Календарно- тематичне планування Історія України.

Про матеріал
Навчальна програма укладена на основі модельної навчальної програм «Історія України. 7–9 класи» для закладів загальної середньої освіти (авт. Бурлака О. В., Желіба О. В., Павловська-Кравчук В. А., Худобець О. А., Черкас Б. В., Щупак І. Я.), рекомендованої Міністерством освіти і науки України (наказ Міністерства освіти і науки України від 16 серпня 2023 р. № 1001) до підручника: Хлібовська Г.М. та ін. Історія України: підручник для 7 класу закладів загальної середньої освіти / Г. М. Хлібовська, М. Є. Крижановська, О. В. Наумчук. – Тернопіль: Астон, 2024. – 192 с.: іл.
Перегляд файлу

 

                                                                                                                                                                                                        ЗАТВЕРДЖЕНО

                                                                                                                                                                                      Рішенням педагогічної ради

від «___» ____________ 20___ р.

                                                                                                                                                                                                  Протокол № ____

 

 

 

НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА

«ІСТОРІЯ УКРАЇНИ. 7 клас»

 

 

 

Навчальна програма укладена на основі модельної навчальної програм «Історія України. 7–9 класи» для закладів загальної середньої освіти (авт. Бурлака О. В., Желіба О. В., Павловська-Кравчук В. А., Худобець О. А., Черкас Б. В., Щупак І. Я.), рекомендованої Міністерством освіти і науки України (наказ Міністерства освіти і науки України від 16 серпня 2023 р. № 1001) до підручника: Хлібовська Г.М. та ін. Історія України: підручник  для 7 класу закладів загальної середньої освіти  / Г. М. Хлібовська, М. Є. Крижановська, О. В. Наумчук. – Тернопіль: Астон, 2024. – 192 с.: іл.

 

 

 

 

Вчитель: _____________________

 

 

 

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

 

І. Вступ

 

Навчальний предмет «Історія України» спрямований на реалізацію визначених Державним стандартом базової середньої освіти (постанова Кабінету Міністрів України № 898 від 30. 09. 2020 р.) в громадянській та історичній галузі освіти цілей, зокрема формування вільної, творчої та відповідальної особистості, спосіб мислення і дій якої базується на усвідомленні загальнолюдських і національних цінностей; патріота України та прихильника її демократичного устрою; людини, яка шанобливо ставиться до родини, суспільства та навколишнього середовища; поважає права і свободи людини; зберігає українські національні традиції та водночас поважає культуру, звичаї інших народів, толерантно ставиться до різних суспільних поглядів, релігій та їхніх носіїв, якщо це не протирічить загальнолюдським цінностям.

Навчання історії України спрямоване на реалізацію загальної мети базової середньої освіти, яка полягає в розвитку природних здібностей, інтересів, обдарувань учнів, формуванні компетентностей, необхідних для їх соціалізації та громадянської активності, свідомому виборі подальшого життєвого шляху та самореалізації, продовженні навчання на рівні профільної освіти або здобуття професії, вихованні відповідального, шанобливого ставлення до родини, суспільства, навколишнього природного середовища, національних і культурних цінностей українського народу.

Вивчення історичного матеріалу в 7 класі здійснюється системно в таких хронологічних межах – від падіння Західної Римської імперії (476 р.) до початку XVI ст. 

Метою курсу є розвиток особистості учня / учениці через осмислення минулого, сучасного та зв’язків між ними; взаємодії між глобальними, загальноукраїнськими і локальними процесами; формування ідентичності громадянина України, його активної громадянської позиції на засадах демократії, патріотизму, поваги до прав і свобод людини, визнання цінності верховенства права. 

Вимоги до обов’язкових результатів навчання учнів історії України в 7 класі передбачають, що учень / учениця: 

  •          мислить історико-хронологічно, орієнтується в історичному часі, встановлює причиново-наслідкові зв’язки між подіями, явищами і процесами, діяльністю людей та їх результатами в часі, виявляє зміни і тривалість у житті суспільства; 
  •          мислить геопросторово, орієнтується в соціально-історичному просторі, виявляє взаємозалежність розвитку суспільства, господарства, культури й навколишнього природного середовища; 
  •          мислить критично, працює з різними джерелами інформації та формулює історично обґрунтовані запитання; 
  •          мислить системно, виявляє взаємозв’язок, взаємозалежність та взаємовплив історичних подій, явищ, процесів, постатей у контексті відповідних епох; розуміє множинність трактувань минулого і сучасного та зіставляє їх інтерпретації; 
  •          усвідомлює власну гідність, реалізує власні права і свободи, поважає права і гідність інших осіб, виявляє толерантність, протидіє проявам дискримінації;
  •          дотримується демократичних принципів, конструктивно взаємодіє з іншими особами, спільнотою закладу освіти, місцевою громадою і суспільством, долучається до розв’язання локальних, загальнонаціональних і глобальних проблем, усвідомлює необхідність утвердження верховенства права й дотримання правових норм для забезпечення сталого розвитку суспільства;
  •          дотримується принципів академічної доброчесності в навчанні, науковій та іншій творчій діяльності.

Нормативно-правовою базою навчальної програми «Історія України. 7 клас» є Закон України «Про освіту» від 05.09.2017 № 2145-VІІІ, Закон України «Про повну загальну середню освіту» від 16.02.2020 № 463-ІХ, Державний стандарт базової середньої освіти (Постанова КМУ № 898 від 30.09.2020 р.), Типова освітня програма для 5-9 класів закладів загальної середньої освіти (наказ Міністерства освіти і науки України від 19.02.2021 р. № 235), Рекомендації щодо оцінювання результатів навчання здобувачів освіти відповідно до Державного стандарту базової середньої освіти (наказ Міністерства освіти і науки України від 02.08.2024 р. № 1093), модельна навчальна програма «Історія України. 7–9 класи» для закладів загальної середньої освіти (авт. Бурлака О. В., Желіба О. В., Павловська-Кравчук В. А., Худобець О. А., Черкас Б. В., Щупак І. Я.), рекомендована Міністерством освіти і науки України (наказ Міністерства освіти і науки України від 16.08.2023 р. № 1001).

Програма складається з пояснювальної записки, структурованих за розділами вимог до очікуваних результатів навчання учнів, розкритих в орієнтирах для оцінювання (за додатком 18 до Державного стандарту базової середньої освіти), змісту навчально-пізнавальної діяльності як основи для досягнення цих результатів, а також видів і прикладів навчальної діяльності. Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності зорієнтовані на реалізацію компетентнісного потенціалу громадянської та історичної освітньої галузі, визначеного у додатку 17 до Державного стандарту базової середньої освіти і викладені через уміння та ставлення, які відповідають діяльнісному, знаннєвому та ціннісному компонентам ключових компетентностей громадянської та історичної освітньої галузі.

Зміст навчально-пізнавальної діяльності кожного розділу програми містить перелік історичних сюжетів і визначається:

  •          розвиваючим значенням історичного матеріалу для формування в учнів/учениць загальнолюдських цінностей;
  •          виховним потенціалом для ствердження української історичної пам’яті та виховання патріотизму;
  •          потенціалом відібраного історичного матеріалу для використання в практичному житті молоді (питання захисту прав людини; розуміння можливостей демократії; шляхи морального самовдосконалення та особистого успіху тощо);
  •          ступенем впливу певних історичних подій і явищ на формування й розвиток сучасної цивілізації, досягнення якої має опанувати учень тощо.

Дана програма складена з урахуванням положень Навчальної програми з історії України для 7-9 класів закладів загальної середньої освіти, затвердженої Міністерством освіти і науки України (наказ Міністерства освіти і науки України № 698 від 03 серпня 2022 р.). Історичний матеріал інтегрований питаннями всесвітньої історії та громадянської освіти.

ІІ. Змістовна частина

 

Структура курсу

Кіл-ть год.

Розділ 1. Вступ. Виникнення та становлення Русі-України

7

Розділ 2. Русь-Україна наприкінці Х – у першій половині ХІ ст.

7

Розділ 3. Русь-Україна у другій половині ХІ – першій половині ХІІІ ст.

7

Розділ 4. Волинсько-Галицьке князівство («держава Романовичів»)

6

Розділ 5. Руські землі у складі східноєвропейських держав XIV – на початку XV ст. Кримське ханство

7

Узагальнення до курсу. Історія Руси-України в контексті епохи середніх віків

1

Всього

35

 

 

 

                                                                              Календарне планування З ІСТОРІЇ УКРАЇНИ

(35 годин, 1 година на тиждень)

  уро ку

Дата

Зміст навчально-пізнавальної діяльності

Очікуванні результати навчання

Види навчальної діяльності

 

 

Розділ 1. Вступ. Виникнення та становлення Русі-України (7 год.)

1

 

Вступ.

Базові знання:

  •                      знає хронологічні межі Середньовіччя, час Великого розселення слов’ян, утворення Русі-України, діяльності перших князів/княгинь Русі-України;
  •                      знає факти діяльності князів Олега, Ігоря, Святослава, княгині Ольги;
  •                      розуміє зміст термінів, понять і назв «Велике розселення слов’ян», «Русь» («Русь-Україна»), «князь», «дружина», «полюддя», «данина», «хозари», «печеніги», «Імперія ромеїв (Візантія)».

