Календарне планування з математики для 5 класу НУШ 5 годин Мерзляк А.Г.

Про матеріал
Складено до підручника. Математика. 5 клас. Підручник для закладів загальної середньої освіти. Мерзляк А.Г., Полонський В.Б., Якір М.С. згідно з модельною навчальною програмою для закладів загальної середньої освіти. «Математика. 5-6 класи» (автори Мерзляк А.Г., Номіровський Д.А., Пихтар М.П., Рубльов Б.В., Семенов В.В., Якір М.С), затвердженою Наказом МОН від 12.07.2021 № 795. 5 годин на тиждень. До кожної теми додаються очікувані результати навчально - пізнавальної діяльності учнів.
Перегляд файлу

 

Складено до підручника. Математика. 5 клас. Підручник для закладів загальної середньої освіти.  Мерзляк А.Г., Полонський В.Б., Якір М.С.  згідно з модельною навчальною програмою для закладів загальної середньої освіти. «Математика. 5-6 класи» (автори Мерзляк А.Г., Номіровський Д.А., ПихтарМ.П., Рубльов Б.В., Семенов В.В., Якір М.С),  затвердженою Наказом МОН від 12.07.2021 № 795

Математика, 5  клас

Усього – 175  год, 5 год на тиждень, у І семестрі – 77 год, у ІІ семестрі – 98  год

Тема, зміст навчального матеріалу

Дата

Примітки

 

І семестр

 

 

 

Тема 1. Узагальнення та систематизація вивченого в початковій школі (8 годин)

 

 

Учень/учениця розуміє суть арифметичних дій додавання, віднімання, множення і ділення; знає назви компонентів і результатів арифметичних дій; застосовує до обчислень правило знаходження невідомого компонента арифметичної дії; перевіряє правильність виконання арифметичних дій; застосовує алгоритм ділення з остачею; перевіряє правильність ділення з остачею; володіє навичками усного додавання, віднімання, множення і ділення; володіє навичками письмового додавання й віднімання; навичками письмового множення й ділення на одноцифрове та двоцифрове числа; обчислює значення цифрового виразів без дужок, що містять різні арифметичні дії, на основі порядку виконання дій у виразах; виконує перетворення числових виразів.

  1.  

Вступ. Інструктаж з ТБ

 

 

  1.  

Числа, дії з ними

 

 

  1.  

Робота з даними

 

 

  1.  

Математичні вирази, рівності, нерівності

 

 

  1.  

Величини

 

 

  1.  

Сюжетні задачі. Просторові відношення

 

 

  1.  

Геометричні фігури

 

 

  1.  

Вхідна діагностична перевірочна робота

 

 

 

 

 

 

  1.  

Тема 2. Натуральні числа і дії зними (64 години)

 

 

Учень/учениця:

розпізнає натуральні числа

і число нуль;

розрізняє цифри і числа; читає та записує натуральні числа в межах трильйона; визначає класи та розряди натурального числа;

подає натуральні числа

у вигляді суми розрядних доданків;

порівнює натуральні числа з

різною і однаковою кількіс тю цифр;

розуміє сутність арифметичних дій додавання, віднімання, множення, ділення; володіє навичкою усного

та письмового виконання арифметичних дій з натуральними числами; використовує властивості арифметичних дій з натуральними числами, зокрема для усного обчислення зручним способом; застосовує арифметичні дії з натуральними числами під час розв’язування задач та вправ;

прогнозує результат обчис лень;

перевіряє правильність обчислень із використанням  оберненої дії;

розуміє сутність понять квадрата й куба натурального числа — пояснює, що таке квадрат і куб числа;

 володіє навичкою обчислення квадрата й куба нату рального числа;

виконує ділення з остачею;

розуміє, що остача має бути                             меншою від дільника;

Учень/учениця:

розуміє, що таке числовий та буквений вирази; розрізняє числові та буквені  вирази;

читає числові та буквені ви рази, використовуючи мате матичні терміни;

записує числові та буквені вирази, подані в текстовій формі, з використанням ма- тематичної символіки; знаходить значення числового та буквеного виразу  із заданим значенням букв;

застосовує правила порядку виконання дій під час обчислень значень виразів, які містять дужки, та виразів, які не містять дужок;

наводить приклади фор мул;

розуміє, як користуватися  формулами;

володіє навичками обчислень величин за допомогою

формул і складання формул за змістом задач;

розуміє, що таке корінь рів няння;

пояснює, що означає розв’я зати рівняння;

розв’язує рівняння, викори стовуючи правила знаходження невідомих компоне- нтів арифметичних дій; володіє навичками складання рівнянь за змістом задач;

розпізнає на рисунках геометричні фігури, які вказано в змісті (точка, відрізок, ламана, пряма, промінь, площина, кут, многокутник, трикутник, прямокутник, квадрат);

співвідносить реальні об’єкти навколишнього се редовища з моделями гео- метричних фігур;

володіє практичними на вичками побудови відріз ків, ламаних, прямих, променів, кутів, трикутників, прямокутників, квадратів

називає елементи геомет ричних фігур;

позначає геометричні фі гури;

розуміє, які фігури назива ють рівними;

розрізняє види кутів, три кутників;

розуміє сутність процесу вимірювання довжини  відрізка та величини кута;

знає одиниці вимірювання довжини відрізка та співвід ношення між ними;

знає одиницю вимірювання величини кута;

вибирає доцільні одиниці вимірювання для знаходження довжини відрізка;

володіє практичними навичками вимірювання довжини відрізка та величини

кута й побудови відрізків і кутів за допомогою відпо відних приладів;

розуміє, що таке периметр многокутника;

володіє навичкою обчислення периметра многокут ників;

користується формулами обчислення периметрів рівностороннього трикутника, прямокутника, квадрата в навчальних і реальних ситу аціях;

розуміє сутність процесу вимірювання площі прямо кутника;

знає одиниці вимірювання площі та співвідношення між ними;

обирає доцільні одиниці ви мірювання для знаходження площі прямокутника; користується формулами

для обчислення площ пря мокутника та квадрата;

розпізнає на рисунках пря мокутний паралелепіпед,куб, піраміду;

співвідносить реальні об’єкти навколишнього середовища з моделями просторових фігур, які вказано в змісті (прямокутний паралеле піпед, куб, піраміда);

називає елементи вказаних просторових фігур;

позначає вказані просторові                                            фігури;

має уявлення про розгортки прямокутного паралелепіпеда та піраміди, яке формується на реальних об’єктах навколишнього середо вища;

володіє навичкою обчислення площі поверхні прямокутного паралелепіпеда, зокрема за допомогою його розгортки;

розуміє сутність процесу вимірювання об’єму прямо кутного паралелепіпеда; знає одиниці вимірювання об’єму та співвідношення між ними;

вибирає доцільні одиниці вимірювання для знаходження об’єму прямокутно го паралелепіпеда; користується формулами обчислення об’ємів прямокутного паралелепіпеда та куба;

володіє практичними навичками знаходження значень величин за показаннями шкал різних вимірювальних приладів; визначає координати точок на координатному промені;

позначає на координатному промені точки із заданими координатами

 

Тема 2.1. Натуральні числа (12 годин)

 

 

  1.  

Ряд натуральних чисел

 

 

  1.  

Цифри. Десятковий запис натуральних чисел

 

 

  1.  

Десятковий запис числа

 

 

  1.  

Відрізок. Довжина відрізка

 

 

  1.  

Відрізок. Довжина відрізка

 

 

  1.  

Площина. Пряма. Промінь

 

 

  1.  

Площина. Пряма. Промінь

 

 

  1.  

Шкала. Координатний промінь

 

 

  1.  

Шкала. Координатний промінь

 

 

  1.  

Порівняння натуральних чисел.

 

 

  1.  

Порівняння натуральних чисел. Множення. Властивості множення. Розв’язування вправ

 

 

  1.  

Контрольна робота №1

 

 

 

 

 

 

 

Тема 2.2.  Додавання і віднімання натуральних чисел (12 годин)

 

 

  1.  

Аналіз контрольної роботи. Додавання натуральних чисел

 

 

  1.      

Додавання натуральних чисел

 

 

  1.      

Властивості додавання

 

 

  1.      

Властивості додавання

 

 

  1.      

Віднімання натуральних чисел

 

 

  1.      

Віднімання. Розв’язування вправ

 

 

  1.      

Віднімання. Розв’язування вправ

 

 

  1.      

Віднімання. Розв’язування вправ

 

 

  1.      

Числові вирази. Буквені вирази та формули

 

 

  1.      

Числові вирази. Буквені вирази та формули

 

 

  1.      

Числові вирази. Буквені вирази та формули. Розв’язування вправ

 

 

  1.      

Контрольна робота № 2

 

 

 

 

 

 

 

Тема 2.3. Рівняння. Кути. Многокутники (13 годин)

 

 

  1.      

