Виступ на районному семінарі.Практичний блок." Авторські вправи педагога-тренера Рибчинської С.І. на розвиток емпатії"

Про матеріал

Даний матеріал буде цікаво використати у роботі всім категоріям педагогічних працівників - саме тісний емоційний контакт з учнями, можливість співпереживати та співпрацювати з конкретною дитиною, проживати "спільне життя" є умовою успішної соціалізації учнів.

Перегляд файлу

Виступ на районному семінарі вчителів з основ здоров’я

Практичний блок .  Обмін досвідом «Авторські вправи педагога-тренера»

Тема:  ЗДОРОВ’ ЯЗБЕРІГАЮЧІ ВПРАВИ НА ЕМПАТІЮ

Категорія учасників: вчителі основ здоров’я Саксаганського району м. Кривого Рогу

Форма проведення: міні-тренінг – тривалість 25 хвилин

Мета: розвиток навичок рефлексії та емпатії, почуття поваги до емоційного світу кожної людини, вміння довіряти; виховання позитивного ставлення до процесу навчання як до творчої співпраці; формування навичок конструктивного спілкування, групової взаємодії.

Очікувані результати:

Після міні-тренінгу учасники зможуть:

  • користуватися навичками самоповаги,
  • правильно та емпатійно реагувати щодо іншої людини,
  • позитивно  сприймати себе;

Методи й прийоми:  інтерактивні ігри та вправи

Обладнання:  кольорові квітки, зображення сердечок-сонечок, листи формату А-4, різнокольорові олівці, роздатковий матеріал

Хід міні-тренінгу:

  1. Організаційно-мотиваційна  частина

Гра «Яскравий букет»

Мета: формує  відчуття  близькості  з  іншими  людьми,сприяє  прийняттю  людьми  один  одного, формує  почуття  цінності  інших  та  самоповаги

  Хід вправи:

Всі  педагоги  розташовані у колі,  кожен учасник отримує квітку, милується нею та промовляє: «Я гарний педагог тому що…»

Вчитель-тренер збирає кольоровий букет , прикрашає кабінет.

Інтерактивна вправа «Поясни мені…»

Мета: формування внутрішньої мотивації до процесу взаємодії в системі «дитина — дорослий».

— Від кого залежить, щоб перебування у школі  приносило більше  задоволення?

-  Чому дитина і вчитель повинні бути емоційно налаштовані одне на одного?

 

Слово педагога-тренера.

Міні-повідомлення «Емпатія та її роль у людських взаєминах»

Емпа́тія (англ. empathy від (грец. patho) — співпереживання) — розуміння відносин, почуттів, психічних станів іншої особи в формі співпереживання.

Емпатія пов'язана з прийняттям іншої людини такою, якою вона є.  Її також називають емоційним резонансом на переживання іншої людини. Емпатія базується на почуттях, а не залежить від інтелектуальних здібностей.

Тобто, емпатія — здатність уявляти себе на місці іншого, відчувати (хоча б приблизно) те, що відчуває інша людина в певній ситуації, дає нам змогу краще розуміти одне одного.

Для педагога  емпатія - невід’ємна умова успішної соціалізації кожного учня, підтримання духовного та психологічного здоров’я, створення довірливих та здорових відносин у тандемі «Вчитель-Учень».

II. Основна частина

 Робота в групах. Створення короткої пам’ятки

«Я= ти = ми?»

Мета:  розкрити одну із найбільш привабливих людських якостей і зробити із себе «особу, приємну у всіх «відношеннях».

Хід  вправи: групи отримують роздатковий матеріал про  якість та презентуючи роботу, доводять присутнім її цінність 

ПАМЯТКА. І.  Доброзичливість

Існує правило без дотримання якого успіх неможливий — наш успіх залежить від підтримки інших людей.

Що ж робити, щоб одержати таку підтримку?. Відповідь проста : “ Будь доброзичливий у ставленні до всіх людей ”. Бути доброзичливим — це бути комфортним у спілкуванні, не критикувати інших, підтримувати у важку хвилину, не шкодувати добрих слів, не бути егоїстом, радіти чужим успіхам.

  •  Від добра  і душа радіє – давня  китайська мудрість

ПАМЯТКА ІІ.  Дружелюбність

Не менше 85 % вашого успіху і щастя буде залежати від тих людей, якими ви зумієте себе оточити. Чим більше людей ви знаєте і чим більше знають вас із кращого боку, тим більше успіхів ви зможете досягти.

 Будьте обережні у виборі друзів. Навчіться уникати пліткарів,  людей запальних, завжди всім незадоволених, егоїстів. Ваші друзі або доповнять  ваш кругозір, або розвіють ваші мрії.

-   Якщо ви хочете літати орлами, то не водіться з індиками. (Біл Ньюмен)

 

 

ПАМЯТКА ІІІ. Чесність

Візьміть собі за правило бути чесними в роботі, навчанні, особистому житті. Ніколи не ставте під сумнів порядність і чесність.Якщо ви будете жити з честю і гідністю, люди будуть шанувати вас, довіряти вам, і це неминуче призведе до успіху в будь -якій справі.

  • Правди, як шила — в мішку не сховати
  • Правда і в морі не тоне  українські приказки

ПАМЯТКА ІV. Оптимізм

Більшість людей віддають перевагу спілкуватися з людьми оптимістичними, такими, що не тільки самі не втрачають віру у майбутнє, але й здатні інших підтримати у важких обставинах. Мова не про тих “оптимістів”, яким “ море по коліна”. Ми  говоримо про  людей, здатних не втрачати здорового глузду в будь-яких обставинах, думати і вирішувати будь-які проблем. Такі люди своєю впевненістю спонукають інших до вирішення проблем.

  • “Не треба боятися нічого, крім самого страху”.(Франклін Д. Рузвельт).
  • “Для оптимістів відкриті двері всіх можливостей”(Вільям Артур)

III. Підведення підсумків

Вправа « Сердечко - сонечко»

Мета:   закріплення навичок емпатії, зняття емоційного та м’язового напруження

Шановні колеги! Давайте візьмемося за руки. Ви відчуваєте долонями тепло своїх колег, і передаєте їм своє тепло, яке розквітло у вашому серденьку . Уявляємо: від вас зараз іде чарівне проміння, а це означає , що у вашій душі світить сонечко! Проміння вашої любові, посмішки лине від щирого серця. На ваших столах є заготовки прекрасних сердечок з сонечком всередині. Візьміть кольорові олівці , напишіть найщиріше побажання своєму товаришу. Тепер притуліть серце-сонечко до свого серденька міцно-міцно, щоб воно ввібрало усі почуття, усю любов та тепло.  Обміняймося  чарівними оберегами для колег!             Давайте скажемо разом: «Ми - найкращі!»

 

 

 

docx
Додано
13 січня 2018
Переглядів
1973
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку