Біологія 7 клас
Підручник: Л. І. Остапченко, П. Г. Балан, В. В. Серебряков, Н. Ю. Матяш, В. А. Горобчишин. Біологія: підручник для 7-го класу. заг. серед. освіти/ Л. І. Остапченко( та ін.)- 3-тє вид. – Київ: Генеза, 2018.-256с.:іл.
Програма: Навчальна програма з біології для 6-9 класів, затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 №804
II семестр
№з/п |
Дата |
Тема уроку |
Примітки |
Тема 2. Процеси життєдіяльності тварин |
|||
32 |
17.01 |
Живлення і травлення. Особливості обміну речовин гетеротрофного організму. |
|
33 |
20.01 |
Різноманітність травних систем. |
|
34 |
24.01 |
Дихання та газообмін у тварин. Органи дихання, їх різноманітність. Значення процесів дихання. |
|
35 |
27.01 |
Транспорт речовин у тварин. Незамкнена та замкнена кровоносні системи. Кров, її основні функції. |
|
36 |
31.01 |
Практична робота №4. Порівняння будови кровоносної системи хребетних тварин. Інструктаж з БЖД. |
|
37 |
03.02 |
Виділення, його значення для організму. Органи виділення тварин. Самостійна робота. |
|
38 |
07.02 |
Опора і рух. Види скелета. Значення опорно-рухової системи. Способи пересування тварин. |
|
39 |
10.02 |
Практична робота №5. Порівняння будови скелетів хребетних тварин. Інструктаж з БЖД. |
|
40 |
14.02 |
Покриви тіла тварин, їх різноманітність та функції. Лабораторні дослідження: особливостей покривів тіла тварин. |
|
41 |
17.02 |
Нервова система, її значення, розвиток у різних тварин. |
|
42 |
21.02 |
Органи чуття, їх значення. |
|
43 |
24.02 |
Практична робота №6. Порівняння будови головного мозку хребетних тварин (на муляжах/моделях) Інструктаж з БЖД. |
|
44 |
28.02 |
Розмноження та його значення. Форми розмноження тварин. Статеві клітини та запліднення. |
|
45 |
03.03 |
Розвиток тварин (з перетворенням та без перетворення). Лабораторні дослідження: визначення віку тварин (на прикладі двостулкових молюсків і кісткових риб). |
|
46 |
07.03 |
Періоди та тривалість життя тварин. |
|
47 |
10.03 |
Узагальнення вивченого з теми « Процеси життєдіяльності тварин». Контрольна робота |
|
Тематична |
|||
Тема 3.Поведінка тварин |
|||
48 |
14.03 |
Поведінка тварин, методи її вивчення. |
|
49 |
17.03 |
Лабораторні дослідження: спостереження за поведінкою тварин (вид визначається вчителем). |
|
50 |
28.03 |
Вроджена і набута поведінка тварин. |
|
51 |
31.04 |
Способи орієнтування тварин. Хомінг. Міграції тварин. |
|
52 |
04.04 |
Форми поведінки тварин: дослідницька, харчова, захисна, гігієнічна, репродуктивна (пошук партнерів, батьківська поведінка та турбота про потомство), територіальна, соціальна. |
|
53 |
07.04 |
Репродуктивна, територіальна, соціальна поведінка тварин. Типи угруповань тварин за К. Лоренцем. Ієрархія у групі. |
|
54 |
11.04 |
Практична робота №8. . Визначення форм поведінки (або типів угруповань) тварин (за відео-матеріалами або описом).Інструктаж з БЖД. |
|
55 |
14.04 |
Представлення міні-проектів. Міні-проект (за вибором): Чому мігрують тварини. Угрупування тварин. |
|
56 |
18.04 |
Комунікація тварин. Міні-проект: Як спілкуються тварини. |
|
57 |
21.04 |
Використання тваринами знарядь праці. Елементарна розумова діяльність. |
|
58 |
25.04 |
Міні-проект (за вибором): Як вчаться пташенята. Як тварини користуються знаряддями праці. |
|
59 |
28.04 |
Еволюція поведінки тварин, її пристосувальне значення. |
|
60 |
02.05 |
Узагальнення вивченого з теми «Поведінка тварин» Контрольна робота |
|
Тематична |
|||
Тема 4. Організми і середовище існування |
|||
61 |
05.05 |
Поняття про екосистему та чинники середовища. |
|
62 |
09.05 |
Ланцюги живлення і потік енергії. |
|
63 |
12.05 |
Взаємозв’язок компонентів екосистеми. Співіснування організмів в угрупованнях |
|
64 |
16.05 |
Вплив людини та її діяльності на організми. Екологічна етика. |
|
65 |
19.05 |
Природоохоронні території. Червона книга України. |
|
66 |
23.05 |
Міні-проект: Як тварини пристосовані до життя в різних умовах. Заповідні території України. |
|
67 |
26.05 |
Підсумкова контрольна робота за II семестр. |
|
68 |
30.05 |
Узагальнюючий урок за II семестр |
|
Тематична |