Календарно- тематичне планування

Про матеріал

Складено відповідно до Програми затвердженої Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804, за підручником Савчин М.В. М.,2015.

Перегляд файлу

КАЛЕНДАРНО - ТЕМАТИЧНЕ  ПЛАНУВАННЯ  УРОКІВ  ХІМІЇ

 

7 клас

 

 (відповідно до  Програми затвердженої Наказом Міністерства освіти і науки України

від 07.06.2017 № 804)

за підручником Савчин М.-В. М.,2015

 

№п/п

Дата проведення

 

Тема уроку

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів

Домашнє завдання

Приміт.

 

ВСТУП (3 ГОД)

1

 

Первинний  інструктаж з БЖД 

Хімія — природнича наука. Речовини та їх перетворення у навколишньому світі. Короткі відомості з історії хімії.

Знаннєвий компонент

називає  лабораторний посуд і основне обладнання кабінету хімії;

знає і розуміє  правила поведінки учнів у хімічному кабінеті та правила безпеки  під час роботи з лабораторним посудом і обладнанням кабінету хімії;

пояснює призначення лабораторного посуду та обладнання кабінету хімії.

 

Діяльнісний компонент

виконує найпростіші лабораторні операції з використанням обладнання кабінету хімії за вказівкою вчителя;

дотримується  правил поведінки учнів у хімічному кабінеті та правил безпеки  під час роботи з лабораторним посудом та обладнанням кабінету хімії.

 

Ціннісний компонент

висловлює судження про застосування хімічних знань та історію їхнього розвитку; доцільність марковання небезпечних речовин,  які  входять до складу харчових продуктів і побутових хімікатів; 

робить висновки щодо безпечного використання речовин, з урахуванням їхнього марковання;

усвідомлює право на власний вибір і прийняття рішення.

Навчальний проєкт: «Хімічні речовини навколо нас» «Історичне значення вогню.»

 

Вивчити § 1, 2 с.5-16

Демонстрації

1. Взаємодія харчової соди (натрій гідрогенкарбонату) з оцтом (водним розчином етанової кислоти).

2. Зміна забарвлення природних індикаторів у середовищі побутових хімікатів і харчових продуктів.

2

 

Правила поведінки учнів у хімічному кабінеті.  Ознайомлення з  лабораторним посудом та обладнанням кабінету хімії, маркуванням небезпечних речовин.

Навчальний проєкт: «Хімічні речовини навколо нас» «Історичне значення вогню.»

Інструктаж з БЖД

 

Вивчити §3 с.17-23

Лабораторні  досліди

1. Дослідження будови полум’я.

2. Ознайомлення з маркуванням небезпечних речовин (на прикладі побутових хімікатів).

 

3

 

Інструктаж з БЖД  

ПР №1:

«Прийоми поводження з лабораторним посудом, штативом і нагрівними приладами. Виконання найпростіших лабораторних операцій.»

Рубрика Досліджуємо вдома ст.. 31

Практичні роботи

1. Прийоми поводження з лабораторним посудом, штативом і нагрівними прила-дами.  Виконання найпростіших лабораторних операцій

Наскрізні змістові лінії

Здоров’я і безпека. Громадянська відповідальність. Екологічна безпека і сталий розвиток.

Правила поведінки учнів у хімічному кабінеті. Ознайомлення з маркованням небезпечних речовин

 

ТЕМА 1. ПОЧАТКОВІ ХІМІЧНІ ПОНЯТТЯ (23 ГОД)

4

 

Фізичні тіла. Матеріали. Речовини. Як вивчають речовини. Спостереження й експеримент у хімії . Фізичні властивості речовин.

Інструктаж з БЖД

 

Знаннєвий компонент

називає хімічні елементи (не менше 20-ти) за сучасною науковою українською номенклатурою, записує їхні символи;  найпоширеніші хімічні елементи в природі;

наводить приклади простих і складних речовин, хімічних явищ у природі та побуті;

пояснює зміст хімічних формул, сутність закону збереження маси речовин, рівнянь хімічних реакцій.

