Календарне планування з біології у 7 класі

Про матеріал

Календарно-тематичне планування для 7-го класу складено відповідно до Програми для загальноосвітніх навчальних закладів: Біологія: 6–9 класи, (зі змінами, затвердженими наказом МОН № 804 від 07.06.2017 р.).

Перегляд файлу

Біологія

7 клас

(70 год – 2 год на тиждень)

 

Дата

Зміст уроку

Домашнє завдання

Вступ

  1.  

 

Тварина – живий організм. Основні відмінності тварин від рослин та грибів.

 

  1.  

 

Особливості живлення тварин.

 

  1.  

 

Будова тварин: клітини і тканини,

 

  1.  

 

Будова тварин: органи та системи органів.

 

Тема 1. Різноманітність тварин

  1.  

 

Способи класифікації тварин

 

  1.  

 

Кишковопорожнинні: особливості будови та способу життя

 

  1.  

 

Різноманітність кишковопорожнинних

 

  1.  

 

Кільчасті черви: особливості будови та способу життя

Лабораторні дослідження:

зовнішньої будови та руху кільчастих червів

 

  1.  

 

Різноманітність кільчастих червів

 

  1.  

 

Членистоногі: Ракоподібні. Особливості будови та способу життя

 

  1.  

 

Різноманітність членистоногих

 

  1.  

 

Павукоподібні: особливості будови та способу життя

 

  1.  

 

Різноманітність павукоподібних

 

  1.  

 

Комахи: особливості будови та способу життя

Практична робота1. Виявлення прикладів пристосувань до способу життя в комах.

 

  1.  

 

Різноманітність комах

 

  1.  

 

Узагальнення з теми: «Вступ. Різноманітність тварин»

 

  1.  

 

Молюски: особливості будови та способу життя

Лабораторні дослідження: будови черепашки (мушлі) черевоногих та двостулкових молюсків.

 

  1.  

 

Різноманітність молюсків

 

  1.  

 

Паразитичні безхребетні тварини: особливості будови та способу життя

 

  1.  

 

Риби. Різноманітність риб

 

  1.  

 

Амфібії

 

  1.  

 

Різноманітність амфібій

 

  1.  

 

Рептилії: особливості будови та способу життя

 

  1.  

 

Різноманітність рептилій

 

  1.  

 

Птахи: особливості будови та способу життя

Практична робота 2. Виявлення прикладів пристосувань до способу життя у представників різних екологічних груп птахів.

 

  1.  

 

Різноманітність птахів

 

  1.  

 

 Ссавці: особливості будови та способу життя

Практична робота 3. Визначення особливостей зовнішньої будови хребетних тварин у зв’язку з пристосуванням до різних умов існування.

 

  1.  

 

Різноманітність ссавців

 

  1.  

 

Міні-проект (тематика за вибором учителя)

Узагальнення з теми: «Різноманітність тварин»

Контрольна робота №1

 

Тема 2. Процеси життєдіяльності тварин

  1.  

 

Живлення і травлення.

 

  1.  

 

Особливості обміну речовин гетеротрофного організму.

Різноманітність травних систем.

 

  1.  

 

Дихання та газообмін у тварин. Органи дихання, їх різноманітність. Значення процесів дихання.

 

  1.  

 

Транспорт речовин у тварин. Незамкнена та замкнена кровоносні системи. Кров, її основні функції.

Практична робота 4. Порівняння будови кровоносної системи хребетних тварин

 

  1.  

 

Виділення, його значення для організму. Органи виділення тварин.

 

  1.  

 

Опора і рух. Види скелета. Значення опорно-рухової системи. Два типи симетрії як відображення способу життя. Способи пересування тварин.

Практична робота 5. Порівняння будови скелетів хребетних тварин.

 

  1.  

 

Покриви тіла тварин, їх різноманітність та функції.

Лабораторне дослідження: особливостей покривів тіла тварин

 

  1.  

 

Органи чуття, їх значення.

 

  1.  

 

Нервова система, її значення, розвиток у різних тварин.

Практична робота 6. Порівняння будови головного мозку хребетних тварин.

 

  1.  

 

Розмноження та його значення. Форми розмноження тварин. Статеві клітини та запліднення.

 

  1.  

 

Розвиток тварин. Періоди та тривалість життя тварин.

Лабораторне дослідження: визначення віку тварин (на прикладі двостулкових молюсків і кісткових риб).

 

  1.  

 

Міні-проект (тематика за вибором учителя)

 

  1.  

 

Узагальнення з теми: «Процеси життєдіяльності тварин»

 

Тема 3. Поведінка тварин

  1.  

 

Поведінка тварин, методи її вивчення.

Лабораторне дослідження: спостереження за поведінкою тварин

 

  1.  

 

Вроджена і набута поведінка.

 

  1.  

 

Способи орієнтування тварин. Хомінг. Міграції тварин.

 

  1.  

 

Форми поведінки тварин.

Практична робота8. Визначення форм поведінки тварин

 

  1.  

 

Типи угруповань тварин за К. Лоренцем.

 

  1.  

 

Ієрархія у групі.

 

  1.  

 

Комунікація тварин.

 

  1.  

 

Використання тваринами знарядь праці.

 

  1.  

 

Елементарна розумова діяльність.

 

  1.  

 

Еволюція поведінки тварин, її пристосувальне значення.

 

  1.  

 

Міні-проект (тематика за вибором учителя)

 

  1.  

 

Узагальнення з теми: «Поведінка тварин»

 

 

Тема 4. Організми і середовище існування

  1.  

 

Поняття про екосистему та чинники середовища. Ланцюги живлення.

 

  1.  

 

Кругообіг речовин і потік енергії в екосистемі.

 

  1.  

 

Співіснування організмів в угрупованнях.

 

  1.  

 

Вплив людини та її діяльності на екосистеми.

 

  1.  

 

Екологічна етика. Природоохоронні території.

 

  1.  

 

Червона книга України.

 

  1.  

 

Міні-проект (тематика за вибором учителя)

 

Узагальнення

  1.  

 

Подібність у будові та проявах життєдіяльності рослин, бактерій, грибів, тварин — свідчення єдності живої природи

 

  1.  

 

Узагальнення з теми: «Організми і середовище існування»

 

  1.  

 

Контрольна робота №2

 

  1.  

 

Екскурсія. Різноманітність тварин свого краю.

 

  1.  

 

Екскурсія. Пристосованість рослин і тварин до сумісного життя в природному угрупованні

 

 

docx
Пов’язані теми
Біологія, 7 клас, Планування
Додано
17 серпня 2018
Переглядів
1295
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку