Календарно - тематичне планування з природознавства 5 клас

Про матеріал

ПРИРОДОЗНАВСТВО

5 клас

(70 годин – 2 години на тиждень)

до підручника О.Г. Ярошенко, В.М. Бойкр

Перегляд файлу

ПРИРОДОЗНАВСТВО

5 клас

(70 годин – 2 години на тиждень)

 

за/п

Дата проведення

Теми розділів та уроків

Наскрізні змістовні лінії

Домашнє завдання

І семестр

ВСТУП (7 год)

1

 

 

 

Науки, що вивчають природу. Значення природничо-наукових знань для людини.  

Здоров’я і безпека

Опрацювати: §1.

2

 

 

 

Практичне заняття. Ознайомлення з довідковими виданнями з природничих наук різних типів: енциклопедіями, словниками, довідниками величин, атласами географічних карт, визначниками рослин і тварин, науково-популярною літературою природознавчого змісту, хрестоматіями з природознавства, інтернет-ресурсами тощо.

Екологічна безпека та сталий розвиток

 

 

3

 

 

 

Методи вивчення природи.

Екологічна безпека та сталий розвиток

 

Опрацювати: §2.

4

 

 

 

Обладнання для вивчення природи.

Екологічна безпека та сталий розвиток

 

Опрацювати: §3.

5

 

 

 

Практичне заняття. Ознайомлення з простим обладнанням для природничонаукових  спостережень і дослідів.

Підприємливість та фінансова грамотність

 

 

6

 

 

 

Навчальний проект «Жива і нежива природа навколо нас».

Здоров’я і безпека

Інструкція на с. 19 підр.

7

 

 

 

Узагальнення знань, умінь та навичок з теми «Вступ».

Самостійна робота №1

Підприємливість та фінансова грамотність

 

 

РОЗДІЛ І. ТІЛА, РЕЧОВИНИ ТА ЯВИЩА НАВКОЛО НАС (15 год)

8

 

 

 

Тіла навколо нас. Характеристики тіла, їх вимірювання.

Екологічна безпека та сталий розвиток

 

Опрацювати: §4.

9

 

 

 

Речовини. Фізичні властивості речовин.  

Властивості твердих тіл, рідин і газів.

Екологічна безпека та сталий розвиток

 

Опрацювати: §5.

10

 

 

 

Практична робота. Вимірювання маси та розмірів різних тіл.

Підприємливість та фінансова грамотність

 

Повторити: §5.

11

 

 

 

Атоми й молекули. Дифузія.

Практичне заняття. Дослідження залежності швидкості випаровування рідини від   температури та площі поверхні.

Підприємливість та фінансова грамотність

 

Опрацювати: §6.

12

 

 

 

Різноманітність речовин. Неорганічні та органічні речовини у найближчому оточенні людини.

Здоров’я і безпека

Опрацювати: §7.

13

 

 

 

Чисті речовини і суміші.

 

Екологічна безпека та сталий розвиток

 

Опрацювати: §8.

14

 

 

 

Способи розділення сумішей.

Екологічна безпека та сталий розвиток

 

Опрацювати: §9.

15

 

 

 

Практичне заняття. Розділення сумішей фільтруванням.  

Підприємливість та фінансова грамотність

 

Повторити:

§9.

16

 

 

 

Явища природи. Фізичні явища, їх різноманітність.

 

Здоров’я і безпека

Опрацювати: §10.

17

 

 

 

Механічні і теплові фізичні явища.

Здоров’я і безпека

Опрацювати: §11.

18

 

 

 

Магнітні та електричні фізичні явища.

Здоров’я і безпека

Опрацювати: §12.

19

 

 

 

Звукові та світлові фізичні явища.

Здоров’я і безпека

Опрацювати: §13.

20

 

 

 

Хімічні явища, їх ознаки. Горіння. Гниття.   

 

Громадянська відповідальність

 

Опрацювати: §14.

21

 

 

 

Повторюваність явищ. Взаємозв’язок явищ у природі.

Екологічна безпека та сталий розвиток

 

 

22

 

 

 

Самостійна робота №2 з теми «Тіла, речовини та явища навколо нас».

Підприємливість та фінансова грамотність

 

Повторити:§§4-14.

 

РОЗДІЛ ІІ. ВСЕСВІТ (10 год)

 

23

 

 

 

Небо і небесна сфера. Небесні світила. Видимі рухи світил.

Екологічна безпека та сталий розвиток

 

Опрацювати: §15.

24

 

 

 

Небесні тіла.

Екологічна безпека та сталий розвиток

 

Опрацювати: §16.

25

 

 

 

Поняття сузір’я. Значення зоряного неба в історії людства.

Практичне заняття. Визначення найвідоміших сузір’їв на карті зоряного неба.

Підприємливість та фінансова грамотність

 

Опрацювати: §17.

26

 

 

 

Зоря – самосвітне небесне тіло. Відмінності між зорями. Міжзоряний простір.

Екологічна безпека та сталий розвиток

 

Опрацювати: §17.

27

 

 

 

Планети. Сонячна система. Відмінності між планетами.

Екологічна безпека та сталий розвиток

Опрацювати: §18.

28

 

 

 

Зоряні системи галактики.

 

Екологічна безпека та сталий розвиток

 

Опрацювати: §19.

29

 

 

 

Всесвіт і його складові.  

Екологічна безпека та сталий розвиток

 

Опрацювати: §20.

30

 

 

 

Людина і Всесвіт. Астрономія наука, що вивчає Всесвіт. Методи та засоби астрономічних досліджень.

Громадянська відповідальність

 

Опрацювати: §21, 22.

31

 

 

 

Навчальний проект «Наш дім – Сонячна система».

Громадянська відповідальність

 

с. 95 підр.

32

 

 

 

Узагальнення знань з теми «Всесвіт».

 

 

Контрольна робота №1

Підприємливість та фінансова грамотність

 

Повторити:§§15-22.

за/п

Дата проведення

Теми розділів та уроків

 

Домашнє завдання

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІ семестр

РОЗДІЛ ІІІ. ЗЕМЛЯ ПЛАНЕТА СОНЯЧНОЇ СИСТЕМИ

 

 

Тема 1. Земля як планета (12 год)

33

 

 

 

Форма і розміри Землі. Внутрішня будова Землі.

 

 

Екологічна безпека та сталий розвиток

 

Опрацювати: §23

34

 

 

 

Рухи Землі. Пори року.

 

Екологічна безпека та сталий розвиток

 

Опрацювати: §24

35

 

 

 

Місяць — супутник Землі. Сонячні та місячні затемнення.

Екологічна безпека та сталий розвиток

 

Опрацювати: §25

36

 

 

 

Способи зображення Землі.

Екологічна безпека та сталий розвиток

 

Опрацювати: §26.

37

 

 

 

Ґрунт, його значення. Утворення ґрунту.

Екологічна безпека та сталий розвиток

 

Опрацювати: §27.

38

 

 

 

Властивості ґрунту.  Догляд за ґрунтом.

Громадянська відповідальність

 

Опрацювати: §28.

39

 

 

 

Повітря – суміш газів. Значення повітря. 

Властивості повітря.

Громадянська відповідальність

 

Опрацювати: §29.

40

 

 

 

Вода на Землі. Властивості води. Три стани води. Кругообіг води.

Громадянська відповідальність

 

Опрацювати: §30.

41

 

 

 

Вода – розчинник. Розчинні й нерозчинні речовини. Практичне заняття. Дослідження розчинності речовин (цукру, солі, лимонної кислоти, олії).

Здоров’я і безпека

Підприємливість та фінансова грамотність

 

Опрацювати: §31.

42

 

 

 

Практичні заняття:

  • Вивчення розчинності речовин: глини, олії, лимонної кислоти.
  • Дослідження впливу різних температур на розчинення цукру (солі) у воді.

Здоров’я і безпека

Підприємливість та фінансова грамотність

 

Повторити: §§ 30, 31.

43

 

 

 

Розчини в природі. Значення води у природі. Використання води людиною.

Екологічна безпека та сталий розвиток

 

Опрацювати: §32.

44

 

 

 

Узагальнення та систематизація знань по темі «Земля як планета».

Самостійна робота №3

Підприємливість та фінансова грамотність

 

Повторити: §§23-32.

 

 

Тема 2. Планета Земля як середовище життя організмів (18 год.)

45

 

 

 

Організм і його властивості. Клітинна будова організмів.

Екологічна безпека та сталий розвиток

 

Опрацювати: §33.

46

 

 

 

Різноманітність організмів. Рослини.

Екологічна безпека та сталий розвиток

 

Опрацювати: §34.

47

 

 

 

Тварини.

Екологічна безпека та сталий розвиток

 

Опрацювати: §35.

48

 

 

 

Гриби.

Екологічна безпека та сталий розвиток

 

Опрацювати: §36.

49

 

 

 

Практичне заняття. Визначення назв найбільш поширених в Україні рослин, грибів, тварин за допомогою атласів-визначників, електронних колекцій.

Підприємливість та фінансова грамотність

 

Повторити: §§ 34-36.

50

 

 

 

Бактерії.

Здоров’я і безпека

Опрацювати: §37.

51

 

 

 

Умови життя на планеті Земля. Середовище життя. Чинники середовища. Вплив на організми  чинників неживої природи.( Навчальний проект «Вирощування найвищої бобової рослини» (початок).  )

Громадянська відповідальність

 

Опрацювати: §38.

 Навч. проект: завд. на с. 198.

52

 

 

 

Пристосування організмів до періодичних змін умов середовища.

 

Здоров’я і безпека

Опрацювати: §39.

53

 

 

 

Різноманітність середовищ життя. Наземно-повітряне середовище, пристосування живих організмів до життя у ньому.

Екологічна безпека та сталий розвиток

 

Опрацювати: §40.

54

 

 

 

Водне середовище життя. Пристосування організмів до   життя у воді.

Екологічна безпека та сталий розвиток

 

Опрацювати: §41.

55

 

 

 

Ґрунтове середовище життя. Пристосування організмів до життя у ґрунті.

Екологічна безпека та сталий розвиток

 

Опрацювати: §42.

56

 

 

 

Вплив на організми чинників живої природи. Взаємозв’язки між організмами.

Співіснування організмів.

Екологічна безпека та сталий розвиток

 

Опрацювати: §43.

57

 

 

 

Угруповання організмів. Екосистеми. 

Екологічна безпека та сталий розвиток

 

Опрацювати: §44.

58

 

 

 

Рослинний і тваринний світ своєї місцевості.

Екологічна безпека та сталий розвиток

 

Повторити: §§34, 35, 36.

59

 

 

 

Практичне заняття. Ознайомлення з найпоширенішими й отруйними рослинами, грибами і тваринами своєї місцевості.

Підприємливість та фінансова грамотність

 

Повторити: §§34, 35, 36.

60

 

 

 

Екскурсія (відповідно до місцевих умов) до зоопарку, живого куточку, Будинку природи, краєзнавчого музею, на ферму тощо.

Здоров’я і безпека

Оформити звіт про екскурсію.

61

 

 

 

Навчальний проект «Вирощування найвищої бобової рослини» (завершення - представлення результатів).

Здоров’я і безпека

Повторити: §§27, 28, 34.

62

 

 

 

Самостійна робота №4  по темі «Планета Земля як середовище життя організмів».

Підприємливість та фінансова грамотність

 

Повторити: §§33-44.

 

 

Тема 3. Людина на планеті Земля (8 год.)

63

 

 

 

Людина – частина природи. Зв’язок людини з природою. Зміни в природі, що виникають унаслідок природних чинників і діяльності людини. 

Екологічна безпека та сталий розвиток

 

Опрацювати: §45.

64

 

 

 

Екологічні проблеми та їх розв’язування (збереження біологічного різноманіття,     боротьба зі знищенням лісів і опустелюванням, захист планети від забруднення різних видів).

Здоров’я і безпека

Екологічна безпека та сталий розвиток

 

Опрацювати: §46.

Навч. проект: «Смітити не можна переробляти» (про «друге життя» побутових речей) (завд. на с. 217 підр.).

65

 

 

 

Дослідницький практикум.

Дослідження екологічних проблем своєї місцевості.

Підприємливість та фінансова грамотність

 

Повторити: §§45-46.

66

 

 

 

Навчальний проект «Смітити не можна переробляти» (про «друге життя» побутових речей)

Здоров’я і безпека

Екологічна безпека та сталий розвиток

 

Підготувати інформацію до практ. роботи: Складання Червоної книги своєї місцевості (завд. на с. 226).

67

 

 

 

Охорона природи. Червона книга України.

Заповідники, заказники, національні парки та їх значення для збереження природи Землі.

Громадянська відповідальність

Екологічна безпека та сталий розвиток

 

Опрацювати: §47,48

68

 

 

 

Практична робота. Складання Червоної книги своєї місцевості.

Підприємливість та фінансова грамотність

Екологічна безпека та сталий розвиток

 

 

Повторити: §47

69

 

 

 

Контрольна робота №2

Підприємливість та фінансова грамотність

 

Повторити: §§45-48.

70

 

 

 

Узагальнення та систематизація знань з теми «Людина на планеті Земля».

 

Підприємливість та фінансова грамотність

 

Повторити: §§45-48.

 

docx
Додано
29 вересня 2019
Переглядів
1772
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку