Календарно – тематичне планування
на 2019 – 2020 н.р.
Хімія 11 клас
Рівень стандарту
за підручником « Хімія» О.В. Григорович
70 годин ( 2 година на тиждень)
Практичних робіт – 2.
Лабораторних дослідів – 8.
№ |
Дата |
Зміст уроку |
Примітки |
Тема 1. Періодичний закон і періодична система хімічних елементів |
|||
1 |
|
Повторення основних уявлень про будову атома. Демонстрації 2. Форми електронних орбіталей (у тому числі 3D-проектування). |
|
2 |
|
Явище періодичної зміни властивостей елементів і їхніх сполук на основі уявлень про електронну будову атомів. Демонстрації 1. Різні варіанти періодичної системи хімічних елементів (довга і коротка форми, віртуальні 3D). |
|
3 |
|
Електронні і графічні електронні формули атомів s-, p-, d-елементів. Принцип «мінімальної енергії». Демонстрація 3. Моделі атомів s-, p-, d-елементів (у тому числі 3D-проектування). |
|
4 |
|
Збуджений стан атома. Валентні стани елементів. Можливі ступені окиснення неметалічних елементів 2 і 3 періодів. |
|
5 |
|
Представлення результатів навчального проекту 1. Створення 3D-моделей атомів елементів. |
|
6 |
|
Представлення результатів навчальних проектів 2. Застосування радіонуклідів у медицині. 3. Використання радіоактивних ізотопів як індикаторів у тваринництві, археології. |
|
7 |
|
Узагальнення знань з теми «Періодичний закон і періодична система хімічних елементів» |
|
Тема 2. Хімічний зв’язок і будова речовини |
|||
8 |
|
Природа хімічного зв'язку. Йонний зв'язок. |
|
9 |
|
Ковалентний зв'язок. |
|
10 |
|
Донорно-акцепторний механізм утворення ковалентного зв’язку (на прикладі катіону амонію). Демонстрація 5. Утворення амоній хлориду з амоніаку і гідроген хлориду. |
|
11 |
|
Водневий зв'язок. |
|
12 |
|
Металічний зв'язок. |
|
13 |
|
Кристалічний і аморфний стани твердих речовин. Демонстрація 6. Зразки кристалічних і аморфних речовин. |
|
14 |
|
Залежність фізичних властивостей речовин від їхньої будови. Демонстрація 4. Моделі різних типів кристалічних ґраток (у тому числі 3D-проектування). |
|
15 |
|
Представлення результатів навчальних проектів 4. Застосування рідких кристалів. 5. Використання речовин із різними видами хімічних зв’язків у техніці. 6. Значення водневого зв’язку для організації структур біополімерів. |
|
16 |
|
Узагальнення знань з теми «Хімічний зв’язок і будова речовин» |
|
Тема 3. Хімічні реакції |
|||
17 |
|
Необоротні і оборотні хімічні процеси. Хімічна рівновага. |
|
18 |
|
Принцип Ле Шательє. |
|
19 |
|
Гідроліз солей Лабораторний дослід 1. Визначення рН середовища водних розчинів солей за допомогою індикаторів. Інструктаж з техніки безпеки. |
|
20 |
|
Поняття про гальванічний елемент як хімічне джерело електричного струму. |
|
21 |
|
Розрахункові задачі 1. Обчислення за хімічними рівняннями відносного виходу продукту реакції. |
|
22 |
|
Розрахункові задачі 1. Обчислення за хімічними рівняннями відносного виходу продукту реакції. |
|
23 |
|
Представлення результатів навчальних проектів 7. Гальванічний елемент з картоплі, лимону. 8. Види і принципи роботи малих джерел електричного струму, утилізація їх. |
|
24 |
|
Узагальнення знань з теми «Хімічні реакції» |
|
25 |
|
Контрольна робота № 1. |
|
Тема 4. Неорганічні речовини і їхні властивості |
|||
26 |
|
Неметали. Загальна характеристика неметалів. Фізичні властивості. Демонстрація 8. Зразки неметалів. |
|
27 |
|
Неметали. Загальна характеристика неметалів. Фізичні властивості. (Галогени.Хлор) Демонстрація 8. Зразки неметалів. |
|
28 |
|
Алотропія. Алотропні модифікації речовин неметалічних елементів. Демонстрація 9. Моделі кристалічних ґраток алотропних модифікацій Карбону і Сульфуру (у тому числі 3D-проектування). |
|
29 |
|
Алотропія. Алотропні модифікації речовин неметалічних елементів. Демонстрація 9. Моделі кристалічних ґраток алотропних модифікацій Карбону і Сульфуру (у тому числі 3D-проектування). |
|
30 |
|
Явище адсорбції. Лабораторні досліди 2. Дослідження адсорбційної здатності активованого вугілля та аналогічних лікарських препаратів. Інструктаж з техніки безпеки. |
|
31 |
|
Окисні та відновні властивості неметалів. Застосування неметалів. |
|
32 |
|
Сполуки неметалічних елементів з Гідрогеном. Особливості водних розчинів цих сполук, їх застосування. |
|
33 |
|
Сполуки неметалічних елементів з Гідрогеном. Особливості водних розчинів цих сполук, їх застосування. |
|
34 |
|
Розрахункові задачі 2. Обчислення кількості речовини, маси або об’єму продукту за рівнянням хімічної реакції, якщо один із реагентів взято в надлишку. |
|
35 |
|
Розрахункові задачі 2. Обчислення кількості речовини, маси або об’єму продукту за рівнянням хімічної реакції, якщо один із реагентів взято в надлишку. |
|
36 |
|
Розрахункові задачі 2. Обчислення кількості речовини, маси або об’єму продукту за рівнянням хімічної реакції, якщо один із реагентів взято в надлишку. |
|
37 |
|
Оксиди неметалічних елементів, їх уміст в атмосфері. |
|
38 |
|
Оксиди неметалічних елементів, їх уміст в атмосфері. |
|
39 |
|
Кислоти. |
|
40 |
|
Кислоти. Кислотні дощі. |
|
41 |
|
Особливості взаємодії металів з нітратною і концентрованою сульфатною кислотами. |
|
42 |
|
Узагальнення знань з теми. |
|
43 |
|
Загальна характеристика металів. Фізичні властивості металів на основі їхньої будови. Демонстрації 7. Зразки металів і їхніх сплавів. |
|
44 |
|
Алюміній. Фізичні та хімічні властивості. |
|
45 |
|
Залізо. Фізичні та хімічні властивості. |
|
46 |
|
Застосування металів та їхніх сплавів. |
|
47 |
|
Основи. Властивості, застосування гідроксидів Натрію і Кальцію. |
|
48 |
|
Солі, їх поширення в природі. Середні та кислі солі. |
|
49 |
|
Солі, їх поширення в природі. Середні та кислі солі. |
|
50 |
|
Поняття про жорсткість води та способи її усунення. |
|
51 |
|
Сучасні силікатні матеріали. |
|
52 |
|
Мінеральні добрива. Поняття про кислотні та лужні ґрунти. |
|
53 |
|
Якісні реакції на деякі йони. Лабораторні досліди 3-6. Виявлення у розчині катіонів Феруму(2+), Феруму(3+), Барію, амонію. Демонстрації 10. Виявлення у розчині катіонів Феруму(2+) (віртуально), Феруму(3+) (віртуально), Барію, амонію. Інструктаж з техніки безпеки. |
|
54 |
|
Якісні реакції на деякі йони. Лабораторні досліди 7, 8. Виявлення у розчинах силікат- і ортофосфат-іонів. Інструктаж з техніки безпеки. |
|
55 |
|
Практичні роботи 1. Дослідження якісного складу солей. Інструктаж з техніки безпеки. |
|
56 |
|
Біологічне значення металічних і неметалічних елементів. |
|
57 |
|
Генетичні зв’язки між основними класами неорганічних сполук |
|
58 |
|
Практична робота 2. Генетичні зв’язки між неорганічними речовинами. Інструктаж з техніки безпеки. |
|
59 |
|
Представлення результатів навчальних проектів 7. Штучні алмази у техніці. 8. Раціональне використання добрив та проблема охорони довкілля. |
|
60 |
|
Представлення результатів навчальних проектів 9. Запобігання негативному впливові нітратів на організм людини. 10. Неорганічні речовини у фармації (або домашній аптечці) і харчовій промисловості. |
|
61 |
|
Представлення результатів навчальних проектів 11. Кислотні дощі. 12. Дослідження рН ґрунтів своєї місцевості. Складання карти родючості. |
|
62 |
|
Представлення результатів навчальних проектів 13. Властивості і застосування карбонатів, нітратів і ортофосфатів лужних і лужноземельних металічних елементів, солей амонію. 14. Усунення тимчасової і постійної жорсткості води. |
|
63 |
|
Узагальнення знань з теми «Неорганічні речовини та їх властивості». |
|
64 |
|
Контрольна робота № 2 |
|
Тема 5. Хімія і прогрес людства |
|||
65 |
|
Роль хімії у створенні нових матеріалів, розвитку нових напрямів технологій, розв’язанні продовольчої, сировинної, енергетичної, екологічної проблем. |
|
66 |
|
Роль хімії у створенні нових матеріалів, розвитку нових напрямів технологій, розв’язанні продовольчої, сировинної, енергетичної, екологічної проблем. |
|
67 |
|
«Зелена» хімія: сучасні завдання перед хімічною наукою та хімічною технологією. |
|
68 |
|
Представлення результатів навчальних проектів 15. Вирішення проблеми утилізації різних видів електричних ламп. 16. Підготовка есе іноземною мовою «Роль хімії у моєму житті». |
|
69 |
|
Узагальнення знань з теми «Хімія і прогрес людства» |
|
70 |
|
Підсумковий урок. |
|