Аналіз контрольної роботи. Рівняння

 

 

  1.      

Рівняння

 

 

  1.      

Рівняння

 

 

  1.      

Кут. Позначення кутів

 

 

  1.      

Види кутів. Вимірювання кутів

 

 

  1.      

Види кутів. Вимірювання кутів

 

 

  1.      

Многокутники. Рівні фігури

 

 

  1.      

Трикутник. Види трикутників

 

 

  1.      

Трикутник. Види трикутників

 

 

  1.      

Трикутник. Види трикутників

 

 

  1.      

Прямокутник

 

 

  1.      

Рівняння. Кути. Многокутники. Розв’язування вправ

 

 

  1.      

Контрольна робота № 3

 

 

 

 

 

 

 

Тема 2.4. Множення і ділення натуральних чисел (15 годин)

 

 

  1.      

Аналіз контрольної роботи.  Множення. Переставна властивість множення

 

 

  1.      

Множення. Переставна властивість множення

 

 

  1.      

Множення. Переставна властивість множення

 

 

  1.      

Сполучна властивість множення

 

 

  1.      

Розподільна властивість множення

 

 

  1.      

Розподільна властивість множення

 

 

  1.      

Ділення натуральних чисел

 

 

  1.      

Ділення натуральних чисел

 

 

  1.      

Ділення натуральних чисел

 

 

  1.      

Розв’язування текстових задач

 

 

  1.      

Розв’язування текстових задач

 

 

  1.      

Розв’язування текстових задач

 

 

  1.      

Ділення з остачею

 

 

  1.      

Множення і ділення натуральних чисел. Розв’язування вправ

 

 

  1.      

Контрольна робота №4

 

 

 

 

 

 

 

Тема 2.5. Степінь числа. Площа прямокутника. Об’єм прямокутного паралелепіпеда (12 годин)

 

 

  1.      

Аналіз контрольної роботи.  Степінь натурального числа з натуральним показником

 

 

  1.      

Степінь натурального числа з натуральним показником

 

 

  1.      

Степінь натурального числа з натуральним показником

 

 

  1.      

Степінь натурального числа з натуральним показником

 

 

  1.      

Площа прямокутника і квадрата

 

 

  1.      

Площа прямокутника і квадрата

 

 

  1.      

Площа прямокутника і квадрата

 

 

  1.      

Прямокутний паралелепіпед. Піраміда

 

 

  1.      

Об’єм прямокутного паралелепіпеда

 

 

  1.      

Об’єм прямокутного паралелепіпеда

 

 

  1.      

Розв'язування задач

 

 

  1.      

Контрольна робота № 5

 

 

 

 

 

 

 

Тема 3. Дробові числа і дії з ними (64 години)

 

 

Учень/учениця:

розуміє, як утворюються звичайні дроби;

пояснює, що таке чисельник і знаменник дробу; користується розумінням сутності понять чисельника та знаменника дробу для знаходження частини від числа та числа за величиною його частини;

розрізняє правильні і неправильні дроби; встановлює зв’язок між звичайними дробами і діленням натуральних чисел;

 розуміє сутність поняття мішаного числа — пояснює, яке число є мішаним, що яв ляє собою ціла та дробова частина мішаного числа; перетворює мішане число

в неправильний дріб та не правильний дріб у мішане число або натуральне число;

порівнює звичайні дроби з однаковими знаменниками; застосовує поняття правильного і неправильного дробу для порівняння дробів;

виконує додавання і віднімання звичайних дробів з однаковими знаменниками; застосовує прийоми раціональних обчислень при додаванні і відніманні дробів з однаковими знаменни ками;

розуміє, як утворюються  десяткові дроби;

читає та записує десяткові дроби;

визначає розряди десятко вого дробу;

володіє прийомами порів няння десяткових дробів;

розуміє сутність поняття округлення чисел та важли вість його практичного за- стосування — пояснює про цес округлення чисел; володіє прийомами округлення натуральних чисел та десяткових дробів;

уміє робити оцінки й прикидки результатів у задачах практичного змісту;

володіє навичкою усного та письмового виконання арифметичних дій з десят- ковими дробами; використовує властивості арифметичних дій з десятковими дробами, зокрема для усного обчислення зручним способом; застосовує арифметичні дії з десятковими дробами під час розв’язування задач та вправ;

розуміє, що таке середнє арифметичне і середнє зна чення величини; застосовує поняття середнього значення величини для розв’язування практичних задач; розуміє сутність поняття відсотка як однієї сотої чис ла або величини; користується розумінням сутності поняття відсотка для знаходження відсотка

від числа та числа за його                                 відсотком.

 

Тема 3.1. Звичайні дроби (14 годин)

 

 

  1.  

Аналіз контрольної роботи . Уявлення про звичайні дроби

 

 

  1.  

Уявлення про звичайні дроби

 

 

  1.  

Уявлення про звичайні дроби

 

 

  1.  

Правильні та неправильні дроби

 

 

  1.  

Правильні та неправильні дроби

 

 

 

ІІ семестр

 

 

  1.  

Порівняння звичайних дробів з однаковими знаменниками

 

 

  1.  

Додавання і віднімання звичайних дробів з однаковими знаменниками

 

 

  1.  

Додавання і віднімання звичайних дробів з однаковими знаменниками

 

 

 

 

 

 

  1.  

Дроби і ділення натуральних чисел

 

 

  1.  

Мішані числа

 

 

  1.  

Додавання і віднімання мішаних чисел

 

 

  1.  

Додавання і віднімання мішаних чисел

 

 

  1.  

Звичайні дроби. Розв'язування вправ

 

 

  1.  

Контрольна робота №6

 

 

 

 

 

 

 

Тема 3.2. Десятковий дріб. Порівняння, округлення, додавання і віднімання десяткових дробів (14 годин)

 

 

  1.  

Аналіз контрольної роботи. Уявлення про десяткові дроби

 

 

  1.  

Уявлення про десяткові дроби

 

 

  1.  

Уявлення про десяткові дроби

 

 

  1.  

Порівняння десяткових дробів

 

 

  1.  

Порівняння десяткових дробів

 

 

  1.  

Порівняння десяткових дробів

 

 

  1.  

Округлення десяткових дробів

 

 

  1.  

Округлення десяткових дробів

 

 

  1.  

Додавання  і віднімання десяткових дробів

 

 

  1.  

Додавання  і віднімання десяткових дробів

 

 

  1.  

Додавання  і віднімання десяткових дробів

 

 

  1.  

Додавання  і віднімання десяткових дробів

 

 

  1.  

Десятковий дріб. Порівняння, округлення, додавання і віднімання десяткових дробів. Розв'язування задач

 

 

  1.      

Контрольна робота №7

 

 

 

 

 

 

 

Тема 3.3. Множення і ділення десяткових дробів (18 годин)

 

 

  1.      

Аналіз контрольної роботи. Множення десяткових дробів

 

 

  1.      

Множення десяткових дробів

 

 

  1.      

Множення десяткових дробів

 

 

  1.      

Множення десяткових дробів

 

 

  1.      

Множення десяткових дробів

 

 

  1.      

Множення десяткових дробів

 

 

  1.      

Ділення десяткових дробів на натуральне число

 

 

  1.      

Ділення десяткових дробів на натуральне число

 

 

  1.      

Ділення десяткових дробів на натуральне число

 

 

  1.      

Ділення на десятковий дріб

 

 

  1.      

Ділення на десятковий дріб

 

 

  1.      

Ділення на десятковий дріб

 

 

  1.      

Ділення на десятковий дріб

 

 

  1.      

Розв'язування вправ на всі дії з десятковими дробами

 

 

  1.      

Розв'язування вправ на всі дії з десятковими дробами

 

 

  1.      

Розв'язування вправ на всі дії з десятковими дробами

 

 

  1.      

Множення і ділення десяткових дробів. Розв'язування вправ

 

 

  1.      

Контрольна робота №8

 

 

 

 

 

 

 

Тема 3.4.  Середнє арифметичне. Відсотки (18 годин)

 

 

  1.      

Аналіз контрольної роботи. Середнє арифметичне

 

 

  1.      

Середнє арифметичне

 

 

  1.      

Середнє значення величини

 

 

  1.      

Середнє значення величини

 

 

  1.      

Розв'язування вправ і задач

 

 

  1.      

Поняття відсотка

 

 

  1.      

Поняття відсотка

 

 

  1.      

Знаходження відсотків від числа

 

 

  1.      

Знаходження відсотків від числа

 

 

  1.      

Знаходження відсотків від числа

 

 

  1.      

Знаходження числа за його відсотком

 

 

  1.      

Знаходження числа за його відсотком

 

 

  1.      

Знаходження числа за його відсотком

 

 

  1.      

Розв'язування  задач на відсотки

 

 

  1.      

Розв'язування  задач на відсотки

 

 

  1.      

Розв'язування  задач на відсотки

 

 

  1.      

Середнє арифметичне. Відсотки. Розв'язування задач

 

 

  1.      

Контрольна робота №9

 

 

 

 

 

 

 

Тема 4. Математичні задачі

як засіб дослідження реальних життєвих ситуацій  (12 годин)

 

 

Учень/учениця:

описує проблемні життєві ситуації, які ґрунтуються на  конкретних даних;

читає, аналізує, порівнює

інформацію, подану в таб лицях і схемах; добирає дані, потрібні для розв’язання проблемних ситуацій;

планує розв’язування за дачі;

створює математичну мо дель задачі;

досліджує різні шляхи роз в’язання проблемної ситуа ції, спираючись на наявні дані;

обирає раціональний шлях розв’язання проблемних си туацій з огляду на наявні дані;

перевіряє правильність розв’язання задач; використовує досвід мате матичної діяльності в проблемних ситуаціях повсяк денного життя;

розв’язує сюжетні задачі з реальними даними щодо використання природних

ресурсів рідного краю, безпеки руху; знаходження периметрів та площ земельних ділянок, підлоги приміщень, об’єму об’єктів, що мають форму прямокутного пара- лелепіпеда; розрахунку сімейного бюджету та комунальних платежів, можливо сті здійснення покупок; роз рахунків, пов’язаних із календарем і годинником; обліку ресурсів, потрібних для вирішення побутово- господарчих задач, у тому числі з використанням при кидок

  1.      

Аналіз контрольної роботи. Розв'язування сюжетних задач з реальними даними

 

 

  1.      

Сюжетні задачі з реальними даними

 

 

  1.      

Сюжетні задачі з реальними даними

 

 

  1.      

Сюжетні задачі з історико-патріотичною складовою

 

 

  1.      

Сюжетні задачі з історико-патріотичною складовою

 

 

  1.      

Сюжетні задачі з історико-патріотичною складовою

 

 

  1.      

Сюжетні задачі на використання знань із суміжних дисциплін

 

 

  1.      

Сюжетні задачі на використання знань із суміжних дисциплін

 

 

  1.      

Сюжетні задачі на використання знань із суміжних дисциплін

 

 

  1.      

Задачі геометричного змісту як моделі дослідження об’єктів навколишнього середовища

 

 

  1.      

Задачі геометричного змісту як моделі дослідження об’єктів навколишнього середовища

 

 

  1.      

Задачі геометричного змісту як моделі дослідження об’єктів навколишнього середовища

 

 

  1.      

Захист проєктів

 

 

  1.      

Компетентнісно зорієнтовані задачі

 

 

  1.      

Компетентнісно зорієнтовані задачі

 

 

  1.      

Задачі на дослідження оптимальних ситуацій

 

 

  1.      

Задачі на дослідження оптимальних ситуацій

 

 

  1.      

Задачі на дослідження оптимальних ситуацій

 

 

  1.      

Робота з даними

 

 

  1.      

Робота з даними

 

 

  1.      

Робота з даними

 

 

  1.      

Найпростіші комбінаторні задачі

 

 

  1.      

Найпростіші комбінаторні задачі

 

 

  1.      

Найпростіші комбінаторні задачі

 

 

  1.      

Округлення чисел як оціночна модель реаль них ситуацій

 

 

  1.      

Округлення чисел як оціночна модель реаль них ситуацій

 

 

  1.      

Округлення чисел як оціночна модель реаль них ситуацій

 

 

  1.      

Прикидки та оцінки значень числових виразів

 

 

  1.      

Прикидки та оцінки значень числових виразів

 

 

  1.      

Відсоткові розрахунки

 

 

  1.      

Відсоткові розрахунки

 

 

  1.      

Захист проєктів

 

 

  1.      

Захист проєктів

 

 

  1.      

Контрольна робота №10

 

 

  1.      

Аналіз контрольної роботи. Узагальнення та систематизація матеріалу, вивченого за рік

 

 

  1.      

Узагальнення та систематизація матеріалу, вивченого за рік

 

 

  1.      

Узагальнення та систематизація матеріалу, вивченого за рік

 

 

  1.      

Узагальнення та систематизація матеріалу, вивченого за рік

 

 

  1.      

Підсумкове оцінювання

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Самікова Ірина Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Гармаш Юлія Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Математика, 5 клас, Планування
Додано
23 жовтня 2022
Переглядів
4356
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку