Календарно-тематичне планування для 7-го класу складено відповідно до Програми для загальноосвітніх навчальних закладів: Біологія: 6–9 класи, (зі змінами, затвердженими наказом МОН № 804 від 07.06.2017 р.).
Біологія
7 клас
(70 год – 2 год на тиждень)
№ |
Дата |
Зміст уроку |
Домашнє завдання |
Вступ |
|||
|
|
Тварина – живий організм. Основні відмінності тварин від рослин та грибів. |
|
|
|
Особливості живлення тварин. |
|
|
|
Будова тварин: клітини і тканини, |
|
|
|
Будова тварин: органи та системи органів. |
|
Тема 1. Різноманітність тварин |
|||
|
|
Способи класифікації тварин |
|
|
|
Кишковопорожнинні: особливості будови та способу життя |
|
|
|
Різноманітність кишковопорожнинних |
|
|
|
Кільчасті черви: особливості будови та способу життя Лабораторні дослідження: зовнішньої будови та руху кільчастих червів |
|
|
|
Різноманітність кільчастих червів |
|
|
|
Членистоногі: Ракоподібні. Особливості будови та способу життя |
|
|
|
Різноманітність членистоногих |
|
|
|
Павукоподібні: особливості будови та способу життя |
|
|
|
Різноманітність павукоподібних |
|
|
|
Комахи: особливості будови та способу життя Практична робота1. Виявлення прикладів пристосувань до способу життя в комах. |
|
|
|
Різноманітність комах |
|
|
|
Узагальнення з теми: «Вступ. Різноманітність тварин» |
|
|
|
Молюски: особливості будови та способу життя Лабораторні дослідження: будови черепашки (мушлі) черевоногих та двостулкових молюсків. |
|
|
|
Різноманітність молюсків |
|
|
|
Паразитичні безхребетні тварини: особливості будови та способу життя |
|
|
|
Риби. Різноманітність риб |
|
|
|
Амфібії |
|
|
|
Різноманітність амфібій |
|
|
|
Рептилії: особливості будови та способу життя |
|
|
|
Різноманітність рептилій |
|
|
|
Птахи: особливості будови та способу життя Практична робота 2. Виявлення прикладів пристосувань до способу життя у представників різних екологічних груп птахів. |
|
|
|
Різноманітність птахів |
|
|
|
Ссавці: особливості будови та способу життя Практична робота 3. Визначення особливостей зовнішньої будови хребетних тварин у зв’язку з пристосуванням до різних умов існування. |
|
|
|
Різноманітність ссавців |
|
|
|
Міні-проект (тематика за вибором учителя) Узагальнення з теми: «Різноманітність тварин» Контрольна робота №1 |
|
Тема 2. Процеси життєдіяльності тварин |
|||
|
|
Живлення і травлення. |
|
|
|
Особливості обміну речовин гетеротрофного організму. Різноманітність травних систем. |
|
|
|
Дихання та газообмін у тварин. Органи дихання, їх різноманітність. Значення процесів дихання. |
|
|
|
Транспорт речовин у тварин. Незамкнена та замкнена кровоносні системи. Кров, її основні функції. Практична робота 4. Порівняння будови кровоносної системи хребетних тварин |
|
|
|
Виділення, його значення для організму. Органи виділення тварин. |
|
|
|
Опора і рух. Види скелета. Значення опорно-рухової системи. Два типи симетрії як відображення способу життя. Способи пересування тварин. Практична робота 5. Порівняння будови скелетів хребетних тварин. |
|
|
|
Покриви тіла тварин, їх різноманітність та функції. Лабораторне дослідження: особливостей покривів тіла тварин |
|
|
|
Органи чуття, їх значення. |
|
|
|
Нервова система, її значення, розвиток у різних тварин. Практична робота 6. Порівняння будови головного мозку хребетних тварин. |
|
|
|
Розмноження та його значення. Форми розмноження тварин. Статеві клітини та запліднення. |
|
|
|
Розвиток тварин. Періоди та тривалість життя тварин. Лабораторне дослідження: визначення віку тварин (на прикладі двостулкових молюсків і кісткових риб). |
|
|
|
Міні-проект (тематика за вибором учителя) |
|
|
|
Узагальнення з теми: «Процеси життєдіяльності тварин» |
|
Тема 3. Поведінка тварин |
|||
|
|
Поведінка тварин, методи її вивчення. Лабораторне дослідження: спостереження за поведінкою тварин |
|
|
|
Вроджена і набута поведінка. |
|
|
|
Способи орієнтування тварин. Хомінг. Міграції тварин. |
|
|
|
Форми поведінки тварин. Практична робота8. Визначення форм поведінки тварин |
|
|
|
Типи угруповань тварин за К. Лоренцем. |
|
|
|
Ієрархія у групі. |
|
|
|
Комунікація тварин. |
|
|
|
Використання тваринами знарядь праці. |
|
|
|
Елементарна розумова діяльність. |
|
|
|
Еволюція поведінки тварин, її пристосувальне значення. |
|
|
|
Міні-проект (тематика за вибором учителя) |
|
|
|
Узагальнення з теми: «Поведінка тварин» |
|
|
Тема 4. Організми і середовище існування |
||
|
|
Поняття про екосистему та чинники середовища. Ланцюги живлення. |
|
|
|
Кругообіг речовин і потік енергії в екосистемі. |
|
|
|
Співіснування організмів в угрупованнях. |
|
|
|
Вплив людини та її діяльності на екосистеми. |
|
|
|
Екологічна етика. Природоохоронні території. |
|
|
|
Червона книга України. |
|
|
|
Міні-проект (тематика за вибором учителя) |
|
Узагальнення |
|||
|
|
Подібність у будові та проявах життєдіяльності рослин, бактерій, грибів, тварин — свідчення єдності живої природи |
|
|
|
Узагальнення з теми: «Організми і середовище існування» |
|
|
|
Контрольна робота №2 |
|
|
|
Екскурсія. Різноманітність тварин свого краю. |
|
|
|
Екскурсія. Пристосованість рослин і тварин до сумісного життя в природному угрупованні |
|