7 клас
Алгебра
(3 години на тиждень, усього 105 годин)
Програма. Модельна навчальна програма «Алгебра. 7-9 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори Мерзляк А. Г., Номіровський Д. А., Пихтар М. П., Рубльов Б. В.,
Семенов В. В., Якір М. С.) затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795,
у редакції наказу Міністерства освіти і науки України від 09.02.2022 № 143.
Підручник. А. Г. Мерзляк, М. С. Якір
Алгебра: підручник для 7 класу закладів загальної середньої
освіти. - Х.: Гімназія, 2024.
№ уроку |
Тема уроку |
Кіль- кість годин |
Дата уроку |
Примітки |
1 - 48 |
І семестр |
48 |
|
|
1 - 48 |
Алгебраїчні вирази. |
48 |
|
|
|
Змістові лінії: «Алгебраїчні вирази», «Математичні задачі як засіб дослідження життєвих ситуацій та реальних процесів. Математичне моделювання».
|
|
|
|
1 - 16 |
Вирази зі змінними. Одночлени. |
16 |
|
|
1. |
Числові вирази. |
1 |
|
|
2-3. |
Вирази зі змінними. Цілі раціональні вирази. |
2 |
|
|
4. |
Тотожно рівні вирази. Тотожності. |
1 |
|
|
5 - 6. |
Тотожні перетворення виразів. Доведення тотожностей. Самостійна робота. |
2 |
|
|
7 - 8. |
Аналіз самостійної роботи. Степінь з натуральним показником. |
2 |
|
|
9 - 10. |
Властивості степеня з натуральним показником. |
2 |
|
|
11. |
Одночлени. Стандартний вигляд одночлена. |
1 |
|
|
12 - 13. |
Множення одночленів. Піднесення одночленів до степеня. |
2 |
|
|
14. |
Сюжетні задачі з історико-патріотичною складовою. Самостійна робота. |
1 |
|
|
15. |
Аналіз самостійної роботи. Розв'язування вправ. |
1 |
|
|
16. |
Контрольна робота № 1. Вирази зі змінними. Одночлени. |
1 |
|
|
17- 37 |
Многочлени. |
21 |
|
|
17 - 18. |
Аналіз контрольної роботи. Многочлен. Подібні члени многочлена. Степінь многочлена. |
2 |
|
|
19 - 20. |
Додавання і віднімання многочленів.
|
2 |
|
|
21. |
Компетентнісно зорієнтовані задачі. |
1 |
|
|
22 - 23. |
Множення одночлена на многочлен.
|
2 |
|
|
24. |
Сюжетні задачі з реальними даними. Самостійна робота. |
1 |
|
|
25. |
Аналіз самостійної роботи. Розв'язування вправ. |
1 |
|
|
26. |
Контрольна робота № 2. Додавання і віднімання многочленів. Множення одночлена на многочлен. |
1 |
|
|
27 - 28. |
Аналіз контрольної роботи. Множення многочлена на многочлен. |
2 |
|
|
29 - 30. |
Розкладання многочлена на множники. Винесення спільного множника за дужки. |
2 |
|
|
31. |
Задачі на дослідження оптимальних ситуацій. |
1 |
|
|
32 - 33. |
Розкладання многочлена на множники. Метод групування. |
2 |
|
|
34 - 35. |
Сюжетні задачі на використання знань із суміжних дисциплін. Самостійна робота. |
2 |
|
|
36. |
Аналіз самостійної роботи. Розв'язування вправ. |
1 |
|
|
37. |
Контрольна робота № 3. Множення многочлена на многочлен. Розкладання многочлена на множники. |
1 |
|
|
38 - 61 |
Формули скороченого множення. |
24 |
|
|
38 - 39. |
Аналіз контрольної роботи. Добуток різниці та суми двох виразів. |
2 |
|
|
40 - 41. |
Різниця квадратів двох виразів. |
2 |
|
|
42 – 43. |
Квадрат суми та квадрат різниці двох виразів. |
2 |
|
|
44 - 45. |
Перетворення многочлена у квадрат суми або різниці двох виразів. Самостійна робота. |
2 |
|
|
46. |
Аналіз самостійної роботи. Розв'язування вправ. |
1 |
|
|
47. |
Контрольна робота № 4. Формули скороченого множення. |
1 |
|
|
48. |
Аналіз контрольної роботи. Узагальнення матеріалу, вивченого за І семестр. |
1 |
|
|
49 - 105 |
ІІ семестр |
57 |
|
|
49 - 50. |
Сума і різниця кубів двох виразів.
|
2 |
|
|
51 - 52. |
Задачі на дослідження оптимальних ситуацій. |
2 |
|
|
53 - 54. |
Застосування різних способів розкладання многочлена на множники. |
2 |
|
|
55 - 56. |
Розв’язування вправ на застосування різних способів розкладання многочленів на множники. |
2 |
|
|
57 - 58. |
Сюжетні задачі з реальними даними. |
2 |
|
|
59. |
Компетентнісно зорієнтовані задачі. Самостійна робота. |
1 |
|
|
60. |
Аналіз самостійної роботи. Розв'язування вправ. |
1 |
|
|
61. |
Контрольна робота № 5. Сума і різниця кубів двох виразів. Застосування різних способів розкладання многочленів на множники. |
1 |
|
|
62 - 78 |
Функції. |
17 |
|
|
|
Змістові лінії: «Функції», «Математичні задачі як засіб дослідження життєвих ситуацій та реальних процесів. Математичне моделювання». |
|
|
|
62. |
Аналіз контрольної роботи. Функціональна залежність між величинами як математична модель реальних процесів.
|
1 |
|
|
63. |
Функція. Область визначення та область значень функції. |
1 |
|
|
64 - 65. |
Робота з даними. Графіки залежностей між величинами, які описують реальні процеси. |
2 |
|
|
66 - 67. |
Способи задання функції. |
2 |
|
|
68. |
Задачі на дослідження оптимальних ситуацій. Самостійна робота. |
1 |
|
|
69 - 70. |
Аналіз самостійної роботи. Графік функції.
|
2 |
|
|
71. |
Сюжетні задачі з реальними даними. |
1 |
|
|
72 - 73. |
Лінійна функція, її графік та властивості.
|
2 |
|
|
74 – 75. |
Компетентнісно зорієнтовані задачі. |
2 |
|
|
76. |
Розв'язування вправ і задач. Самостійна робота. |
1 |
|
|
77. |
Аналіз самостійної роботи. Розв'язування вправ. |
1 |
|
|
78. |
Контрольна робота № 6. Функції. |
1 |
|
|
79 - 95 |
Лінійні рівняння та їх системи. |
17 |
|
|
|
Змістові лінії: «Рівняння», «Математичні задачі як засіб дослідження життєвих ситуацій та реальних процесів. Математичне моделювання». |
|
|
|
79. |
Аналіз контрольної роботи. Лінійне рівняння з однією змінною. |
1 |
|
|
80. |
Рівняння з двома змінними. Графік рівняння з двома змінними. |
1 |
|
|
81. |
Лінійне рівняння з двома змінними та його графік. |
1 |
|
|
82 - 83. |
Система двох лінійних рівнянь із двома змінними. Графічний метод розв’язування системи двох лінійних рівнянь із двома змінними. |
2 |
|
|
84 - 85. |
Розв’язування системи двох лінійних рівнянь із двома змінними методом підстановки. |
2 |
|
|
86 - 87. |
Розв’язування системи двох лінійних рівнянь із двома змінними методом додавання. Самостійна робота. |
2 |
|
|
88 - 89. |
Аналіз самостійної роботи. Лінійні рівняння та їх системи як математичні моделі реальних ситуацій. |
2 |
|
|
90 - 91. |
Розв’язування задач за допомогою систем лінійних рівнянь. |
2 |
|
|
92. |
Сюжетні задачі з історико-патріотичною складовою. |
1 |
|
|
93. |
Компетентнісно зорієнтовані задачі. Самостійна робота. |
1 |
|
|
94. |
Аналіз самостійної роботи. Розв'язування вправ і задач. |
1 |
|
|
95. |
Контрольна робота № 7. Лінійні рівняння і їх системи. |
1 |
|
|
96 - 105 |
Повторення і систематизація навчального матеріалу. |
10 |
|
|
|
Змістові лінії: «Алгебраїчні вирази», «Функції», «Рівняння», «Математичні задачі як засіб дослідження життєвих ситуацій та реальних процесів. Математичне моделювання». |
|
|
|
96. |
Аналіз контрольної роботи. Степінь з натуральним показником. |
1 |
|
|
97. |
Одночлени. Многочлени. |
1 |
|
|
98. |
Формули скороченого множення. |
1 |
|
|
99. |
Функція. Способи задання функції. |
1 |
|
|
100. |
Лінійна функція, її графік та властивості. |
1 |
|
|
101. |
Розв’язування системи двох лінійних рівнянь із двома змінними. |
1 |
|
|
102. |
Сюжетні задачі з реальними даними. Самостійна робота. |
1 |
|
|
103. |
Аналіз самостійної роботи. Розв'язування вправ. |
1 |
|
|
104. |
Підсумкова контрольна робота . |
1 |
|
|
105. |
Аналіз підсумкової контрольної роботи. Узагальнення матеріалу, вивченого за рік. |
1
|
|
|