Даний матеріал буде цікаво використати у роботі всім категоріям педагогічних працівників - саме тісний емоційний контакт з учнями, можливість співпереживати та співпрацювати з конкретною дитиною, проживати "спільне життя" є умовою успішної соціалізації учнів.
Виступ на районному семінарі вчителів з основ здоров’я
Практичний блок . Обмін досвідом «Авторські вправи педагога-тренера»
Тема: ЗДОРОВ’ ЯЗБЕРІГАЮЧІ ВПРАВИ НА ЕМПАТІЮ
Категорія учасників: вчителі основ здоров’я Саксаганського району м. Кривого Рогу
Форма проведення: міні-тренінг – тривалість 25 хвилин
Мета: розвиток навичок рефлексії та емпатії, почуття поваги до емоційного світу кожної людини, вміння довіряти; виховання позитивного ставлення до процесу навчання як до творчої співпраці; формування навичок конструктивного спілкування, групової взаємодії.
Очікувані результати:
Після міні-тренінгу учасники зможуть:
Методи й прийоми: інтерактивні ігри та вправи
Обладнання: кольорові квітки, зображення сердечок-сонечок, листи формату А-4, різнокольорові олівці, роздатковий матеріал
Хід міні-тренінгу:
Гра «Яскравий букет»
Мета: формує відчуття близькості з іншими людьми,сприяє прийняттю людьми один одного, формує почуття цінності інших та самоповаги
Хід вправи:
Всі педагоги розташовані у колі, кожен учасник отримує квітку, милується нею та промовляє: «Я гарний педагог тому що…»
Вчитель-тренер збирає кольоровий букет , прикрашає кабінет.
Інтерактивна вправа «Поясни мені…»
Мета: формування внутрішньої мотивації до процесу взаємодії в системі «дитина — дорослий».
— Від кого залежить, щоб перебування у школі приносило більше задоволення?
- Чому дитина і вчитель повинні бути емоційно налаштовані одне на одного?
Слово педагога-тренера.
Міні-повідомлення «Емпатія та її роль у людських взаєминах»
Емпа́тія (англ. empathy від (грец. patho) — співпереживання) — розуміння відносин, почуттів, психічних станів іншої особи в формі співпереживання.
Емпатія пов'язана з прийняттям іншої людини такою, якою вона є. Її також називають емоційним резонансом на переживання іншої людини. Емпатія базується на почуттях, а не залежить від інтелектуальних здібностей.
Тобто, емпатія — здатність уявляти себе на місці іншого, відчувати (хоча б приблизно) те, що відчуває інша людина в певній ситуації, дає нам змогу краще розуміти одне одного.
Для педагога емпатія - невід’ємна умова успішної соціалізації кожного учня, підтримання духовного та психологічного здоров’я, створення довірливих та здорових відносин у тандемі «Вчитель-Учень».
II. Основна частина
Робота в групах. Створення короткої пам’ятки
«Я= ти = ми?»
Мета: розкрити одну із найбільш привабливих людських якостей і зробити із себе «особу, приємну у всіх «відношеннях».
Хід вправи: групи отримують роздатковий матеріал про якість та презентуючи роботу, доводять присутнім її цінність
ПАМ’ЯТКА. І. Доброзичливість
Існує правило без дотримання якого успіх неможливий — наш успіх залежить від підтримки інших людей.
Що ж робити, щоб одержати таку підтримку?. Відповідь проста : “ Будь доброзичливий у ставленні до всіх людей ”. Бути доброзичливим — це бути комфортним у спілкуванні, не критикувати інших, підтримувати у важку хвилину, не шкодувати добрих слів, не бути егоїстом, радіти чужим успіхам.
ПАМЯ’ТКА ІІ. Дружелюбність
Не менше 85 % вашого успіху і щастя буде залежати від тих людей, якими ви зумієте себе оточити. Чим більше людей ви знаєте і чим більше знають вас із кращого боку, тим більше успіхів ви зможете досягти.
Будьте обережні у виборі друзів. Навчіться уникати пліткарів, людей запальних, завжди всім незадоволених, егоїстів. Ваші друзі або доповнять ваш кругозір, або розвіють ваші мрії.
- Якщо ви хочете літати орлами, то не водіться з індиками. (Біл Ньюмен)
ПАМ’ЯТКА ІІІ. Чесність
Візьміть собі за правило бути чесними в роботі, навчанні, особистому житті. Ніколи не ставте під сумнів порядність і чесність.Якщо ви будете жити з честю і гідністю, люди будуть шанувати вас, довіряти вам, і це неминуче призведе до успіху в будь -якій справі.
ПАМ’ЯТКА ІV. Оптимізм
Більшість людей віддають перевагу спілкуватися з людьми оптимістичними, такими, що не тільки самі не втрачають віру у майбутнє, але й здатні інших підтримати у важких обставинах. Мова не про тих “оптимістів”, яким “ море по коліна”. Ми говоримо про людей, здатних не втрачати здорового глузду в будь-яких обставинах, думати і вирішувати будь-які проблем. Такі люди своєю впевненістю спонукають інших до вирішення проблем.
III. Підведення підсумків
Вправа « Сердечко - сонечко»
Мета: закріплення навичок емпатії, зняття емоційного та м’язового напруження
Шановні колеги! Давайте візьмемося за руки. Ви відчуваєте долонями тепло своїх колег, і передаєте їм своє тепло, яке розквітло у вашому серденьку . Уявляємо: від вас зараз іде чарівне проміння, а це означає , що у вашій душі світить сонечко! Проміння вашої любові, посмішки лине від щирого серця. На ваших столах є заготовки прекрасних сердечок з сонечком всередині. Візьміть кольорові олівці , напишіть найщиріше побажання своєму товаришу. Тепер притуліть серце-сонечко до свого серденька міцно-міцно, щоб воно ввібрало усі почуття, усю любов та тепло. Обміняймося чарівними оберегами для колег! Давайте скажемо разом: «Ми - найкращі!»