Календарне планування з ОЗ 5 клас

Про матеріал
Матеріал подано за новою Програмою для загальноосвітніх навчальних закладів та оновленлю у 2017 році. Планування включає зміст навчального матеріалу з практичними роботами та очікувані результати за компонентами до кожного розділу (знаннєвий, діяльнісний, ціннісний).
Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування з

«Основ здоров’я» для 5 класу

№ з/п

Дата проведення

Примітка

Зміст навчального матеріалу

Очікувані результати навчальної діяльності

 

 

Розділ І. Здоров’я людини

1

 

 

Здоровий спосіб життя.

Практична робота №1: «Моделювання поведінки у разі погіршення самопочуття»

Знаннєвий компонент

Учні:

називають:

- принципи безпечної життєдіяльності;

- порядок дій при потраплянні в небезпечну ситуацію;

- номери телефонів рятувальних служб;

- до кого звертатися в разі погіршення самопочуття;

- небезпеки, які можуть виникнути на зупинках громадського транспорту;

- правила поведінки пасажирів громадського транспорту на зупинці, під час посадки в транспорт, руху і висадки;

- небезпеки, які можуть загрожувати пасажирам у переповненому транспорті;

- засоби безпеки в автомобілі та громадському транспорті;

- засоби безпеки пішохода

Діяльнісний компонент

Учні:

наводять приклади безпечних і небезпечних ситуацій;

пояснюють вплив способу життя на здоров’я;

уміють:

- вимірювати температуру тіла;

- використовувати прийоми для самозаспокоєння при потраплянні в небезпечну ситуацію;

- визначати кількість смуг на дорозі за допомогою дорожніх знаків, дорожньої розмітки та «на око»;

 - переходити багатосмугову дорогу, дорогу з обмеженою оглядовістю;

- безпечно поводитися на зупинці громадського транспорту; 

- розшифровувати піктограми в метрополітені;

 - приймати безпечне положення при аварії в громадському транспорті;

- правильно діяти при пожежі в салоні транспорту;

дотримуються правил поведінки у громадському транспорті

Ціннісний компонент

Учні:

розпізнають:

- види пішохідних переходів та дорожні знаки, якими їх позначають;

- дорожню розмітку;

- дорожні знаки, якими позначають зупинки громадського транспорту;

- найбезпечніші місця в салоні автотранспорту;

пояснюють:

- небезпеку переходу дороги на зупинці громадського транспорту; 

- перевагу руху транспорту екстрених служб

2

 

 

Безпека і небезпека. Практична робота №2: «Відпрацювання навичок вимірювання температури тіла».

 

3

 

 

Принципи безпеки життєдіяльності.

Практична робота №3: «Відпрацювання алгоритму дій при потраплянні у небезпечну ситуацію»

 

4

 

 

Безпека на дорозі.

Безпека пішохода. Види пішохідних переходів. Дорожня розмітка. Перехід багато смугової дороги.

Практична робота №4: «Відпрацювання навичок аналізу дорожньої ситуації, у тому числі й в умовах обмеженої оглядовості». Практична робота №5: «Прийняття зважених рішень щодо переходу дороги». Практична робота №6: «Моделювання ситуації відмови від пропозицій перейти дорогу у небезпечному місці».

5

 

 

Безпека на зупинках громадського транспорту. Безпека пасажира. Практичні роботи №7: «Відпрацювання навичок поведінки у  транспорті».

6

 

 

Правила користування громадським транспортом. Етика пасажира. Поведінка пасажира при ДТП. Практичні роботи №8,9: «Моделювання поведінки пасажира при аварії в громадському транспорті».

 

 

Розділ ІІ. Психічна і духовна складові здоров’я

7

 

 

Уміння вчитися. Раціональний розподіл часу. Розпорядок дня школяра. Облаштування робочого місця.

 

Знаннєвий компонент

Учні:

називають:

- етапи активного слухання;

 - ознаки   вияву почуттів;

уміють:

- складати розпорядок  дня;

- визначати і враховувати індивідуальні особливості

сприйняття і пам’яті; 

- готуватися до контрольних робіт;

- використовувати різні прийоми навчання:

- виявляти повагу до дорослих і однолітків;

- протидіяти виявам неповаги  у своєму середовищі

Діяльнісний компонент

Учні:

наводять приклади способів перепочинку під час занять;

аналізують наслідки неорганізованості

Ціннісний компонент

Учні:

розпізнають:

- ознаки правильно і неправильно облаштованого

робочого місця;

- чинники, які допомагають і заважають виконувати

домашні завдання;

пояснюють:

-  чому треба працювати над розвитком   здібностей; - необхідність самодисципліни;

- різницю між емоціями та почуттями;

- важливість поваги до почуттів інших  і надання допомоги тим, хто цього потребує

8

 

 

Умови успішного навчання. Розвиток здібностей. Створення мотивації до навчання.

Практична робота №10: «Відпрацювання навичок планування часу з урахуванням усіх правил здорового способу життя. Мій розпорядок дня.

9

 

 

Типи сприйняття інформації. Активне слухання. Прийоми для кращого запам'ятовування. Підготовка до контрольної роботи.

Практична робота №11,12:

«Відпрацювання навичок успішного навчання у класі»,

«Відпрацювання навичок ефективного самонавчання(бібліотека, Інтернет, дистанційне навчання)».

10

 

 

Повага до себе та інших. Унікальність людини. Розвиток самоповаги. Повага й толерантне ставлення до інших людей. Уміння працювати разом. Практична робота №13: «Виконання вправ для розвитку самоповаги і поваги до інших людей»

11

 

 

Почуття і емоції. Вияви почуттів. Способи висловлювання почуттів. Співпереживання і співчуття.

Практична робота №14: «Відпрацювання навичок  висловлювання  почуттів».

Тематична атестація по розділам 1, 2.

 

 

Розділ ІІІ. Фізична складова здоров’я.

12

 

 

Принципи і методи загартовування.

 

Знаннєвий компонент

Учні:

називають:

- переваги занять фізичною культурою та спортом

для розвитку і формування характеру;

- засоби безпеки при заняттях спортом;

- правила користування басейном;

- способи допомоги і самодопомоги тому, хто

провалився під лід;

уміють:

- виконувати вправи для формування правильної постави та гімнастики для очей;

- розраховувати максимальну масу свого портфеля;

 - обирати засоби безпеки при катанні на роликових ковзанах і роликових дошках

- надавати допомогу і самодопомогу при падінні та спортивних травмах;

Діяльнісний компонент

Учні:

аналізують: 

- наслідки недосипання для здоров’я і навчання;

 - вплив телебачення і комп’ютерів на здоров’я;

дотримуються правил перегляду телепередач, роботи за комп’ютером

 

Ціннісний компонент

Учні:

розпізнають:

- ситуації, які можуть призвести до порушення

постави та зниження гостроти зору;

- ознаки перевтоми; активний і пасивний

відпочинок;

пояснюють:

- методи зміцнення здоров’я;

- небезпеку ігор на льоду

13

 

 

Рухова активність. Попередження травм під час рухливих ігор і занять фізичною культурою та спортом. Правила безпечної поведінки в басейні та на льоду. Практична робота № 15, 16: «Моделювання ситуацій надання невідкладної допомоги та самодопомоги при спортивних травмах», «Моделювання ситуацій надання допомоги і самодопомоги тому, хто провалився під лід»

14

 

 

Профілактика порушень постави і гостроти зору.

 Практична робота №17,18: «Виконання вправ для формування правильної постави та гімнастики для очей», «Розрахунок максимальної маси  портфеля».

15

 

 

 Відпочинок школяра. Ознаки перевтоми. Умови здорового сну.

 

16

 

 

Вплив телебачення і комп'ютера на здоров'я. Практична робота №19: «Розробка пам’ятки щодо перегляду телепередач, користування комп’ютером».

 

 

Розділ ІV. Соціальна складова здоров’я.

 

 

Тема 1. Соціальний добробут

17

 

 

Право на здоров'я. Права дитини. Обов'язки учня і громадянина.

Практична робота №20: «Права та обов’язки дитини (створення пам’ятки)».

Знаннєвий компонент

Учні:

називають умови ефективного спілкування;

Діяльнісний компонент

Учні:

наводять приклади:

- правил поведінки в школі;

- реалізації дітьми своїх прав; порушень прав дитини;

- обов’язків школярів у школі і вдома;

- поведінки, яка сприяє дружбі;  

- ситуацій, коли не варто погоджуватися на

пропозицію однолітків;

уміють:

- упевнено спілкуватися з однолітками і дорослими, у разі необхідності звертатися до них за допомогою;

- протидіяти агресії і насиллю в учнівському середовищі

 

Ціннісний компонент

Учні:

розпізнають:

- вербальні та невербальні способи спілкування;

- пасивну, агресивну й упевнену поведінку;

- вияви насилля в учнівському середовищі;

- безпечні і небезпечні ситуації щодо зараження ВІЛ через кров;

- небезпеки спілкування в Інтернеті

пояснюють важливість реалізації прав дитини

18

 

 

Підсумковий урок по програмному матеріалу за І семестр.

19

 

 

Спілкування і здоров'я. Ефективне спілкування. Практична робота №21: «Відпрацювання навичок ефективного спілкування».

 

20

 

 

Вплив поведінки на здоров'я. Переваги упевненої поведінки.

21

 

 

Спілкування з дорослими. Повага до батьків і вчителів. Взаємодопомога членів родини.

Практична робота №22:

«Відпрацювання навичок упевненої поведінки: моделювання ситуацій звернення до батьків, вчителів, інших дорослих».

22

 

 

Спілкування з однолітками. Стосунки між хлопцями й дівчатами. Протидія виявам агресії і насилля в учнівському середовищі

 

23

 

 

Безпека спілкування в інтернеті. Практична робота № 23 «Безпека спілкування в інтернеті».

24

 

 

Соціальна небезпека інфекційних захворювань та запобігання дискримінації людей, за будь-якою ознакою в т.ч. за станом здоров’я (ВІЛ, туберкульоз, ОРВІ тощо) та інвалідністю.

25

 

 

Практична робота № 24 «Аналіз витрат сім’ї під час хвороби ОРВІ одного з членів родини».

Тематична атестація по темі: «Соціальний добробут».

 

 

Тема 2. Безпека в побуті і навколишньому середовищі.

26

 

 

Пожежна безпека.

Причини виникнення та способи гасіння невеликих пожеж.

Знаннєвий компонент

Учні:

називають: 

- можливі способи проникнення зловмисників у дім;

- чинники ризику під час перебування надворі без дорослих;

- умови виникнення горіння;

- причини виникнення побутових пожеж;

- місця підвищеної небезпеки надворі;  

- види стихійних лих;

- ознаки безпечного пляжу, ситуації, коли варто

утримуватися від купання, небезпеки, що

загрожують плавцям;

Діяльнісний компонент

Учні:

уміють:  

- досліджувати з дорослими безпеку своєї оселі;

- повторно використовувати пластикові упаковки;

- відмовлятися від пропозицій гратися у небезпечних місцях, розпалювати багаття, псувати громадське майно;

- гасити невеликі пожежі, зокрема й спричинені електричним струмом;

- безпечно евакуюватися з оселі і приміщення школи;

- захищати органи дихання від отруйних газів;

- безпечно поводитися під час сильного вітру, грози, підтоплення;

- виготовляти рятувальні засоби з підручних матеріалів;

- допомогти постраждалому при тепловому або сонячному ударі;

- надавати першу допомогу потерпілим на воді;

дотримуються правил безпеки удома й надворі, при користуванні Інтернетом, відпочинку на природі

Ціннісний компонент

Учні:

наводять приклади: джерел запалювання; горючих, легкозаймистих і негорючих матеріалів;

розпізнають небезпечні місця у населеному пункті (мікрорайоні);

пояснюють:

- небезпеку недотримання правил безпеки житла, розголошення особистих даних в Інтернеті; 

- необхідність уникнення місць підвищеної небезпеки надворі,  можливого утворення натовпу;  

- до кого і як можна звернутися по допомогу в разі небезпечної ситуації з незнайомцями

27

 

 

Особливості гасіння електроприладів. Захист органів дихання під час пожежі. Практична робота № 25: «Відпрацювання навичок евакуації з приміщення школи.Відпрацювання навичок  захисту органів дихання від отруйних газів».

28

 

 

Дитина у автономній ситуації. Безпека в побуті. Ризики побутового травмування, телефонного й телевізійного шахрайства, проникнення в оселю зловмисників.

Практична робота №26,27: «Моделювання безпечної поведінки із людьми», «Обстеження безпеки своєї оселі».

29

 

 

Тематична атестація по вивченому матеріалу теми «Безпека в побуті й навколишньому середовищі».

30

 

 

Безпека надворі. Місця підвищеної небезпеки. Екстремальні ситуації (при спілкуванні з людьми) з незнайомцями. Практична робота №28,29: «Відпрацювання алгоритму безпечної поведінки в місцях великого скупчення людей»,

«Відпрацювання навичок відмови від ігор у небезпечних місцях».

31

 

 

Безпечне довкілля. Наслідки забруднення довкілля для життя і здоров'я людини. Способи збереження природного середовища. Практична робота №30: «Створення саморобок для  повторного використання пластикових упаковок».

32

 

 

Стихійні лиха. Правила поведінки під час сильного вітру, грози та в разі потрапляння у зону підтоплення. Практична робота №31: «Відпрацювання навичок безпечної поведінки під час сильного вітру, грози і підтоплення».

33

 

 

Підручні рятувальні заходи. Практична робота №32: «Виготовлення рятувальних засобів з підручних матеріалів».

34

 

 

Відпочинок на природі. Правила купання у водоймах. Дії у небезпечних ситуаціях на воді.

Практична робота №33:

«Моделювання ситуації надання допомоги  постраждалому при тепловому або сонячному ударі».

35

 

 

Узагальнюючий урок.

 

 

docx
Додано
4 вересня 2021
Переглядів
1511
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку