Курс «Українознавство»
(Українське культуротворення)
7 клас
№ |
Тема уроку |
Дата |
Примітка |
Вступ. Українознавство як наука та навчальна дисципліна |
|||
1 |
Вступ. Українознавство як наука та навчальна дисципліна |
|
|
Розділ 1. Українська культура як предмет дослідження. Витоки української культури |
|||
2 |
Українська культура як предмет дослідження. Основні етапи формування культурного простору України. |
|
|
3 |
Витоки української культури. Унікальність трипільської культури. Скіфська доба. |
|
|
4 |
Підґрунтя культурної свідомості українців. Побут і звичаї давніх слов’ян. Віра як система вірувань. Зміст і суть міфології язичництва. |
|
|
5 |
Історико-культурний вимір української культури. |
|
|
6 |
Українська мова як культуротворчий та освітній чинник. Давньоруська книжність. Козацьке літописання. Пересопницьке Євангеліє. |
|
|
7 |
Феномен українського козацького бароко в українській культурі. Культурно-просвітницька діяльність митрополита Петра Могили. Іван Мазепа як меценат та культурний діяч. Г. Сковорода як представник культури українського бароко. |
|
|
8 |
Проєктна робота. Роль козацтва у становленні української національної культури. |
|
|
9 |
Підсумковий урок за темою «Українська культура як предмет дослідження. Витоки української культури» |
|
|
Розділ 2. Збереження, творення та передача українських духовних цінностей |
|||
10 |
Збереження, творення та передача українських духовних цінностей. Обереги українців у побуті. |
|
|
11 |
Обереги. Традиційна обрядовість українців. |
|
|
12 |
Українські народне декоративно-ужиткове мистецтво та промисли. |
|
|
13 |
Народне ікономалювання. |
|
|
14 |
«Будительство» (спонукання до навертання й повернення до власної культурної самости) українців в творах українського письменства. Музейництво як спосіб збереження української історико-культурної спадщини. Мій рідний край. Дослідження традиційних особливостей народних промислів рідного краю. |
|
|
15 |
Проєктна робота. Збереження народних традицій. Художні центри. |
|
|
16 |
Підсумковий урок за темою «Збереження, творення та передача українських духовних цінностей» |
|
|
Розділ 3. Історико-культурні пам’ятки України |
|||
17 |
Архітектурні образи України. |
|
|
18 |
Неповторні замки і фортеці України. |
|
|
19 |
Унікальні мости в Україні. |
|
|
20 |
Село, хутір, місто, містечко як середовища українського культуротворення. Народна архітектура стародавнього українського села. |
|
|
21 |
Культурний ландшафт українського міста від давнини до сьогодення. Традиції українського містобудування. |
|
|
22 |
Природні пам’ятки України. Сім природних чудес України. |
|
|
23 |
Проєктна робота. Презентація проєкту «Моя подорож Україною». |
|
|
24 |
Мій рідний край. Як історико-культурні пам’ятки мого краю розповідають про минуле? |
|
|
25 |
Підсумковий урок за темою «Історико-культурні пам’ятки України» |
|
|
Розділ 4. Культурно-мистецька спадщина українців |
|||
26 |
Культурно-мистецька спадщина українців. Основні поняття: корифеї українського театру, творці української музики та художньої творчості. |
|
|
27 |
Український народний танець – національна гордість українського народу та надбання світової хореографії. |
|
|
28 |
Українське музичне мистецтво у жанрово-творчій різноманітності. Творці української музики. |
|
|
29 |
Українська народна музична культура та сучасний музичний синтез (етнотечії у модерному музикуванні). |
|
|
30 |
Художня творчість. |
|
|
31 |
Розвиток українського кіно. Видатні українські кіномитці. Сучасне українське кіно. |
|
|
32 |
Особливості розвитку сучасної літератури для дітей, сучасні дитячі письменники. Мій рідний край. Відомі митці рідного краю. |
|
|
33 |
Проєктна робота. Презентація проєкту «Відомий митець України для мене – …» |
|
|
34 |
Підсумковий урок за темою «Культурно-мистецька спадщина українців» |
|
|
35 |
Повторення та узагальнення в кінці року |
|
|