 

Діяльнісний компонент

розрізняє фізичні тіла, речовини, матеріали, фізичні та хімічні явища, фізичні та хімічні властивості речовин, чисті речовини і суміші, прості й складні речовини, металічні та неметалічні елементи, використовуючи періодичну систему; метали й неметали, атоми, молекули;

спостерігає хімічні й фізичні явища;

описує якісний і кількісний склад речовин за хімічними формулами; явища, які супроводжують хімічні реакції;

використовує Періодичну систему як довідкову для визначення відносної атомної маси елементів;

складає формули бінарних сполук за валентністю елементів, план розділення сумішей;

визначає валентність елементів за формулами бінарних сполук;

обчислює відносну молекулярну масу речовини за її формулою; масову частку елемента в складній речовині та масу елемента в складній речовині за його масовою часткою, обираючи і обґрунтовуючи спосіб розв’язання;

дотримується правил поведінки учнів у хімічному кабінеті та правил безпеки  під час роботи з лабораторним посудом і обладнанням кабінету хімії;

виконує найпростіші лабораторні операції з нагрівання речовин, розділення сумішей;

 

Ціннісний компонент

усвідомлює необхідність збереження власного здоров’я і довкілля при використанні хімічних речовин;

висловлює судження про багатоманітність речовин та значення закону збереження маси речовини;

виробляє власні ставлення до природи як найвищої цінності;

робить висновки на основі спостережень (за допомогою вчителя).

Вивчити §4с. 34-39,

Ст.. 40 впр 5(п), 6(у) Домашній експеримент

1. Взаємодія харчової соди із соком квашеної капусти, лимонною кислотою, кефіром.

 

Лабораторні досліди 3. Ознайомлення з фізичними властивостями речовин. Опис спостережень. Формулювання висновків.

 

5

 

Чисті речовини і суміші (однорідні, неоднорідні). Способи розділення сумішей.

Вивчити §5 с.40-46

Впр 5(п) с. 47

Демонстрації. Ознайомлення із простими речовинами та сумішами

6

 

Інструктаж з БЖД 

ПР №2: «Розділення сумішей».

Впр 6(у), 7(у); повт§4-5

 

7

 

Молекули. Атоми.

Вивчити §6 с.48-53

З пластиліну створити модель атома

Демонстрації

Моделі атомів та молекул

 

8

 

Хімічні елементи, їхні назви і символи. Поширеність хімічних елементів у природі. Ознайомлення з періодичною системою хімічних елементів Д.І. Менделєєва.

Вивчити §7-8,        с.57-63 Таблиця 1 ст. 52

Демонстрації.

 Періодична система хімічних елементів

9

 

Маса атома. Атомна одиниця маси. Відносні атомні маси хімічних елементів.

Вивчити §7 с.54-57

Впр5(п), 6(у) ст.. 57

 

10

 

Контроль знань  з теми «Початкові хімічні поняття»  №1

Повторити §1-§8

ТО

11

 

Багатоманітність речовин. Метали й неметали. Металічні та неметалічні елементи.. Прості та складні речовини.

Інструктаж з БЖД

 

Вивчити §9 с.64-71

Впр 4 (п) ст.. 71

Демонстрації

Зразки металів і неметалів. Ознайомлення зі зразками простих і складних речовин.

12

 

Хімічні формули речовин

Вивчити § 10 с.72-75,  впр 3 (п), 5(п)

 

14

 

Валентність хімічних елементів. Складання формул бінарних сполук за валентністю елементів.

Вивчити § 11 с.76-80 табл. 4 с. 78,79

 

 

15

 

Визначення валентності елементів за формулами бінарних сполук.

 С.80-81, Впр 4(п) с.. 82

 

16

 

Складання формул бінарних сполук. Визначення валентності елементів за формулами бінарних сполук

 Повторити с.76-80, Впр 6(п), 7(п)

 

17

 

Відносна молекулярна маса, її обчислення за хімічною формулою.  Розв’язання розрахункових задач

 

Вивчити § 12 с.83-84,

Впр 1в (п) ст.. 87

 Обчислення відносної молекулярної маси речовини за її формулою.

18

 

Масова частка елемента в складній речовині.  Розв’язання розрахункових задач

 

 С. 84- 85, Впр 2б (п) ст.. 88

 Обчислення масової частки елемента в складній речовині.

19

 

Розв’язання розрахункових задач  

 

Впр 4(п) ст.. 88

Обчислення маси елемента в складній речовині за його масовою часткою.

20

 

Контроль знань.  «Початкові хімічні поняття» №2

Навчальні  проєкти «Хімічні явища у природі», «Хімічні явища в побуті.»

 

 

21

 

Фізичні та хімічні явища. Хімічні реакції та явища, що їх супроводжують.

Інструктаж з БЖД 

 

Вивчити § 13 с.88-96 Домашній експеримент

1. Взаємодія харчової соди із соком квашеної капусти, лимонною кислотою, кефіром.

ЛД «Дослідження хімічних реакцій, що супроводжуються виділенням газу, випаданням осаду, зміною забарвлення, появою запаху, тепловим ефектом.»

22

 

Хімічні властивості речовин

Навчальний  проєкт  «Хімічні явища у природі»,  «Хімічні явища в побуті.»

Вивчити §14 с.99-101, вправа 2 с.101

 

23

 

Інструктаж з БЖД 

ПР №3: «Дослідження фізичних і хімічних явищ на прикладах побутових хімікатів і харчових продуктів».

Навчальні  проєкти «Використання хімічних явищ у художній творчості й народних ремеслах.», «Речовини і хімічні явища в літературних творах і народній творчості.»

 

24

 

Представлення результатів навчальних прєектів  «Використання хімічних явищ у художній творчості й народних ремеслах.», №6 «Речовини і хімічні явища в літературних творах і народній творчості.»

Рубрика Досліджуємо вдома ст. 102

 

25

 

Закон збереження маси речовин під час хімічних реакцій. Схема хімічної реакції. Хімічні рівняння.

 

Вивчити §16 с. 114-118

Впр 6(п)

Демонстрації

5. Дослід, що ілюструє закон збереження маси речовин (реальний або віртуальний).

26

 

Закон збереження маси речовин під час хімічних реакцій. Схема хімічної реакції. Хімічні рівняння.

Інструктаж з БЖД

 

Впр 9(п), 11(п)

ЛД  «Дослідження хімічних реакцій, що супроводжуються виділенням газу, випаданням осаду, зміною забарвлення, появою запаху, тепловим ефектом.»

27

 

Контроль знань.

 

 

ТО

Наскрізні змістові лінії

Здоров’я і безпека

 Безпечне поводження з речовинами.

Підприємливість і фінансова грамотність

Закон збереження маси речовин під час хімічних реакцій.

     Розв’язування розрахункових задач за темою «Масова частка елемента в складній речовині».

 

ТЕМА 2. КИСЕНЬ (11ГОД)

28

 

Повітря, його склад. Оксиген. Поширеність  Оксигену в природі. Кисень, склад його молекули, поширеність у природі. Фізичні властивості кисню.

Знаннєвий компонент

називає склад молекул кисню, оксидів, якісний та кількісний склад повітря;

наводить приклади оксидів, реакцій розкладу і сполучення;

пояснюєсуть реакцій розкладу і сполучення, процесів окиснення, колообігу Оксигену.

 

Діяльнісний компонент

розрізняє процеси горіння, повільного окиснення, дихання, реакції розкладу і сполучення;

описує поширеність Оксигену в природі;  його фізичні властивості;

характеризує хімічні властивості кисню;

аналізує умови процесів горіння та повільного окиснення;

складає рівняння реакцій: добування кисню з гідроген пероксиду; кисню з воднем, вуглецем, сіркою, магнієм, залізом, міддю, метаном, гідроген сульфідом;

використовує лабораторний посуд для добування (з гідроген пероксиду) і збирання кисню;

визначає наявність кисню дослідним шляхом;

дотримується запобіжних заходів під час використання процесів горіння; інструкції щодо виконання хімічних дослідів та правил безпеки під час роботи в хімічному кабінеті.

 

Ціннісний компонент

обґрунтовує застосування кисню;

оцінюєзначення кисню в життєдіяльності організмів; озону в атмосфері; вплив діяльності людини на стан повітря;

усвідомлює наслідки небезпечного поводження з вогнем, відповідальність за збереження повітря від шкідливих викидів.

Вивчити §15 с.108- 113

Впр 6 (у)

 

29

 

Добування кисню в лабораторії та промисловості. Реакція розкладу. Поняття про каталізатор. Способи збирання кисню. Доведення наявності кисню.

Вивчити §17 с. 119-124,

Впр 4(п) с.125

Демонстрації

6. Добування кисню з гідроген пероксиду.

7. Збирання кисню витісненням повітря та витісненням води.

8. Доведення наявності кисню.

30

 

Інструктаж з БЖД

ПР №4 «Добування кисню з гідроген пероксиду з використанням різних біологічних каталізаторів, доведення його наявності.»

Рубрика Досліджуємо вдома ст. 125

 

31

 

Хімічні властивості кисню: взаємодія з простими речовинами (фосфор, вуглець, сірка, магній, залізо, мідь). Реакція сполучення.

Вивчити §18 с. 125-131,

Впр 6(п) с. 132

Демонстрації

Спалювання простих і складних речовин

32

 

Поняття про оксиди, окиснення (горіння, повільне окиснення, дихання). Умови виникнення та припинення горіння.

 С.128- 131,135 Впр 9(п) ст

 132

Демонстрації

 Спалювання простих і складних речовин.1

33

 

Взаємодія кисню зі складними речовинами (повне окиснення метану, гідроген сульфіду).-

Вивчити §19 с. 133 -135, 

Впр6(п), 8(у)

Демонстрації

 Спалювання простих і складних речовин.

34

 

Взаємодія кисню з простими та складними речовинами.

Навчальнй проєкт «Поліпшення стану повітря у класній кімнаті під час занять.»

 

35

 

Колообіг Оксигену в природі. Озон. Проблема чистого повітря. Застосування та біологічна роль кисню.

Навчальнй проєкт  «Поліпшення стану повітря у класній кімнаті під час занять.»

Вивчити §20 с.138-141,

Рубрика Досліджуємо вдома ст. 137

 

36

 

Поняття про систему маркування небезпечних речовин.

Вивчити §21

Демонстрація етикеток та обговорення відомостей поданих на них.

37

 

Контроль знань з теми «Кисень».

Впр 10(п) с.. 142

ТО

Наскрізні змістові лінії

Громадянська відповідальність

    Умови виникнення та припинення горіння.

Здоров’я і безпека

Безпечне поводження з речовинами.

Колообіг Оксигену в природі. Озон. Проблема чистого повітря.

Екологічна безпека і сталий розвиток

Склад повітря. Проблема чистого повітря.

Застосування та біологічна роль кисню.

Поняття про окиснення (горіння, повільне окиснення, дихання).

Підприємливість і фінансова грамотність

Проблема чистого повітря.

     Поняття про каталізатор.

 

ТЕМА 3. ВОДА (12 ГОД)

38

 

Вода, склад и молекули, поширеність у природі, фізичні властивості. Вода — розчинник.

Знаннєвий компонент

називає склад молекули води;

наводить приклади водних розчинів; формули кислот і основ.

 

 

Діяльнісний компонент

описує поширеність води у природі, фізичні властивості води;

розрізняє розчинник і розчинену речовину;

складає рівняння реакцій води з кальцій оксидом, натрій оксидом, фосфор(V) оксидом, карбон(ІV) оксидом;

обчислює масову частку і масу розчиненої речовини, масу і об’єм  води в розчині, обираючи і обґрунтовуючи спосіб розв’язання;

виготовляє розчини з певною масовою часткою розчиненої речовини;

розпізнає дослідним шляхом кислоти і луги;

використовує здобуті знання та навички в побуті для раціонального використання води та збереження довкілля;

володіє елементарними навичками очищення води в домашніх умовах;

 

Ціннісний компонент

обґрунтовує значення розчинів у природі та житті людини;

оцінює роль води в життєдіяльності організмів;

висловлює судження про вплив діяльності людини на чистоту водойм та охорону  їх від забруднень;

відповідально ставиться до збереження водних ресурсів.

Вивчити §22 с. 150-54

Впр. 11(п)

 

39

 

Розчин і його компоненти: розчинник, розчинена речовина.

Вивчити §23 с. 155- 156, впр. 4 с. 159

 

 

40

 

Кількісний склад розчину. Масова частка розчиненої речовини.

Розрахункові задачі . Обчислення масової частки, маси розчиненої речовини, маси і об’єму  води в розчині.

С. 156-158, Впр 6(п), 7(п) с. 159

 

41

 

Виготовлення розчину.

Розрахункові задачі . Обчислення масової частки, маси розчиненої речовини, маси і об’єму  води в розчині.

Домашній дослід (варіант 4) с. 158

Демонстрації

10. Виготовлення розчинів із певною масовою часткою розчиненої речовини

42

 

Інструктаж з БЖД

ПР №5 «Виготовлення водних розчинів із заданими масовими частками розчинених речовин.»

Рубрика Досліджуємо вдома с. 159

 

43

 

Взаємодія води з оксидами. Поняття про кислоти й основи. Поняття про індикатори.

Інструктаж з БЖД

 

Вивчити §24 с.160-163

Впр 6(п) с. 164

Демонстрації

11. Взаємодія кальцій оксиду з водою. Випробування водного розчину добутої речовини індик-ом.

44

 

Виготовлення розчину.

Розрахункові задачі  Обчислення масової частки, маси розчиненої речовини, маси і об’єму  води в розчині.

 Навчальні  проєкти «Зберігаючи воду – заощаджую родинний бюджет».

«Дослідження якості води з різних джерел»; «Дослідження фізичних і хімічних властивостей води.» «Способи очищення води в побуті»

 

45

 

Проблема чистої води. Охорона водойм від забруднення.  Кислотні дощі.

Вивчити §25 с. 164-171

 

47

 

Представлення результатів Еколого-економічного проєкту  


Рубрика Досліджуємо вдома. Ст. 172

 

48

 

Узагальнення знань з теми «Вода».

Повторити §22-§25

 

49

 

Контроль знань з теми «Вода»

Повторити §12

ТО

50

 

Повторення: Розв’язання розрахункових задач:«Обчислення масової частки елемента в складній речовині»; «Обчислення масової частки, маси розчиненої речовини, маси і об’єму  води в розчині.»

Повторити §16

 

51

 

Повторення: Перетворення схеми реакції на рівняння.

 

 

Наскрізні змістові лінії

Громадянська відповідальність

Очищення води на водоочисних станціях та в домашніх умовах.

Здоров’я і безпека

Хімічні властивості води.

Кислотні дощі.

Екологічна безпека і сталий розвиток

Проблема чистої води. Охорона водойм від забруднення.

Значення води і водних розчинів у природі та житті людини. Кислотні дощі.

Підприємливість і фінансова грамотність

Очищення води на водоочисних станціях та в домашніх умовах.

Охорона водойм від забруднення.

    Розв’язування розрахункових задач за темою «Масова частка розчиненої речовини».

Орієнтовні об’єкти екскурсій. Хімічні лабораторії промислових і сільськогосподарських підприємств, науково-дослідних інститутів, вищих навчальних закладів. Пожежна частина. Водоочисна станція. Аптека. Краєзнавчий музей

 

 

 


 

 

docx
Пов’язані теми
Хімія, 7 клас, Планування
Додано
29 січня
Переглядів
1460
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку