Календарно-тематичне планування з біології
для загальноосвітніх навчальних закладів
10 клас
на 2020-2021 н. р.
(70 годин – 2 години на тиждень, із них 4 години – резервних)
Навчальна програма з біології і екології для 10-11 класів закладів загальної середньої освіти: рівень стандарту, затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 23.10.2017 № 1407.
Підручник: Андерсон О.А.та ін. Біологія та екологія: підручник для 10 кл. закладів загальної середньої освіти: рівень стандарт /.- К.: Школяр, 2018. – 216 ст., іл.
За рік |
|||
|
I семестр |
II семестр |
Всього за рік |
Контрольні роботи |
1 |
1 |
2 |
Тематичний контроль |
2 |
2 |
4 |
Лабораторна робота |
1 |
4 |
5 |
Практичних робіт |
1 |
1 |
2 |
Дослідницьких практикумів |
__ |
__ |
__ |
Проектів |
1 |
3 |
4 |
Календарно-тематичне планування
Біологія 10 клас
на 2020-2021 н. р.
(70 годин – 2 години на тиждень, із них 4 години – резервних)
№ п/п |
Теми уроків |
Лабораторні роботи, дослідження, проекти |
Д/з |
Дата |
|||||
ТЕМА 3 «СПАДКОВІСТЬ І МІНЛИВІСТЬ» |
|||||||||
|
Основні поняття генетики. Закономірності спадковості. |
|
|
|
|
|
|||
|
Гібридологічний аналіз: основні типи схрещувань та їхні наслідки. І та ІІ закони Г. Мнделя. |
|
|
|
|
|
|||
|
Гібридологічний аналіз: основні типи схрещувань та їхні наслідки.Закон чистоти гамет. ІІІ закон Г. Менделя. |
|
|
|
|
|
|||
|
Сучасні молекулярно-генетичні методи досліджень спадковості людини. |
|
|
|
|
|
|||
|
Організація спадкового матеріалу еукаріотичної клітини та його реалізація. |
|
|
|
|
|
|||
|
Гени структурні та регуляторні. Регуляція активності генів в еукаріотичній клітині. |
|
|
|
|
|
|||
|
Механізми збереження сталості генетичного матеріалу |
|
|
|
|
|
|||
|
Закономірності спадкової мінливості людини. Мутації та їхні властивості. Поняття про спонтанні мутації. Біологічні антимутаційні механізми. |
|
|
|
|
|
|||
|
Каріотип людини та його особливості. Хромосомний аналіз як метод виявлення порушень у структурі каріотипу. |
|
|
|
|
|
|||
|
Узагальнення знань з теми: «Спадковість і мінливість» (тестові завдання). |
|
|
|
|
|
|||
|
Закономірності неспадкової мінливості людини. Модифікаційна мінливість |
Лабораторна робота 2. Вивчення закономірностей модифікаційної мінливості |
|
|
|
|
|||
|
Особливості людини як об’єкта генетичних досліджень |
|
|
|
|
|
|||
|
Сучасний стан досліджень геному людини. Генетичний моніторинг в людських спільнотах. |
Захист міні-проектів |
|
|
|
|
|||
|
Типи успадкування в людини. Позахромосомна (цитоплазматична) спадковість у людини.
|
|
|
|
|
|
|||
|
Моногенне та полігенне успадкування ознак у людини. |
|
|
|
|
|
|||
|
Закономірності розподілу алелів в популяціях. Особливості генофонду людських спільнот та чинники, які впливають на їх формування. |
|
|
|
|
|
|||
|
Сучасні завдання медичної генетики. Спадкові хвороби і вади людини, хвороби людини зі спадковою схильністю, їхні причини. |
|
|
|
|
|
|||
|
Методи діагностики спадкових хвороб людини. Медико-генетичне консультування та його організація.
|
Захист міні-проектів |
|
|
|
|
|||
|
Лікування та профілактика спадкових хвороб людини |
|
|
|
|
|
|||
|
Розв’язування задач на закономірності спадковості людини |
|
|
|
|
|
|||
|
Практична робота 2. Розв’язування типових генетичних задач.
|
Практична робота 2. Розв’язування типових генетичних задач.
|
|
|
|
|
|||
|
Контрольна робота №2 з теми: «Спадковість і мінливість». |
|
|
|
|
|
|||
ТЕМА 4 «РЕПРОДУКЦІЯ ТА РОЗВИТОК» |
|||||||||
|
Репродукція як механізм забезпечення безперервності існування видів |
|
|
|
|
|
|||
|
Особливості процесів регенерації різних груп організмів.
|
|
|
|
|
|
|||
|
Особливості процесів регенерації організму людини. Трансплантація тканин та органів у людини, її перспективи. Правила біологічної етики.
|
|
|
|
|
|
|||
|
Способи розмноження клітини еукаріотів.
|
|
|
|
|
|
|||
|
Ріст та розвиток клітин та фактори, які на нього впливають. Старіння та смерть клітин.
|
|
|
|
|
|
|||
|
Причини порушення клітинного циклу та їхні наслідки.
|
|
|
|
|
|
|||
|
Поняття про онкогенні фактори та онкологічні захворювання. Профілактика онкологічних захворювань. |
|
|
|
|
|
|||
|
Узагальнення знань з теми: «Репродукція та розвиток». |
|
|
|
|
|
|||
|
Статеві клітини. Особливості гаметогенезу у людини.
|
Лабораторна робота 3. Вивчення будови статевих клітин людини |
|
|
|
|
|||
|
Суть та біологічне значення запліднення. Причини порушення процесів запліднення у людини. |
|
|
|
|
|
|||
|
Особливості репродукції людини у зв’язку з її біосоціальною сутністю. Репродуктивне здоров’я. Сучасні можливості та перспективи репродуктивної медицини. |
|
|
|
|
|
|||
|
Біологічні і соціальні аспекти регуляції розмноження у людини. |
|
|
|
|
|
|||
|
Ембріогенез людини. людини.
|
Лабораторна робота 4. Вивчення етапів ембріогенезу |
|
|
|
|
|||
|
Взаємодія частин зародка, що розвивається (явище ембріональної індукції). Чинники, здатні справляти позитивний і негативний вплив на процеси росту та розвитку |
|
|
|
|
|
|||
|
Постембріональний розвиток людини . Чинники, здатні справляти позитивний і негативний вплив на процеси росту та розвитку людини. |
|
|
|
|
|
|||
|
Узагальнення знань з теми «Репродукція та розвиток». |
|
|
|
|
|
|||
|
Повторення і узагальнення вивченого матеріалу за семестр |
|
|
|
|
|
|||