Календарне-тематичне планування з біології 7 клас (до підручника Біологія: підруч. для 7-го кл. загальноосвіт. навч.
Б63 закл. / Л.І. Остапченко [та ін.]. - Київ : Генеза, 2015.)
Календарне-тематичне планування з біології 7 клас
(70 год, 2 год на тиждень)
За програмою «Біологія. 6-9 класи» Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів, 2017. Затверджено наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804. Офіційний державний сайт Міністерства освіти і науки //.mon,gov,ua
(до підручника Біологія: підруч. для 7-го кл. загальноосвіт. навч.
Б63 закл. / Л.І. Остапченко [та ін.]. - Київ : Генеза, 2015.)
№ |
Дата |
Факт пров |
Тема уроку |
Прим |
|
|
|
Вступ. Тема. Різноманітність тварин. Безхребетні. |
|
1 |
|
|
Основні відмінності тварин від рослин та грибів |
|
2 |
|
|
Особливості живлення тварин |
|
3 |
|
|
Будова тварин: клітини та тканини |
|
4 |
|
|
Будова тварин: органи та системи органів |
|
5 |
|
|
Способи класифікації тварин (за середовищем існування, способом пересування, способом життя) |
|
6 |
|
|
Кишковопорожнинні: особливості будови, спосіб життя, різноманітність та значення. |
|
7 |
|
|
Кільчасті черви: особливості будови, спосіб життя, різноманітність та значення. Лабораторне дослідження: зовнішня будова та рух кільчастих червів |
|
8 |
|
|
Членистоногі. Ракоподібні: особливості будови, спосіб життя, різноманітність та значення. |
|
9 |
|
|
Павукоподібні: особливості будови, спосіб життя, різноманітність та значення. |
|
10 |
|
|
Комахи. Практична робота: Виявлення прикладів пристосувань до способу життя в комах |
|
11 |
|
|
Різноманітність комах |
|
12 |
|
|
Молюски. Лабораторні дослідження: Будова черепашки (мушлі) черевоногих та двостулкових молюсків |
|
13 |
|
|
Різноманітність молюсків, роль у природі та значення в житті людини. Міні-проекти: «Розумні молюски», «Як утворюються перлини?» |
|
14 |
|
|
Паразитичні безхребетні тварини |
|
15 |
|
|
Узагальнення знань з теми «Різноманітність тварин. Безхребетні» |
|
|
|
|
Тема. Різноманітність тварин. Хордові |
|
16 |
|
|
Риби: особливості будови, спосіб життя |
|
17 |
|
|
Різноманітність та значення риб |
|
18 |
|
|
Амфібії. |
|
19 |
|
|
Рептилії. |
|
20 |
|
|
Птахи: особливості будови, спосіб життя. |
|
21 |
|
|
Птахи: розмноження та розвиток. |
|
22 |
|
|
Птахи: різноманітність та значення. Практична робота: Виявлення прикладів пристосувань до способу життя у представників різних екологічних груп птахів |
|
23 |
|
|
Ссавці: особливості будови та спосіб життя. |
|
24 |
|
|
Різноманітність ссавців: однопрохідні та сумчасті ссавці |
|
25 |
|
|
Різноманітність плацентарних ссавців: комахоїдні, рукокрилі, гризуни, зайцеподібні. |
|
26 |
|
|
Різноманітність плацентарних ссавців: хоботні, парнокопитні та непарнокопитні. |
|
27 |
|
|
Різноманітність плацентарних ссавців: хижі, ластоногі, китоподібні. |
|
28 |
|
|
Різноманітність плацентарних ссавців: примати. |
|
29 |
|
|
Ссавці. Практична робота. Визначення особливостей зовнішньої будови хребетних тварин у зв’язку з пристосуванням до різних умов існування |
|
30 |
|
|
Міні-проекти: Тварини-рекордсмени. Тварини-будівельники. |
|
31 |
|
|
Узагальнення знань з теми « Різноманітність тварин. Хордові» |
|
|
|
|
Тема. Процеси життєдіяльності тварин |
|
32 |
|
|
Живлення і травлення. Різноманітність травних систем. |
|
33 |
|
|
Дихання та газообмін у тварин. Органи дихання (газообміну), їх різноманітність та функції. |
|
34 |
|
|
Транспорт речовин у тварин. Практична робота. Порівняння будови кровоносної системи хребетних тварин |
|
35 |
|
|
Виділення, його значення для організму. Органи виділення тварин. |
|
36 |
|
|
Опора і рух. Види скелета. Значення опорно-рухової системи. Практична робота. Порівняння будови скелетів хребетних тварин. |
|
37 |
|
|
Два типи симетрії як відображення способу життя. Способи пересування тварин. |
|
38 |
|
|
Покриви тіла тварин, їх різноманітність та функції. Лабораторне дослідження особливостей покривів тіла тварин |
|
39 |
|
|
Органи чуття, їх значення |
|
40 |
|
|
Нервова система, її значення, розвиток у різних тварин. Практична робота. Порівняння будови головного мозку хребетних тварин |
|
41 |
|
|
Розмноження та його значення. Форми розмноження тварин. Статеві клітини та запліднення. |
|
42 |
|
|
Розвиток тварин (з перетворенням та без перетворення). |
|
43 |
|
|
Періоди та тривалість життя тварин. Лабораторне дослідження: визначення віку тварин (на прикладі двостулкових молюсків і кісткових риб). |
|
44 |
|
|
Міні-проект: Як тварини визначають напрям руху. |
|
45 |
|
|
Узагальнення і систематизація знань з теми « Процеси життєдіяльності тварин» |
|
|
|
|
Тема. Поведінка тварин |
|
46 |
|
|
Поведінка тварин, методи її вивчення. Вроджена і набута поведінка. Лабораторне дослідження: спостереження за поведінкою тварин |
|
47 |
|
|
Способи орієнтування тварин. Хомінг. Міграції тварин. |
|
48 |
|
|
Форми поведінки тварин: дослідницька, харчова, захисна, гігієнічна |
|
49 |
|
|
Форми поведінки тварин: репродуктивна. |
|
50 |
|
|
Форми поведінки тварин: територіальна, соціальна. |
|
51 |
|
|
Форми поведінки тварин. Практична робота. Визначення форм поведінки |
|
52 |
|
|
Типи угруповань тварин за К. Лоренцем. Ієрархія у групі. |
|
53 |
|
|
Комунікація тварин. |
|
54 |
|
|
Використання тваринами знарядь праці. |
|
55 |
|
|
Елементарна розумова діяльність. |
|
56 |
|
|
Еволюція поведінки тварин, її пристосувальне значення. |
|
57 |
|
|
Міні-проекти: Турбота про потомство. Як спілкуються тварини. Як тварини користуються знаряддями праці. |
|
58 |
|
|
Узагальнення і систематизація знань з теми « Поведінка тварин» |
|
|
|
|
Тема. Організми і середовище існування |
|
59 |
|
|
Поняття про екосистему та чинники середовища. |
|
60 |
|
|
Ланцюги живлення і потік енергії. |
|
61 |
|
|
Співіснування організмів в угрупованнях. |
|
62 |
|
|
Вплив людини та її діяльності на екосистеми. Екологічна етика. |
|
63 |
|
|
Природоохоронні території. |
|
64 |
|
|
Червона книга України. |
|
65 |
|
|
Заповідні території України. |
|
66 |
|
|
Міні-проекти: Як тварини пристосовані до життя в різних умовах. |
|
67 |
|
|
Подібність у будові та проявах життєдіяльності рослин, бактерій, грибів, тварин - свідчення єдності живої природи |
|
68 |
|
|
Узагальнення і систематизація знань з теми «Організми і середовище існування» |
|
69 |
|
|
Повторення та узагальнення знань |
|
70 |
|
|
Повторення та узагальнення знань |
|