Календарне-тематичне планування з біології (7 клас) складене згідно програми «Біологія 6-9 класи» для загальноосвітніх навчальних закладів, затвердженої Наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України, від 07.06.2017 р. Наказ № 804
БІОЛОГІЯ 7-й клас
(2 год на тиждень)
Згідно програми «Біологія 6-9 класи» для загальноосвітніх навчальних закладів, затвердженої
Наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України, від 07.06.2017 р. Наказ № 804
№ п/п |
Дата |
Зміст уроку |
|
Вступ |
|||
1 |
|
Інструктаж з БЖД. Основні відмінності тварин від рослин та грибів. |
|
2 |
|
Будова тварин: органи та системи органів. |
|
3 |
|
Будова тварин: клітини, тканини. |
|
4 |
|
Еволюція тварин Міні-проект «Тварини рекордсмени». |
|
Тема 1. Різноманітність тварин |
|||
5 |
|
Поняття про класифікацію тварин. |
|
6 |
|
Гідра – представник двошарових тварин |
|
7 |
|
Тип Кишковопорожнинні. Міні-проект « Як утворюються коралові острови?» |
|
8 |
|
Черви як представники тришарових тварин Лабораторне дослідження зовнішньої будови та руху кільчастих червив (на прикладі дощового черв’яка) |
|
9 |
|
Паразитичні черви |
|
10 |
|
Проміжне узагальнення з теми: «Різноманітність тварин» |
|
11 |
|
Тип Членистоногі |
|
12 |
|
Клас Ракоподібні |
|
13 |
|
Клас Павукоподібні |
|
14 |
|
Клас Комахи. Практична робота № 1. Виявлення прикладів пристосувань до способу життя у комах. |
|
15 |
|
Різноманіття комах. Міні-проект «Тварини – будівельники» |
|
16 |
|
Тип Молюски Лабораторне дослідження будови черепашки (мушлі) черевоногих та двостулкових молюсків. Міні-проект «Як утворюються перлини?» |
|
17 |
|
Клас Головоногі молюски |
|
18 |
|
Проміжне узагальнення з теми: «Різноманітність тварин» |
|
19 |
|
Тип Хордові |
|
20 |
|
Походження та особливості риб |
|
21 |
|
Хрящові риби |
|
22 |
|
Клас Променепері риби. Лопатепері риби |
|
23 |
|
Клас Амфібії |
|
24 |
|
Клас Рептилії |
|
25 |
|
Різноманітність рептилій |
|
26 |
|
Клас Птахи. |
|
27 |
|
Життя міської ластівки. |
|
28 |
|
Різноманітність птахів Практична робота № 2. Виявлення прикладів пристосувань до способу життя представників різних екологічних груп птахів. |
|
29 |
|
Клас ссавці. Міні-проект «Зуби ссавців» |
|
30 |
|
Життя звичайної лисиці. |
|
31 |
|
Різноманітність ссавців. Практична робота № 3. Визначення особливостей зовнішньої будови хребетних тварин у зв’язку з пристосуванням до різних умов існування. |
|
32 |
|
Контрольна робота з теми: «Різноманітність тварин» |
|
Тема 2. Процеси життєдіяльності тварин |
||
33 |
|
Особливості обміну речовин гетеротрофного організму. |
34 |
|
Форми тіла і покриви Лабораторні дослідження: особливостей покривів тіла тварин та визначення віку тварин (на прикладі двостулкових молюсків і кісткових риб). |
35 |
|
Живлення тварин |
36 |
|
Різноманітність травних систем. |
37 |
|
Дихання та газообмін у тварин. |
38 |
|
Виділення, його значення для організму. Органи виділення тварин. |
39 |
|
Транспорт речовин у тварин. |
40 |
|
Незамкнена та замкнена кровоносні системи. Кров, її основні функції. Практична робота № 4. Порівняння будови кровоносної системи хребетних тварин |
41 |
|
Опора. Практична робота № 5. Порівняння будови скелетів хребетних тварин. |
42 |
|
Проміжне узагальнення з теми: «Процеси життєдіяльності тварин» |
43 |
|
Рух. Міні-проект « Як тварини визначають напрям руху». Напад і захист. Міні-проект «Майстерність маскування» |
44 |
|
Органи чуття їх значення. Міні-проект «Як бачать тварини» |
45 |
|
Системи регуляції |
46 |
|
Нервова система, її значення і розвиток у різних тварин. Практична робота № 6. Порівняння будови головного мозку хребетних тварин (на муляжах/моделях). |
47 |
|
Розмноження та його значення. |
48 |
|
Розвиток тварин. Міні-проект « Турбота про потомство» |
49 |
|
Контрольна робота з теми: «Процеси життєдіяльності тварин» |
Тема 3. Поведінка тварин |
||
50 |
|
Поведінка тварин Лабораторне дослідження:спостереження за поведінкою тварин |
51 |
|
Методи вивчення поведінки. |
52 |
|
Вроджена і набута поведінка. |
53 |
|
Вирішення повторюваних і нових завдань |
54 |
|
Відносини з партнерами Міні-проект «Як спілкуються тварини. Угруповання тварин.» |
55 |
|
Батьківська поведінка та турбота про потомство Міні-проект « Як вчаться пташенята» |
56 |
|
Складні взаємини з родичами |
57 |
|
Способи орієнтування тварин. Хомінг. Міграції тварин. Міні-проект « Чому мігрують тварини» |
58 |
|
Соціальні комахи |
59 |
|
Використання тваринами знарядь праці. Комунікація тварин Міні-проект « Як тварини користуються знаряддями праці» |
60 |
|
Практична робота № 8. Визначення форм поведінки (або типів угруповань) тварин (за відео матеріалами або описом). Узагальнення з теми: «Поведінка тварин» |
Тема 4. Організми і середовище існування |
||
61 |
|
Поняття про популяцію. Угруповання та екосистеми. Співіснування організмів в угрупованнях. Ланцюги живлення і потік енергії. |
62 |
|
Середовища та його чинники Міні-проект «Як тварини пристосовані до життя в різних умовах» |
63 |
|
Взаємодія популяцій в угрупованні |
64 |
|
Вплив людини та її діяльності на екосистеми. Екологічна етика. Природоохоронні території. Червона книга України. Міні-проект «Заповідні території України». |
65 |
|
Єдність живої природи. Екскурсія «Різноманітність тварин свого краю», «Пристосованість рослин і тварин до сумісного життя в природному угрупованні» |
66 |
|
Узагальнення з теми: «Організми і середовище існування» |