Календарно-тематичне планування уроків хімії для 7, 7-А, 7-Б, 7 -В класів
Модельна навчальна програма: «Хімія. 7–9 класи» для закладів загальної середньої освіти. Автор Олексій Григорович («Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» наказ Міністерства освіти і науки України від 27.12.2023 № 1575).
Підручник: «Хімія, підручник для 7 класу закладів загальної середньої освіти». Автори О. Григорович, О. Недоруб («Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» наказ Міністерства освіти і науки України від 05.02.2024 № 124).
1,5 години на тиждень/52 години на рік
№ з/п |
|
Тема |
Очікуванні результати навчання |
Дата |
Примітка |
||||||||||||||||||||||||||||
7 |
7 а |
7 б |
7 в |
|
|||||||||||||||||||||||||||||
Тема 1. Хімія. Перші кроки ( 14 годин) |
|
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||
1 |
|
Первинний інструктаж з БЖД.Інструкція № Хімія — природнича наука. Група результатів : Опрацьовує та використовує інформацію. |
Здійснює дослідження природи Учень / учениця самостійно або з допомогою вчителя / вчительки чи інших осіб:
аналізує результати дослідження |
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||
2
|
|
Правила безпеки під час роботи в кабінеті хімії. Група результатів : Опрацьовує та використовує інформацію.
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||||||||||
3 |
|
Створення коміксу «Правила безпеки під час роботи в кабінеті хімії та наслідки їх порушення». Група результатів: Здійснює дослідження природи . |
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||||||||||
4 |
|
Як і з чим працюють у хімічних лабораторіях. Група результатів : Опрацьовує та використовує інформацію.
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||||||||||
5 |
|
Виконання найпростіших операцій із лабораторним обладнанням:наливання рідини в пробірку та перемішування. Група результатів : Здійснює дослідження природи. |
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||
6 |
|
Нагрівання речовин у пробірках і порцелянових чашах. Група результатів : Здійснює дослідження природи.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
7 |
|
Інструктаж з БЖД.Інструкція № Навчальне дослідження № 1 «Виконання найпростіших операцій із використанням лабораторного устаткування». Група результатів : Здійснює дослідження природи. |
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||||||||||
8 |
|
Спостереження й експеримент у хімії. Група результатів : Опрацьовує та використовує інформацію.
|
Опрацьовує та використовує інформацію Учень / учениця самостійно або з допомогою вчителя / вчительки чи інших осіб:
презентує самостійно здобуту інформацію у формі текстової, відео-, аудіо-, графічної, табличної інформації або інфографіки, зокрема з використанням цифрових технологій і пристроїв;
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||
9 |
|
Моделювання :створення газометра власноруч. Група результатів : Усвідомлює закономірності природи. |
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||||||||||
10 |
|
Створення лепбука «Мої перші кроки в пізнанні хімії». Група результатів : Опрацьовує та використовує інформацію. |
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||||||||||
11 |
|
Інструктаж з БЖД.Інструкція № Навчальне дослідження № 2 « Визначення густини твердого тіла та сипкої речовини». Група результатів : Здійснює дослідження природи. |
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||||||||||
12 |
|
Створення інтелект-карти за темою « Хімія. Перші кроки». Група результатів : Опрацьовує та використовує інформацію. |
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||||||||||
13 |
|
Узагальнення знань , умінь і навичок за групами результатів : Здійснює дослідження природи; опрацьовує та використовує інформацію; усвідомлює закономірності природи. |
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||||||||||
14 |
|
Підсумкова контрольна робота №1 з теми « Хімія. Перші кроки» за групами результатів : Здійснює дослідження природи; опрацьовує та використовує інформацію; усвідомлює закономірності природи. |
Усвідомлює закономірності природи Учень / учениця самостійно або з допомогою вчителя / вчительки чи інших осіб:
класифікує об’єкти природи. |
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||
Тема 2. Від хімічних елементів до хімічних сполук ( 18 годин) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
15 |
|
Атоми та хімічні елементи. Група результатів : Опрацьовує та використовує інформацію. |
Здійснює дослідження природи Учень / учениця самостійно або з допомогою вчителя / вчительки чи інших осіб:
відповідно до умов його виконання;
у групі / роботу групи.
Опрацьовує та використовує інформацію Учень / учениця самостійно або з допомогою вчителя / вчительки чи інших осіб: аналізує і систематизує самостійно опрацьовану інформацію хімічного змісту, здобуту з різних джерел;
та явищами;
з використанням цифрових технологій і пристроїв;
Усвідомлює закономірності природи Учень / учениця самостійно або з допомогою вчителя / вчительки чи інших осіб:
класифікує об’єкти природи.
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||
16 |
|
Моделювання «Будова атомів хімічних елементів» (створення 2D і 3D-моделей). Група результатів : Здійснює дослідження природи. |
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||
17 |
|
Знайомство з хімічними елементами. Група результатів : Опрацьовує та використовує інформацію. |
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||||||||||
18 |
|
Створення лепбука «Хронологія та історія відкриття хімічних елементів». Група результатів : Опрацьовує та використовує інформацію. |
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||||||||||
19 |
|
Періодична система хімічних елементів. Група результатів : Опрацьовує та використовує інформацію. |
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||||||||||
20 |
|
Періодична система хімічних елементів. Група результатів : Опрацьовує та використовує інформацію. |
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||||||||||
21 |
|
Хімічні формули речовин. Група результатів : Опрацьовує та використовує інформацію. |
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||||||||||
22 |
|
Хімічні формули речовин. Група результатів : Опрацьовує та використовує інформацію. |
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||||||||||
23
|
|
Запис хімічних формул за моделями молекул і моделювання молекул за хімічними формулами.. Група результатів : Опрацьовує та використовує інформацію. |
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||
24 |
|
Інструктаж з БЖД.Інструкція № Навчальне дослідження № 3 «Порівняння фізичних властивостей металів і неметалів». Група результатів : Здійснює дослідження природи. |
|||||||||||||||||||||||||||||||
25 |
|
Метали й неметали-прості речовини. Група результатів : Опрацьовує та використовує інформацію. |
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||||||||||
26 |
|
Метали й неметали-прості речовини. Група результатів : Опрацьовує та використовує інформацію. |
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||||||||||
27 |
|
Порівняння фізичних властивостей металів і неметалів ( на прикладі заліза,алюмінію,міді,цинку тощо, а також сірки,графіту,брому). Група результатів : Усвідомлює закономірності природи. |
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||||||||||
28 |
|
Складні речовини. Група результатів : Опрацьовує та використовує інформацію. |
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||||||||||
29 |
|
Складні речовини. Група результатів : Усвідомлює закономірності природи. |
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||||||||||
30 |
|
Створення інтелект-карти за темою «Вид хімічних елементів до хімічних сполук». Група результатів : Здійснює дослідження природи. |
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||||||||||
31 |
|
Узагальнення знань, умінь і навичок за групами результатів : Здійснює дослідження природи; опрацьовує та використовує інформацію; усвідомлює закономірності природи. |
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||||||||||
32 |
|
Підсумкова контрольна робота № 2 з теми«Вид хімічних елементів до хімічних сполук» за групами результатів : Здійснює дослідження природи; опрацьовує та використовує інформацію; усвідомлює закономірності природи.
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||||||||||
Тема 3. Досліджуємо речовини та суміші ( 9 годин) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
33 |
|
Речовини та їх властивості. Група результатів : Опрацьовує та використовує інформацію. |
Здійснює дослідження природи Учень / учениця самостійно або з допомогою вчителя / вчительки чи інших осіб:
результатів очікуваним |
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||
34
|
|
Інструктаж з БЖД.Інструкція № Навчальне дослідження № 4« Визначення фізичних властивостей речовин» . Група результатів : Здійснює дослідження природи. |
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||||||||||
35 |
|
Інструктаж з БЖД.Інструкція № Навчальне дослідження № 5 « Розпізнавання молекулярної або не молекулярної будови речовин ». Група результатів : Здійснює дослідження природи. |
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||
36 |
|
Чисті речовини та суміші. Група результатів : Опрацьовує та використовує інформацію. |
з використанням цифрових технологій і пристроїв;
Усвідомлює закономірності природи Учень / учениця самостійно або з допомогою вчителя / вчительки чи інших осіб: характеризує властивості об’єктів природи, пояснює хімічні явища та процеси на основі законів природи, використовуючи хімічну термінологію;
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||
37
|
|
Розділення сумішей. Група результатів : Усвідомлює закономірності природи.
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||||||||||
38 |
|
Інструктаж з БЖД.Інструкція № Навчальне дослідження № 6 « Розділення неоднорідних сумішей». Група результатів : Здійснює дослідження природи. |
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||||||||||
39
|
|
Кількісний склад сумішей. Група результатів : Здійснює дослідження природи.
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
40.
|
|
Інструктаж з БЖД.Інструкція № Навчальне дослідження № 7 « Визначення вологості цукру після зволожування (для домашнього виконання)». Група результатів : Здійснює дослідження природи.
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||
41 |
|
Підсумкова контрольна робота № 3 з теми «Досліджуємо речовини та суміші » за групами результатів : Здійснює дослідження природи; опрацьовує та використовує інформацію; усвідомлює закономірності природи.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
Тема 4. Моделюємо фізичні та хімічні явища (11 годин) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
42 |
|
Інструктаж з БЖД.Інструкція № Навчальне дослідження № 8 « Визначення вологості піску або грунту» Група результатів : Здійснює дослідження природи. |
Здійснює дослідження природи Учень / учениця самостійно або з допомогою вчителя / вчительки чи інших осіб: визначає етапи дослідження відповідно до умов його виконання; |
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||
43 |
|
Інструктаж з БЖД.Інструкція № Навчальне дослідження № 9 « Дослідження хімічних явищ». Група результатів : Здійснює дослідження природи. |
та систематизує пов’язані між собою дані, подає їх у різних формах;
у групі / роботу групи.
Опрацьовує та використовує інформацію Учень / учениця самостійно або з допомогою вчителя / вчительки чи інших осіб:
та явищами;
з використанням цифрових технологій і пристроїв; розробляє самостійно / в групі |
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||
44 |
|
Фізичні та хімічні явища. Група результатів : Опрацьовує та використовує інформацію. |
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||||||||||
45 |
|
Моделювання виверження вулкана з використанням соди,оцту та барвника. Група результатів : Здійснює дослідження природи. |
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||||||||||
46 |
|
Створення лепбука «Фізичні та хімічні явища в довкіллі» Група результатів: Усвідомлює закономірності природи. |
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||||||||||
47 |
|
Хімічні рівняння. Група результатів : Опрацьовує та використовує інформацію. |
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||||||||||
48 |
|
Хімічні рівняння. Група результатів : Здійснює дослідження природи. |
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||||||||||
49 |
|
Інструктаж з БЖД.Інструкція № Навчальне дослідження № 10 «Дослідження залежності маси продукту реакції від часу перебігу хімічної реакції». Група результатів : Здійснює дослідження природи. |
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||||||||||
50 |
|
Закон збереження маси в хімічних реакціях. Група результатів : Здійснює дослідження природи. |
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||||||||||
51 |
|
Створення інтелект –карти за темою «Моделюємо фізичні та хімічні явища» Група результатів : Здійснює дослідження природи. |
відповідні продукти (проєкти, буклети, колажі, постери, моделі тощо), зокрема з використанням цифрових технологій і пристроїв.
Усвідомлює закономірності природи Учень / учениця самостійно або з допомогою вчителя / вчительки чи інших осіб:
визначає кілька ознак /властивостей, за якими об’єкти об’єднано в окремі групи;
класифікує явища природи |
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||
52 |
|
Підсумкова контрольна робота № 4 з теми «Моделюємо фізичні та хімічні явища» за групами результатів : Здійснює дослідження природи; опрацьовує та використовує інформацію; усвідомлює закономірності природи. |
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||||||||||
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||