Календарне планування з всесвітньої історії
8 клас
Складено згідно з оновленою навчальною програмою «Історія України. Всесвітня історія. 6 – 11 класи» (затверджено і надано гриф «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» наказом Міністерства освіти і науки України від 03.08.2022 № 698)
№ з\п |
Дата
|
Зміст навчально-пізнавальної діяльності |
Результати навчально-пізнавальної діяльності |
||||||||
Знаннєвий компонент |
Діяльнісний компонент |
Наскрізні змістові лінії |
Ключові компетентності |
||||||||
Повторення. Вступ |
|
||||||||||
|
|
Повторення. Середні віки в історії Європи та України. |
|
|
Громадянська відповідальність |
Компетентність спілкування державною мовою для правильного використання термінологічного апарату, спілкування під час пояснення навчального матеріалу; для розуміння україномовних текстів різних жанрів, вміння переказувати прочитане, висловлювати власну думку в усній та письмовій формі; - Компетентність спілкування іноземними мовами шляхом використання слів іншомовного походження, вміння пояснювати ці слова та використовувати їх у власному мовленні; |
|||||
|
|
Вступ. Поняття і періодизація Нового часу (Модерної доби). Практичне заняття № 1 Розпочати роботу над укладанням синхронізованої хронологічної таблиці «Європа в Ранньомодерну добу» |
|||||||||
Роділ 1. ВЕЛИКІ ГЕОГРАФІЧНІ ВІДКРИТТЯ ТА СТАНОВЛЕННЯ КАПІТАЛІСТИЧНИХ ВІДНОСИН |
|
||||||||||
|
|
Причини й передумови Великих географічних відкриттів XV– XVI ст. Подорожі Христофора Колумба, Васко да Гами, Фернана Магеллана. |
Знаю: час Великих географічних відкриттів і Конкісти;
|
Умію:
встановити причини масових міграцій європейців у ХVІ–ХVІІ ст. |
Екологічна безпека та сталий розвиток |
Соціальну та громадянську компетентності для формування знань про особливості суспільства у добу Нового часу, пояснювати вплив Великих географічних відкриттів на суспільне і повсякденне життя Європи; - Математичну компетентність шляхом побудови логічного ланцюжка подій та встановлення хронологічної послідовності; вміння працювати з статистичними даними та звітами; - Інформаційну компетентність для виявлення джерела й авторів інформації; вміння порівнювати та аналізувати достовірність джерел; |
|||||
|
|
Практичне заняття №2: Представлення групового повідомлення (презентації) на тему Цивілізації доколумбової Америки (ацтеки, майя, інки) |
|||||||||
|
|
Конкіста – завоювання Нового світу. Створення колоніальних імперій. Створення колоніальних імперій. Зміна поглядів на світ. Торговельний капітал. |
|||||||||
|
|
Мануфактурне виробництво і наймана праця. Становлення капіталістичних відносин. Повсякденне життя Західної Європи |
|||||||||
|
|
Урок контролю та корекції навчальних досягнень учнів із розділу: Вступ. «Великі географічні відкриття та становлення капіталістичних відносин» |
|||||||||
Розділ 2. ВИСОКЕ ВІДРОДЖЕННЯ. РЕФОРМАЦІЯ В ЗАХІДНІЙ ЄВРОПІ |
|||||||||||
|
|
Гуманізм як інтелектуальний рух доби Відродження. Високе Відродження. |
Знаю:
|
Умію:
розпізнати пам’ятки культури епохи Відродження і Бароко |
Громадянська відповідальність |
Інформаційну компетентність для виявлення джерела й авторів інформації; вміння порівнювати та аналізувати достовірність джерел; Загальнокультурну компетентність формувати віротерпимість; знати основні ознаки стилю барокко; відрізняти мистецькі твори епохи бароко від інших; |
|||||
|
|
Практичне заняття №3: Вирізнити гуманістичні ідеї у витягах з літературних творів епохи Відродження (Францеско Петрарки, Мігеля де Сервантеса, Еразма Роттердамського, Нікколо Макіавелі, інших) і мистецьких шедеврах Високого Відродження (Леонардо да Вінчі, Рафаеля, Мікеланджело, Пітера Брейгеля, Альбрехта Дюрера, інших), вибір обґрунтувати. |
|||||||||
|
|
Католицька церква напередодні Реформації. Народження протестантизму. |
|||||||||
|
|
Контрреформація в Європі. Єзуїти. Тридентський собор. Релігійні війни в Німеччині та Франції. Аугсбурзький релігійний мир 1555 р. Культура бароко. Народження нової європейської науки. |
|||||||||
|
|
Урок контролю та корекції навчальних досягнень учнів із розділу: «Високе Відродження. Реформація в Західній Європі» |
|||||||||
Розділ 3. ДЕРЖАВИ ЗАХІДНОЇ ЄВРОПИ в ХVІ–ХVІІ ст. |
|||||||||||
|
|
Становлення абсолютної монархії у Франції. Абсолютизм за Луї XIV. |
Знаю:
|
Умію:
визначити причини і наслідки: Люблінської унії, релігійних війн у Франції, національно-визвольної війни в Нідерландах, Англійської революції. |
|
Компетентність спілкування іноземними мовами шляхом використання слів іншомовного походження, вміння пояснювати ці слова та використовувати їх у власному мовленні; знаходити українські відповідники іншомовним термінам; - Соціальну та громадянську компетентності для формування знань про встановлення абсолютизму у європейських країнах; визначення впровадження абсолютної монархії на права і обов’язки громадян країни; |
|||||
|
|
Володіння Габсбургів. Карл V. |
|||||||||
|
|
Національно-визвольна війна в Нідерландах. Утрехтська унія. |
|||||||||
|
|
Королівська реформація в Англії. «Криваве законодавство». |
|||||||||
|
|
Англійська революція. Утвердження парламентаризму. «Білль про права». |
|||||||||
|
|
Річ Посполита: «шляхетська демократія». |
|||||||||
|
|
Тридцятилітня війна. |
|||||||||
|
|
Вестфальська система міжнародних відносин. |
|||||||||
|
|
Практичне заняття №4: Укласти і представити історичний портрет одного з монархів XVІ–XVІІІ ст. (на вибір) |
|||||||||
|
|
Урок контролю та корекції навчальних досягнень учнів із розділу: «Держави Західної Європи у ХVІ — ХVІІ ст.» |
|||||||||
Розділ 4. ОСМАНСЬКА ІМПЕРІЯ. ДЕРЖАВИ СХІДНОЇ ЄВРОПИ в ХVІІ–ХVІІІ ст. |
|
||||||||||
|
|
Експансія Османської імперії. Сулейман Пишний. Народи Південно-Східної Європи під владою турків-османів. Кримське ханство. Внутрішня і зовнішня політика. |
Знаю:
|
Умію:
|
|
Компетентність спілкування державною мовою для правильного використання термінологічного апарату, спілкування під час пояснення навчального матеріалу; для розуміння україномовних текстів різних жанрів, вміння переказувати прочитане, висловлювати власну думку в усній та письмовій формі; - Компетентність спілкування іноземними мовами шляхом використання слів іншомовного походження, вміння пояснювати ці слова та використовувати їх у власному мовленні; знаходити українські відповідники іншомовним термінам |
|||||
|
|
Московське царство. Правління династії Романових |
|||||||||
|
|
Внутрішня та зовнішня політика Петра І. |
|||||||||
|
|
Економічний занепад та політична криза в Речі Посполитій (друга половина XVII – XVIIІ ст.). |
|||||||||
|
|
Урок контролю та корекції навчальних досягнень учнів із розділу: «Османська імперія. Країни Східної Європи у ХVІ — першій половині ХVІІІ ст.» |
|||||||||
Розділ 5. ЕПОХА ПРОСВІТНИЦТВА |
|||||||||||
|
|
Початок індустріальної (промислової) революції, її вплив на життя різних верств населення. Просвітництво. Енциклопедисти. Масони. Класицизм. |
Знаю:
|
Умію:
встановити причини розгортання війни за незалежність і утворення США. |
Підприємливість і фінансова грамотність |
Соціальну та громадянську компетентності для формування знань про освічене правління; аналізувати переваги такого правління для громадян; відзначати вплив на суспільне життя Просвітництва та масонства; визначати важливість Конституції на процеси захисту прав і свобод громадян; - Математичну компетентність шляхом побудови логічного ланцюжка подій та встановлення хронологічної послідовності; вміння працювати з статистичними даними та звітами; |
|||||
|
|
Освічений абсолютизм. Володіння австрійських Габсбургів. Королівство Пруссія |
|||||||||
|
|
Міжнародні відносини. Війна за іспанську спадщину, війна за австрійську спадщину. |
|||||||||
|
|
Поділи Речі Посполитої. Початок боротьби за спадщину Османської імперії. |
|||||||||
|
|
Колонії Великої Британії в Північній Америці. Декларація незалежності. Війна за незалежність. Утворення США |
|||||||||
|
|
Урок контролю та корекції навчальних досягнень учнів із розділу: «Епоха Просвітництва» |
|||||||||
Розділ 6. СХІДНИЙ СВІТ У ХVІ–ХVІІІ ст. (оглядово) |
|||||||||||
|
|
Індія. Держава Великих Моголів. Перське царство Сефевидів. Культура Індії та Персії. Китай. Маньчжурське завоювання. Династія Цин. Культура Китаю. Японія. Сьогунат Токугави. Політика самоізоляції. Культура Японії |
Знаю:
|
Умію:
|
|
|
|||||
|
|
Повторення вивченого за навчальний рік |
|||||||||