Календарне планування з всесвітньої історії 8 клас до підручника Щупака

Про матеріал
Календарно - тематичне планування з всесвітньої історії для 8 класу розроблене відповідно навчальною програмою «Історія України. Всесвітня історія. 6 – 11 класи» (затверджено і надано гриф «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» наказом Міністерства освіти і науки України від 03.08.2022 № 698). В ньому включені компетентності та очікувані результати навчання.
Перегляд файлу

Календарне планування з всесвітньої історії 

8  клас

Складено  згідно з оновленою навчальною програмою «Історія України. Всесвітня історія. 6 – 11 класи» (затверджено і надано гриф «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» наказом Міністерства освіти і науки України від 03.08.2022 698)

№ з\п

 Дата

          

Зміст навчально-пізнавальної діяльності

Результати навчально-пізнавальної діяльності

Знаннєвий компонент

Діяльнісний компонент

Наскрізні змістові лінії

Ключові компетентності

Повторення. Вступ

 

  1.  

 

Повторення. Середні віки в історії Європи та України.

 

 

Громадянська відповідальність

Компетентність спілкування державною мовою для правильного використання термінологічного апарату, спілкування під час пояснення навчального матеріалу; для розуміння україномовних текстів різних жанрів, вміння переказувати прочитане, висловлювати власну думку в усній та письмовій формі;

- Компетентність спілкування іноземними мовами шляхом використання слів іншомовного походження, вміння пояснювати ці слова та використовувати їх у власному мовленні;

  1.  

 

Вступ. Поняття і періодизація Нового часу (Модерної доби).  Практичне заняття № 1 Розпочати роботу над укладанням синхронізованої хронологічної таблиці «Європа в Ранньомодерну добу»

Роділ 1. ВЕЛИКІ ГЕОГРАФІЧНІ ВІДКРИТТЯ ТА СТАНОВЛЕННЯ КАПІТАЛІСТИЧНИХ ВІДНОСИН

 

  1.  

 

Причини й передумови Великих географічних відкриттів XV– XVI ст. Подорожі Христофора Колумба, Васко да Гами, Фернана Магеллана.

Знаю:

час Великих географічних відкриттів і Конкісти;

  •          дату першої подорожі Христофора Колумба;
  •          напрямки подорожей Христофора Колумба, Васко да Гами, Фернана Магеллана, центри світової торгівлі.
  •          вплив Великих географічних відкриттів на світобачення, господарське та суспільне життя населення Європи та Нового світу;
  •          поняття «конкіста», «колоніальна імперія», «зустріч цивілізацій», «революція цін», «мануфактура»,

Умію:

  •          розташувати в хронологічній послідовності відомості про розширення впливу європейської цивілізації на світ;
  •          простежити на основі карти, як змінювався простір впливу європейської цивілізації на світ;
  •          визначати причини і наслідки Великих географічних відкриттів;
  •          характеризувати зміни в житті людей, пов’язані з Великими географічними відкриттями, створенням перших колоніальних імперій, поширенням мануфактур і найманої праці;

встановити причини масових міграцій європейців у ХVІ–ХVІІ ст.

Екологічна безпека та сталий розвиток

Соціальну та громадянську компетентності для формування знань про особливості суспільства у добу Нового часу, пояснювати вплив Великих географічних відкриттів на суспільне і повсякденне життя Європи;

- Математичну компетентність шляхом побудови логічного ланцюжка подій та встановлення хронологічної послідовності; вміння працювати з статистичними даними та звітами;

 - Інформаційну компетентність для виявлення джерела й авторів інформації;  вміння порівнювати та аналізувати  достовірність джерел;

  1.  

 

Практичне заняття №2: Представлення групового повідомлення (презентації) на тему Цивілізації доколумбової Америки (ацтеки, майя, інки)

  1.  

 

Конкіста – завоювання Нового світу. Створення колоніальних імперій. Створення колоніальних імперій. Зміна поглядів на світ. Торговельний капітал.

  1.  

 

Мануфактурне виробництво і наймана праця. Становлення капіталістичних відносин. Повсякденне життя Західної Європи

  1.  

 

Урок контролю та корекції навчальних досягнень учнів із розділу: Вступ. «Великі географічні відкриття та становлення капіталістичних відносин»

 

Розділ 2. ВИСОКЕ ВІДРОДЖЕННЯ. РЕФОРМАЦІЯ В ЗАХІДНІЙ ЄВРОПІ

  1.  

 

Гуманізм як інтелектуальний рух доби Відродження. Високе Відродження.

Знаю:

  •          час бароко і релігійних воєн у Німеччині та Франції;
  •          дати початку Реформації в Німеччині, укладення Аугзбургського релігійного миру;
  •          територію поширення Реформації, культурні центри Європи Раннього Нового часу.
  •          Ранній Новий час (Ранньомодерну добу) як період звільнення суспільного життя від церковного догматизму;
  •          світський, нецерковний характер культури Відродження;
  •          гуманізм епохи Відродження як європейський інтелектуальний рух за вдосконалення людської природи

Умію:

  •          розташувати в хронологічній послідовності відомості про Реформацію, Відродження (Ренесанс) і Бароко;
  •          показати на карті регіони поширення Реформації; культурні центри Європи Раннього Нового часу;
  •          розповісти про наукові й технічні досягнення Раннього Нового часу; представників культури Відродження й Бароко, їхні твори; видатні пам’ятки культури епохи Ренесансу й Бароко;
  •          визначити причини і наслідки Реформації та Контрреформації;
  •          сформулювати основні ідеї вчень Мартіна Лютера і Жана Кальвіна;

розпізнати пам’ятки культури епохи Відродження і Бароко

Громадянська відповідальність

Інформаційну компетентність для виявлення джерела й авторів інформації;  вміння порівнювати та аналізувати  достовірність джерел;

Загальнокультурну компетентність формувати віротерпимість; знати основні ознаки стилю барокко; відрізняти мистецькі твори епохи бароко від інших;

  1.  

 

Практичне заняття №3: Вирізнити гуманістичні ідеї у витягах з літературних творів епохи Відродження (Францеско Петрарки, Мігеля де Сервантеса, Еразма Роттердамського, Нікколо Макіавелі, інших) і мистецьких шедеврах Високого Відродження (Леонардо да Вінчі, Рафаеля, Мікеланджело, Пітера Брейгеля, Альбрехта Дюрера, інших), вибір обґрунтувати.

  1.  

 

Католицька церква напередодні Реформації. Народження протестантизму.

  1.  

 

Контрреформація в Європі. Єзуїти. Тридентський собор. Релігійні війни в Німеччині та Франції. Аугсбурзький релігійний мир 1555 р. Культура бароко. Народження нової європейської науки.

  1.  

 

Урок контролю та корекції навчальних досягнень учнів із розділу: «Високе Відродження. Реформація в Західній Європі»

 

 

Розділ 3. ДЕРЖАВИ ЗАХІДНОЇ ЄВРОПИ в ХVІ–ХVІІ ст.

  1.  

 

Становлення абсолютної монархії у Франції.

Абсолютизм за Луї XIV. 

Знаю:

  •          хронологічні межі національно-визвольної війни в Нідерландах, революції в Англії, Тридцятилітньої війни;
  •          дати укладення Люблінської й Утрехтської уній, Нантського едикту, Вестфальського миру.
  •          передумови утвердження абсолютизму в європейських державах;
  •          абсолютну монархію як перехідну форму від станово-представницької до сучасної (національної) держави;
  •          історичне значення національно-визвольної війни в Нідерландах та Англійської революції;
  •          Вестфальський мир як подію, що заклала основи сучасного світового порядку

Умію:

  •          розташувати в хронологічній послідовності відомості про процеси централізації влади і формування національних держав у Західній Європі в XVІ–XVІІ ст.;
  •          простежити (на основі карти) утворення в Західній Європі національних держав;
  •          охарактеризувати політичний устрій західноєвропейських країн;
  •          обґрунтувати власні судження про володарів і державних діячів європейських країн XVІ–XVІІІ ст.;

визначити причини і наслідки: Люблінської унії, релігійних війн у Франції, національно-визвольної війни в Нідерландах, Англійської революції.

 

Компетентність спілкування іноземними мовами шляхом використання слів іншомовного походження, вміння пояснювати ці слова та використовувати їх у власному мовленні; знаходити українські відповідники іншомовним термінам;

- Соціальну та громадянську компетентності для формування знань про встановлення абсолютизму у європейських країнах; визначення впровадження абсолютної монархії на права і обов’язки громадян країни;

  1.  

 

Володіння Габсбургів. Карл V.

  1.  

 

Національно-визвольна війна в Нідерландах. Утрехтська унія.

  1.  

 

Королівська реформація в Англії. «Криваве законодавство».

  1.  

 

Англійська революція. Утвердження парламентаризму. «Білль про права».

  1.  

 

Річ Посполита: «шляхетська демократія».

  1.  

 

Тридцятилітня війна.

  1.  

 

Вестфальська система міжнародних відносин.

  1.  

 

Практичне заняття №4: Укласти і представити історичний портрет одного з монархів XVІ–XVІІІ ст. (на вибір)

  1.  

 

Урок контролю та корекції навчальних досягнень учнів із розділу: «Держави Західної Європи у ХVІ — ХVІІ ст.»

Розділ 4. ОСМАНСЬКА ІМПЕРІЯ. ДЕРЖАВИ СХІДНОЇ ЄВРОПИ в ХVІІ–ХVІІІ ст.

 

  1.  

 

Експансія Османської імперії. Сулейман Пишний. Народи Південно-Східної Європи під владою турків-османів. Кримське ханство. Внутрішня і зовнішня політика.

Знаю:

  •          дати облоги Відня та проголошення Московського царства Російською імперією, хронологічні межі Північної війни.
  •          період XVI–XVIIІ ст. як епоху воєн за переділ Європи і світу;
  •          причини економічного занепаду та затяжної політичної кризи в Речі Посполитій (друга половина XVII – XVIIІ ст);
  •          поняття «опричнина», «Смутний час», «церковний розкол», «Земський собор», «самодержавство (абсолютизм)».

 

Умію:

  •          розташувати в хронологічній послідовності відомості про османську експансію в Центральній та Східній Європі, її зупинення (облоги Чигирина 1678 р. і Відня 1683 р.), шведську експансію в Центральній Європі, російську експансію у Східній Європі;
  •          простежити на основі карти територіальні зміни, яких зазнали в XVI–XVIIІ ст. Османська імперія, Річ Посполита і Російська держава (Московське царство, Російська імперія);
  •          охарактеризувати внутрішню й зовнішню політику Речі Посполитої в другій половині XVII–XVIIІ ст.;
  •          обґрунтувати власні судження про політику Сулеймана Пишного, Івана IV Грозного, Олексія Михайловича, Петра I;

 

Компетентність спілкування державною мовою для правильного використання термінологічного апарату, спілкування під час пояснення навчального матеріалу; для розуміння україномовних текстів різних жанрів, вміння переказувати прочитане, висловлювати власну думку в усній та письмовій формі;

- Компетентність спілкування іноземними мовами шляхом використання слів іншомовного походження, вміння пояснювати ці слова та використовувати їх у власному мовленні; знаходити українські відповідники іншомовним термінам

  1.  

 

Московське царство. Правління династії Романових

  1.  

 

Внутрішня та зовнішня політика Петра І.

  1.  

 

Економічний занепад та політична криза в Речі Посполитій (друга половина XVII – XVIIІ ст.).

  1.  

 

Урок контролю та корекції навчальних досягнень учнів із розділу: «Османська імперія. Країни Східної Європи у ХVІ — першій половині ХVІІІ ст.»

Розділ 5. ЕПОХА ПРОСВІТНИЦТВА

  1.  

 

Початок індустріальної (промислової) революції, її вплив на життя різних верств населення. Просвітництво. Енциклопедисти. Масони. Класицизм.

Знаю:

  •          час епохи Просвітництва, початку індустріальної (промислової) революції, війни за незалежність США;
  •          дати ухвалення Декларації незалежності США та Конституції Речі Посполитої.
  •          визначальний вплив індустріальної революції на зміни в структурі економіки (формування промисловості) і соціальній структурі суспільства (зростання чисельності та ролі найманих працівників), на рівень життя людей праці та інші аспекти повсякденного життя;
  •          поняття «індустріальна (промислова) революція», «освічений абсолютизм», «масонство»,

Умію:

  •          розташувати в хронологічній послідовності відомості про індустріальну революцію, добу Просвітництва, Війну за незалежність США;
  •          простежити зміни на політичній карті світу впродовж ХVІІІ ст.;
  •          визначити зміни в повсякденному житті європейців протягом ХVІІІ ст., які стали наслідком індустріальної революції, поширення ідей Просвітництва;
  •          встановити причини і наслідки реформ: Марії-Терезії та Йосифа ІІ (Австрійська монархія), зокрема для українських теренів, Фрідріха ІІ (Пруссія), Катерини ІІ (Російська імперія);

встановити причини розгортання війни за незалежність і утворення США.

Підприємливість і фінансова грамотність

Соціальну та громадянську компетентності для формування знань про  освічене правління; аналізувати переваги такого правління для громадян; відзначати вплив на суспільне життя Просвітництва та масонства; визначати важливість Конституції на процеси захисту прав і свобод громадян;

- Математичну компетентність шляхом побудови логічного ланцюжка подій та встановлення хронологічної послідовності; вміння працювати з статистичними даними та звітами;

  1.  

 

Освічений абсолютизм. Володіння австрійських Габсбургів. Королівство Пруссія

  1.  

 

Міжнародні відносини. Війна за іспанську спадщину, війна за австрійську спадщину.

  1.  

 

Поділи Речі Посполитої. Початок боротьби за спадщину Османської імперії.

  1.  

 

Колонії Великої Британії в Північній Америці. Декларація незалежності. Війна за незалежність. Утворення США

  1.  

 

Урок контролю та корекції навчальних досягнень учнів із розділу: «Епоха Просвітництва»

Розділ 6. СХІДНИЙ СВІТ У ХVІ–ХVІІІ ст. (оглядово)

  1.  

 

Індія. Держава Великих Моголів. Перське царство Сефевидів. Культура Індії та Персії.  Китай. Маньчжурське завоювання. Династія Цин. Культура Китаю. Японія. Сьогунат Токугави. Політика самоізоляції. Культура Японії

Знаю:

  •          час існування Держави Великих Моголів, панування у Китаї династії Цин і період сьогунату Токугави.
  •           

Умію:

  •          розмістити в хронологічній послідовності відомості про встановлення влади Великих Моголів, Сефевидів, династії Цин, Токугави;

 

 

  1.  

 

Повторення вивченого за навчальний рік

 

docx
Додано
18 листопада
Переглядів
24
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку