ПРИРОДОЗНАВСТВО
5 клас
(70 годин – 2 години на тиждень)
до підручника О.Г. Ярошенко, В.М. Бойкр
ПРИРОДОЗНАВСТВО
5 клас
(70 годин – 2 години на тиждень)
№ за/п |
Дата проведення |
Теми розділів та уроків |
Наскрізні змістовні лінії |
Домашнє завдання |
||||||||||
І семестр ВСТУП (7 год) |
||||||||||||||
1 |
|
|
|
Науки, що вивчають природу. Значення природничо-наукових знань для людини. |
Здоров’я і безпека |
Опрацювати: §1. |
||||||||
2 |
|
|
|
Практичне заняття. Ознайомлення з довідковими виданнями з природничих наук різних типів: енциклопедіями, словниками, довідниками величин, атласами географічних карт, визначниками рослин і тварин, науково-популярною літературою природознавчого змісту, хрестоматіями з природознавства, інтернет-ресурсами тощо. |
Екологічна безпека та сталий розвиток
|
|
||||||||
3 |
|
|
|
Методи вивчення природи. |
Екологічна безпека та сталий розвиток
|
Опрацювати: §2. |
||||||||
4 |
|
|
|
Обладнання для вивчення природи. |
Екологічна безпека та сталий розвиток
|
Опрацювати: §3. |
||||||||
5 |
|
|
|
Практичне заняття. Ознайомлення з простим обладнанням для природничонаукових спостережень і дослідів. |
Підприємливість та фінансова грамотність
|
|
||||||||
6 |
|
|
|
Навчальний проект «Жива і нежива природа навколо нас». |
Здоров’я і безпека |
Інструкція на с. 19 підр. |
||||||||
7 |
|
|
|
Узагальнення знань, умінь та навичок з теми «Вступ». Самостійна робота №1 |
Підприємливість та фінансова грамотність
|
|
||||||||
РОЗДІЛ І. ТІЛА, РЕЧОВИНИ ТА ЯВИЩА НАВКОЛО НАС (15 год) |
||||||||||||||
8 |
|
|
|
Тіла навколо нас. Характеристики тіла, їх вимірювання. |
Екологічна безпека та сталий розвиток
|
Опрацювати: §4. |
||||||||
9 |
|
|
|
Речовини. Фізичні властивості речовин. Властивості твердих тіл, рідин і газів. |
Екологічна безпека та сталий розвиток
|
Опрацювати: §5. |
||||||||
10 |
|
|
|
Практична робота. Вимірювання маси та розмірів різних тіл. |
Підприємливість та фінансова грамотність
|
Повторити: §5. |
||||||||
11 |
|
|
|
Атоми й молекули. Дифузія. Практичне заняття. Дослідження залежності швидкості випаровування рідини від температури та площі поверхні. |
Підприємливість та фінансова грамотність
|
Опрацювати: §6. |
||||||||
12 |
|
|
|
Різноманітність речовин. Неорганічні та органічні речовини у найближчому оточенні людини. |
Здоров’я і безпека |
Опрацювати: §7. |
||||||||
13 |
|
|
|
Чисті речовини і суміші.
|
Екологічна безпека та сталий розвиток
|
Опрацювати: §8. |
||||||||
14 |
|
|
|
Способи розділення сумішей. |
Екологічна безпека та сталий розвиток
|
Опрацювати: §9. |
||||||||
15 |
|
|
|
Практичне заняття. Розділення сумішей фільтруванням. |
Підприємливість та фінансова грамотність
|
Повторити: §9. |
||||||||
16 |
|
|
|
Явища природи. Фізичні явища, їх різноманітність.
|
Здоров’я і безпека |
Опрацювати: §10. |
||||||||
17 |
|
|
|
Механічні і теплові фізичні явища. |
Здоров’я і безпека |
Опрацювати: §11. |
||||||||
18 |
|
|
|
Магнітні та електричні фізичні явища. |
Здоров’я і безпека |
Опрацювати: §12. |
||||||||
19 |
|
|
|
Звукові та світлові фізичні явища. |
Здоров’я і безпека |
Опрацювати: §13. |
||||||||
20 |
|
|
|
Хімічні явища, їх ознаки. Горіння. Гниття.
|
Громадянська відповідальність
|
Опрацювати: §14. |
||||||||
21 |
|
|
|
Повторюваність явищ. Взаємозв’язок явищ у природі. |
Екологічна безпека та сталий розвиток
|
|
||||||||
22 |
|
|
|
Самостійна робота №2 з теми «Тіла, речовини та явища навколо нас». |
Підприємливість та фінансова грамотність
|
Повторити:§§4-14. |
||||||||
|
РОЗДІЛ ІІ. ВСЕСВІТ (10 год) |
|
||||||||||||
23 |
|
|
|
Небо і небесна сфера. Небесні світила. Видимі рухи світил. |
Екологічна безпека та сталий розвиток
|
Опрацювати: §15. |
||||||||
24 |
|
|
|
Небесні тіла. |
Екологічна безпека та сталий розвиток
|
Опрацювати: §16. |
||||||||
25 |
|
|
|
Поняття сузір’я. Значення зоряного неба в історії людства. Практичне заняття. Визначення найвідоміших сузір’їв на карті зоряного неба. |
Підприємливість та фінансова грамотність
|
Опрацювати: §17. |
||||||||
26 |
|
|
|
Зоря – самосвітне небесне тіло. Відмінності між зорями. Міжзоряний простір. |
Екологічна безпека та сталий розвиток
|
Опрацювати: §17. |
||||||||
27 |
|
|
|
Планети. Сонячна система. Відмінності між планетами. |
Екологічна безпека та сталий розвиток |
Опрацювати: §18. |
||||||||
28 |
|
|
|
Зоряні системи — галактики.
|
Екологічна безпека та сталий розвиток
|
Опрацювати: §19. |
||||||||
29 |
|
|
|
Всесвіт і його складові. |
Екологічна безпека та сталий розвиток
|
Опрацювати: §20. |
||||||||
30 |
|
|
|
Людина і Всесвіт. Астрономія — наука, що вивчає Всесвіт. Методи та засоби астрономічних досліджень. |
Громадянська відповідальність
|
Опрацювати: §21, 22. |
||||||||
31 |
|
|
|
Навчальний проект «Наш дім – Сонячна система». |
Громадянська відповідальність
|
с. 95 підр. |
||||||||
32 |
|
|
|
Узагальнення знань з теми «Всесвіт».
Контрольна робота №1 |
Підприємливість та фінансова грамотність
|
Повторити:§§15-22. |
||||||||
№ за/п |
Дата проведення |
Теми розділів та уроків |
|
Домашнє завдання |
||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
ІІ семестр РОЗДІЛ ІІІ. ЗЕМЛЯ — ПЛАНЕТА СОНЯЧНОЇ СИСТЕМИ |
||||||||||||
|
|
Тема 1. Земля як планета (12 год) |
||||||||||||
33 |
|
|
|
Форма і розміри Землі. Внутрішня будова Землі.
|
Екологічна безпека та сталий розвиток
|
Опрацювати: §23 |
||||||||
34 |
|
|
|
Рухи Землі. Пори року.
|
Екологічна безпека та сталий розвиток
|
Опрацювати: §24 |
||||||||
35 |
|
|
|
Місяць — супутник Землі. Сонячні та місячні затемнення. |
Екологічна безпека та сталий розвиток
|
Опрацювати: §25 |
||||||||
36 |
|
|
|
Способи зображення Землі. |
Екологічна безпека та сталий розвиток
|
Опрацювати: §26. |
||||||||
37 |
|
|
|
Ґрунт, його значення. Утворення ґрунту. |
Екологічна безпека та сталий розвиток
|
Опрацювати: §27. |
||||||||
38 |
|
|
|
Властивості ґрунту. Догляд за ґрунтом. |
Громадянська відповідальність
|
Опрацювати: §28. |
||||||||
39 |
|
|
|
Повітря – суміш газів. Значення повітря. Властивості повітря. |
Громадянська відповідальність
|
Опрацювати: §29. |
||||||||
40 |
|
|
|
Вода на Землі. Властивості води. Три стани води. Кругообіг води. |
Громадянська відповідальність
|
Опрацювати: §30. |
||||||||
41 |
|
|
|
Вода – розчинник. Розчинні й нерозчинні речовини. Практичне заняття. Дослідження розчинності речовин (цукру, солі, лимонної кислоти, олії). |
Здоров’я і безпека Підприємливість та фінансова грамотність
|
Опрацювати: §31. |
||||||||
42 |
|
|
|
Практичні заняття:
|
Здоров’я і безпека Підприємливість та фінансова грамотність
|
Повторити: §§ 30, 31. |
||||||||
43 |
|
|
|
Розчини в природі. Значення води у природі. Використання води людиною. |
Екологічна безпека та сталий розвиток
|
Опрацювати: §32. |
||||||||
44 |
|
|
|
Узагальнення та систематизація знань по темі «Земля як планета». Самостійна робота №3 |
Підприємливість та фінансова грамотність
|
Повторити: §§23-32. |
||||||||
|
|
Тема 2. Планета Земля як середовище життя організмів (18 год.) |
||||||||||||
45 |
|
|
|
Організм і його властивості. Клітинна будова організмів. |
Екологічна безпека та сталий розвиток
|
Опрацювати: §33. |
||||||||
46 |
|
|
|
Різноманітність організмів. Рослини. |
Екологічна безпека та сталий розвиток
|
Опрацювати: §34. |
||||||||
47 |
|
|
|
Тварини. |
Екологічна безпека та сталий розвиток
|
Опрацювати: §35. |
||||||||
48 |
|
|
|
Гриби. |
Екологічна безпека та сталий розвиток
|
Опрацювати: §36. |
||||||||
49 |
|
|
|
Практичне заняття. Визначення назв найбільш поширених в Україні рослин, грибів, тварин за допомогою атласів-визначників, електронних колекцій. |
Підприємливість та фінансова грамотність
|
Повторити: §§ 34-36. |
||||||||
50 |
|
|
|
Бактерії. |
Здоров’я і безпека |
Опрацювати: §37. |
||||||||
51 |
|
|
|
Умови життя на планеті Земля. Середовище життя. Чинники середовища. Вплив на організми чинників неживої природи.( Навчальний проект «Вирощування найвищої бобової рослини» (початок). ) |
Громадянська відповідальність
|
Опрацювати: §38. Навч. проект: завд. на с. 198. |
||||||||
52 |
|
|
|
Пристосування організмів до періодичних змін умов середовища.
|
Здоров’я і безпека |
Опрацювати: §39. |
||||||||
53 |
|
|
|
Різноманітність середовищ життя. Наземно-повітряне середовище, пристосування живих організмів до життя у ньому. |
Екологічна безпека та сталий розвиток
|
Опрацювати: §40. |
||||||||
54 |
|
|
|
Водне середовище життя. Пристосування організмів до життя у воді. |
Екологічна безпека та сталий розвиток
|
Опрацювати: §41. |
||||||||
55 |
|
|
|
Ґрунтове середовище життя. Пристосування організмів до життя у ґрунті. |
Екологічна безпека та сталий розвиток
|
Опрацювати: §42. |
||||||||
56 |
|
|
|
Вплив на організми чинників живої природи. Взаємозв’язки між організмами. Співіснування організмів. |
Екологічна безпека та сталий розвиток
|
Опрацювати: §43. |
||||||||
57 |
|
|
|
Угруповання організмів. Екосистеми. |
Екологічна безпека та сталий розвиток
|
Опрацювати: §44. |
||||||||
58 |
|
|
|
Рослинний і тваринний світ своєї місцевості. |
Екологічна безпека та сталий розвиток
|
Повторити: §§34, 35, 36. |
||||||||
59 |
|
|
|
Практичне заняття. Ознайомлення з найпоширенішими й отруйними рослинами, грибами і тваринами своєї місцевості. |
Підприємливість та фінансова грамотність
|
Повторити: §§34, 35, 36. |
||||||||
60 |
|
|
|
Екскурсія (відповідно до місцевих умов) до зоопарку, живого куточку, Будинку природи, краєзнавчого музею, на ферму тощо. |
Здоров’я і безпека |
Оформити звіт про екскурсію. |
||||||||
61 |
|
|
|
Навчальний проект «Вирощування найвищої бобової рослини» (завершення - представлення результатів). |
Здоров’я і безпека |
Повторити: §§27, 28, 34. |
||||||||
62 |
|
|
|
Самостійна робота №4 по темі «Планета Земля як середовище життя організмів». |
Підприємливість та фінансова грамотність
|
Повторити: §§33-44. |
||||||||
|
|
Тема 3. Людина на планеті Земля (8 год.) |
||||||||||||
63 |
|
|
|
Людина – частина природи. Зв’язок людини з природою. Зміни в природі, що виникають унаслідок природних чинників і діяльності людини. |
Екологічна безпека та сталий розвиток
|
Опрацювати: §45. |
||||||||
64 |
|
|
|
Екологічні проблеми та їх розв’язування (збереження біологічного різноманіття, боротьба зі знищенням лісів і опустелюванням, захист планети від забруднення різних видів). |
Здоров’я і безпека Екологічна безпека та сталий розвиток
|
Опрацювати: §46. Навч. проект: «Смітити не можна переробляти» (про «друге життя» побутових речей) (завд. на с. 217 підр.). |
||||||||
65 |
|
|
|
Дослідницький практикум. Дослідження екологічних проблем своєї місцевості. |
Підприємливість та фінансова грамотність
|
Повторити: §§45-46. |
||||||||
66 |
|
|
|
Навчальний проект «Смітити не можна переробляти» (про «друге життя» побутових речей) |
Здоров’я і безпека Екологічна безпека та сталий розвиток
|
Підготувати інформацію до практ. роботи: Складання Червоної книги своєї місцевості (завд. на с. 226). |
||||||||
67 |
|
|
|
Охорона природи. Червона книга України. Заповідники, заказники, національні парки та їх значення для збереження природи Землі. |
Громадянська відповідальність Екологічна безпека та сталий розвиток
|
Опрацювати: §47,48 |
||||||||
68 |
|
|
|
Практична робота. Складання Червоної книги своєї місцевості. |
Підприємливість та фінансова грамотність Екологічна безпека та сталий розвиток
|
Повторити: §47 |
||||||||
69 |
|
|
|
Контрольна робота №2 |
Підприємливість та фінансова грамотність
|
Повторити: §§45-48. |
||||||||
70 |
|
|
|
Узагальнення та систематизація знань з теми «Людина на планеті Земля».
|
Підприємливість та фінансова грамотність
|
Повторити: §§45-48. |
||||||||