Календарно - тематичне планування уроків
«Соціально-економічна географія світу». 10 клас
(52 год.,1,5 год. на тиждень)
За «Програмою для середньої загальноосвітньої школи. Географія. 10 - 11 класи» (Київ,2010 р)
(Доопрацьована та затверджена наказом МОН України від 14.07.2016 № 826)
20___/20___ навчальний рік
Вчитель географії
___________________
___________________
ВСТУП
№ |
Дата |
Зміст уроку |
Д/з |
|
1 |
|
|
Предмет соціально-економічної географії світу. Джерела географічних знань. Методи економіко-географічних досліджень. |
|
РОЗДІЛ І. ЗАГАЛЬНА ЕКОНОМІКО-ГЕОГРАФІЧНА ХАРАКТЕРИСТИКА СВІТУ
Тема 1. Політична карта світу (4 год.)
2 |
|
|
Політична географія. Сучасна політична карта світу. Відмінність понять «країна», «держава», «залежна територія». Етапи формування політичної карти світу. |
|
3 |
|
|
Класифікація країн за формою правління. Форми адміністративно-територіального устрою. Відмінності федеративних держав. |
|
4 |
|
|
Політичні та економічні системи країн. Типологія держав. |
|
5 |
|
|
Міжнародні організації, їх функціональний і просторовий розподіл. Загальнополітичні та спеціальні організації. |
|
Тема 2. Населення світу (4 год.+1год.)
6 |
|
|
Кількість населення. Відтворення населення. Демографічні процеси і демографічна політика. |
|
7 |
|
|
Міграційні процеси і міграційна політика держав. |
|
8 |
|
|
Мовний і етнічний склад населення. Найпоширеніші мовні сім'ї і групи. Географія світових національних релігій. Соціальна і професійна структура населення. Трудові ресурси. |
|
9 |
|
|
Проблеми зайнятості і безробіття. Практична робота 1. Порівняльна оцінка трудових ресурсів і зайнятості населення в основних сферах господарства країн світу. |
|
10 |
|
|
Узагальнення знань тем «Вступ» та 1-2. |
|
Тема 3. Взаємодія суспільства і природи. Світові природні ресурси (4 год.)
11 |
|
|
Географічне середовище як сфера взаємодії суспільства і природи. Природокористування: раціональне і нераціональне. |
|
12 |
|
|
Світові природні ресурси. Географія світових природних ресурсів: мінеральних, земельних. |
|
13 |
|
|
Географія світових природних ресурсів: лісових, водних, Світового океану, рекреаційних. |
|
14 |
|
|
Ресурсозабезпеченість. Практична робота 2. Порівняльна оцінка ресурсозабезпеченості двох окремих країн світу. |
|
Тема 4. Світове господарство (8 год.)
15 |
|
|
Сучасне світове господарство. Міжнародний географічний поділ. Етапи формування світового господарства. |
|
16 |
|
|
Галузева і територіальна структуру світового господарства. Географія основних галузей промисловості світу: енергетики. |
|
17 |
|
|
Географія основних галузей промисловості світу: металургії, машинобудування. |
|
18 |
|
|
Географія хімічної, лісової і деревообробної, легкої і харчової промисловості. |
|
19 |
|
|
Світове сільське господарство: значення, внутрішньогалузева структура. Найбільші сільськогосподарські райони світу. |
|
20 |
|
|
Географія світового транспорту. Міжнародний туризм. |
|
21 |
|
|
Всесвітні економічні відносини. Форми всесвітніх економічних відносин. Інтернаціоналізація, інтеграція, інформатизація та глобалізація як найважливіші тенденції розвитку світового господарства. |
|
22 |
|
|
Підсумкове заняття тем 3–4. |
|
Розділ II. РЕГІОНИ ТА КРАЇНИ СВІТУ (27 + 1 год.)
Тема 1. Країни Європи (11 год.)
23 |
|
|
Загальна характеристика регіону, його склад. Населення, міста. Характеристика господарства країн та значення інтеграційних процесів у його формуванні. Країни ЄС: особливості, проблеми, роль інтеграційних процесів. |
|
24 |
|
|
ФРН. Географічне положення. Населення і міста Особливості сучасного розвитку господарства. |
|
25 |
|
|
Велика Британія. Особливості ЕГП, його вплив на розвиток країни. Характерні риси розвитку економіки. Значення зовнішніх економічних зв'язків. |
|
26 |
|
|
Франція. Особливості ЕГП. Населення і міста. Провідні галузі господарства. |
|
27 |
|
|
Італія. Особливості ЕГП, його вплив на розвиток країни. Населення і міста. Галузева структура господарства, її територіальні відмінності. |
|
28 |
|
|
Практична робота 3. Порівняльна характеристика промисловості ФРН і Франції або Великої Британії та Італії. |
|
29 |
|
|
Держави-сусіди України. Особливості ЕГП країн. Населення, демографічні проблеми. Сучасний стан економіки країн. Галузева структура господарства, її територіальні відмінності. Зв’язки країн-сусідів з Україною. Білорусь. Російська Федерація. |
|
30 |
|
|
Польща. |
|
31 |
|
|
Словаччина. Угорщина. |
|
32 |
|
|
Румунія. Молдова. |
|
33 |
|
|
Узагальнення знань теми 1. |
|
Тема 2. Країни Азії (6 год.) |
||||
34 |
|
|
Загальний огляд. Склад регіону. Різноманітність країн. Особливості господарства країн. |
|
35 |
|
|
Роль країн Азії в світі. Регіон як перехрестя важливих морських комунікацій. Сув’язь важливих морських і сухопутних комунікацій у регіоні. Туризм. |
|
36 |
|
|
Японія. ЕГП, історико-культурні особливості. Особливості населення. Роль науки і високих технологій в економіці. Галузева і територіальна структура господарства. Спеціалізація країни в світовому господарстві. Зовнішньоекономічні зв’язки. |
|
37 |
|
|
Китай. Особливості розселення, демографічна політика і трудові ресурси. Економічна політика в країні. Галузева структура господарства, галузі міжнародної спеціалізації. Зовнішні економічні відносини. Територіальні відмінності. |
|
38 |
|
|
Індія. Культурно-історичні особливості країни. Розміщення населення і господарства. Роль країни в регіоні та в світі. |
|
39 |
|
|
Узагальнення знань теми 2. |
|
Тема 3. Країни Північної Америки (4 год.)
40 |
|
|
США.Найбільша за економічним потенціалом та політичним впливом країна сучасного світу. Населення: закономірності зростання, етнічний склад, трудові ресурси, соціальна структура суспільства. Українська діаспора США. Процеси урбанізації.. |
|
41 |
|
|
США. Галузева та територіальна структура господарства, галузі міжнародної спеціалізації. Найбільші промислові та сільськогосподарські райони. Специфіка зовнішніх економічних відносин США |
|
42 |
|
|
Канада. ЕГП. Особливості розміщення населення. Українці в Канаді. Найбільші міські агломерації. Господарство. Роль країни в міжнародному географічному поділі праці. |
|
43 |
|
|
Практична робота 4. Порівняльна характеристика господарства США та Канади. |
|
Тема 4. Країни Латинської Америки (2 год.) |
||||
44 |
|
|
Центральна та Південна Америка. ЕГП та склад території. Політична карта, різноманітність країн. Особливості населення. |
|
45 |
|
|
Основні риси географії сільського господарства, промисловості, транспорту. Екологічні проблеми. Участь регіону в міжнародному географічному поділі праці. |
|
Тема 5. Країни Африки. Австралія та країни Океанії (4 год.) |
||||
46 |
|
|
Загальний огляд країн Африки. Склад регіону, різноманітність країн. Історія формування політичної карти. Характерні риси населення, типи розселення та урбанізація. |
|
47 |
|
|
Природно-ресурсний потенціал та його використання. Особливості територіальної та галузевої структури господарства країн Африки. Найбільші країни. |
|
48 |
|
|
Австралія. Особливості розміщення населення, найбільші міські агломерації. Особливості економічного розвитку. Географія промисловості, сільського господарства, транспорту і ресурсів. Роль країни в МГПП. Зовнішні зв’язки. |
|
49 |
|
|
Країни Океанії. Специфіка ЕГП. Нова Зеландія і острівні країни Тихоокеанського регіону. Політична карта. Етнічна карта регіону. Особливості розвитку малих острівних держав. |
|
50 |
|
|
Підсумковий урок тем 3 – 5. |
|
51 |
|
|
Узагальнення. Глобальні проблеми людства |
|
52 |
|
|
Поняття про глобальні проблеми людства (боротьби зі злочинністю, тероризмом, епідеміями). Роль світової громадськості у їх розв’язуванні. |
|
1