Планування з навантаженням 1.5 годин на тиждень.
У залежності від матеріально-технічної бази навчального закладу, професійної компетентності вчителя кількість годин програмового матеріалу може бути скореговане на 20 відсотків в межах розділу. Послідовність вивчення розділів та тем в межах вимог навчальної програми вчитель може коригувати самостійно.
Календарний план
вивчення предмета «Захист Вітчизни»
2018-19 навчальний рік
10 клас
(1,5 години на тиждень, юнаки та дівчата за їх власним бажанням)
* відмічене курсивом записується до класних журналів
№ |
Дата |
Розділ, тема та зміст уроку |
Домашнє завдання: |
|
А |
Б |
|||
1 |
|
|
*Вступний урок. Військово-патріотичне виховання – складова патріотичного виховання молоді. Підготовка до захисту Вітчизни - обов'язок кожного громадянина. Зміст програми предмета «Захист Вітчизни», завдання кожного розділу, порядок проведення занять. Обов'язки та правила поведінки учнів на уроках. Заходи безпеки, первинний інструктаж учнів |
оформлення зошиту згідно вимог |
Розділ 1. Основи національної безпеки України |
||||
2 |
|
|
Система світової колективної безпеки. Поняття національної безпеки держави. Система національної безпеки України. Поняття «гібридна війна» Структура воєнної організації держави та її керівництво. |
|
3 |
|
|
Національні інтереси України та загрози національній безпеці. Воєнна доктрина України. Розвиток національних Збройних Сил та інших військових формувань України - необхідна умова забезпечення могутності української держави. Міжнародне військове співробітництво та участь збройних формувань України в миротворчих місіях ООН. Формати відносин Україна – НАТО та структурами європейської системи колективної безпеки. Перспективи вступу України в НАТО |
тест |
Розділ 2. Збройні Сили України на захисті Вітчизни |
||||
4 |
|
|
Нормативно-правова база з військових питань. Законодавство України про військову службу. Структура та завдання Збройних сил України Основні напрямки військово-професійної орієнтації учнів. Військові навчальні заклади, правила прийому, порядок підготовки та вступу до них. Історія походження військової присяги, бойового прапора, військової символіки збройних формувань України. Військова присяга - клятва на вірність українському народові, її значення, порядок прийняття та відповідальність за порушення. Бойовий прапор військової частини – символ честі, доблесті і слави. |
|
5 |
|
|
Історія розвитку українського війська. Додержавний давньослов'янський період або Слов’янське військо – ( ІІІ – ІХ ст. н.е.); історія українського війська періоду Київської Русі; історія українського війська періоду козаччини. |
|
6 |
|
|
Українські військові формування та участь українців у військових подіях ХХ століття. ЗСУ незалежної України до 2014 року. Нова українська армія 2014-2017; видатні військові діячі українського народу. |
тест |
№ |
Дата |
Розділ, тема уроку |
Домашнє завдання: |
|
А |
Б |
|||
7 |
|
|
Основи міжнародного гуманітарного права. Об’єктивна необхідність урегулювання ведення бойових дій за допомогою МГП. Особливості ведення воєнних дій з врахуванням норм МГП. Заборонені засоби та методи ведення воєнних дій. |
|
8 |
|
|
Правила застосування норм МГП щодо розпізнавання осіб та об’єктів. Міжнародний правовий захист жертв війни та цивільних об’єктів. Захист дітей та жінок в МГП. Запобігання порушення норм МГП. |
тест |
Розділ ІІІ. Статути Збройних Сил України |
||||
9 |
|
|
Поняття про військові статути. Військові звання і знаки розрізнення. Начальники та підлеглі, старші та молодші, їх права і обов'язки. Дотримання військовослужбовцями статутних взаємовідносин. Правила військової ввічливості і поведінки військовослужбовців. Порядок звернення до начальників, віддання і виконання наказів. Військова дисципліна, її суть і значення. Обов'язки військовослужбовців з дотримання військової дисципліни. Заохочення та стягнення, що накладають на солдат (матросів), сержантів (старшин). |
|
10 |
|
|
Організація внутрішньої служби. Розподіл часу і повсякденний порядок. Розпорядок дня та його значення для виконання основних заходів повсякденної діяльності навчання й побуту особового складу підрозділів. Призначення добового наряду роти. Тематичне оцінювання з І-ІІІ розділів. |
тест |
Розділ ІV. Стройова підготовка |
||||
11 |
|
|
Строї та їх елементи. Обов’язки військовослужбовця перед шикуванням і в строю. Попередня та виконавча команди. Виконання команд «Ставай», «Рівняйсь», «Струнко», «Вільно». Стройове положення. Повороти на місці. |
|
12 |
|
|
Рух стройовим і похідним кроком. Повороти під час руху. |
|
13 |
|
|
Виконання стройових прийомів і руху без зброї. |
|
14 |
|
|
Шикування відділення в розгорнутий і похідний строї. Розмикання і змикання відділення. Перешикування відділення з однієї шеренги у дві і навпаки. Рух відділення стройовим і похідним кроком. |
|
Розділ VI. Тактична підготовка |
||||
15 |
|
|
Поняття про бій. Види вогню та маневру, їх значення в бою. Основні види та риси ведення бою. Особиста зброя та екіпіровка солдата. |
|
16 |
|
|
Види носіння зброї (вільне, тактичне та в момент наближення до цілі). Пересування одиночно бійця на полі бою: переповзання (напівкарачки, по-пластунськи, щільне переповзання), перехід, перебігання. Використання укриття на полі бою та рельєфності поверхні землі. Нанесення гриму. Маскування зброї. |
|
№ |
Дата |
Розділ, тема уроку |
Домашнє завдання: |
|
А |
Б |
|||
17 |
|
|
Поняття про вогневу позицію в обороні. Вимоги до вибору місця для ведення вогню і спостереження. Послідовність обладнання і маскування окопу для стрільби лежачи. Вибір місця для ведення спостереження. Способи вивчення місцевості, виявлення цілей та доповідь про їх знаходження. |
|
18 |
|
|
Склад бойової групи. Розподіл обов’язків між військовослужбовцями та їх взаємодія у бойовій групі. Порядок дій у складі бойових груп. |
|
19 |
|
|
Суть орієнтування на місцевості. Визначення сторін горизонту за компасом, годинником та сонцем, зірками, місцевими предметами. |
|
20 |
|
|
Азимут магнітний і його визначення. Визначення азимута на місцевий предмет і напрямку руху за азимутом. |
|
21 |
|
|
Складання опису місцевості. Спосіб горизонталей як основний спосіб зображення рельєфу на топографічних картах. |
|
22 |
|
|
Система прямокутних та географічних координат. Висота перерізу рельєфу. Визначення абсолютних і відносних висот за топографічною картою. Визначення зон видимості. Тематичне оцінювання з ІV, VI розділів. |
|
Розділ IX. Домедична допомога |
||||
23 |
|
|
Рятувальний ланцюжок при раптовій зупинці серця. Алгоритм дій. Основні правила та порядок проведення реанімації. |
|
24 |
|
|
Звільнення дихальних шляхів від сторонніх предметів – западання язика, нижньої щелепи, слизу, води тощо – та відкриття верхніх дихальних шляхів (підняти підборіддя та висунути нижню щелепу). Штучне дихання – його різновиди, методика та техніка проведення штучної вентиляції легенів. |
|
25 |
|
|
Непрямий масаж серця, як спосіб відновлення діяльності серцево-судинної системи, методика його виконання. Застосування автоматичного зовнішнього дефібрилятору. |
|
26 |
|
|
Техніка проведення реанімаційних заходів одним та двома рятівниками. |
|
27 |
|
|
Види кровотеч. Неконтрольована кровотеча найбільш поширена причина серед попереджуваних смертей після травматичного ушкодження. Алгоритм дій при кровотечі. |