Уміння:

  •                      співвідносить  історичні  періоди  європейського

Середньовіччя і княжої доби в Україні, а саме:

а) період становлення племінних князівств i союзів на

Навчальнопізнавальна, дослідницька, творча. Діагностуванн

я  з  метою

виявлення рівня сформованості компетентност ей за курсом 6 класу, робота (фронтальна або групова) з

2

 

Слов'янські племена на території України

3

 

Народи Північного Причорномор’я

4

 

Утворення Русі-України

5

 

Русь-Україна за правління перших князів

6

 

ПРАКТИЧНА РОБОТА №1  

«Князь Святослав Ігорьович»

 

7

 

УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА

ТЕМАТИЧНИЙ КОНТРОЛЬ ЗА РОЗДІЛОМ

«Вступ. Виникнення та становлення Русі - України»

українських теренах (V–IX ст.) – з добою раннього європейського Середньовіччя (середина V ст. – кінець IХ ст.);

б) період існування Русі (IX–XIII ст.) – з добою зрілого

Середньовіччя (Х–ХІІІ ст.);

в) період руських князівств XIII–XVI ст.) – з добою пізнього Середньовіччя (XІV–XV ст.);

  •                    упорядковує  у  визначений  спосіб  хронологічну

інформацію про історичні події й процеси у межах розділу;

  •                    виявляє чинники, що впливали на державотворчі процеси доби становлення Русі-України, піднесення Києва, та історичні, природні умови розвитку держави;
  •                    визначає та зіставляє наміри та результати діяльності перших князів Русі-України; висловлює обґрунтовані судження щодо їх ролі в минулому;
  •                    коректно використовуючи відповідні поняття і терміни визначає причини і приводи, сутність, результати і наслідки історичних подій, явищ, процесів в межах розділу;
  •                    використовує історичну карту як джерело історичної інформації; позначає на карті території розселення слов’янських племен на теренах України, зміни території Русі-України, напрямки походів київських князів ІХ–Х ст.; ● наводить приклади тривалості і змінності географічних та історичних назв (топонімів, етнонімів тощо) на прикладі Русі-України;
  •                    аналізує різновидові історичні джерела з історії Великого розселення слов’ян та періоду утворення Русі-України за запропонованим вчителем алгоритмом;
  •                    за самостійно визначеними критеріями добирає інформацію для виконання завдання, побудови текстової відповіді, аргументує свій вибір;
  •                    співставляє особливості виникнення і розвитку держави Русі-України та ранньосередньовічних держав Європи.

Ставлення:

  •                    обґрунтовує історичне значення виникнення Русі-України як важливого етапу української історії;
  •                    докладно описує проблеми, з якими стикаються різні спільноти (на прикладі Русі-України) та шляхи і способи їх подолання;
  •                    оцінює якість виконання роботи за допомогою рефлексії та конструктивного зворотного зв’язку.

навчальним текстом, пошук відповідей на питання та конструюванн

я власних питань до

навчального матеріалу, історичною/ко нтурною картами, складання синхронізован

 ої  таблиці

«Русь-Україна та і світ за доби

Середньовіччя

 »,  аналіз

історичних джерел

(документів) за запропонованою вчителем пам’яткою для роботи, підготовка творчих проєктів  

 

 

Розділ 2. Русь-Україна наприкінці Х – у першій половині ХІ ст. (7 год.)

8

 

КНЯЗЬ ВОЛОДИМИР ВЕЛИКИЙ. ВПРОВАДЖЕННЯ ХРИСТИЯНСТВА

Базові знання:

  •                    знає час хрещення Русі-України;
  •                    знає факти діяльності Володимира Великого, Ярослава Мудрого;
  •                    розуміє зміст термінів, понять і назв «князь», «вотчина», «графіті», «ікона», «мозаїка», «фреска», «книжкова мініатюра», «язичництво», «християнство», «реформа», «шлюбна дипломатія», «Руська правда», «митрополія»,

Репродуктивна , дослідницька, творча, проєктна.

Створення  за навчальним

 текстом  та

історичними

9

 

РУСЬ-УКРАЇНА ЗА ЯРОСЛАВА МУДРОГО

10

 

ПОЛІТИЧНИЙ УСТРІЙ ТА СУСПІЛЬНЕ ЖИТТЯ

11

 

ГОСПОДАРСЬКЕ ТА ПОВСЯКДЕННЕ ЖИТТЯ

 

12

 

КУЛЬТУРА РУСІ-УКРАЇНИ

НАПРИКІНЦІ Х – У ПЕРШІЙ ПОЛОВИНІ ХІ СТ.

«централізована монархія-імперія».  

Уміння:

  •                    упорядковує у визначений спосіб інформацію про історичні події й процеси у межах розділу/курсу;
  •                    порівнює діяльність та висловлює обґрунтовані судження щодо ролі князів Володимира Святославича та Ярослава Володимировича та перших князів/княгинь Русі-України, інших історичних діячів доби Середньовіччя (за вибором); ● визначає передумови, причини, розрізняє результати і наслідки історичних подій, явищ, процесів у межах розділу; ● пов’язує історичні події, явища, процеси (в межах розділу) з географічним простором, позначає їх на карті та використовує карту для їх опису і пояснення, визначає належність культурно-історичних пам’яток, господарських об’єктів часів Русі-України до географічних, етнографічних та історичних регіонів;
  •                    характеризує чинники, що впливали на заняття людей, спосіб ведення господарства, соціальний устрій, визначає тенденції економічного розвитку, зіставляє господарський і соціальний розвиток руського та західноєвропейських суспільств.

Ставлення:

  •                    оцінює місце періоду розквіту Русі-України як важливого етапу в історії українського народу;

пропонує заходи щодо збереження культурно-історичної спадщини Русі-України;

  •                    ● оцінює якість виконання роботи за допомогою рефлексії та конструктивного зворотного зв’язку.

 

джерелами графічних проєктів «Русь-Україна

 за  доби

розквіту», словникова робота, складання синхронізован

 ої  таблиці

«Русь-Україна та і світ за доби

Середньовіччя », вправи на впорядкування хронологічної інформації, укладання  за картою  (за допомогою легенди) розповіді  про діяльність історичних діячів/діячок,

підготовка  і презентація творчих

 проєктів  з

історії

культури РусіУкраїни, дослідницький проєкт «Пам’ятки культури Русі-

України  в сучасному просторі».

13

 

Практична робота № 2.

«Руська правда» - історичне джерело про правове становище різних груп населення Русі-України»

14

 

УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА

ТЕМАТИЧНИЙ КОНТРОЛЬ ЗА РОЗДІЛОМ «Русь-України наприкінці Х – у першій половині ХІ ст.»

 

 

Розділ 3. Русь-Україна у другій половині ХІ – першій половині ХІІІ ст. (7 год.)

15

 

 РУСЬ-УКРАЇНА ЗА

ПРАВЛІННЯ Ярослава Мудрого

Базові знання:

  •                    знає дату Любецького з’їзду князів, правління тріумвірату

Ярославичів,  Володимира  Мономаха,  Мстислава Володимировича, Ярослава Осмомисла, першої писемної згадки назви «Україна» в писемних джерелах.

Уміння:

  •                    упорядковує у визначений спосіб інформацію про історичні події й процеси у межах розділу/курсу,

Репродуктивна , дослідницька, творча, проєктна.

Складання  за навчальним

 текстом  та

історичними

16

 

ПОЛІТИЧНИЙ ТА СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНИЙ РОЗВИТОК КИЇВСЬКОГО,ПЕРЕЯСЛАВСЬКОГО ТА ЧЕРНІГІВСЬКОГО КНЯЗІВСТВ В СЕРЕДИНІ ХІІ – ПЕРШІЙ ПОЛОВИНІ ХІІІ СТ.

 

 

 

 

 

синхронізує події на українських теренах з подіями у світі; ● визначає чинники, прояви та наслідки політичної роздробленості Русі-України;

  •                    характеризує відносини Русі-України з сусідніми народами і державами;
  •                    зіставляє наміри та результати діяльності історичних діячів (на прикладі Ізяслава, Святослава Всеволодовича, Ярославичів, Володимира Мономаха, Мстислава

Володимировича, Ярослава Осмомисла);

  •                    пояснює причини і приводи, результати і наслідки історичних подій, явищ, процесів, використовуючи відповідні поняття і терміни (в межах розділу);
  •                    описує історичні події, явища і процеси за картою, визначає території князівств у період роздробленості Русі-

України, земель сусідніх з Руссю-Україною народів і держав;

  •                    характеризує відносини руських князівств із сусідніми народами/державами;
  •                    визначає чинники, особливості розвитку культури РусіУкраїни та сусідніх спільнот у другій половині ХІ – першій половині ХІІІ ст.;
  •                    презентує культурні здобутки рідної та інших соціокультурних спільнот періоду другої половини ХІ – першої половини ХІІІ ст.;

розпізнає культурно-історичні пам’ятки та характеризує їх художні і мистецькі особливості.

Ставлення:

  •                наводить приклади, як особистість може впливати на політичні і суспільні процеси (на прикладі Русі-України та руських князівств на українських землях);
  •                визнає потребу та пропонує шляхи збереження історикокультурних пам’яток на теренах України;
  •                    визначає історичне значення періоду історії українських земель у другій половині ХІ – першій половині ХІІІ ст. в історії українського державотворення.

робота, аналіз за визначени алгоритмом історичних документів, підготовка презентація творчих проєктів історії

культури «Русі- України», написання міністатті на визначену тему, дискусія «Політична роздробленість Русі- України: збіг обставин чи історична закономірність

».

м

і

з

17

 

ГАЛИЦЬКЕ ТА ВОЛИНСЬКЕ

КНЯЗІВСТВА В ХІІ СТ.

18

 

Кочові народи степів України ХІ – ХІІІ століть, мешканці Криму

 

19

 

КУЛЬТУРА РУСІ-УКРАЇНИ В ДРУГІЙ ПОЛОВИНІ ХІ – ПЕРШІЙ ПОЛОВИНІ ХІІІ СТ.

 

20

 

пр  Практична робота №3.

     Князь Володимир Мономах

21

 

УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА

ТЕМАТИЧНИЙ КОНТРОЛЬ ЗА  РОЗДІЛОМ «Русь-Україна у другій половині ХІ – першій половині ХІІІ ст.»

 

Розділ 4. Волинсько-Галицьке князівство («держава Романовичів») (6 год.)

 

22

 

Волинсько-Галицьке князіство: від утворення до походу монголів на Русь

Базові знання:

  •                    знає час утворення Волинсько-Галицького князівства («держави Романовичів»), діяльності Романа Мстиславича, короля Данила, Юрія І, походів походи монголів на українські землі, боротьби за землі Волинсько-Галицького князівства між Угорщиною та Польщею, дати битви на р. Калка, коронації Данила Романовича; 
  •                    розуміє зміст термінів, понять і назв «король», «хан», «ярлик», «баскак», «Золота Орда», «монгольська навала».

Уміння:

  •                    упорядковує у визначений спосіб хронологічну інформацію про історичні події й процеси у межах розділу/курсу, синхронізує події на українських теренах з подіями у світі;
  •                    визначає передумови, причини і приводи, розрізняє результати і наслідки історичних подій, явищ, процесів (на прикладі монгольської навали на Русь та подій історії Волинсько-Галицького князівства);
  •                    співставляє історичні умови, особливості розвитку Волинсько-Галицького князівства («держави Романовичів») та сусідніх держав;
  •                    характеризує чинники розвитку, політичний устрій, економічний розвиток Волинсько-Галицького князівства («держави Романовичів»);

зіставляє наміри, способи та результати діяльності правителів Волинсько-Галицького князівства («держави Романовичів») та сусідніх держав;

  •                    описує історичні події, явища і процеси за картою, визначає територію Волинсько-Галицького князівства та сусідніх держав, напрямки походів монголів на Русь, подій, пов’язаних із діяльністю правителів «держави

Романовичів»;

  •                    визначає чинники розвитку та особливості розвитку культури Волинсько-Галицького князівства («держави Романовичів»);
  •                    визначає вплив монгольської навали на політичний, економічний та культурний розвиток українських земель; вплив сусідніх держав на політичний, економічний та культурний розвиток земель Волинсько-Галицького князівства («держави Романовичів»).

Ставлення:

  •                    формулює і аргументовано висловлює, відстоює у дискусії власні погляди та переконання;
  •                    дає оцінку діяльності видатних історичних діячів Волинсько-Галицького князівства («держави Романовичів»); ● оцінює якість виконання навчальної роботи за допомогою рефлексії та конструктивного зворотного зв’язку.

Репродуктивна , дослідницька, творча, проєктна. Навчальнопізнавальна

 робота  з

навчальним текстом, словникова робота, складання карти  пам’яті

«ВолинськоГалицьке князівство  в системі міжнародних відносин», складання хронологічної/ синхроні зованої таблиці «РусьУкраїна               та світ               за               доби Середньовіччя », розповідь за історичною

 картою  про

історичні події,  робота (позначення об’єктів) контурними картами, аналіз за визначеним алгоритмом історичних документів, складання карт-пам’яті за результатами дослідницької діяльності,

підготовка  і презентація творчих проєктів, дискусія, дебати. 

23

 

Походи монголів на Русь. Підпорядкування руських князівств Золотій Орді

24

 

ВОЛИНСЬКО-ГАЛИЦЬКА

 ДЕРЖАВА ЗА правління короля ДАНИЛА РОМАНОВИЧА та його НАСТУПНИКІВ

25

 

Культура Волинсько-Галицької держави ХІІІ – першої половини ХІV століття

26

 

 Практична робота №4

Князь Данило Романович, король Данило

27

 

УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА

ТЕМАТИЧНИЙ КОНТРОЛЬ ЗА

РОЗДІЛОМ «Волинсько-

Галицьке князівство

(«держава Романовичів»)

 

 

Розділ 5. Руські землі у складі східноєвропейських держав XIV – XV ст. Кримське ханство (7 год.)

28

 

УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ У СКЛАДІ

ВЕЛИКОГО КНЯЗІВСТВА

ЛИТОВСЬКОГО

Базові знання:

  •                    знає час входження українських земель до складу Великого князівства Литовського, Угорщини, Польщі, Молдови, Османської імперії, створення Кримського ханства, існування держави Феодоро, поширення магдебурзького права на українських теренах; дати битви на р. Сині Води, Кревської унії, Городельської унії,

Грюнвальдської битви;

  •                    знає факти діяльності Ольгерда, Вітовта, Свидригайла,

Костянтина Івановича Острозького, Юрія Котермака (Дрогобича), Хаджі І Герая;

  •                    розуміє зміст термінів, понять і назв «еліта», «шляхта», «магнат», «султан», «унія», «магдебурзьке право», «самоврядування», «інкорпорація».

Уміння:

  •                    упорядковує у визначений спосіб хронологічну інформацію про історичні події й процеси у межах розділу/курсу, синхронізує події на українських теренах з подіями у світі;

розрізняє економічні, політичні, культурно-інтелектуальні чинники розвитку суспільства на українських теренах залежно від особливостей устрою та соціальноекономічного розвитку держав, до складу яких входили українські землі в XIV-XV ст.;

  •                    формулює і аргументовано висловлює, відстоює у дискусії власні погляди та переконання;
  •                    презентує здобутки української та інших соціокультурних спільнот в хронологічних межах теми;
  •                    оцінює якість виконання роботи за допомогою рефлексії та конструктивного зворотного зв’язку.

Репродуктивна , дослідницька, творча, проєктна.

Складання  за навчальним

 текстом  та

історичними джерелами карт пам’яті, порівняльної таблиці «Статус українських земель у складі іноземних держав», словникова робота, складання хронологічної/ синхронізованої таблиці, підготовка               і презентація творчих проєктів, написання навчального історичного есе.

 

29

 

Русько – українські землі у складі Польського та Угорського королівств, Молдовського та Московського князівст

30

 

ДЕРЖАВА ФЕОДОРО. КРИМСЬКЕ ХАНСТВО

31

 

СУСПІЛЬНЕ ЖИТТЯ НА

ТЕРЕНАХ УКРАЇНИ В ХІV –

XV СТ. ГОСПОДАРСЬКИЙ І

СОЦІАЛЬНИЙ РОЗВИТОК

32

 

Культура русько-українських земель ХІV – XV століть  

33

 

Практична робота №5

Князь Костянтин Іванович Острозький

 

34

 

УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА

ТЕМАТИЧНИЙ КОНТРОЛЬ ЗА

РОЗДІЛОМ «Руські землі у складі східноєвропейських держав XIV – XV ст.

Кримське ханство»

 

 

 

Узагальнення до курсу. Історія Русі-України в контексті епохи середніх віків (1 год.)

35

 

ІСТОРІЯ РУСІКРАЇНИ В

КОНТЕКСТІ ЕПОХИ СЕРЕДНІХ ВІКІВ

Базові знання:

  •                    знає час створення та існування та територіальне розташування держав на теренах українських земель за доби Середньовіччя, дати вирішальних подій української історії (в межах курсу), час діяльності визначних історичних особистостей на українських теренах;
  •                    пам’ятки культурної спадщини українських земель періоду Середньовіччя.

Уміння:

  •                    простежує тяглість історичного процесу доби РусіУкраїни;
  •                    співставляє особливості суспільного розвитку на українських теренах та у Європі, наводить приклади спільного й відмінного в історичних подіях, явищах і процесах;
  •                    за визначеними критеріями визначає зміни у житті

Репродуктивна

,  творча, проєктна.

Узагальнююча гра-вікторина, виконання навчальних

завдань  з метою узагальнення і корекції знаннєвого компоненту, складання узагальнюючи

х блок-

 

 

 

українського суспільства та наводить приклади цих змін протягом середньовічної історії (з допомогою вчителя);

  •                    спираючись на логіку причинно-наслідкових і просторових зв’язків, прогнозує подальший перебіг подій, явищ, процесів та оцінює можливі зміни в розвитку суспільства в наступний історичний період;
  •                    пояснює важливість заходів щодо збереження і популяризації пам’яток історії, культури та туристичних об’єктів і бере участь у таких заходах;
  •                    використовує інформацію із суміжних галузей знань для характеристики минулих і сучасних суспільних подій, явищ, процесів. Ставлення:
  •                    аргументовано висловлює власні судження стосовно важливості духовних і матеріальних здобутків українського суспільства та сусідніх народів доби Русі-України для подальшого суспільного розвитку, діяльності історичних діячів/діячок.

