Календарне планування з образотворчого мистецтва 3 клас НУШ 1 семестр до підручника Т. Є. Рублі, Т. Л. Щеглової, І. Л. Мед «Мистецтво 3 клас»
Складено відповідно Типової освітньої програми 3-4 клас ( під керівництвом О.Я.Савченко) та внесеним переліком очікуваних результатів навчальної діяльності та ключових компетентностей учнів НУШ.
МИСТЕЦТВО ( образотворче мистецтво )
3 клас
(за підручником «Мистецтво» Є. Рублі, І. Л. Мед, Т. Л. Щеглової)
( 1 год на тиждень )
І семестр
№ |
Дата |
Тема |
Компетентності |
Очікувані результати навчальної діяльності |
1. |
|
Барви літа. Літній пейзаж. Поняття «перспектива». Малювання літнього пейзажу або пейзажу за уявою. (акварельними або гуашевими фарбами) |
•компетентності в галузі природничих наук, техніки й технологій
|
організовує самостійно робоче місце для занять різними видами образотворчої діяльності [3 МИО 1.1]; дотримується охайності і правил техніки безпеки; самостійно користується знайомими художніми інструментами (палітрою, різними видами пензлів,стеками, ножицями тощо) [3 МИО 1.1]; порівнює будову різних природних форм, їх пропорцій[3 МИО 1.3]; обирає формат (прямокутний, квадратний, трикутний, в колі, в овалі) для кращого втілення задуму [3 МИО 1.1]; виділяє композиційний центр, головне і другорядне, враховуючи основні пропорції зображуваних предметів, композиційні засоби та правила [3 МИО1.1]; використовує елементарні закони перспективи (одне за іншим; ближче – більше, яскравіше, тепліше,далі – менше та блідіше, холодніше), передаючи плановість простору у площинних зображеннях [3 МИО 2.2]; |
2. |
|
Вітер морем гуляє. Поняття «лінія горизонту». Розгляд малюнків з лініями горизонту різного рівня. Створення із кольорового паперу композиції за уявою «Вітер морем гуляє». |
||
3. |
|
Квіткова краса. Розгляд творів української народної художниці К. Білокур. Створення малюнка «Букет квітів». (акварельними або гуашевими фарбами) |
||
4. |
|
Бджілки-трудівниці. Метод штампування. Створення композиції методом штампування «Бджілки-трудівниці». (акварельними або гуашевими фарбами) |
• компетентності в галузі природничих наук, техніки й технологій
|
досліджує форму предмету та спрощує її до геометричної подібності [3 МИО 1.3]; порівнює будову різних природних форм, їх пропорцій[3 МИО 1.3]; розрізняє особливості об’ємного (круглого та рельєфного) зображення [3 МИО 2.2]; порівнює найпростіші елементи об’ємних форм [3 МИО1.3]; виділяє композиційний центр, головне і другорядне, враховуючи основні пропорції зображуваних предметів, композиційні засоби та правила [3 МИО1.1]; |
5. |
|
Осіння краса. Поняття «Повітряна перспектива» Розгляд картин з осінніми пейзажами різних художників. Створення малюнка «Осінь у місті». (матеріали за вибором учнів). |
|
визначає композиційну будову твору образотворчого мистецтва та архітектури [3 МИО 2.2]; вирізняє кольорову гаму твору (тепла, холодна), тональність (світлі й темні кольори), насиченість (яскравий, тьмяний) загальний колорит;елементи композиції твору (центр, головне і другорядне; побудову твору (симетричну та асиметричну, статичну,динамічну, ритмічну, метричну) [3 МИО 2.1]; порівнює природні форми, образи довкілля з їх художнім (декоративним) трактуванням [3 МИО 1.3]; обговорює з іншими враження від сприймання творів різних видів мистецтва та творчої діяльності, поважаючи уподобання інших[3 МИО 3.3]; |
6. |
|
Обжинки. Свято урожаю. Розгляд картини К. Білокур. Створення натюрморту «Свято урожаю». (матеріали за вибором учнів). |