|
28 |
|
|
Техніка застосування прямого тиску на рану. Техніка накладання турнікета на верхні та нижні кінцівки. |
|
29 |
|
|
Техніка тампонування рани. Техніка накладання давлючої пов’язки. |
|
30 |
|
|
Техніка виносу поранених. Тематичне оцінювання з ІХ розділу. |
|
Розділ V. Вогнева підготовка |
||||
31 |
|
|
Історія розвитку та класифікація стрілецької зброї. Історія українського зброярства. Озброєння іноземних армій.Сучасна стрілецька зброя. Її класифікація, бойові властивості, принцип дії. |
|
№ |
Дата |
Розділ, тема уроку |
Домашнє завдання: |
|
А |
Б |
|||
32 |
|
|
Основи стрільби зі стрілецької зброї. Прийоми та правила стрільби зі стрілецької зброї. Поняття постріл. Лінія прицілювання (цілик, мушка, мішень). Правила та одноманітне прицілювання. Прийоми стрільби (вогневі тренування). Положення під час стрільби з місця (лежачи, з коліна, стоячи) та в русі. Вибір і зайняття правильної позиції для стрільби. |
|
33 |
|
|
Правила та техніка ведення стрільби. Спостереження за полем бою, вибір цілі для обстрілу. Призначення вихідних установок (вибір прицілу і точки прицілювання). Вибір моменту для відкриття вогню. Ведення вогню, спостереження за його результатами. Корегування стрільби. |
|
34 |
|
|
Призначення та бойові властивості автоматів. Поняття про будову автоматичної зброї та роботу її частин та механізмів. Підготовка автомата до стрільби. Можливі затримки і несправності під час стрільби і способи їх усунення. |
|
35 |
|
|
Порядок неповного розбирання і складання та обслуговування. Тренування у неповному розбиранні та складанні автомату. Заходи безпеки при поводженні зі зброєю |
|
36 |
|
|
Малокаліберна і пневматичні гвинтівки та гладко ствольна рушниця. Загальна будова малокаліберної і пневматичної гвинтівок та їх характеристика. Загальна будова помпових та напівавтоматичних гладко ствольних рушниць. |
|
37 |
|
|
Основи стрільби з пневматичної гвинтівки. Помилки при стрільбі з гвинтівки та їх усунення. Стрільба з пневматичної гвинтівки. |
|
38 |
|
|
Основи стрільби з пневматичної гвинтівки. Помилки при стрільбі з гвинтівки та їх усунення. Стрільба з пневматичної гвинтівки. |
|
39 |
|
|
Загальна будова та види боєприпасів до стрілецької зброї. Маркування боєприпасів. Спорядження магазину патронами і порядок зарядження автомата. Заходи безпеки при поводженні зі зброєю і боєприпасами. |
|
40 |
|
|
Мінно-вибухові пристрої. Класифікація, принципи дії, алгоритм дій при виявленні. Тематичне оцінювання з V розділу. |
|
Розділ VІIІ. Основи цивільного захисту |
||||
41 |
|
|
Єдина державна система цивільного захисту та її складові. Законодавче та нормативно-правове забезпечення її функціонування. |
|
42 |
|
|
Причини виникнення та класифікація надзвичайних ситуацій. |
|
43 |
|
|
Загальні ознаки надзвичайних ситуацій. Рівні надзвичайних ситуацій. |
|
44 |
|
|
Джерела небезпечних ситуацій у військовий час. |
|
№ |
Дата |
Розділ, тема уроку |
Домашнє завдання: |
|
А |
Б |
|||
45 |
|
|
Надзвичайні ситуації, які характерні для регіону, їх наслідки для життєдіяльності населення та суб’єктів господарювання. Потенційно небезпечні об’єкти міста (району) та їх коротка характеристика. |
|
46 |
|
|
Попередження виникнення можливих надзвичайних ситуацій. Тематичне оцінювання з VІІІ розділу. |
|
Розділ VІI. Прикладна фізична підготовка |
||||
47 |
|
|
Силові вправи з вагою власного тіла та з обтяженнями. Підтягування на перекладині. |
|
48 |
|
|
Біг по пересіченій місцевості. Біг 100м. |
|
49 |
|
|
Біг по пересіченій місцевості. Біг 100м. |
|
50 |
|
|
Подолання перешкод. Ознайомлення з елементами смуги перешкод. Тематичне оцінювання з VІІ розділу. |
|