схем,  карт-

пам’яті, ілюстрованих ліній

часу тощо; підготовка і презентація узагальнюючи

х  творчих

проєктів

 

 

 

 

 

 

 

ІІІ. Система оцінювання результатів навчання

 

Система оцінювання результатів навчання має базується на положеннях Рекомендацій щодо оцінювання результатів навчання здобувачів освіти відповідно до Державного стандарту базової середньої освіти, затверджених наказом Міністерства освіти і науки України 02.08.2024 р. № 1093.

Основними видами оцінювання результатів навчання учнів є формувальне оцінювання та підсумкове оцінювання. Формувальне оцінювання спрямоване на відстеження динаміки навчального поступу учнів, визначення їхніх навчальних (освітніх) потреб і скерування освітнього процесу на підвищення ефективності навчання з урахуванням встановлених результатів навчання. Підсумкове оцінювання показує результати навчання та розвитку. 

Оцінювання може здійснюватися як у процесі навчання (поточне), так і на різних його етапах (підсумкове:

тематичне, семестрове, річне).

Оцінювання результатів навчання учнів здійснюється згідно з вимогами до обов’язкових результатів навчання, визначених Державним стандартом на основі компетентнісного підходу. Результати оцінювання виражаються а балах (від 1 до 12) та/або в оціночних судженнях. Критерії оцінювання реалізуються за чотирма рівнями (початковий, середній, достатній, високий). 

Частотність та процедури проведення оцінювання, а також види діяльності, результати яких підлягають оцінюванню, визначають педагогічні працівники з урахуванням дидактичної мети, особливостей змісту навчального предмета та з урахуванням етапу опанування програмовим матеріалом та етапу досягнення очікуваного результату навчання.

Загальні критерії оцінювання результатів навчання здобувачів освіти відповідно до нового Державного стандарту базової середньої освіти

Рівень

Бал

Загальна характеристика

1

Учень /учениця:

  •                      сприймає і розпізнає інформацію, отриману від учителя (інших осіб); відповідає на прості запитання за змістом почутого / прочитаного, припускається суттєвих змістових і логічних помилок; - виконує частину простих завдань / навчальних дій за наданим зразком з допомогою вчителя;
  •                      передає інформацію, намагається висловлювати свої думки, використовуючи короткі однотипні фрази.

2

Учень /учениця:

  •                      відтворює незначну частину інформації, отриману від учителя або із запропонованих джерел; знаходить у почутому / прочитаному часткові відповіді на прості запитання; припускається змістових і логічних помилок;
  •                      виконує прості завдання / навчальні дії за наданим зразком з допомогою вчителя; показує свою зацікавленість до ідей, висловлених іншими.
  •                      комунікує з іншими за потреби, використовує прості однотипні фрази.

3

Учень /учениця:

- відтворює частину інформації, отриманої від учителя або із запропонованих джерел; знаходить у почутому / прочитаному часткові відповіді на запитання; припускається незначних змістових і логічних помилок;

  •                      виконує завдання / навчальні дії за наданим зразком з допомогою вчителя; долучається до роботи в групі.

висловлює свої думки простими фразами/ реченнями; просить надати зворотний зв'язок щодо ступеня розуміння та сприйняття запропонованого.

 

4

Учень / учениця:

  •                      відтворює за зразком основну інформацію, отриману із запропонованих джерел; висловлює свої думки, використовуючи отриману інформацію; може пояснити окремі поняття/терміни/навчальні дії; - виконує завдання /навчальні дії за зразком під керівництвом учителя; виконує обов’язки, розподілені в групі;
  •                      використовує прості фрази / речення; сприяє спілкуванню та може надати пояснення у межах запропонованої теми.

5

Учень /учениця:

  •                      застосовує частково основну інформацію, отриману від учителя або із запропонованих джерел, для виконання навчальних завдань і вирішення проблемних ситуацій; знаходить у почутому/прочитаному відповіді на прості запитання; може пояснити основні поняття / явища /навчальні дії;
  •                      виконує навчальні дії за запропонованим алгоритмом, за потреби звертаючись по допомогу; розпізнає проблемні ситуації з допомогою вчителя; виконує завдання в групі відповідно до своєї ролі;
  •                      підтримує спілкування в межах запропонованої теми, використовує прості фрази / речення.

6

Учень /учениця:

  •                      застосовує інформацію, отриману від учителя або із запропонованих джерел, для виконання навчальних завдань і вирішення проблемних ситуацій; розуміє і пояснює основні поняття/явища/ навчальні дії, наводить прості приклади; 

виконує навчальні дії за запропонованим алгоритмом самостійно; розпізнає проблемні ситуації І висловлює припущення щодо розв’язання їх з допомогою вчителя; виконує спільне завдання в групі відповідно до визначених обов’язків та своєї ролі;

  •                      - спілкується у межах запропонованої теми, використовує прості фрази і речення.

 

7

Учень / учениця:

  •                      знаходить у запропонованих джерелах потрібну інформацію для виконання навчальних завдань і вирішення проблемних ситуацій; відповідає на окремі запитання за опрацьованою інформацією; перетворює один вид інформації в інший за зразком; наводить окремі аргументи й приклади на підтвердження висловленої думки;
  •                      виконує репродуктивні й частково-пошукові види навчальної діяльності за запропонованим алгоритмом або в співпраці з однокласниками; розпізнає проблемні ситуації, розв'язує їх відомим способом з допомогою вчителя; співпрацює в групі, виконуючи навчальні завдання.
  •                      долучається до спілкування в межах запропонованої теми та визначає завдання через поставленні запитання.

8

Учень / учениця:

  •                      аналізує інформацію, отриману з обраних джерел, зіставляє, порівнює та групує її за заданою ознакою; вирізняє проблемні ситуації, відповідає на запитання за опрацьованою інформацією; перетворює один вид інформації в інший; наводить певні аргументи, доповнює думку/відповіді однокласників;
  •                      виконує окремі пошукові, дослідницькі та/або творчі навчальні дії, розв'язує проблемні ситуації відомими способами з опосередкованою допомогою вчителя; активно співпрацює з іншими, виконуючи навчальні завдання, визначає свої завдання в груповій роботі;
  •                      запрошує до спілкування, чітко формулюючи питання та пріоритети для обговорення та у межах запропонованої теми.

9

Учень /учениця:

- аналізує інформацію, отриману з різних джерел; вирізняє проблемні ситуації; добирає прийнятний із запропонованих спосіб для її унаочнення й візуалізації; наводить аргументи та доречні приклади щодо висловленої думки;

  •                      виконує пошукові (дослідницькі) та творчі завдання; розв’язує проблемні ситуації засвоєними раніше способами, пропонує нові способи розв’язання з опосередкованою допомогою вчителя; активно співпрацює з іншими, виконуючи типові та нетипові завдання.

ініціює спілкування та обмінюється інформацією у межах запропонованої теми.

 

10

Учень / учениця:

  •                      виокремлює істотну й потрібну інформацію, отриману із різних самостійно вибраних джерел; вирізняє проблемні ситуації, оцінює інформацію за заданими критеріями; ставить запитання; встановлює логічні зв’язки між об’єктами, фактами, явищами;
  •                      застосовує здобуті знання й практичні вміння в різних навчальних ситуаціях; здійснює різні види діяльності, пропонує кілька способів розв’язання проблемної ситуації самостійно, у парі або групі; - розвиває ідеї/думки учасників спілкування в межах запропонованої теми та намагається укласти їх у цілісну логічну лінію, розглядаючи різні сторони проблеми.

11

Учень / учениця:

  •                      узагальнює інформацію, отриману з різних джерел, оцінює її за визначеними критеріями; знаходить інформацію й аналізує її; висловлює власну позицію, аргументує її, робить висновки;
  •                      застосовує здобуті знання й практичні вміння в нестандартних ситуаціях; здійснює різні види діяльності, аналізує власні навчальні дії самостійно, у парі або групі; конструктивно взаємодіє у групі; - узагальнює головний зміст почутого під час спілкування у межах запропонованої теми; обирає оптимальний спосіб взаємодії з іншими для вирішення спільних навчальних завдань.

12

Учень / учениця:

  •                      оцінює отриману інформацію, отриману з різних джерел, порівнює та зіставляє її; використовує усвідомлено інформацію в різних ситуаціях;

застосовує здобуті знання й практичні вміння, усвідомлює ризики І прогнозує наслідки; здійснює різні види діяльності самостійно, у парі або групі; аналізує власні навчальні дії, планує свій подальший навчальний поступ; ініціює, планує та організує співпрацю в групах для досягнення навчальних цілей, виконання дослідницьких / творчих завдань;

  •                      - виступає посередником у спілкуванні у межах запропонованої теми, демонструє толерантність до різних точок зору і надає роз’яснення за потреби іншим учасникам.

 

1

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. думік лариса
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Ходачок Оксана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Катерина Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
24 серпня
Переглядів
5951
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку