Календарно- тематичне планування "Інтегрований курс літератур (українська та зарубіжна)" 5 клас. За навчальною програмою Т. Яценко, І. Тригуб

Про матеріал

Календарно-тематичне планування "Інтегрований курс літератур (українська та зарубіжна)" 5 клас

Перегляд файлу

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ

«ІНТЕГРОВАНИЙ КУРС ЛІТЕРАТУР (УКРАЇНСЬКОЇ ТА ЗАРУБІЖНОЇ)»

5 КЛАС

ЗА МОДЕЛЬНОЮ НАВЧАЛЬНОЮ ПРОГРАМОЮ



 

 

 

 

 

Усього 140 год.


«ІНТЕГРОВАНИЙ КУРС ЛІТЕРАТУР (УКРАЇНСЬКОЇ ТА ЗАРУБІЖНОЇ). 5–6 КЛАСИ»

(автори –Т. Яценко, І. Тригуб)


На тиждень 4 год.

 

Розвиток мовлення 6 год. межах годин на текстуальне вивчення) Виразне читання – 6 год.

Позакласне читання – 8 год. Література рідного краю 4 год. Узагальнення вивченого 6 год. Резервний час – 2 год.


з/п

Дата

Зміст навчального матеріалу

Теорія літератури

Мистецький контекст

Міжпредметні зв’язки

Позакласне читання

ВСТУП

1.

01.09

Художня література духовна скарбниця людства.

Художня література, літературний твір.

Образотворче мистецтво 

Є. Гапчинська «Ліза та її сни», Дж. Дейлі «Казки», П. О. Ренуар «Портрет двох дітей», Т. Яблонська

«Вдома за книгою»;

скульптура 

А. Консулов «Пам'ятник першодрукареві Іванові Федорову»;  А. Джонсон

«Пам’ятник дівчинці, що читає» та інші пам’ятники книгам і читачам.

 

Самостійно прочитані учнями художні  твори української   та зарубіжної літератур.

2.

02.09

Роль книжки в житті людини. Віртуальна екскурсія в музей книги та друкарства України.

МАЛІ ЖАНРИ ФОЛЬКЛОРУ ТА ЛІТЕРАТУРИ

3.

05.09

Прислів’я  та  приказки 

перлини фольклору.

Художнє відтворення в прислів’ях і приказках життєвого досвіду поколінь, узагальнення суспільних поглядів на норми моралі та етики поведінки людини.

Фольклор (народна творчість); малі жанри фольклору: прислів’я, приказка; національний колорит.

Образотворче мистецтво ілюстрації О. Міхнушова,

О. Кошеля, А. Стефурак до українських народних прислів’їв і приказок

Літератури національних меншин, іноземні мови – малі жанри фольклору в фольклорі народу, мова

якого вивчається.

Качан А. Загадки

«Квітка Сонця»,

«Світов@ павутин@».

4.

07.09

Національний колорит прислів’їв і приказок.


 

 

 

 

Втілення загальнолюдських ідеалів у прислів’ях і приказках

народів світу.

 

 

 

 

5.

08.09

Урок розвитку мовлення № 1 (усно): використання приказок і прислів’їв в усному мовленні.

 

 

6.

09.09

Народні загадки.

Первісне і сучасне значення народних загадок. Тематика загадок. Національний колорит загадок народів світу.

Авторські загадки.

Складання авторських загадок різних видів.

Загадка.

Образотворче мистецтво П. Брейгель

«Фламандські прислів’я»; ілюстрації

В. Мельниченко до українських народних загадок

7.

12.09

Леонід Глібов. «Бачить – не бачить», «Котилася тарілочка» (одна-дві загадки за вибором учителя).

Замальовка життєпису письменника. Акровірші та авторські загадки у творчості Л. Глібова, їх загальна характеристика. Фольклорні мотиви та жартівливий характер загадок дідуся Кенира.

 

Акровірш

(повторення).

Образотворче мистецтво – О. Артюшенко,

Г. Сокиринська ілюстрації до загадок Л. Глібова

8.

14.09

Діагностична робота № 1 за розділами «Вступ», «Малі жанри фольклору та літератури».

НАРОДНІ КАЗКИ

9.

15.09

Народні казки.

Повторення та узагальнення: види народних казок (казки про

тварин, героїко-фантастичні (чарівні), соціально-побутові), їх

спільні й відмінні риси.

тварин, героїко-фантастичні (чарівні), соціально-побутові), їх

спільні й відмінні риси.

Народна казка; види народних

казок;

поняття про фантастичне.

поняття про фантастичне.

Кіномистецтво

екранізації народних казок; анімація

мультиплікаційні версії сюжетів народних казок.

мультиплікаційні версії сюжетів народних казок.

Іноземні мови

казки народу, мова якого

вивчається.

Казки народів світу

(за вибором учителя та учнів).

10.

16.09

«Панчатантра» перша у світі фольклорна збірка. Індійська народна казка «Фарбований шакал».

 

Алегорія

Образотворче мистецтво ілюстрації В. Юрлова до збірки

«Панчатантра»

 

 

11.

19.09

Алегоричне зображення

негативних людських якостей у творі. Повчальний зміст казки.

12.

21.09

Арабські народні казки зі збірки «Тисяча і одна ніч» (одна казка за вибором учителя). Легендарна історія створення збірки. Дивовижний світ арабських казок. Національний колорит казок «Тисячі та однієї

ночі».

Національний колорит (повторення)

Образотворче мистецтво М. Пильцин ілюстрації до «Казки про Аладдіна і чарівну лампу»;

анімація мультфільм

«Аладдін» («Aladdin») (режисер Р. Клементc).

13.

22.09

Алі-Баба, Аладдін, Синдбад- мореплавець вічні літературні

образи.

14.

23.09

Українська народна казка

«Яйце-райце».

Фантастичне та реальне в казці.

Тема художнього твору.

Образотворче мистецтво – К. Штанко ілюстрації до української народної казки «Яйце райце».

15.

26.09

Символіка казки, відображення у ній світогляду українців, їх звичаїв та обрядів, морально- етичних принципів. Особливості мови народної казки.

16.

28.09

Кримськотатарська народна казка «Золоте яблуко»

(переклад Данила Кононенка). Родинне виховання, народні традиції кримських татар, втілення їх у казці.

Гіпербола.

Образотворче

мистецтво   К. та Т. Очередько  ілюстрації

17.

29.09

Образи персонажів чарівної казки. Особливості побудови народної

казки.

 

до збірки

кримськотатарських казок;

архітектура Ханський палац у Бахчисараї.

 

 

18.

30.09

Якоб і Вільгельм Ґрімм. «Пані Метелиця».

Брати Грімм збирачі фольклору.

 

Антитеза; мандрівний сюжет.

Образотворче мистецтво Є. Булатов, О. Васильєв,

М. Тарловський ілюстрації до казки «Пані Метеиця»; Е. Єріхау- Бауманн «Брати Ґрімм»; кіномистецтво – х/ф

«Пані Метелиця» («Frau Holle») (режисер –

Г. Кольдиц).

19.

03.10

Уславлення працьовитості та інших загальнолюдських чеснот у казці «Пані Метелиця».

20.

05.10

Урок виразного читання № 1 та переказу народних казок.

 

 

 

 

21.

06.10

Урок позакласного читання.№ 1

 

 

 

 

22.

07.10

Діагностична робота № 2 за розділом «Народні та літературні казки» або презентація та захист творчих проектів «Моя улюблена казка».

 

 

 

 

 

 

 

ЛІТЕРАТУРНІ КАЗКИ

23.

10.10

Шарль Перро (1628–1703).

«Попелюшка, або Кришталевий черевичок». Ш. Перро – французький

письменник, основоположник

Літературна казка.

Анімація мультфільм

«Попелюшка» («Cinderella»), режисери – У. Джексон, Х. Ласкі, К. Джеронімі:

Іноземні мови казки письменників народів світу,

мова якого

Баррі Дж. М. «Пітер Пен».

Близнець В. «Земля Світлячків» (скорочено).

 

 

європейської літературної казки. Особливості літературної казки,

її відмінність від народної.

 

образотворче мистецтво – Ф. Лаллеман «Портрет Ш. Перро»

вивчається.

Гауф В. «Маленький Мук».

Гофман Е. Т. А.

«Лускунчик».

Кіплінг Р. Дж.

«Рікі-Тікі-Таві».

Коллоді К.

«Піноккіо».

Королів-Старий В.

«Хуха-Моховинка».

Лагерлеф С.

«Дивовижна подорож Нільса Хольгерсона з дикими гусаками Швецією», «Свята ніч» (1 за вибором). Мензатюк З.

«Арніка».

Мілн А. «Вінні-Пух та всі-всі-всі».

Письменна Л. «Як у Чубасика сміх украли».

Родарі Дж.

«Пригоди Цибуліно». Смаль Ю. «Казка про Горошку».

Ярмиш Ю. «Летюче дерево».

24.

12.10

Поетизація працьовитості та скромності у казці

«Попелюшка». Утвердження добра у творі. Інтерпретація сюжету казки у літературі та інших видах мистецтва.

25.

13.10

Еріх Распе (1736–1794).

«Дивовижні пригоди, подорожі й бойові подвиги барона Мюнхгаузена» (1–2 епізоди за вибором учителя)

Короткі відомості про письменника.

Жартівлива фантастика і казкові перебільшення у вигаданих історіях героя.

Поняття про літературного героя.

Перебільшення як засіб утворення комічних ефектів.

Анімація – цикл мультфільмів «Пригоди Мюнхаузена» (режисери – А. Солін, Н. Лернер); образотворче мистецтво – Н. Котел,

І. Вишинський ілюстрації до книжки «Пригоди барона Мюнхгаузена»;

Г. Брюкнер

«Мюнхгаузен»; Ґ. Доре

«Мюнхгаузен»

26.

14.10

Барон Мюнхгаузен брехун чи

фантазер?

27.

17.10

Ганс Крістіан Андерсен (1805– 1875). «Русалонька»

Г. К. Андерсен видатний датський казкар.

 

Портрет.

Образотворче мистецтво В. Єрко ілюстрації до казки

«Снігова королева»;

І. Винник, К. Бірмінґем ілюстрації до казки

«Русалонька»;

анімація мультфільм

«Снігова королева» (режисер – Л. Атаманов; мультфільм «Русалонька»

28.

 

19.10

Поєднання реального і фантастичного у казках Г. К. Андерсена.

29.

20.10

Щирість почуттів та ідея самопожертви заради щастя близької людини в казці

«Русалонька».

 

(«The Little Mermaid») (режисери Р. Клементс, Дж. Маскер); скульптура – Е. Еріксен Пам’ятник Русалоньці; К. Скритуцький

«Принцеса на горошині».

 

 

30.

21.10

Оскар Вайльд (1854-1900).

«Щасливий принц». Короткі відомості про автора. Ідеали милосердя, гуманізму,

доброчинності, самопожертви у творі.

Мова автора і мова дійових осіб; прозова мова.

Анімація мультфільм

«Щасливий принц» (режисер – Л. Зарубін); образотворче мистецтво – В. Довгяло ілюстрації до казки «Щасливий принц».

31.

31.10

Краса зовнішня та внутрішня у

казці О. Вайльда «Щасливий принц».

32.

02.11

Іван Франко (1856–1916).

«Фарбований Лис». Замальовка життєпису письменника.

Поєднання сюжетів

«Панчатантри» та українських казкових традицій у збірці «Коли ще звірі говорили».

Мандрівний сюжет (повторення)

Анімація мультфільм

«Фарбований лис» (режисер-мультиплікатор О. Іванов); образотворче мистецтво – ілюстрації С. Артюшенка, О. Кіналя до казки «Фарбований Лис».

33.

03.11

Структура казки «Фарбований Лис». Роль діалогів у розкритті характеру головного героя.

 

34.

04.11

Морально-етична проблематика казки.

35.

07.11

Леся Українка (1876–1913).

«Лелія».

Короткі біографічні відомості

 

Образотворче

мистецтво ілюстрації Л. Іванової до казки

 

 

 

про дитинство письменниці. Чарівні перетворення, їх роль у

казці. Соціальні мотиви в казці

«Лелія».

 

«Лелія»; К. Білокур

«Квіти за тином»; К.Уолтер. «Лілії Мадонни в саду».

 

 

36.

09.11

Валерій Шевчук (народ. 1939).

«Чотири сестри». Замальовка життєпису письменника.

Тема зміни пір року, художнє зображення її письменником.

Казка-притча.

Образотворче мистецтво ілюстрації О. Рубіної до збірки

«Панна квітів. Казки моїх дочок»; О. Ковтун

«Пробудження»;

музичне мистецтво

А. Вівальді «Чотири пори року»;

архітектура, скульптура

барельєф

Г. Красуцького на будинку «Пори року»

37.

10.11

Мотив сну в казці. Родинні взаємини між сестрами в казці. символічний зміст казки-притчі.

38.

11.11

Урок виразного читання № 2 та переказу літературних казок.

 

 

 

39.

14.11

Урок позакласного читання.№ 2

 

 

 

40.

16.11

Урок розвитку мовлення № 2

(письмово): створення власної казки

 

 

 

41.

17.11

Діагностична робота № 3 за розділом «Літературні казки» або презентація та захист творчих проектів.

 

 

 

МИНУЛЕ НАРОДІВ У ФОЛЬКЛОРІ ТА ЛІТЕРАТУРІ: ЛЕГЕНДИ, ПЕРЕКАЗИ, ЛІТОПИСНІ ОПОВІДІ

42.

18.11

Про Рема і Ромула (Легенда

про заснування Риму). Зв'язок легенди з античною міфологією.

Легенда

(поглиблення поняття).

Скульптура

«Капітолійська вовчиця»; образотворче мистецтво – Ж.-Л. Агас «Ромул і

Рем зі своєю нянею».

Всесвітня

історія історія Давнього Риму.

Бердник О.

«Сказання про калину», «Вишня – вічна наречена» Гармаш-Литвин А.

«Голос утопленого села» («Мова України», «Як українці отримали собі землю»,

«Переяслав»,

«Кобза», «Про запорожців», «Рідне слово», «Вогняна січ», «Дороги рідних пісень», «Пісня без слів»).

Легенди «Калина»,

«Як виникли Карпати»,

«Неопалима купина» (за Є. Шморгуном). Легенди Криму

«Аю-Даґ», «Скелі- близнята в Ґурзуфі». Народний переказ

«Шевченко на Хортиці».

43.

21.11

Легенди українців.

Спільне та відмінне в народних казках і легендах. Ознаки фантастичного в легендах. Види народних легенд.

«Калина»

Образотворче мистецтво О. Шупляк

«Сон Калини»

 

44.

23.11

«Берегиня» (за С. Плачиндою). Протистояння добра і зла в легенді. Символічні образи в легенді «Берегиня». Утілення образу Берегині в різних видах народного мистецтва.

Образотворче мистецтво О. Шупляк

«Берегиня»; А. Шишкін

«Сварог»; І. Ожиганов

«Чорнобог»;

скульптура А. Кущ

«Монумент Незалежності»

 

45.

24.11

Легенди про короля Артура та лицарів круглого столу (1–2 епізоди за вибором учителя).

Відображення в «Легендах про короля Артура» елементів історії, побуту середньовічної Англії, світоглядних ідеалів давніх кельтів.

Анімація мультфільм

«Меч у камені» («The Sword in the Stone») (режисер –

В. Райтерман); образотворче мистецтво – ілюстрації

Л. Кириленка,

О. Зеркалія, Н. Ваєта до легенд про короля Артура; кіномистецтво – х/ф.«Король Артур:

Легенда меча» (режисер

Всесвітня історія історія середньовічної Англії; англійська мова – англійські перекази і легенди.

46.

25.11

Поєднання реального та фантастичного в легендах про короля Артура та лицарів круглого столу.

 

 

 

 

 

Г. Річі);

скульптора П. Вішер

«Статуя короля Артура»;. Р. Ейнон «Мерлін»,

«Сила. Тінь короля Артура».

 

 

47.

28.11

Легенди про Робіна Гуда (1–2 епізоди за вибором учителя).

Шляхетний розбійник втілення народної мрії про захисника.

Анімація мультфільм

«Робін Гуд» («Robin Hood») (режисер – В. Райтерман); кіномистецтво х/ф

«Робін Гуд» (режисер – Р. Скотт); х/ф «Робін Гуд: Принц злодіїв» (режисер – К. Рейнольдс); образотворче мистецтво – Л. Рід «Робін змагається у стрільбі з Гаєм Гісборн»; ілюстрації І. Вишинського до книжки «Робін Гуд»;

скульптора Д. Вудфорт пам’ятник Робіну Гуду

48.

30.11

Образи друзів та ворогів Робіна Гуда.

 

49.

01.12

Літописні оповіді. «Повість минулих літ»: «Три брати – Кий, Щек, Хорив і сестра їхня Либідь» переказі В. Близнеця).

«Повість минулих літ» перший історичний твір на землях Київської Русі, пам’ятка ХІІ ст., основа українського літописання. Змалювання

вчинків літописних героїв. Уславлення засновників Київської Русі. Героїчний зміст літопису, його сюжети в різних

видах мистецтва.

Літопис.

Образотворче мистецтво – ілюстрації Г. Якутовича до «Повісті минулих літ»; скульптура В. Бородай, пам’ятний знак

«Засновникам Києва»; Ф. Согоян пам’ятник Нестору-літописцю

Історія України доба Київської Русі.

 

50.

02.12

«Козацька сторожа в степу» Мотив національної пам’яті про запорожців – оборонців рідної землі.

 

Архітектура Історико- культурний комплекс

«Запорозька Січ» Національного заповідника «Хортиця»; образотворче мистецтво – С. Васильківський

«Козаки в степу»;

М. Пимоненко «У похід»; О. Сластіон «Проводи на Січ».

Історія України

доба козацтва.

51.

05.12

Олександр Олесь (1878–1944).

«Микита Кожум’яка». Стисла розповідь про долю поета. Жанрові ознаки драми- казки за народними мотивами

«Микита Кожум’яка».

Драматичний твір;

драма-казка; віршована мова.

Образотворче мистецтво ілюстрації П. Андрусіва до драми- казки «Микита Кожум’яка»;

анімація мультфільм

«Микита Кожум’яка» (режисер –

Н. Василенко); мультфільм «Микита Кожум’яка» (режисер – М. Депоян);

скульптура М. Галенко

«Кирило Кожум’яка» (із туристичної серії київських міні-скульптур«Шукай»).

 

52.

07.12

Уславлення юного героя в драмі- казці «Микита Кожум’яка».

 

 

53.

08.12

Особливості мови твору.


 

 

54.

09.12

Сергій Плачинда (1928–2013).

«Богатирська застава». Стисла розповідь про письменника.

Історична основа твору

«Богатирська застава».

Історичне оповідання (поглиблення поняття).

Образотворче мистецтво ілюстрації О. Мезенцева до збірки С. Плачинди «Київські фрески»;

скульптора

В. Журавель «Пам’ятник Іллі Муромцю»

 

 

55.

12.12

Образ Будимира – патріота рідної землі. Особливості мови історичного оповідання.

56.

14.12

Урок позакласного читання № 3

 

 

 

 

57.

15.12

Діагностична робота № 4 за розділом

«Минуле народів у фольклорі та літературі: легенди, перекази, літописні оповіді» або презентація та захист

творчих проектів «Легенди рідного краю».

 

 

 

 

ЛІТЕРАТУРА РІДНОГО КРАЮ

58.

16.12

Художні твори літератури рідного краю (за вибором учителя).

Ознайомлення із доступними для сприйняття й спорідненими тематично із вивченими в І семестрі літературними творами письменників-земляків.

 

Інтерпретація художніх творів літератури рідного краю в інших видах мистецтва; літературно- меморіальні музеї.

 

 

59.

19.12

60.

21.12

Узагальнення та систематизація вивченого в І семестрі

навчального матеріалу.

 

Повторення вивчених у І семестрі теоретико-

літературних понять.

 

 

61-62

22.12

Підсумкова робота або презентація та захист творчих

проектів.

 

 

 

 

63-64

23.12

Підсумковий урок.

 

 

 

 

 

 

ПОЕТИЧНИЙ ОБРАЗ УКРАЇНИ

Для вивчення напам’ять: дві поезії за вибором учителя.

 

 

65.

09.01

Тарас Шевченко (1814–1861).

«Зоре моя вечірняя». Розповідь про поета, його перебування на засланні. Поетичне відображення краси української природи у вірші

«Зоре моя вечірняя». Роздуми

ліричного героя.

Лірика; ліричний герой; мотив у ліричному творі.

Образотворче мистецтво – Т. Шевченко

«Автопортрет»;

Н. Никифорова «Портрет Т. Шевченка»;

В. Маковський

«Український пейзаж з хатами»;

музичне мистецтво

«Зоре моя вечірняя»

(слова – Т. Шевченка, музика Я. Степового);

«Учітеся, брати мої» (слова Т. Шевченка, музика М. Лисенка).

Музичне мистецтво – пісні на слова Т. Шевченка.

Костенко Л.

«Кобзарю».

Лучук В. «Клятва».

Міцкевич А.

«Кримські сонети»

Савчук Л.

«Український віночок».

Щербак М.

«Волошки».

66.

11.01

Тарас Шевченко. «Учітесь, читайте…» (уривок із послання

«І мертвим, і живим…»).

Уривок «Учітесь, читайте…» як ліричне звертання до нащадків. Думки автора про роль патріотичної освіти в духовному

становленні особистості й нації.

67.

12.01

Богдан Лепкий (1872–1941).

«Шевченкова верба».

Роль Тараса Шевченка у становленні особистості Богдана Лепкого, його поетична шевченкіана. Осмислення образу українського генія Шевченка з позицій гуманізму у вірші

«Шевченкова верба». Біографічна основа поезії. Мотив туги за рідним краєм.

Рима, перехресне, суміжне й кільцеве римування.

Образотворче мистецтво – Т. Шевченко

«Новопетровське укріплення»,

«Мангишлацький сад»,

«В Корсуні»;

скульптура В. Чепелик

«Пам’ятник Т. Шевченку»

 

 

68.

13.01

Адам Міцкевич (17981855).

«Акерманські степи».

А. Міцкевич – польський поет. Поетичні образи української природи в «Кримських сонетах».

Сонет.

Скульптура А. Попель

«Пам’ятник

А. Міцкевичу»; архітектура – Аккерманська фортеця

 

69.

16.01

Галина Кирпа (народ. 1950).

«Мова моя».

Біографічна довідка про письменницю, її громадську діяльність.

Значення рідної мови в житті людини. Мотив важливості збереження мови для історії, народу, людства загалом. Роль художніх засобів у розкритті основної думки поезії.

Патріотична лірика.

Епітет, порівняння, метафора (поглиблення понять).

Образотворче мистецтво – М. Дмитренко

«Мелодія»; О. Куликов

«Єдність», О. Шупляк

«До рідних гнізд»; ілюстрації І. Хомчак до книги Т. Майданович

«Країна Українія»

Музичне мистецтво пісні про Україну

70.

18.01

Тетяна Майданович (народ. 1957). «Найкраща Україна»,

«О Україно! Божий білий цвіт!», «Країна Українія» (один вірш за вибором учителя).

Короткі біографічні відомості про авторку. Образ сучасної України в поетичних творах. Патріотичні почуття ліричного героя, втілені у віршах.

 

 

 

 

71.

19.01

Урок виразного читання№ 3

поетичних творів про Україну.

 

 

 

 

НАЙЦІКАВІШЕ З ЛІТЕРАТУРНИХ НОВИНОК

72.

20.01

Урок позакласного читання № 5

Із сучасної літератури (твори для читачів-підлітків за вибором учителя та учнів).

Міні-проєктна робота

«Художній твір мій ровесник».

 

Музичне мистецтво музика, що слухають герої-ровесники запропонованих художніх творів.

 

 

73.

23.01

Контрольна робота  № 5 з теми

 «Поетичний образ України»

 

 

 

 

Дивовижний світ природи

Для вивчення напам’ять: дві поезії за вибором учителя.

74.

25.01

Роберт Бернс (1759–1796).

«Моє серце – в верховині...» Роберт Бернс шотландський поет.

Оспівування краси природи рідного краю у вірші.

Пейзаж та його види; пейзаж у літературному творі.

Образотворче мистецтво пейзажі А. де Бреанскі

Інтегрований курс «Пізнаємо природу» / Інтегрований курс «Довкілля» розмаїття світу природи; охорона навколишнього середовища.

Давидов А.

«Таємниці старого дуба».

Дарелл Дж.

«Балакучі квіти». Іван Багряний. «До Ворскли, по рибу!». Іваненко О.

«Цвітарінь». Качан А. «Море грає».

Пчілка О. «З ґринджолятами». Сетон-Томпсон Е.

«Доміно», «Ведмежа Джонні», «Лобо»,

«Мустанг- іноходець». Чередниченко Д.

75.

26.01

Ернест Сетон-Томпсон (1860–

1946). «Снап».

Е. Сетон-Томпсон канадський письменник.

Світ природи у творах Е. Сетона- Томпсона.

Анімалістичне оповідання.

Образотворче мистецтво – анімалістична графіка та живопис Е. Сетона- Томпсона.

76.

27.01

Утвердження єдності людини і природи в анімалістичних творах

Е. Сетона-Томпсона.

77.

30.01

Джозеф Редьярд Кіплінг (1865– 1936). «Мауглі» (скорочено).

Дж. Р. Кіплінг англійський письменник.

Екзотичний світ природи у творі.

 

Анімація мультфільм

«Книга джунглів» («The Jungle Book») (режисер – В. Рейтерман);

образотворче мистецтво

ілюстрації до твору Б. Брегг, К. Волдрон

«Мандри жолудя». Чухліб В. «Після хуртовини»

78.

01.02

Закон джунглів і світ людей у

казці «Мауглі».

79.

80.

02.02

03.02

Реальне і фантастичне у казці

«Мауглі».

81.

82.

06.02

08.02

Павло Тичина (1891–1967).

«Хор лісових дзвіночків», «Гаї шумлять», «Арфами, арфами» (один – два вірші за вибором учителя).

Замальовка життєпису поета, особливості його світобачення. Поетичне змалювання картин природи. у віршах П. Тичини. Музичне (слухове), зорове та емоційне наповнення поезій.

Авторські неологізми та їх художні функції.».

Пейзажна лірика. Персоніфікація.

Музичне мистецтво

«Ми дзвіночки» (слова

П. Тичини, музика – В. Верховинця), «Гаї шумлять» (слова – П. Тичини, музика – Г. Майбороди);

образотворче мистецтво – ілюстрації Е. Колесова до збірки «Гаї шумлять»; С. Васильківський.

«Околиця Кам’яної Балки»

83.

09.02

Урок виразного читання № 4

поетичних творів про природу.

 

 

84.

10.02

Микола Вінграновський (1936–2004). «Гусенятко». Біографічні відомості про письменника.

Змалювання дивовижного світу природи.

Оповідання

(повторення)

Образотворче мистецтво П. Нілус

«Поле з гусьми»;

К. Костанді «Гуси»; ілюстрації К. Лавра до казки «Гусенятко».

85.

 

13.02

 

Час і простір в оповіданні

«Гусенятко».

 

86

15.02

Тема родинних цінностей у творі.

87.

 

16.02

 

Марія Морозенко (народ. 1969). «Вірність Хатіко».

Коротко про життя і творчість письменниці.

Тема дружби людини й тварини.

Тема та ідея художнього

твору

(повторення)

Образотворче мистецтво ілюстрації

О. Воронкої до збірки

88.

17.02

Засоби змалювання взаємин людини і тварини в оповіданні.

Послідовність подій у творі.

«Найвірніші»;

О. Мурашко «Дівчинка з собакою. Портрет

Т. Язевої»;

кіномистецтво

«Хатіко: Найвірніший друг» (режисер –

Л. Халльстрём);

скульптора Т. Андо

«Пам’ятник Хатіко»

 

 

89

20.02

Ідея гуманістичних цінностей в оповіданні «Вірність Хатіко».

90.

22.02

Урок позакласного читання.№ 6

 

 

 

 

91.

23.02

Урок розвитку мовлення № 3 (усно):

«Малюємо природу художніх творів» або «Малюємо поезію».

 

 

 

 

92.

24.02

Контрольна  робота № 6 за розділом

«Дивовижний світ природи», або презентація та захист творчих проектів.

 

 

 

 

СВІТ ДИТИНСТВА

93.

27.02

Марк Твен (1835–1910)

«Пригоди Тома Сойєра»

(скорочено).

Марк Твен американський письменник.

Автобіографічна основа повісті

«Пригоди Тома Сойєра».

Автобіографічний твір; повість (поглиблення поняття).

Кіномистецтво х/ф

«Том Сойєр» (режисер

Г. Гунгебурт

 

Грінченко Б.

«Украла».

Ліндґрен А. «Пеппі Довгапанчоха»,

«Малюк і Карлсон»,

«Пригоди Калле Блюмквіста».

Слабошпицький М.

«Війві».

Стельмах Я. «Про козу».

Тютюнник Г.

94.

01.03

Світ  дорослих  і  світ  дітей  у

повісті «Пригоди Тома Сойєра».

95.

02.03

Романтика пригод повісті

«Пригоди Тома Сойєра».

96.

03.03

Образи Тома Сойєра і

 

 

Гекльберрі Фінна.

 

 

 

«Дивак».

Франко І. «Малий Мирон».

Шолом-Алейхем.

«Хлопчик Мотл».

97.

06.03

Ідеали дружби повісті «Пригоди

Тома Сойєра».

 

98. 99.

 

08.03

09.03

Іван Нечуй-Левицький (1838–

1918). «Вітрогон». Замальовка життєпису письменника.

Композиція оповідання

«Вітрогон», майстерність оповіді, мови.

Тема та ідея літературного твору (поглиблення понять).

Образотворче мистецтво – В. Леонович

«Дитинство»;

М. Богданов-Бєльський

«Рибалки»; А. Куїнджі

«Дніпро вранці»;

К. Білокур «Сніданок»;

М. Пимоненко «Вечоріє».

100.

 

10.03

Образ  Василька  в  оповіданні

«Вітрогон». Внутрішній світ хлопчика, спрямованість його інтересів, формування характеру.

101.

102.

13.03

15.03

Елеанор Портер (18681920).

«Полліанна» (скорочено). Е. Портер – американська письменниця.

Історія створення роману

«Полліанна».

Роман; композиція і сюжет твору.

Кіномистецтво х/ф

«Полліанна» («Pollyanna») (режисер – С. Гардинг); образотворче мистецтво – ілюстрації до роману

Н. Каламєєць.

103

16.03

Життєві випробування

Полліанни.

104.

17.03

Полліанна втілення щирості та

оптимізму.

105.

20.03

Життєствердні мотиви роману

«Полліанна».

106

22.03

Урок розвитку мовлення № 4 (письмово): «Порівнюємо героїв

художніх творів про дітей».

 

 

 

 

107

23.03

Оксана Сайко (народ. 1976).

«Гаманець».

Оповідання

(повторення)

Образотворче

мистецтво ілюстрації

 

 

Біографічна довідка про письменницю.

Драматизм сюжету оповідання

«Гаманець». Розвиток подій у творі. Проблема добра і зла, морального вибору людини.

 

Н. Гайди, Н. Гайдучика до творів О. Сайко;

Є. Гапчинська.

«Благовіщення».

 

 

108.

24.03

Образи Іванки й Ритки в оповіданні «Гаманець». Спільне й відмінне у їхніх характерах і

вихованні.

109.

03.04

Галина Кирпа (народ. 1950).

«Мій тато став зіркою».

Участь письменниці у подіях, що стали основою оповідання, їх переосмислення в художньому творі. Зворушлива оповідь маленької дівчинки, тато якої загинув на Майдані.

Образотворче мистецтво

О. Самойлик «Герої. Майдан»; М. Федюк

«Ангели Світла. Ангели Свободи»; ілюстрації О. Були до оповідання

«Мій тато став зіркою»; музичне мистецтво – українська народна пісня

«Пливе кача»; пісня

«Воїни світла» (текст у перекладі С. Жадана)

Історія України – Революція гідності.

 

110.

05.04

Особливості показу світу очима дитини в оповіданні «Мій тато

став зіркою».

 

111.

06.04

Мотиви втрати рідної людини, почуття й переживання дитини в оповіданні «Мій тато став зіркою». Ідея героїзму й

самопожертви.

 

112.

07.04

Урок позакласного читання.№ 7

 

 

 

 

113.

10.04

Контрольна робота № 7 за розділом

«Світ дитинства», або презентація творчих проектів.

 

 

 

 

У ПОШУКАХ ПРИГОД І ЧУДЕС


 

 

114

115.

12.04

13.04

Льюїс Керролл (1832–1898).

«Аліса в Країні Див»

(скорочено).

Л. Керролл англійський письменник.

Історія створення роману «Аліса в Країні Див».

 

Кіномистецтво х/ф

«Аліса в країні чудес» («Alice in Wonderland») (режисер – Т. Бьортон); образотворче мистецтво – ілюстрації

Є. Гапчинської до книги

«Аліса в Країні див»

 

Дара Корній.

«Петрусь Химородник». Ковальська К.

«Канікули прибульців із Саллатти».

Ільченко О.

«Загадкові світи старої обсерваторії» Керролл Л. «Аліса в Задзеркаллі».

Кестнер Е. «Еміль та детективи».

Маар П. «Машина для здійснення бажань, або Суботик повертається в суботу».

Янсон Т. Твори із серії про мумі- троллів.

116

14.04

Світ дивовижних пригод у

романі «Аліса в Країні Див».

117.

17.04

Образ головної героїні та казкових  персонажів  у  романі

«Аліса в Країні Див».

118

19.04

Значення гри у романі «Аліса в

Країні Див».

119.

120

20.04

21.04

Роальд Дал (19161990). «Чарлі і шоколадна фабрика» (скорочено).

Р. Дал англійський письменник.

Неймовірні пригоди Чарлі.

Фентезі; фентезійний роман

Кіномистецтво х/ф

«Чарлі і шоколадна фабрика» («Charlie and the Chocolate Factory») (режисер – Т. Бьортон); образотворче мистецтво – ілюстрації

Є. Гапчинської до роману

«Чарлі і шоколадна фабрика»

121.

24.04

Чарівний світ фабрики містера

Вонкі.

122

26.04

Утвердження ідеалів добра і справедливості в романі «Чарлі і

шоколадна фабрика».

123.

 

27.04

Всеволод Нестайко. «Чарівні окуляри» (скорочено).

Замальовка життєпису письменника. Повість-казка про фантастичні пригоди сучасних школярів.

Епічний твір, повість-казка (поглиблення поняття).

Образотворче мистецтво ілюстрації Ю. Радіч-Демидьонок, А. Василенка,

Р. Сахалтуєвої до повісті

«Чарівні окуляри»;

 

124

28.04

Реальні вчинки головних героїв повісті-казки «Чарівні окуляри» на шляху дорослішання. Фантастичні пригоди, чарівні елементи,  казкова  символіка

повісті.

 

кіномистецтво

документальний фільм

«Всеволод Нестайко. Родом з дитинства» (режисер –

М. Погребняк), короткометражний художній фільм

«Тореадори з Васюківки» (режисер – С. Зелікін), х/ф «Одиниця „з обманом“» (режисер –

А. Праченко).

 

 

125.

01.05

Ідейний   зміст   повісті-казки

«Чарівні окуляри»: відповідальність за свої вчинки, уміння долати перешкоди на шляху до мети.

126.

127

03.05

04.05

Зірка Мензатюк. «Таємниця козацької шаблі» (скорочено).

Коротко про письменницю. Пригодницька повість про мандрівку історичними місцями України. Історичне минуле в житті сучасної людини.

Пригодницька повість.

Детектив.

Архітектура – Тараканівський форт, Дубенський замок, Підгорецький замок, Олеський замок, Кам’янець-Подільська фортеця, Хотинська фортеця;

образотворче мистецтво – Ю. Брандт «Вставайте, козаки», О. Орльонов

«Битва під Берестечком»; ілюстрації

І. Ключковської. до повісті «Таємниця козацької шаблі»

Історія України – Битва під Берестечком, музичне мистецтво козацькі пісні.

128.

05.05

Образи козаків та символіка козацької шаблі у творі. Засоби

змалювання характерів персонажів.

129.

09.05

Велич старовинних українських замків. Фантастичне і реальне у пригодницькій повісті.

130.

10.05

Урок позакласного читання № 8

Презентація та захист творчих проєктів «Одна цікава

 

 

 

 


 

 

 

 

детективна чи пригодницька

історія».

 

 

 

 

131.

11.05

Урок виразного читання № 5

пригодницьких творів.

 

 

 

 

132.

12.05

Урок розвитку мовлення № 6 (письмово): «Пригоди в моєму

житті».

 

 

 

 

ЛІТЕРАТУРА РІДНОГО КРАЮ

133.

15.05

Художні твори літератури рідного краю (за вибором учителя). Ознайомлення із доступними для сприйняття й спорідненими тематично із вивченими в ІІ семестрі літературними              творами

письменників-земляків.

 

 

 

 

134.

17.05

НАЙЦІКАВІШЕ З ЛІТЕРАТУРНИХ НОВИНОК

135.

18.05

Урок позакласного читання № 9

Із сучасної літератури (твори для читачів-підлітків за вибором учителя та учнів).

Міні-проєктна робота

«Художній твір мій ровесник»

 

Музичне мистецтво музика, що слухають герої-ровесники запропонованих художніх творів.

 

 

136.

19.05

Урок розвитку мовлення № 7

(письмово) «Художній, твір, який мене найбільше вразив».

 

 

 

 

УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ВИВЧЕНОГО ЗА ІІ СЕМЕСТР

137.

22.05

Узагальнення та систематизація вивченого в ІІ семестрі та

протягом навчального року.

 

Повторення вивчених у І семестрі теоретико-

літературних понять.

 

 

138.

24.05

Контрольна робота № 8  або

 

 

 

 


 

 

 

 

презентація та захист творчих

проектів.

 

 

 

 

139.

25.05

Виразне читання № 6

 

 

 

 

140.

26.05

Підсумковий урок.

 

 

 

 


 


 

 


 

 


 

 


 

 

 

 


 

 

 

 

 


 

 


 

 


 

 

docx
Додано
19 березня 2023
Переглядів
4794
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку