Конспект уроку з хімії на тему: "Розчини"

Про матеріал

Урок містить класифікацію розчинів, схему їх використання, завдання. Хронологічно розібраний.

Перегляд файлу

«Розчини»

Урок №1

Тема: Значення розчинів у природі й життєдіяльності людини. Поняття про дисперсні системи, колоїдні та істинні розчини.

Мета: формувати поняття про розчини як багатокомпонентні системи. Ознайомити з класифікацією розчинів. Показати значення розчинів у природі та життєдіяльності людини. Сформувати поняття про дисперсні системи.

Обладнання:  мультимедійна презентація до уроку, підручник «Хімія. 9 кл.»,  духи, лак в аерозольній упаковці, балончик із фарбою, аерозоль «Інгаліпт», 3 склянки з водою, крейда, цукор, олія.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Хід уроку

І. Мотивація навчальної діяльності.

В житті ви не раз зустрічалися із поняттям «розчин». Що ви розумієте під цим поняттям?

Мета уроку:  з’ясувати, що таке розчин та дисперсна система; яке значення вони мають у житті людини; познайомитися з класифікацією дисперсних систем.

ІІ. Вивчення нового матеріалу.

Вид роботи «Мозковий штурм»

Якщо одна речовина сильно подрібнена і рівномірно розподілена  в іншій речовині, то виникає дисперсна система.

Дисперсні системи оточують нас всюди. Наведіть приклади.

Дисперсійними називають такі фізико-хімічні системи , в яких диспергована (подрібнена) речовина перебуває у вигляді  дуже дрібних частинок в іншій речовині (дисперсійному середовищі) с. 24 підручника.

Диспергавані речовини можуть перебувати в різних агрегатних станах. Яких? (газ, рідина, тверда речовина)

Дисперсійне середовище також може бути в різних агрегатних станах.

Усі ці дисперсні системи можна класифікувати за їх зовнішнім виглядом, властивостями, розмірами частинок.

Аерозолі – дисперсні системи, що містять подрібнені частинки (тверді або рідкі) розподілені у газовому середовищі.

Наприклад, туман, дим, лак для волосся, балон з отрутохімікатами, «Інгаліпт», парфуми.

Дуже велику роль мають в житті людини дисперсні системи, де середовищем є не газ, як у аерозолях, а вода. Такі системи, залежно від розмірів частинок поділяють на три групи.

Заповніть схему. Скористайтеся інформацією таблиці 3 с. 23

 Визначте вид дисперсної системи:

  1. Молоко – емульсія
  2. Суміш води та олії – емульсія
  3. Кава – суспензія
  4. Розчин солі у воді – істинний розчин
  5. Оцет – істинний розчин
  6. Сироп «Бісептол» - суспензія.

З’ясуємо, яке значення мають дисперсні системи у нашому житті. Запишіть схему і наведіть до неї приклади.

 

 

 

 

 

 

 

ІІІ. Узагальнення й систематизація знань

  1. Що називається дисперсною системою?
  2. Що таке диспергована речовина?
  3. Що таке дисперсійне середовище?
  4. Які дисперсні системи ви знаєте?

 

Прокоментуйте вірші:

  1. Завжди будем пам’ятати,

Щоб воду мінеральну мати

Потрібно СО2 нам розчиняти.

А щоб людину з стану непритомності підняти,

Треба водний розчин амоніаку застосувати.

(СО2 та NH3  - істинні розчини, які застосовує людина)

  1. Щоб каву, чай посолодити.

Потрібно цукор розчинити.

І їжу ми не зможемо зварити

Без того, щоб її не посолити.

(цукор та сіль утворюють істинні розчини, які використовуються на кухні)

Яка дисперсна система утворюється, якщо у воді перемішати:

  1. Бензин (емульсія)
  2. Оцет (істинний розчин)
  3. Крейду (суспензія)
  4. Кухонну сіль (істинний розчин)
  5. Глину (суспензія)
  6. Лимонну кислоту  (істинний розчин)
  7. Олію ( емульсія)

 

ІV.  Рефлексія

        Чи знадобляться вам у житті знання, які ви отримали сьогодні на уроці?

 

Домашнє завдання:

§ 4, опрац. № 27 –дост. рів., №32 – вис. рів.

 

docx
Пов’язані теми
Хімія, Розробки уроків
Додано
25 грудня 2017
Переглядів
12542
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку