного й оборонного потенціалу держави, успішного вивчення інших дисциплін. Основні компетентності у природничих науках і технологіях Уміння: розпізнавати проблеми, що виникають у довкіллі і які можна розв’язати засобами математики; будувати та досліджувати математичні моделі природних явищ і процесів. Ставлення: усвідомлення важливості математики як універсальної мови науки, техніки та технологій. Інформаційно-цифрова компетентність Уміння: структурувати дані; діяти за алгоритмом та складати алгоритми; визначати достатність даних для розв’язання задачі; використовувати різні знакові системи; знаходити інформацію та оцінювати її достовірність; доводити істинність тверджень. Ставлення: критичне осмислення інформації та джерел її отримання; усвідомлення важливості ІКТ для ефективного розв’язування математичних задач. Уміння вчитися впродовж життя Уміння: структурувати дані; діяти за алгоритмом та складати алгоритми; визначати достатність даних для розв’язання задачі; використовувати різні знакові системи; знаходити інформацію та оцінювати її достовірність; доводити істинність тверджень. Ставлення: критичне осмислення інформації та джерел її отримання; усвідомлення важливості ІКТ для ефективного розв’язування математичних задач. Наскрізні лінії: Здоров'я і безпека: реалізується через завдання з реальними даними про безпеку і охорону здоров’я (текстові завдання, пов’язані з середовищем дорожнього руху, рухом пішоходів і транспортних засобів, відсотковими обчисленнями і графіками, що стосуються чинників ризику). Особливо важливий аналіз причин ДТП, пов’язаних із перевищенням швидкості. Підприємливість і фінансова грамотність: розв'язуванням практичних задач щодо планування господарської діяльності та реальної оцінки власних можливостей, складання сімейного бюджету, формування економного ставлення до природних ресурсів. Реалізується під час вивчення відсоткових обчислень, рівнянь та функцій. |
|||
5 |
|
Ряд натуральних чисел |
|
6 7 |
|
Цифри. Десятковий запис натуральних чисел |
|
8 9 |
|
Відрізок. Довжина відрізка |
|
10 |
|
Площина. Пряма. Промінь. |
|
11 12 |
|
Шкала. Координатний промінь |
|
13 14 |
|
Порівняння натуральних чисел |
|
15 |
|
Розв’язування вправ |
|
16 |
|
Контрольна робота |
|
17 18 19 |
|
Аналіз контрольної роботи. Додавання натуральних чисел. Властивості додавання |
|
20 21 |
|
Віднімання натуральних чисел |
|
22 23 |
|
Числові та буквені вирази. Формули |
|
24 25 |
|
Рівняння |
|
26 |
|
Контрольна робота |
|
27 |
|
Аналіз контрольної роботи. Кут. Позначення кутів |
|
28 |
|
Кут та його градусна міра |
|
29 30 |
|
Види кутів |
|
31 |
|
Многокутники. Рівні фігури |
|
32 33 34 |
|
Трикутник і його види |
|
35 36 |
|
Прямокутник. |
|
37 |
|
Розв’язування вправ |
|
38 |
|
Контрольна робота |
|
39 |
|
Аналіз контрольної роботи. Множення. Переставна властивість множення |
|
40 41 |
|
Сполучна і розподільна властивості множення |
|
42 |
|
Розв’язування вправ |
|
43 44 |
|
Ділення |
|
45 46 |
|
Ділення з остачею |
|
47 |
|
Розв’язування вправ |
|
48 |
|
Контрольна робота |
|
Степінь з натуральним показником. Площі та об’єми фігур (14 год) |
|||
Ключові компетентності: Спілкування іноземними мовами Уміння: спілкуватися іноземною мовою з використанням числівників, математичних понять і найуживаніших термінів; ставити запитання, формулювати проблему; зіставляти математичний термін чи буквене позначення з його походженням з іноземної мови, правильно використовувати математичні терміни в повсякденному житті. Ставлення: усвідомлення важливості вивчення іноземних мов для розуміння математичних термінів та позначень, пошуку інформації в іншомовних джерелах. Математична компетентність Уміння: оперувати числовою інформацією, геометричними об’єктами на площині та в просторі; встановлювати відношення між реальними об’єктами навколишньої дійсності (природними, культурними, технічними тощо); розв’язувати задачі, зокрема практичного змісту; будувати і досліджувати найпростіші математичні моделі реальних об'єктів, процесів і явищ, інтерпретувати та оцінювати результати; прогнозувати в контексті навчальних та практичних задач; використовувати математичні методи у життєвих ситуаціях. Ставлення: усвідомлення значення математики для повноцінного життя в сучасному суспільстві, розвитку технологічного, економічного й оборонного потенціалу держави, успішного вивчення інших дисциплін. Обізнаність і самовираження у сфері культури Уміння: здійснювати необхідні розрахунки для встановлення пропорцій, відтворення перспективи, створення об’ємно-просторових композицій; унаочнювати математичні моделі, зображати фігури, графіки, рисунки, схеми, діаграми. Ставлення: усвідомлення взаємозв’язку математики та культури на прикладах з архітектури, живопису, музики та ін.; розуміння важливості внеску математиків у загальносвітову культуру. Наскрізні лінії: Підприємливість і фінансова грамотність: розв'язуванням практичних задач щодо планування господарської діяльності та реальної оцінки власних можливостей, складання сімейного бюджету, формування економного ставлення до природних ресурсів. Реалізується під час вивчення відсоткових обчислень, рівнянь та функцій. |
|||
49 |
|
Аналіз контрольної роботи. Степінь числа |
|
50 |
|
Степінь числа |
|
51 52 |
|
Площа. Площа прямокутника |
|
53 54 |
|
Прямокутний паралелепіпед. Піраміда |
|
55 56 57 |
|
Об’єм прямокутного паралелепіпеда |
|
58 59 |
|
Розв’язування вправ |
|
60 |
|
Контрольна робота |
|
61 |
|
Аналіз контрольної роботи. Розв’язування задач і вправ |
|
62 |
|
Розв’язування задач і вправ. Узагальнення та систематизація матеріалу, вивченого в І семестрі |
|
ІІ семестр |
|||
Тема 2. ДРОБОВІ ЧИСЛА І ДІЇ З НИМИ (64 год) |
|||
Спілкування державною (і рідною ‒ у разі відмінності) мовами Уміння: ставити запитання і розпізнавати проблему; міркувати, робити висновки на основі інформації, поданої в різних формах (у таблицях, діаграмах, на графіках); розуміти, пояснювати і перетворювати тексти математичних задач (усно і письмово), грамотно висловлюватися рідною мовою; доречно та коректно вживати в мовленні математичну термінологію, чітко, лаконічно та зрозуміло формулювати думку, аргументувати, доводити правильність тверджень; поповнювати свій словниковий запас. Ставлення: розуміння важливості чітких та лаконічних формулювань. Інформаційно-цифрова компетентність Уміння: структурувати дані; діяти за алгоритмом та складати алгоритми; визначати достатність даних для розв’язання задачі; використовувати різні знакові системи; знаходити інформацію та оцінювати її достовірність; доводити істинність тверджень. Ставлення: критичне осмислення інформації та джерел її отримання; усвідомлення важливості ІКТ для ефективного розв’язування математичних задач. Наскрізні лінії: Екологічна безпека й сталий розвиток спрямована на розгляд завдань на відсоткові обчислення, функції, елементи статистики. Громадянська відповідальність сприятиме формуванню процентних обчислень, елементи статистики, що дозволяють учням зрозуміти значення кількісних показників при характеристиці суспільства і його розвитку. Підприємливість і фінансова грамотність націлена на розв'язуванням практичних задач щодо планування господарської діяльності та реальної оцінки власних можливостей, складання сімейного бюджету, формування економного ставлення до природних ресурсів. Вона реалізується під час вивчення відсоткових обчислень, рівнянь та функцій. |
|||
63 |
|
Уявлення про звичайні дроби |
|
64 65 |
|
Звичайні дроби |
|
66 67 |
|
Правильні і неправильні дроби |
|
68 69 |
|
Порівняння дробів |
|
71 72 |
|
Додавання і віднімання дробів з однаковими знаменниками |
|
73 |
|
Розв’язування вправ |
|
74 |
|
Контрольна робота |
|
75 76 |
|
Аналіз контрольної роботи. Дроби і ділення натуральних чисел |
|
77 |
|
Знаходження дробу від числа |
|
78 |
|
Знаходження числа за його дробом. |
|
79 |
|
Мішані числа |
|
80 |
|
Перетворення неправильних дробів у мішане число і навпаки |
|
81 |
|
Розв’язування вправ |
|
82 |
|
Контрольна робота |
|
83 |
|
Аналіз контрольної роботи. Уявлення про десяткові дроби. |
|
84 85 |
|
Десяткові дроби |
|
86 87 |
|
Порівняння десяткових дробів |
|
88 89 |
|
Округлення чисел |
|
90 91 |
|
Додавання і віднімання десяткових дробів |
|
92 93 |
|
Розв’язування вправ |
|
94 |
|
Контрольна робота |
|
95 |
|
Аналіз контрольної роботи. Множення десяткових дробів |
|
96 97 |
|
Множення десяткових дробів |
|
98 99 100 |
|
Ділення десяткових дробів |
|
101 |
|
Розв’язування вправ |
|
102 103 104 |
|
Середнє арифметичне. Середнє значення величини |
|
105 106 |
|
Розв’язування вправ |
|
107 |
|
Контрольна робота |
|
108 |
|
Аналіз контрольної роботи. Відсотки |
|
109 110 111 112 |
|
Знаходження відсотків від числа |
|
113 114115 116 |
|
Знаходження числа за його відсотком |
|
117 118 |
|
Розв’язування вправ |
|
119 |
|
Контрольна робота |
|
Тема 3. ПОВТОРЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ (24 год) |
|||
Ключові компетентності: Математична компетентність Уміння: оперувати числовою інформацією, геометричними об’єктами на площині та в просторі; встановлювати відношення між реальними об’єктами навколишньої дійсності (природними, культурними, технічними тощо); розв’язувати задачі, зокрема практичного змісту; будувати і досліджувати найпростіші математичні моделі реальних об'єктів, процесів і явищ, інтерпретувати та оцінювати результати; прогнозувати в контексті навчальних та практичних задач; використовувати математичні методи у життєвих ситуаціях. Ставлення: усвідомлення значення математики для повноцінного життя в сучасному суспільстві, розвитку технологічного, економічного й оборонного потенціалу держави, успішного вивчення інших дисциплін. Основні компетентності у природничих науках і технологіях Уміння: розпізнавати проблеми, що виникають у довкіллі і які можна розв’язати засобами математики; будувати та досліджувати математичні моделі природних явищ і процесів. Ставлення: усвідомлення важливості математики як універсальної мови науки, техніки та технологій. Інформаційно-цифрова компетентність Уміння: структурувати дані; діяти за алгоритмом та складати алгоритми; визначати достатність даних для розв’язання задачі; використовувати різні знакові системи; знаходити інформацію та оцінювати її достовірність; доводити істинність тверджень. Ставлення: критичне осмислення інформації та джерел її отримання; усвідомлення важливості ІКТ для ефективного розв’язування математичних задач. Уміння вчитися впродовж життя Уміння: визначати мету навчальної діяльності, відбирати й застосовувати потрібні знання та способи діяльності для досягнення цієї мети; організовувати та планувати свою навчальну діяльність; моделювати власну освітню траєкторію, аналізувати, контролювати, коригувати та оцінювати результати своєї навчальної діяльності; доводити правильність власного судження або визнавати помилковість. Ставлення: усвідомлення власних освітніх потреб та цінності нових знань і вмінь; зацікавленість у пізнанні світу; розуміння важливості вчитися впродовж життя; прагнення до вдосконалення результатів своєї діяльності. Наскрізні лінії: Здоров'я і безпека: реалізується через завдання з реальними даними про безпеку і охорону здоров’я (текстові завдання, пов’язані з середовищем дорожнього руху, рухом пішоходів і транспортних засобів, відсотковими обчисленнями і графіками, що стосуються чинників ризику). Особливо важливий аналіз причин ДТП, пов’язаних із перевищенням швидкості. Екологічна безпека й сталий розвиток спрямована на розгляд завдань на відсоткові обчислення, функції, елементи статистики. Громадянська відповідальність сприятиме формуванню процентних обчислень, елементи статистики, що дозволяють учням зрозуміти значення кількісних показників при характеристиці суспільства і його розвитку. Підприємливість і фінансова грамотність націлена на розв'язуванням практичних задач щодо планування господарської діяльності та реальної оцінки власних можливостей, складання сімейного бюджету, формування економного ставлення до природних ресурсів. Вона реалізується під час вивчення відсоткових обчислень, рівнянь та функцій. |
|||
120 |
|
Аналіз контрольної роботи. Натуральні числа |
|
121 |
|
Додавання і віднімання натуральних чисел |
|
122 |
|
Кути та трикутники |
|
123 |
|
Множення та ділення натуральних чисел |
|
124 |
|
Звичайні дроби і дії з ними |
|
125 |
|
Додавання і віднімання десяткових дробів |
|
126 |
|
Множення і ділення десяткових дробів |
|
127 |
|
Площі та об’єми фігур |
|
128 |
|
Підсумкова контрольна робота за рік |
|
129 |
|
Аналіз контрольної роботи. Розв’язування вправ |
|
130 |
|
Узагальнення матеріалу вивченого за рік |
|