МИСТЕЦТВО: ОБРАЗОТВОРЧЕ МИСТЕЦТВО
За підручником «Мистецтво» О. Калініченко, Л. Аристова
4 клас
1 година/тиждень
І семестр
№ п/п |
Тема уроку |
Дата |
1 |
Добрий день, матусю-Україно! Відкрита композиція, плановість. Створення пейзажу улюбленого куточку. (с. 4-5) |
|
2 |
Близькі сусіди – Білорусь і Молдова. Вісь симетрії. Створення витинанки «Дерево життя». (с. 8-9) |
|
3 |
Мистецтво Польці, Чехії та Угорщини. Світлотінь, напівтінь та тінь. Рефлекс та відблиск. Малювання натюрморту із фруктів або овочів. (с. 12-13) |
|
4 |
Мистецтво прибалтійських країн. Гравюра. Створення композиції «Силуети старого міста». (с. 16-17) |
|
5 |
Сонячна Італія. Фонтан – складна інженерна споруда. Ритмічне розташування фонтанів. Створення композиції «Веселий фонтан». (с. 20-21) |
|
6 |
Дивовижна Іспанія. Парк Гуель. Створення ескізу будинку за мотивами природних форм. (с. 24-25) |
|
7 |
Чарівна Франція. Бульвари Парижу. Лінійна та повітряна перспектива. Створення композиції «Центральна вулиця мого міста». (с. 28-29) |
|
8 |
Театр і музика в Австрії. Театр маріонеток. Виготовлення ляльки-маріонетки – казкового персонажу. (с. 32-33) |
|
9 |
Східний театр. Театр тіней. Створення традиційної японської ляльки кокеші із пластиліну. (с. 36-37) |
|
10 |
Музичний театр в Великій Британії. Балет. Пуанти. Зображення балерини, яка у своєму танці створює образ Аліси у країні Див. (с. 40-41) |
|
11 |
Музичний театр в Великій Британії. Мері Поппінс. Мюзикл. Резвізит. Створення малюнку для театрального реквізиту – парасольки Мері Поппінс. (с. 44-45) |
|
12 |
Мистецька палітра Німеччини. Портрет. Створення спільної композиції «Королівський бал». (с. 48-49) |
|
13 |
Мандрівка на Кавказ. Карбування. Створення образу пташок у рельєфній композицій «Веселе курча» або «Курка з курчатками».(с.52-53) |
|
14 |
Казкова Норвегія. Краєвиди Норвегії. Малювання північного пейзажу на одну із запропонованих тем: «Засніжений літ», «Гірський краєвид», «Зимова річка». (с.56-57) |
|
15 |
Веселе Різдво в Україні. Коляда. Декор різдвяних зірок. Виготовлення Різдвяної зірки. (с.60-61) |
|
16 |
Узагальнення та систематизація знань. Підсумок за 1 семестр.
|
|
ІІ семестр |
||
17 |
Зимові фантазії. Архітектори, макет. Виготовлення макету будиночка з підручних матеріалів. Колективне виготовлення макету казкового міста Кая та Герди з казки «Снігова королева» (с. 68-69) |
|
18 |
У сніговому королівстві. Театральне мистецтво, художник-декоратор, макет декорації. Виготовлення макету театральної декорації «У палаці Снігової королеви». (с. 72-73) |
|
19 |
Казкові пригоди. Ілюстрація; головне і другорядне в композиції. Створення ескізу обгортки для цукерок «Гуллівер» (акварельні фарби, фломастери) на вертикальному або горизонтальному форматі. (с. 76-77) |
|
20 |
Веселий цирк. Цирк, циркова вистава, циркові жанри. Створення об’ємної композиції «Веселий цирк» із персонажами, що рухаються (картон, кольоровий папір, підручні матеріали). (с. 80-81) |
|
21 |
Проводи зими. Багатофігурна композиція, статичні і динамічні пози. Створення багатофігурної композиції «Проводи зими» (гуаш) із зображенням персонажів у статичному або динамічному стані. (с. 84-85) |
|
22 |
Свято весняної природи. Колорит, вплив сонячного освітлення на сприйняття кольорів, зокрема, зеленого. Створення живописної композиції «Свято весняної природи» (акварель або гуаш) з передачею різноманіття відтінків зеленого кольору в сонячний день. (с. 88-89) |
|
23 |
Весняні ігри. Гаївки, веснянки; закрита композиція, центр композиції. Виготовлення вітрячка (кольоровий папір, картон, матеріали на вибір) із застосуванням декора (візерунки, аплікації з різних матеріалів). (с. 92-93) |
|
24 |
Великодні свята. Великдень, писанка. Виготовлення вітальної листівки до Великодня з побажаннями у вигляді прадавніх символів писанок, що розміщені орнаментом у смузі (матеріали на вибір, змішана техніка). (с. 96-97) |
|
25 |
Чарівні візерунки. Петриківський розпис. Зображення чарівної квітки, прийомами петриківського розпису (акварель, гуаш) відповідно до обраного формату. (с. 100-101) |
|
26 |
Веселі настрої. Різновиди виробів декоративно- прикладного мистецтва. Ліплення тварини за мотивами образів, створених народними майстрами та майстринями (матеріали на вибір: глина, пластилін, солоне тісто) із застосуванням різних фактур і кольорів. Організація у класі мінівиставки створених скульптур фантастичних тварин; обговорення робіт та презентація коротенької історії про свого персонажа. (с. 104-105) |
|
27 |
Секрети вишитого рушника. Вишитий рушник: геометричний, рослинний та зооморфний орнаменти. Створення стилізованого зображення птаха, яке можна вишити на рушнику (кольорові олівці, фломастери, маркери; аркуш паперу в клітинку). (с. 108-109) |
|
28 |
Кольорове диво. Сітчастий орнамент, символи Дерева життя. Створення сітчастого орнамента — ескізу тканини або килима (кольоровий папір; фломастери) із застосуванням прийомів витинанки. (с. 112-113) |
|
29 |
Майстри-віртуози. Ковальство, вироби ковалів. Рапорт. Створення композиції «Металеве мереживо»: виконання зображення ажурної огорожі для парку в техніках витинанки та аплікації (папір чорного кольору, фото або зображення парку). (с. 116-117) |
|
30 |
Козацька звитяга. Козаки. Зображення емблеми спортивно- мистецького фестивалю «Козацька звитяга» (кольорові олівці, фломастери, маркери). Проведення конкурсу на кращу емблему спортивно-мистецького фестивалю. (с. 120-121) |
|
31 |
|
|
32 |
Україна — моя Батьківщина. Пам’ятки архітектури, пропорція, кут зору. Виконання замальовок пам’яток архітектури рідного краю, за можливості з натури (матеріали на вибір). |
|
33 |
Презентація лепбука «Визначні пам’ятки мого краю», який створювався впродовж навчального року. (с. 124-125) |
|
34 |
Перевірка своїх досягнень. Шкільна виставка учнівських художніх творів. (с. 128-129) |
|
35 |
Резервний урок |
|
ПОГОДЖЕНО
Заступник директора з НВР
_________Галина ВОЙТЕНКО
« » 2024/2025 н. р.