Природознавство
За підручником Т.Г. Гільберг, Т. Сак
(2 години на тиждень)
№ Уроку |
Тема уроку |
Дата |
І семестр Всесвіт і Сонячна система |
||
1. |
Уявлення давніх людей про Землю й Всесвіт. (с.3, 7-8) |
|
2. |
Сонячна система, її склад. (с.8-10) |
|
3. |
Сонце – зоря, центральне тіло Сонячної системи. (с.10-12) |
|
4. |
Планети- гіганти. (с.13-14) |
|
5. |
Планети земної групи. Земля – планета Сонячної системи. (с.14-16) |
|
6. |
Навчальний проект: «Таємниця Червоної планети» (про Марс). |
|
7. |
Вплив Сонця на різноманітність природи Землі. Теплові пояси Землі. (с.16-18) |
|
8. |
Добовий і річний рух Землі. (с.18-22) |
|
9. |
Місяць – природній супутник Землі. |
|
10. |
Сузір’я. Велика та Мала Ведмедиця. Полярна зоря. (с.22-24). |
|
11. |
Молочний Шлях – наша Галактика.( с.24-25) |
|
12. |
Сучасні уявлення про Всесвіт. (с.25-26) |
|
13. |
Узагальнення і систематизація знань учнів. Контрольна робота «Всесвіт і Сонячна система». |
Тема |
План і карта |
||
14. |
Горизонт, сторони горизонту. (с.27-29) |
|
15. |
Орієнтування на місцевості за Сонцем, компасом, місцевими ознаками. (с.29-32) |
|
16. |
Урок-екскурсія. Визначення сторін горизонту за допомогою Сонця, компасу та місцевих ознак. |
|
17. |
Зображення місцевості на плані, умовні знаки. Практична робота: читання плану місцевості. (с.32-35) |
|
18. |
Масштаб (с.36-38) |
|
19. |
Географічна карта, умовні знаки на карті. Практична робота: читання карти. Порівняння плану та карти. (с.38-39) |
|
20. |
Робота з планом і картою. Практична робота: Порівняння плану та карти.(с.40) |
|
21. |
Узагальнення і систематизація знань учнів. Контрольна робота «План і карта». |
Тема |
Природа материків і океанів |
||
22. |
Населення Землі. Умови життя на Землі. (с.41-43) |
|
23. |
Материки і океани. Практична робота: читання карти світу. Позначення на контурній карті назв материків і океанів. (с.43-47) |
|
24. |
Практична робота: Ознайомлення з картою світу, вивчення материків та океанів з використанням електронних ресурсів. |
|
25. |
Особливості природи Тихого океану. (с.47-51) |
|
26. |
Особливості природи Антлантичного океану. (с.51-52) |
|
27. |
Особливості природи Північного Льодовитого океану. (с.52) |
|
28. |
Особливості природи Індійського океану. (с.52-55) |
|
29. |
Навчальний проект: «Земля – планета «Вода» (природа океанів)». |
|
30. |
Узагальнення і систематизація знань учнів. Контрольна робота «Природа океанів». |
Тема |
31. |
Особливості природи материків Землі. Євразія. (с.55-57) |
|
32. |
Рослинний і тваринний світ Євразії. (с.57-62) |
|
ІІ семестр |
||
33. |
Навчальний проект «Ми живемо в Євразії». |
|
34. |
Африка – найспекотніший материк Землі. (с.62-65) |
|
35. |
Рослинний і тваринний світ Африки. (с.65-71) |
|
36. |
Північна Америка. (с.71-74) |
|
37. |
Рослинний і тваринний світ Північної Америки. (с.74-77) |
|
38. |
Південна Америка. (с.78-80) |
|
39. |
Рослинний і тваринний світ Південної Америки. (с.80-85) |
|
40. |
Австралія – найсухіший материк. (с.85-88) |
|
41. |
Рослинний і тваринний світ Австралії. (с.88-93) |
|
42. |
Антарктида – найхолодніший материк. (с.94-96) |
|
43. |
Рослинний і тваринний світ Антарктиди. (с.96-100) |
|
44. |
Навчальний проект «Подорож Антарктидою». |
|
45. |
Узагальнення і систематизація знань учнів. Контрольна робота «Природа материків». |
Тема |
Природа України |
||
46. |
Україна на карті світу. Карта України. Практична робота: позначення на контурній карті столиці та міст України. |
|
47. |
Форми земної поверхні України і свого краю. Практична робота: позначення на контурній карті основних форм земної поверхні; |
|
48. |
Корисні копалини України, їх види. |
|
49. |
Рівнини і гори в Україні і в рідному краї. (с.113-114) |
|
50. |
Водойми України, їхнє використання та значення. Практична робота: позначення на контурній карті водойм України. (с.115-116) |
|
51. |
Природні та штучні водойми (річки, озера, ставки, водосховища, болота, моря, джерела). Рівнини та гірські річки. (с.116-119) |
|
52. |
Чорне море. (с.119-121) |
|
53. |
Рослинний і тваринний світ Чорного моря. (с.121-124) |
|
54. |
Азовське море. (124-125) |
|
55. |
Рослинний і тваринний світ Азовського моря. (125-127) |
|
56. |
Використання і охорона природних багатств водойм. |
|
57. |
Ґрунти України. Охорона ґрунтів. (с.128-131) |
|
58. |
Узагальнення і систематизація знань учнів. Контрольна робота «Природа України». |
Тема |
59. |
Природні зони України. (с.132-134) |
|
60. |
Мішані ліси. (с.134-138) |
|
61. |
Лісостеп. (с.139-142) |
|
62. |
Степ. (с.142-146) |
|
63. |
Гори Карпати. (с.146-151) |
|
64. |
Кримські Гори. (с.151-155) |
|
65. |
Заповідні території та охорона природи в Україні (с.155-161) |
|
66. |
Урок-екскурсія. Ознайомлення з формами рельєфу, водоймами, рослинним та тваринним світом, ґрунтами рідного краю. |
|
67. |
Навчальний проект «Добра справа для природи». |
|
68. |
Узагальнення і систематизація знань учнів. Підсумок за рік. Контрольна робота «Природа України». |
Тема |