Календарно- тематичне планування
«Всесвітня історія»
7 клас, 35 годин
2024-2025 навчальний рік
Підручник «Всесвітня історія»: підручник для 7-го класу закладів загальної середньої освіти/ І. Щупак, О. Бурлака, В. О. Желіба, І. Посунько -Київ: Оріон, 2024
Модельної навчальної програми «Історія України 7-9» для закладів загальної середньої освіти (авт. Щупак І.Я., Посунько А.С., Бакка Т.В., Бурлака О.В., Власова Н.С., Желіба О.В., Махонін О.В., Мелещенко Т.В., Піскарьова І.О., Худобець О.А.)
«Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 16 серпня 2023 року № 1001)»
№ уроку |
Дата прове дення |
Тема уроку |
Ключові компетентності |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності |
|
Вступ. Середньовіччя як історична епоха |
|||
1 |
|
Середньовіччя як епоха розвитку людства.
|
Спілкування державною мовою
Інформаційно- комунікативна
Культурна компетентність
|
Знання:
Уміння:
а) період становлення племінних князівств i союзів (V–IX ст.) — з добою раннього Середньовіччя (середина V ст. – кінець IХ ст.); б) період існування Русі (IX–XIII ст.) — з добою зрілого Середньовіччя (Х–ХІІІ ст.); в) період удільних князівств (XIII–XV/XVI ст.) — з добою пізнього Середньовіччя (XІV–XV ст.).
Ставлення:
Учень/учениця оцінює якість виконання роботи за допомогою рефлексії та конструктивного зворотного зв’язку. |
Розділ I. Народження середньовічної Європи. |
||||
2 |
|
Велике переселення народів і занепад античного світу. |
Спілкування державною мовою
Компетентності в галузі природничих наук
Інформаційно- комунікативна
Культурна компетентність
|
Знання:
Уміння:
у християнському вченні східної та західної традицій, проблем міжрелігійних відносин, пояснює роль християнської церкви в політичному розвитку держав Середньовіччя.
Імперії ромеїв і Русі-України.
Ставлення:
|
3 |
|
Імперія ромеїв (Візантійська імперія) — наступниця Риму |
||
4 |
|
Варварські держави в Європі. |
||
5 |
|
Нова хвиля міграцій у Європі. Доба вікінгів.
|
|
|
6 |
|
Священна Римська імперія. Угорське королівство. Виникнення слов’янських держав. |
||
7 |
|
Християнська церква в V–ХІ століттях. |
||
8 |
|
Узагальнення і тематичний контроль «Народження середньовічної Європи» |
||
Розділ ІI. Середньовіччя за межами Європи |
||||
9 |
|
Араби та народження ісламського світу. |
Спілкування державною мовою
Компетентності в галузі природничих наук
Інформаційно- комунікативна
Культурна компетентність
|
Знання:
Уміння:
«Коран», «халіфат», «каганат», «Золота Орда», «Піднебесна імперія», «каста», «індуїзм»), учень/учениця визначає і пояснює передумови, особливості перебігу, результати й наслідки таких подій, явищ, процесів: виникнення й поширення ісламу, завойовницькі походи арабів, монгольські завоювання в Азії та Європі.
Учень/учениця розрізняє економічні, політичні, культурно- інтелектуальні чинники розвитку суспільства країн Азії і Америки у Ранньому Середньовіччі, пояснює їх взаємовпливи (в тому числі значення культурних досягнень середньовічних Китаю та Індії для формування європейського культурного простору) на основі отриманих знань.
Ставлення:
Учень/учениця оцінює якість виконання роботи за допомогою рефлексії та конструктивного зворотного зв’язку. |
10 |
|
Етнічна мозаїка Великого Степу. |
||
11 |
|
Китай та Японія в Середньовіччі.
|
||
12 |
|
Середньовічна Індія. |
||
13 |
|
Держави доколумбової Америки.
|
||
14 |
|
Узагальнення і тематичний контроль «Середньовіччя за межами Європи» |
||
Розділ ІІІ. Середньовічне суспільство (V-XV ст.) |
||||
15 |
|
Людина і природа в Середньовіччі. |
Спілкування державною мовою
Компетентності в галузі природничих наук
Інформаційно- комунікативна
Культурна компетентність
|
Знання:
Уміння:
«внутрішня колонізація», «зовнішня колонізація», «суспільний стан», «феодалізм», «васалітет», «селянська громада», «цех», «Ганза», «гільдія», «місцеве самоврядування», «магдебурзьке право»), учень/учениця пояснює: причини та наслідки панування релігійного світогляду у Середньовіччі; взаємозв’язок індивіду та суспільства у Середньовіччі; причини і наслідки внутрішньої і зовнішньої колонізації середньовічної Європи; суть станового суспільства й причини поступового ускладнення соціальної структури; феодалізм як політико-правову систему; причини та наслідки боротьби середньовічних міст за самоврядування; форми соціальних конфліктів, їх причини та наслідки.
у соціальному становищі, правах і обов’язках, повсякденному житті різних станів середньовічного суспільства; характеризує особливості статусу жінок в середньовічному суспільстві;
Учень/учениця наводить приклади різних форм конфліктів в Середні віки; характеризує наслідки соціальних конфліктів для суспільства; пропонує власні варіанти шляхів для подолання соціальних конфліктів. Ставлення:
Учень/учениця оцінює якість виконання роботи за допомогою рефлексії та конструктивного зворотного зв’язку. |
16 |
|
Світогляд середньовічної людини. |
||
17 |
|
Стани середньовічного суспільства. |
||
18 |
|
Середньовічне місто та його мешканці. |
||
19 |
|
Соціальні конфлікти в Середні віки. |
||
20 |
|
Узагальнення і тематичний контроль «Середньовічне суспільство (V – XV ст.)» |
||
Розділ ІV. Середньовічні держави в Х-XV ст. |
||||
21 |
|
Етапи державотворення в Середні віки. |
Спілкування державною мовою
Компетентності в галузі природничих наук
Інформаційно- комунікативна
Культурна компетентність
|
Знання:
Уміння: Коректно використовуючи відповідні поняття і терміни («міжусобна війна», «феодальна роздробленість», «хрестові походи», «теократія», «станово-представницька монархія», «теократична держава», «міста- республіки», «парламент» («кортеси», «сейм»), «Реконкіста», «гусити», «султан», «східна деспотія»), учень/учениця визначає і пояснює передумови, причини, особливості перебігу, результати й наслідки таких подій, явищ, процесів: норманське завоювання Англії, початок скликання парламенту в Англії та Генеральних штатів у Франції, ухвалення «Великої хартії вольностей», хрестові походи, християнізація Балтики, Реконкіста, Столітня війна, Війна троянд, гуситські війни, Грюнвальдська битва, утворення Османської імперії, розпад Золотої Орди, Великого князівства Московського, Великого князівства Литовського, падіння Константинополя і Імперії ромеїв. Учень/учениця визначає віддаленість, тривалість одних подій, явищ, процесів відносно інших.
Учень/учениця виявляє ознаки взаємодії та зіткнення на теренах Центрально-Східної Європи візантійської, руської та західноєвропейської/католицької культурних традицій.
Ставлення:
«Москва — третій Рим», базуючись на гуманістичних цінностях та європейському і українському баченні історії. Учень/учениця оцінює якість виконання роботи за допомогою рефлексії та конструктивного зворотного зв’язку. |
22 |
|
Держави західноєвропейського типу |
||
23 |
|
Держави центральноєвропейського типу. |
||
24 |
|
Зовнішня колонізація та цивілізаційні конфлікти |
||
25 |
|
Держави східноєвропейського типу. |
||
26 |
|
Узагальнення і тематичний контроль «Середньовічні держави в V – XV ст. |
||
Розділ V. Духовний світ Середньовіччя |
||||
27 |
|
Християнство в середні віки. |
Спілкування державною мовою
Компетентності в галузі природничих наук
Інформаційно- комунікативна
Культурна компетентність
|
Знання:
Уміння:
«інквізиція», «анафема», «Раннє Відродження», «Ренесанс», «схоластика», «філософія», «іслам»), учень/учениця пояснює: вчення основних світових релігій; причини кризових явищ всередині християнської церкви; основні напрями філософської та богословської думки періоду Середньовіччя; роль вчення Томи Аквінського у формуванні європейської правової системи; значення книгодрукування для розвитку суспільства; історичне значення культурних досягнень Середньовіччя і гуманістичних ідей Відродження.
-мусульманської архітектури та мистецтва; порівнює західні та східні взірці культури; наводить приклади та обґрунтовано оцінює взаємовплив європейської та арабської культур доби Середньовіччя. Ставлення:
Учень/учениця оцінює якість виконання роботи за допомогою рефлексії та конструктивного зворотного зв’язку. |
28 |
|
Іслам у Середні віки. |
||
29 |
|
Середньовічні школи та університети. |
||
30 |
|
Мистецтво у Середньовіччі. |
||
31 |
|
Раннє Відродження і гуманізм.
|
||
32 |
|
Узагальнення і тематичний контроль «Духовний світ Середньовіччя» |
||
Узагальнення курсу. Здобутки середньовічної Європи |
||||
33 |
|
Здобутки середньовічної Європи. |
Спілкування державною мовою
Компетентності в галузі природничих наук
Інформаційно- комунікативна
Культурна компетентність
|
Знання:
Уміння:
Ставлення:
|
34-35 |
|
Утворення підвалин європейських політичних і правових традицій. Розширення картини світу. |
Погоджено
заступник директора з навчальної роботи
Н.Г. Уманець
01 вересня 2024
січня 2025