Складено до підручника. Математика. 5 клас. Підручник для закладів загальної середньої освіти. Мерзляк А.Г., Полонський В.Б., Якір М.С. згідно з модельною навчальною програмою для закладів загальної середньої освіти. «Математика. 5-6 класи» (автори Мерзляк А.Г., Номіровський Д.А., ПихтарМ.П., Рубльов Б.В., Семенов В.В., Якір М.С), затвердженою Наказом МОН від 12.07.2021 № 795 |
||||
Математика, 5 клас Усього – 175 год, 5 год на тиждень, у І семестрі – 77 год, у ІІ семестрі – 98 год |
||||
№ |
Тема, зміст навчального матеріалу |
Дата |
Примітки |
|
|
І семестр |
|
|
|
|
Тема 1. Узагальнення та систематизація вивченого в початковій школі (8 годин) |
|
|
|
Учень/учениця розуміє суть арифметичних дій додавання, віднімання, множення і ділення; знає назви компонентів і результатів арифметичних дій; застосовує до обчислень правило знаходження невідомого компонента арифметичної дії; перевіряє правильність виконання арифметичних дій; застосовує алгоритм ділення з остачею; перевіряє правильність ділення з остачею; володіє навичками усного додавання, віднімання, множення і ділення; володіє навичками письмового додавання й віднімання; навичками письмового множення й ділення на одноцифрове та двоцифрове числа; обчислює значення цифрового виразів без дужок, що містять різні арифметичні дії, на основі порядку виконання дій у виразах; виконує перетворення числових виразів. |
||||
|
Вступ. Інструктаж з ТБ |
|
|
|
|
Числа, дії з ними |
|
|
|
|
Робота з даними |
|
|
|
|
Математичні вирази, рівності, нерівності |
|
|
|
|
Величини |
|
|
|
|
Сюжетні задачі. Просторові відношення |
|
|
|
|
Геометричні фігури |
|
|
|
|
Вхідна діагностична перевірочна робота |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Тема 2. Натуральні числа і дії зними (64 години) |
|
|
|
Учень/учениця: розпізнає натуральні числа і число нуль; розрізняє цифри і числа; читає та записує натуральні числа в межах трильйона; визначає класи та розряди натурального числа; подає натуральні числа у вигляді суми розрядних доданків; порівнює натуральні числа з різною і однаковою кількіс тю цифр; розуміє сутність арифметичних дій додавання, віднімання, множення, ділення; володіє навичкою усного та письмового виконання арифметичних дій з натуральними числами; використовує властивості арифметичних дій з натуральними числами, зокрема для усного обчислення зручним способом; застосовує арифметичні дії з натуральними числами під час розв’язування задач та вправ; прогнозує результат обчис лень; перевіряє правильність обчислень із використанням оберненої дії; розуміє сутність понять квадрата й куба натурального числа — пояснює, що таке квадрат і куб числа; володіє навичкою обчислення квадрата й куба нату рального числа; виконує ділення з остачею; розуміє, що остача має бути меншою від дільника; Учень/учениця: розуміє, що таке числовий та буквений вирази; розрізняє числові та буквені вирази; читає числові та буквені ви рази, використовуючи мате матичні терміни; записує числові та буквені вирази, подані в текстовій формі, з використанням ма- тематичної символіки; знаходить значення числового та буквеного виразу із заданим значенням букв; застосовує правила порядку виконання дій під час обчислень значень виразів, які містять дужки, та виразів, які не містять дужок; наводить приклади фор мул; розуміє, як користуватися формулами; володіє навичками обчислень величин за допомогою формул і складання формул за змістом задач; розуміє, що таке корінь рів няння; пояснює, що означає розв’я зати рівняння; розв’язує рівняння, викори стовуючи правила знаходження невідомих компоне- нтів арифметичних дій; володіє навичками складання рівнянь за змістом задач; розпізнає на рисунках геометричні фігури, які вказано в змісті (точка, відрізок, ламана, пряма, промінь, площина, кут, многокутник, трикутник, прямокутник, квадрат); співвідносить реальні об’єкти навколишнього се редовища з моделями гео- метричних фігур; володіє практичними на вичками побудови відріз ків, ламаних, прямих, променів, кутів, трикутників, прямокутників, квадратів називає елементи геомет ричних фігур; позначає геометричні фі гури; розуміє, які фігури назива ють рівними; розрізняє види кутів, три кутників; розуміє сутність процесу вимірювання довжини відрізка та величини кута; знає одиниці вимірювання довжини відрізка та співвід ношення між ними; знає одиницю вимірювання величини кута; вибирає доцільні одиниці вимірювання для знаходження довжини відрізка; володіє практичними навичками вимірювання довжини відрізка та величини кута й побудови відрізків і кутів за допомогою відпо відних приладів; розуміє, що таке периметр многокутника; володіє навичкою обчислення периметра многокут ників; користується формулами обчислення периметрів рівностороннього трикутника, прямокутника, квадрата в навчальних і реальних ситу аціях; розуміє сутність процесу вимірювання площі прямо кутника; знає одиниці вимірювання площі та співвідношення між ними; обирає доцільні одиниці ви мірювання для знаходження площі прямокутника; користується формулами для обчислення площ пря мокутника та квадрата; розпізнає на рисунках пря мокутний паралелепіпед,куб, піраміду; співвідносить реальні об’єкти навколишнього середовища з моделями просторових фігур, які вказано в змісті (прямокутний паралеле піпед, куб, піраміда); називає елементи вказаних просторових фігур; позначає вказані просторові фігури; має уявлення про розгортки прямокутного паралелепіпеда та піраміди, яке формується на реальних об’єктах навколишнього середо вища; володіє навичкою обчислення площі поверхні прямокутного паралелепіпеда, зокрема за допомогою його розгортки; розуміє сутність процесу вимірювання об’єму прямо кутного паралелепіпеда; знає одиниці вимірювання об’єму та співвідношення між ними; вибирає доцільні одиниці вимірювання для знаходження об’єму прямокутно го паралелепіпеда; користується формулами обчислення об’ємів прямокутного паралелепіпеда та куба; володіє практичними навичками знаходження значень величин за показаннями шкал різних вимірювальних приладів; визначає координати точок на координатному промені; позначає на координатному промені точки із заданими координатами |
||||
|
Тема 2.1. Натуральні числа (12 годин) |
|
|
|
|
Ряд натуральних чисел |
|
|
|
|
Цифри. Десятковий запис натуральних чисел |
|
|
|
|
Десятковий запис числа |
|
|
|
|
Відрізок. Довжина відрізка |
|
|
|
|
Відрізок. Довжина відрізка |
|
|
|
|
Площина. Пряма. Промінь |
|
|
|
|
Площина. Пряма. Промінь |
|
|
|
|
Шкала. Координатний промінь |
|
|
|
|
Шкала. Координатний промінь |
|
|
|
|
Порівняння натуральних чисел. |
|
|
|
|
Порівняння натуральних чисел. Множення. Властивості множення. Розв’язування вправ |
|
|
|
|
Контрольна робота №1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Тема 2.2. Додавання і віднімання натуральних чисел (12 годин) |
|
|
|
|
Аналіз контрольної роботи. Додавання натуральних чисел |
|
|
|
|
Додавання натуральних чисел |
|
|
|
|
Властивості додавання |
|
|
|
|
Властивості додавання |
|
|
|
|
Віднімання натуральних чисел |
|
|
|
|
Віднімання. Розв’язування вправ |
|
|
|
|
Віднімання. Розв’язування вправ |
|
|
|
|
Віднімання. Розв’язування вправ |
|
|
|
|
Числові вирази. Буквені вирази та формули |
|
|
|
|
Числові вирази. Буквені вирази та формули |
|
|
|
|
Числові вирази. Буквені вирази та формули. Розв’язування вправ |
|
|
|
|
Контрольна робота № 2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Тема 2.3. Рівняння. Кути. Многокутники (13 годин) |
|
|
|
|
Аналіз контрольної роботи. Рівняння |
|
|
|
|
Рівняння |
|
|
|
|
Рівняння |
|
|
|
|
Кут. Позначення кутів |
|
|
|
|
Види кутів. Вимірювання кутів |
|
|
|
|
Види кутів. Вимірювання кутів |
|
|
|
|
Многокутники. Рівні фігури |
|
|
|
|
Трикутник. Види трикутників |
|
|
|
|
Трикутник. Види трикутників |
|
|
|
|
Трикутник. Види трикутників |
|
|
|
|
Прямокутник |
|
|
|
|
Рівняння. Кути. Многокутники. Розв’язування вправ |
|
|
|
|
Контрольна робота № 3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Тема 2.4. Множення і ділення натуральних чисел (15 годин) |
|
|
|
|
Аналіз контрольної роботи. Множення. Переставна властивість множення |
|
|
|
|
Множення. Переставна властивість множення |
|
|
|
|
Множення. Переставна властивість множення |
|
|
|
|
Сполучна властивість множення |
|
|
|
|
Розподільна властивість множення |
|
|
|
|
Розподільна властивість множення |
|
|
|
|
Ділення натуральних чисел |
|
|
|
|
Ділення натуральних чисел |
|
|
|
|
Ділення натуральних чисел |
|
|
|
|
Розв’язування текстових задач |
|
|
|
|
Розв’язування текстових задач |
|
|
|
|
Розв’язування текстових задач |
|
|
|
|
Ділення з остачею |
|
|
|
|
Множення і ділення натуральних чисел. Розв’язування вправ |
|
|
|
|
Контрольна робота №4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Тема 2.5. Степінь числа. Площа прямокутника. Об’єм прямокутного паралелепіпеда (12 годин) |
|
|
|
|
Аналіз контрольної роботи. Степінь натурального числа з натуральним показником |
|
|
|
|
Степінь натурального числа з натуральним показником |
|
|
|
|
Степінь натурального числа з натуральним показником |
|
|
|
|
Степінь натурального числа з натуральним показником |
|
|
|
|
Площа прямокутника і квадрата |
|
|
|
|
Площа прямокутника і квадрата |
|
|
|
|
Площа прямокутника і квадрата |
|
|
|
|
Прямокутний паралелепіпед. Піраміда |
|
|
|
|
Об’єм прямокутного паралелепіпеда |
|
|
|
|
Об’єм прямокутного паралелепіпеда |
|
|
|
|
Розв'язування задач |
|
|
|
|
Контрольна робота № 5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Тема 3. Дробові числа і дії з ними (64 години) |
|
|
|
Учень/учениця: розуміє, як утворюються звичайні дроби; пояснює, що таке чисельник і знаменник дробу; користується розумінням сутності понять чисельника та знаменника дробу для знаходження частини від числа та числа за величиною його частини; розрізняє правильні і неправильні дроби; встановлює зв’язок між звичайними дробами і діленням натуральних чисел; розуміє сутність поняття мішаного числа — пояснює, яке число є мішаним, що яв ляє собою ціла та дробова частина мішаного числа; перетворює мішане число в неправильний дріб та не правильний дріб у мішане число або натуральне число; порівнює звичайні дроби з однаковими знаменниками; застосовує поняття правильного і неправильного дробу для порівняння дробів; виконує додавання і віднімання звичайних дробів з однаковими знаменниками; застосовує прийоми раціональних обчислень при додаванні і відніманні дробів з однаковими знаменни ками; розуміє, як утворюються десяткові дроби; читає та записує десяткові дроби; визначає розряди десятко вого дробу; володіє прийомами порів няння десяткових дробів; розуміє сутність поняття округлення чисел та важли вість його практичного за- стосування — пояснює про цес округлення чисел; володіє прийомами округлення натуральних чисел та десяткових дробів; уміє робити оцінки й прикидки результатів у задачах практичного змісту; володіє навичкою усного та письмового виконання арифметичних дій з десят- ковими дробами; використовує властивості арифметичних дій з десятковими дробами, зокрема для усного обчислення зручним способом; застосовує арифметичні дії з десятковими дробами під час розв’язування задач та вправ; розуміє, що таке середнє арифметичне і середнє зна чення величини; застосовує поняття середнього значення величини для розв’язування практичних задач; розуміє сутність поняття відсотка як однієї сотої чис ла або величини; користується розумінням сутності поняття відсотка для знаходження відсотка від числа та числа за його відсотком. |
||||
|
Тема 3.1. Звичайні дроби (14 годин) |
|
|
|
|
Аналіз контрольної роботи . Уявлення про звичайні дроби |
|
|
|
|
Уявлення про звичайні дроби |
|
|
|
|
Уявлення про звичайні дроби |
|
|
|
|
Правильні та неправильні дроби |
|
|
|
|
Правильні та неправильні дроби |
|
|
|
|
ІІ семестр |
|
|
|
|
Порівняння звичайних дробів з однаковими знаменниками |
|
|
|
|
Додавання і віднімання звичайних дробів з однаковими знаменниками |
|
|
|
|
Додавання і віднімання звичайних дробів з однаковими знаменниками |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Дроби і ділення натуральних чисел |
|
|
|
|
Мішані числа |
|
|
|
|
Додавання і віднімання мішаних чисел |
|
|
|
|
Додавання і віднімання мішаних чисел |
|
|
|
|
Звичайні дроби. Розв'язування вправ |
|
|
|
|
Контрольна робота №6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Тема 3.2. Десятковий дріб. Порівняння, округлення, додавання і віднімання десяткових дробів (14 годин) |
|
|
|
|
Аналіз контрольної роботи. Уявлення про десяткові дроби |
|
|
|
|
Уявлення про десяткові дроби |
|
|
|
|
Уявлення про десяткові дроби |
|
|
|
|
Порівняння десяткових дробів |
|
|
|
|
Порівняння десяткових дробів |
|
|
|
|
Порівняння десяткових дробів |
|
|
|
|
Округлення десяткових дробів |
|
|
|
|
Округлення десяткових дробів |
|
|
|
|
Додавання і віднімання десяткових дробів |
|
|
|
|
Додавання і віднімання десяткових дробів |
|
|
|
|
Додавання і віднімання десяткових дробів |
|
|
|
|
Додавання і віднімання десяткових дробів |
|
|
|
|
Десятковий дріб. Порівняння, округлення, додавання і віднімання десяткових дробів. Розв'язування задач |
|
|
|
|
Контрольна робота №7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Тема 3.3. Множення і ділення десяткових дробів (18 годин) |
|
|
|
|
Аналіз контрольної роботи. Множення десяткових дробів |
|
|
|
|
Множення десяткових дробів |
|
|
|
|
Множення десяткових дробів |
|
|
|
|
Множення десяткових дробів |
|
|
|
|
Множення десяткових дробів |
|
|
|
|
Множення десяткових дробів |
|
|
|
|
Ділення десяткових дробів на натуральне число |
|
|
|
|
Ділення десяткових дробів на натуральне число |
|
|
|
|
Ділення десяткових дробів на натуральне число |
|
|
|
|
Ділення на десятковий дріб |
|
|
|
|
Ділення на десятковий дріб |
|
|
|
|
Ділення на десятковий дріб |
|
|
|
|
Ділення на десятковий дріб |
|
|
|
|
Розв'язування вправ на всі дії з десятковими дробами |
|
|
|
|
Розв'язування вправ на всі дії з десятковими дробами |
|
|
|
|
Розв'язування вправ на всі дії з десятковими дробами |
|
|
|
|
Множення і ділення десяткових дробів. Розв'язування вправ |
|
|
|
|
Контрольна робота №8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Тема 3.4. Середнє арифметичне. Відсотки (18 годин) |
|
|
|
|
Аналіз контрольної роботи. Середнє арифметичне |
|
|
|
|
Середнє арифметичне |
|
|
|
|
Середнє значення величини |
|
|
|
|
Середнє значення величини |
|
|
|
|
Розв'язування вправ і задач |
|
|
|
|
Поняття відсотка |
|
|
|
|
Поняття відсотка |
|
|
|
|
Знаходження відсотків від числа |
|
|
|
|
Знаходження відсотків від числа |
|
|
|
|
Знаходження відсотків від числа |
|
|
|
|
Знаходження числа за його відсотком |
|
|
|
|
Знаходження числа за його відсотком |
|
|
|
|
Знаходження числа за його відсотком |
|
|
|
|
Розв'язування задач на відсотки |
|
|
|
|
Розв'язування задач на відсотки |
|
|
|
|
Розв'язування задач на відсотки |
|
|
|
|
Середнє арифметичне. Відсотки. Розв'язування задач |
|
|
|
|
Контрольна робота №9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Тема 4. Математичні задачі як засіб дослідження реальних життєвих ситуацій (12 годин) |
|
|
|
Учень/учениця: описує проблемні життєві ситуації, які ґрунтуються на конкретних даних; читає, аналізує, порівнює інформацію, подану в таб лицях і схемах; добирає дані, потрібні для розв’язання проблемних ситуацій; планує розв’язування за дачі; створює математичну мо дель задачі; досліджує різні шляхи роз в’язання проблемної ситуа ції, спираючись на наявні дані; обирає раціональний шлях розв’язання проблемних си туацій з огляду на наявні дані; перевіряє правильність розв’язання задач; використовує досвід мате матичної діяльності в проблемних ситуаціях повсяк денного життя; розв’язує сюжетні задачі з реальними даними щодо використання природних ресурсів рідного краю, безпеки руху; знаходження периметрів та площ земельних ділянок, підлоги приміщень, об’єму об’єктів, що мають форму прямокутного пара- лелепіпеда; розрахунку сімейного бюджету та комунальних платежів, можливо сті здійснення покупок; роз рахунків, пов’язаних із календарем і годинником; обліку ресурсів, потрібних для вирішення побутово- господарчих задач, у тому числі з використанням при кидок |
||||
|
Аналіз контрольної роботи. Розв'язування сюжетних задач з реальними даними |
|
|
|
|
Сюжетні задачі з реальними даними |
|
|
|
|
Сюжетні задачі з реальними даними |
|
|
|
|
Сюжетні задачі з історико-патріотичною складовою |
|
|
|
|
Сюжетні задачі з історико-патріотичною складовою |
|
|
|
|
Сюжетні задачі з історико-патріотичною складовою |
|
|
|
|
Сюжетні задачі на використання знань із суміжних дисциплін |
|
|
|
|
Сюжетні задачі на використання знань із суміжних дисциплін |
|
|
|
|
Сюжетні задачі на використання знань із суміжних дисциплін |
|
|
|
|
Задачі геометричного змісту як моделі дослідження об’єктів навколишнього середовища |
|
|
|
|
Задачі геометричного змісту як моделі дослідження об’єктів навколишнього середовища |
|
|
|
|
Задачі геометричного змісту як моделі дослідження об’єктів навколишнього середовища |
|
|
|
|
Захист проєктів |
|
|
|
|
Компетентнісно зорієнтовані задачі |
|
|
|
|
Компетентнісно зорієнтовані задачі |
|
|
|
|
Задачі на дослідження оптимальних ситуацій |
|
|
|
|
Задачі на дослідження оптимальних ситуацій |
|
|
|
|
Задачі на дослідження оптимальних ситуацій |
|
|
|
|
Робота з даними |
|
|
|
|
Робота з даними |
|
|
|
|
Робота з даними |
|
|
|
|
Найпростіші комбінаторні задачі |
|
|
|
|
Найпростіші комбінаторні задачі |
|
|
|
|
Найпростіші комбінаторні задачі |
|
|
|
|
Округлення чисел як оціночна модель реаль них ситуацій |
|
|
|
|
Округлення чисел як оціночна модель реаль них ситуацій |
|
|
|
|
Округлення чисел як оціночна модель реаль них ситуацій |
|
|
|
|
Прикидки та оцінки значень числових виразів |
|
|
|
|
Прикидки та оцінки значень числових виразів |
|
|
|
|
Відсоткові розрахунки |
|
|
|
|
Відсоткові розрахунки |
|
|
|
|
Захист проєктів |
|
|
|
|
Захист проєктів |
|
|
|
|
Контрольна робота №10 |
|
|
|
|
Аналіз контрольної роботи. Узагальнення та систематизація матеріалу, вивченого за рік |
|
|
|
|
Узагальнення та систематизація матеріалу, вивченого за рік |
|
|
|
|
Узагальнення та систематизація матеріалу, вивченого за рік |
|
|
|
|
Узагальнення та систематизація матеріалу, вивченого за рік |
|
|
|
|
Підсумкове оцінювання |
|
|
|
|
|
|
|
|