Календарне планування з природознавства для учнів 5-го класу, яке включає назви приктичниз занять. Розроблено з урахування змін нової програми. Включено години тематичного контролю та дві резервні години.
Природознавство 5 клас
(Розробила Шекмар К. О. учитель географії Мирненської ЗОШ І-ІІІ) ступенів
(70 годин)
№ |
Зміст уроку |
Дата |
1 |
Вступ |
|
2 |
Науки, що вивчають природу |
|
3 |
Джерела знань про природу. Практичне заняття №1 Ознайомлення з довідковими виданнями різних типів природничих наук |
|
4 |
Методи вивчення природи |
|
5 |
Обладнання для вивчення природи Практичне заняття №2 Ознайомлення з простим обладнанням для природничо-наукових спостережень та дослідів |
|
6 |
Видатні вчені-натуралісти |
|
7 |
Дослідження |
|
8 |
Контрольна робота №1 |
|
РОЗДІЛ І Тіла, речовини та явища навколо нас |
||
9 |
Характеристики тіл. Практичне заняття №3 Вимірювання маси та розмірів різних тіл |
|
10 |
Речовини. Фізичні властивості речовин. |
|
11 |
Молекули. Рух молекул |
|
12 |
Атоми. Хімічні елементи |
|
13 |
Різноманітність речовин |
|
14 |
Чисті речовини і суміші |
|
15 |
Способи розділення сумішей. Практичне заняття №4 Розділення сумішей фільтруванням |
|
16 |
Явища природи |
|
17 |
Дослідження |
|
18 |
Різноманітність фізичних явищ |
|
19 |
Хімічні явища, їх ознаки |
|
20 |
Горіння. Повторюваність і взаємозв’язок явищ у природі |
|
21 |
Контрольна робота №2 |
|
РОЗДІЛ ІІ Всесвіт |
||
22 |
Небо. Небесна сфера |
|
23 |
Зорі та сузір’я. Практичне заняття №5 Визначення найвідоміших сузір’їв на карті зоряного неба |
|
24 |
Сонце |
|
25 |
Планети |
|
26 |
Дослідження |
|
27 |
Малі небесні тіла |
|
28 |
Загальна будова сонячної системи |
|
29 |
Всесвіт та його складові |
|
30 |
Астрономія – наука, що вивчає Всесвіт |
|
31 |
Контрольна робота №3 |
|
РОЗДІЛ ІІІ Земля – планета сонячної системи |
||
Тема 1. Земля як планета |
||
32 |
Гіпотези та сучасні уявлення про виникнення Землі |
|
33 |
Форма і розміри Землі. Практичне заняття №6 Знаходження географічних об’єктів на глобусі |
|
34 |
Внутрішня будова Землі |
|
35 |
Дослідження |
|
36 |
Рухи Землі у просторі |
|
37 |
Розподіл сонячного світла і тепла на поверхні Землі |
|
38 |
Місяць – супутник Землі |
|
39 |
Способи зображення Землі. Практичне заняття №7 Знаходження географічних об’єктів на карті |
|
40 |
Масштаб |
|
41 |
Грунт |
|
42 |
Склад і властивості повітря |
|
43 |
Нагрівання й переміщення повітря |
|
44 |
Вода на Землі |
|
45 |
Властивості води |
|
46 |
Контрольна робота № 4 |
|
Тема 2. Планета Земля як середовище життя організмів |
||
47 |
Організм. Властивості організмів |
|
48 |
Рослини і тварини |
|
49 |
Дослідження |
|
50 |
Гриби і бактерії |
|
51 |
Отруйні рослини, тварини, гриби. Практичне заняття №8 Ознайомлення з найпоширенішими й отруйними рослинами, тваринами і грибами своєї місцевості |
|
52 |
Чинники середовища життя на планеті |
|
53 |
Пристосування організмів до періодичних змін умов середовища |
|
54 |
Визначення організмів за визначниками. Практичне заняття №9 Визначення назв найбільш поширених в Україні рослин, тварин, грибів за допомогою атласів-визначників |
|
55 |
Наземно-повітряне середовище життя організмів |
|
56 |
Водне середовище життя організмів |
|
57 |
Ґрунтове середовище життя організмів |
|
58 |
Взаємозв’язки між організмами у природі |
|
59 |
Екосистеми |
|
60 |
Контрольна робота № 5 |
|
Тема 3. Людина на планеті Земля |
||
61 |
Зв'язок людини з природою |
|
62 |
Екологічні проблеми та їх подолання |
|
63 |
Охорона природи. Червона книга. |
|
64 |
Практична робота № 1 Складання Червоної книги своєї місцевості |
|
65 |
Заповідники, заказники, національні парки |
|
66 |
Дослідження |
|
67 |
Контрольна робота № 6 |
|
68 – 70 |
Резерв часу |
|