||
7. |
|
Свято Покрови. Створення композиції за уявою «Козак Мамай» (матеріали за вибором учнів). |
||
8. |
|
Дерево Життя. Поняття «витинанка». Ознайомлення з символом родини – «Деревом Життя». Створення витинанки «Дерево роду». (кольоровий папір) |
|
створює зображення в процесі експериментування з кольорами, лініями, крапками різного розміру, формами, об’ємами, фактурами тощо [3 МИО 1.2]; розрізняє особливості об’ємного (круглого та рельєфного) зображення [3 МИО 2.2]; порівнює найпростіші елементи об’ємних форм [3 МИО1.3]; визначає власні емоції від сприймання мистецьких творів [3 МИО 3.4]; пояснює, що подобається або не подобається у творі [3 МИО 2.1];
|
9. |
|
Народна іграшка. Ознайомлення з народними іграшками народів світу. Ліплення з пластиліну тварини за мотивами української народної іграшки. (пластилін) |
||
10. |
|
Пташині турботи. Перегляд відео фрагментів з життя та поведінки тварин. Створення композиції «Цікаві моменти пташиного життя взимку» (акварельними або гуашевими фарбами) |
• культурна компетентність
|
виконує прості композиції на площинні та в об’ємі [3МИО 1.2]; передає в зображеннях елементарну будову птахів, тварин, людини, посильно передає рух; ілюзорні зміни розмірів предметів в залежності від розміщення у просторі; смислові зв’язки між об’єктами в сюжетних композиціях [3 МИО 1.3]; визначає композиційну будову твору образотворчого мистецтва та архітектури [3 МИО 2.2]; розрізняє засоби виразності та характеризує твори живопису, графіки, скульптури [3 МИО 2.2]; |
11. |
|
Образи тварин у мистецтві. Перегляд і обговорення образів тварин у творах мистецтва. Малюнок «Моя улюблена тварина». (акварельними або гуашевими фарбами) |
||
12. |
|
Образи тварин у казці. Існуючі та вигадані казкові тварини. Створення образу казкового або фантастичного героя. (матеріали за вибором учнів). |
• компетентності в галузі природничих наук, техніки й технологій
• культурна компетентність
|
створює реалістичні, казкові, фантастичні образи [3 МИО 1.3]; розрізняє особливості об’ємного (круглого та рельєфного) зображення [3 МИО 2.2]; порівнює найпростіші елементи об’ємних форм [3 МИО1.3]; порівнює природні форми, образи довкілля з їх художнім декоративним) трактуванням [3 МИО 1.3]; характеризує власну творчість за поданими орієнтирами; [3 МИО 3.1]; пояснює, що вдалося чи не вдалося; визначає за допомогою вчителя/ вчительки труднощі; |
13. |
|
Мешканці підводного світу. Поняття «рельєф». Розгляд зображень морських істот. Виконання пластичним способом рельєфного зображення мешканців підводного світу. (пластилін) |
||
14. |
|
Краса зимового лісу. Розгляд картин зимових пейзажів. Малюнок «Зимонька-зима» (акварельними або гуашевими фарбами) |
• математична компетентність
• компетентності в галузі природничих наук, техніки й технологій
• культурна компетентність
|
використовує елементарні закони перспективи (одне за іншим; ближче – більше, яскравіше, тепліше,далі – менше та блідіше, холодніше), передаючи плановість простору у площинних зображеннях [3 МИО 2.2]; передає в зображеннях елементарну будову птахів, тварин, людини, посильно передає рух; ілюзорні зміни розмірів предметів в залежності від розміщення у просторі; смислові зв’язки між об’єктами в сюжетних композиціях [3 МИО 1.3]; обговорює з іншими враження від сприймання творів різних видів мистецтва та творчої діяльності, поважаючи уподобання інших[3 МИО 3.3]; добирає слова для характеристики вражень із власного запасу [3 МИО 3.3];
|
15. |
|
Мешканці зимового лісу. Перегляд відео поведінка тварин. Малюнок «мешканці зимового лісу» (акварельними або гуашевими фарбами) |
||
16. |
|
На порозі свято Миколая. Перегляд легенди про святого Миколая. Створення «печива» до свята. (фарби та коричневий папір) |
•математична компетентність
|
створює реалістичні, казкові, фантастичні образи [3 МИО 1.3]; самостійно створює просту, зокрема орнаментальну, композицію (графічну, живописну, декоративну,об’ємну)[3МИО 1.2]; характеризує власну творчість за поданими орієнтирами; [3 МИО 3.1];
|
ІІ семестр
№ |
Дата |
Тема |
Компетентності |
Очікувані результати навчальної діяльності |
17. |
|
Новорічні та різдвяні свята. Новорічні прикраси народів світу. Створення новорічного сувеніру або новорічної прикраси. (матеріали за вибором учнів). |
•компетентності в галузі природничих наук, техніки й технологій
|
організовує самостійно робоче місце для занять різними видами образотворчої діяльності [3 МИО 1.1]; виконує прості композиції на площинні та в об’ємі [3МИО 1.2]; передає в зображеннях елементарну будову птахів, тварин, людини, посильно передає рух; ілюзорні зміни розмірів предметів в залежності від розміщення у просторі; смислові зв’язки між об’єктами в сюжетних композиціях [3 МИО 1.3]; характеризує власну творчість за поданими орієнтирами; [3 МИО 3.1]; характеризує колір об’єктів довкілля відповідно до часу доби та пір року [3 МИО 2.2]; |
18. |
|
Ранкова прогулянка Розглядання творів побутового жанру. Створення сюжетних композицій «Зимові прогулянки». (матеріали за вибором учнів). |
||
19. |
|
Вечір. Вечірня музика Поняття «Абрис». Виконання силуетної композиції. «Пташки на гілці» (Олівці) |
|
самостійно створює просту, зокрема орнаментальну композицію (графічну, живописну, декоративну,об’ємну), передає в зображеннях елементарну будову птахів, тварин, людини, посильно передає рух; ілюзорні зміни розмірів предметів в залежності від розміщення у просторі; смислові зв’язки між об’єктами в сюжетних композиціях [3 МИО 1.3]; самостійно користується знайомими художніми інструментами (палітрою, різними видами пензлів,стеками, ножицями тощо) [3 МИО 1.1]; емоційно сприймає твори різних видів мистецтва і виявляє враження у вербальний або невербальний спосіб; [3 МИО 2.1]; розрізняє засоби виразності та обговорює з іншими враження від сприймання творів різних видів мистецтва та творчої діяльності, поважаючи уподобання інших[3 МИО 3.3]; |
20. |
|
Дитячі колисанки Розгляд творів мистецтва, на яких зображені дорослі й діти. Створення композиції «Мої улюблені заняття». (матеріали за вибором учнів). |
||
21. |
|
Портрет у мистецтві Поняття «портрет». Малювання портрету «Мій найкращий друг» (матеріали за вибором учнів). |
||
22. |
|
Ігри та іграшки Перегляд іграшок з різноманітних матеріалів. Створення власної іграшки. (матеріали за вибором учнів). |
||
23. |
|
Як зима з весною зустрічається Традиції святкування масляної. Створення протилежних за характером образів «Зими та Літа». (матеріали за вибором учнів) |
||
24. |
|
Афіша й плакат Розгляд афіш. Створення власної афіші. (матеріали за вибором учнів). |
комунікаційна компетентність
|
виконує прості композиції на площинні та в об’ємі [3МИО 1.2]; конструює та створює прості композиції з паперу, художніх, природних та різних підручних матеріалів, самостійно добирає складові композиції [3 МИО 1.2]; розрізняє та характеризує виразні засоби різновидів театрального мистецтва (драматичний, ляльковий, музичний), народної, класичної та сучасної хореографії; [3 МИО 2.2] розрізняє та характеризує виразні засоби анімаційних фільмів; [3 МИО 2.2] вирізняє елементи художньої мови творів синтетичних видів мистецтва для характеристики художнього образу: акторську гру, костюми, декорації, музичне оформлення театрального / екранного твору [3 МИО2.2]; характеризує власну творчість за поданими орієнтирами; [3 МИО 3.1];
|
25. |
|
Театр ляльок Розгляд зображення ляльок. Способи створення ляльок. Виконання колективної роботи, створення власного театру з ляльками. (Кольоровий папір) |
||
26. |
|
На гостини до театру. Опера Поняття «декорація». Створення декорацій до опери «Коза-дереза». (Кольоровий папір) |
||
27. |
|
На гостини до театру. Балет Театральний костюм, види театральних костюмів та створення театрального костюму. Виконання ескізу театрального костюму своїх улюблених персонажів. (матеріали за вибором учнів). |
||
28. |
|
Чарівний світ кіно. Перегляд кадрів з різних художніх фільмів. Малювання образу улюбленого упергероя/супергероїні. (матеріали за вибором учнів). |
||
29. |
|
Весняні замальовки. Поняття «Замальовка(начерк)». Правила створення композиції. Виконання сюжетної композиції «Весняні роботи». (матеріали за вибором учнів). |
• здатність спілкуватися рідною мовою
• математична компетентність
• громадянські та соціальні компетентності
• культурна компетентність
• інноваційність |
виконує елементарні замальовки з натури та за уявою в ескізній формі (предмети побуту, об’єкти природи та архітектури) [3 МИО 1.3]; створює зображення в процесі експериментування з кольорами, лініями, крапками різного розміру, формами, об’ємами, фактурами тощо [3 МИО 1.2]; використовує елементарні закони перспективи передаючи плановість простору у площинних зображеннях [3 МИО 2.2]; характеризує власну творчість за поданими орієнтирами; [3 МИО 3.1]; пояснює, що вдалося чи не вдалося; визначає за допомогою вчителя/ вчительки труднощі;
|
30. |
|
Великдень. Традиції святкування свята Великодня. Писанка. Створення тематичної композиції «Писанка». (матеріали за вибором учнів). |
||
31. |
|
Бабусина вишиванка. Розгляд вишитих рушників різних регіонів України. Створення ескізу вишивки для серветки. (Кольорові олівці) |
• математична компетентність
• громадянські та соціальні компетентності
• культурна компетентність
•
|
виконує прості композиції на площинні та в об’ємі [3МИО 1.2]; самостійно створює просту, зокрема орнаментальну, композицію (графічну, живописну, декоративну,об’ємну), виражає особливості об’єкту як образу засобами форми і декору (як у об’ємному так й у площинному зображенні) [3 МИО 1.1]; розрізняє та характеризує виразні засоби анімаційних фільмів; [3 МИО 2.2] презентує результати власної творчості (співає улюблені пісні, виконує танцювальні рухи, демонструє власні роботи з образотворчого мистецтва тощо) перед рідними, однолітками [3 МИО 3.2]; пояснює задум [3 МИО 3.2];
|
32. |
|
Пам’ятки архітектури. Перегляд відеопрезентації «Національний музей народної архітектури та побуту України у Пирогові». Малювання на власний розсуд пам’ятки архітектури. (матеріали за вибором учнів). |
||
33. |
|
Мультфільми. Художники-мультиплікатори. Розгляд творів М. Примаченко. Виконання декоративної композиції за мотивами творчості М. Примаченко. (акварельними або гуашевими фарбами) |
||
34. |
|
Літо зустрічаймо! Техніки роботи з аквареллю. Виконання творчої роботи «літо» за уявою. (акварельні фарби) |
||
35. |
|
Підсумковий урок |