Календарно-тематичне планування з предмета "Основи християнської етики" складено по підручнику Галини Сохань "Основи християнської етики. 9 клас", згідно програми, затвердженої МОН.
Календарно-тематичне планування
на 2018-2019 н. р.
Основи християнської етики
9 клас
Морально-етичні цінності молоді
І семестр |
|||||||
№з/п |
Дата проведення |
Зміст навчального матеріалу |
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів |
||||
|
|
Християнський життєвий вибір людини |
|
||||
1 |
|
Вступ |
|
||||
2 |
|
Біблія про походження лю – дини - різні гіпотези про походжен- ня світу і людини; - християнський погляд на лю- дину; - людина – образ і подоба Бо - жа (Бут. 1, 26-27; 2, 7). |
Учень/учениця: - на основі біблійних сюжетів знає та пояснює християнський по - гляд на людину як творіння Бо - же; - усвідомлює, що людина – це об - раз і подоба Божа. |
||||
3 |
|
Покликання людини - загальне покликання люди - ни; - особисте покликання; - християнська чеснота слу - жіння; - служіння Богові; - служіння особи в сім’ї, су - спільстві, державі і Церкві (Гал. 5, 13); - родинне життя; - благодійна діяльність; - спеціальні покликання, пов’язані з ризиком для жит - тя (військові, лікарі…). |
Учень/учениця: - знає та пояснює суть поняття «покликання»; - розуміє, у чому полягає загальне та особисте покликання людини. |
||||
4 |
|
Покликання людини - загальне покликання люди - ни; - особисте покликання; - християнська чеснота слу - жіння; - служіння Богові; - служіння особи в сім’ї, су - спільстві, державі і Церкві (Гал. 5, 13); - родинне життя; - благодійна діяльність; - спеціальні покликання, пов’язані з ризиком для жит - тя (військові, лікарі…). |
Учень/учениця: - знає та пояснює суть поняття «покликання»; - розуміє, у чому полягає загальне та особисте покликання людини. |
||||
5 |
|
Права і обов’язки людини - людина – особа суспільна; - цінності сучасного грома - дянського суспільства; - моє право і право інших; - правова свідомість; - відповідальність перед Богом і людьми (Бут. 1, 28). |
Учень/учениця: - знає та пояснює суть понять «права людини», «обов’язки лю- дини» «громадянське суспіль - ство», «правова свідомість»; - розуміє, що людина – істота су - спільна; - називає цінності сучасного гро - мадянського суспільства; - усвідомлює та аргументує взає - мозв’язок між своїм правом і правом інших; - розуміє потребу формувати у со- бі правову свідомість; - усвідомлює та на основі Біблії пояснює необхідність виховува - ти у собі відповідальність перед Богом і людьми. |
||||
6 |
|
Свобода вибору - свобода вибору (Бут. 2, 16- 17); - мета і засоби її досягнення; - допомога у правильному виборі. |
Учень/учениця: - розуміє сутність вибору між добром і злом; - на основі біблійних прикладів пояснює зміст свободи вибору; - пояснює суть поняття «мета» і називає засоби її досягнення; - на основі біблійних сюжетів на - зиває перешкоди у виборі добра та усвідомлює необхідність їх подолання на своєму життєвому шляху. |
||||
7 |
|
Шлях до зрілості і вдоскона- лення людини - пізнання себе; - «Пізнай себе і буде з тебе» (Г. Сковорода); - самоусвідомлення себе та своїх можливостей. (1 Кор. 3, 16-21; 2 Кор. 4, 16; 6, 14; 7, 6- 11;10, 17); - потреба самовдосконалення (Мт. 5, 48); - пошук шляхів удосконален - ня людини (Мк. 10, 27); - співпраця Бога і людини («…бо без Мене нічого чини- ти не можете ви» (Ів. 15, 5)
|
Учень/учениця: - усвідомлює потребу власного самопізнання; - трактує вислів Г. Сковороди «Пізнай себе і буде з тебе»
|
||||
8 |
|
Гідність людини - усвідомлення власної гіднос- ті та пошанування гідності іншого. |
Учень/учениця: - знає та пояснює поняття «гід - ність», «пошана»; - усвідомлює потребу плекання власної гідності та пошанування гідності іншого; - на основі біблійних сюжетів об - ґрунтовує потребу вдосконален - ня та називає шляхи удоскона – лення людини; - усвідомлює можливість змін і вдосконалення лише з участю Бога, а не тільки власними зу - силлями |
||||
9
|
|
Молода людина і навколиш- ній світ - особливості молодого віку; - фізичне, психічне та духовне зростання
|
Учень/учениця: - знає про особливості молодого віку як віку дозрівання; - розповідає про фізичне, психічне та духовне зростання
|
||||
10 |
|
Молода людина і навколиш- ній світ - цінність знань і світоглядних переконань; - зацікавлення і правильне ви - користання часу (Прип. 12, 1; Еф. 5, 11-20). |
Учень/учениця: - знає та на основі біблійних при - кладів і прикладів з життя пояс - нює вплив оточення молодої лю- дини на її розвиток; - усвідомлює цінність знань і сві – тоглядних переконань у люд - ському житті; - розуміє та на основі біблійних прикладів аргументує потребу корисного і раціонального вико- ристання людиною часу для реа - лізації її зацікавлень. |
||||
Моральні цінності у виборі професії |
|||||||
11 |
|
Розвиток особистих здібнос - тей - відкриття і плекання здібнос- тей (1 Кор. 12, 4-11); - «…бо без Мене нічого чини - ти не можете ви» (Ів. 15, 5); - причини неповного розкрит - тя здібностей. (Як. 1, 17-18, 22-25). |
Учень/учениця: - на основі біблійних прикладів розповідає про розвиток особис- тих здібностей, усвідомлює по - требу їх відкриття і плекання у собі; - розуміє, що реалізація людиною своїх здібностей можлива лише за умови Божої допомоги; - називає та пояснює причини не - повного розкриття здібностей.
|
||||
12 |
|
Професія. Вибір професії – важливий етап у житті - мотиви вибору професії; - вплив батьків на вибір про - фесії; - ставлення до праці (1 Сол. 2, 9-10); - дотримання професійно-етич- них норм; - спрямування професійної тру- дової діяльності на славу Бога і благо ближніх. |
Учень/учениця: - усвідомлює необхідність відпові- дального ставлення до вибору професії; - називає та пояснює мотиви вибо- ру професії; - на основі біблійних прикладів обґрунтовує християнське став - лення до праці; - пояснює професійно-етичні нор- ми. |
||||
13 |
|
Праця і співпраця - праця – задум Божий; - працьовитість і творчість; - цінність праці і співпраці; - здорова конкуренція; - винагорода за працю: заробі - ток і багатство у світлі хрис - тиянських моральних ціннос- тей (1 Сол. 5, 12-22; Мт. 25, 14-30). |
Учень/учениця: - усвідомлює та обґрунтовує по – требу людини формувати у собі схильність до працьовитості і творчості; - розуміє цінність праці та спів - праці у людському житті; - на основі біблійних прикладів аргументує правильність христи- янського підходу до винагороди за працю. |
||||
Людина у суспільстві |
28.11 |
||||||
14 |
|
Воля і характер. - етапи формування характеру; - гартування волі; - вміння володіти собою; - характер як головна ознака особистості |
Учень/учениця: - знає поняття «воля», «характер»; - називає етапи становлення волі; - пояснює взаємозв’язок між пере- шкодами і гартуванням волі; |
||||
15 |
|
Самостійність і відповідаль- ність - самодисципліна; - самоконтроль бажань, звичок і вчинків; - стійкість характеру і переко - нань; - поєднання волі Божої з люд - ською; - розум і воля – відображення Божої могутності. |
Учень/учениця: - розуміє потребу формування у собі уміння володіти собою; - трактує характер як головну оз - наку особистості та обґрунтовує необхідність його виховання на основі стійкості, самодисциплі - ни, самоконтролю бажань, звичок і вчинків, твердості переконань. |
||||
16 |
|
Авторитет і повага - авторитет – результат слу - жіння людям (Мт. 20, 28); - авторитет як моральний орі - єнтир; - Бог – найвищий Авторитет; - пошана Бога та співпраця з Ним (Єв. 13, 17; Пс. 25 (24), 8-10). |
Учень/учениця: - знає поняття «авторитет», «пова га»; - на основі біблійних сюжетів трактує авторитет як результат служіння людям та моральний орієнтир; - шанує Бога та співпрацює з Ним. |
||||
17 |
|
Дружба і товаришування - цінність дружби; - пошук і вибір друзів (Ів. 15, 14; Ів. 11; Сир. 6, 14-16); - «Притча про приязнь» (Іван Франко); - «Ви друзі Мої, якщо чините все, що Я вам заповідую» (Ів. 15,14). |
Учень/учениця: - усвідомлює цінність дружби; - на основі біблійних прикладів аргументує доцільність христи - янських підходів у пошуку і ви - борі друзів; - пояснює морально-етичний зміст «Притчі про приязнь» Івана Фран- ка. |
||||
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
||||
|
|
ІІ семестр |
|
||||
№з/п |
Дата проведення |
Зміст навчального матеріалу |
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів |
||||
18 |
|
Мистецтво спілкування - вміння слухати, здатність по- чути і сприйняти; - доброзичливість і толерант - ність у спілкуванні (Дії. 17, 16-34; Ів. 4, 7-38). |
Учень/учениця: - розуміє потребу людини форму - вати у собі вміння слухати, здат - ність почути і сприйняти; - усвідомлює та на основі біблій - них сюжетів обґрунтовує необ - хідність дотримання добро зич - ливості і толерантності до люди - ни у спілкуванні. |
||||
19 |
|
Конфліктні ситуації - причини конфліктів: агресив- ність, егоїзм, прагнення ви - щості; - шляхи подолання конфліктів та розв’язання конфліктних ситуацій (Рм. 12, 18-19); - Ісус Христос про вирішення конфліктних ситуацій (Мт. 5.9) - внутрішній конфлікт особи. |
Учень/учениця: - називає та пояснює причини конфліктів; - розуміє і на основі біблійних прикладів пояснює шляхи подо - лання конфліктів і розв’язання конфліктних ситуацій. |
||||
20 |
|
Давання і приймання. Вдяч - ність - принципи давання і прийман- ня; - «Більше щастя давати, ніж брати» (Дії. 20, 35); - вдячність – одна з найцінні - ших якостей характеру особи; - вміння прийняти Божий дар та здатність дякувати за ньо - го.
|
Учень/учениця: - розуміє і на основі Біблії пояс - нює принципи давання і при - ймання; - усвідомлює, що вдячність – одна з найцінніших якостей характеру особи. |
||||
Молодь і християнська культура |
|||||||
21 |
|
Християнські культурні цін- ності - культурні цінності у житті людини; - ієрархія цінностей: абсолют - ні, особистісні, родинні, гро - мадянські, національні тощо |
Учень/учениця: - називає види цінностей, - розуміє та пояснює їх ієрархію;
|
||||
22 |
|
Християнські культурні цін- ності - морально-етичні християн - ські цінності, як фундамент духовного зростання та куль - турного життя людини; - християнська естетика. |
Учень/учениця: - усвідомлює морально-етичні християнські цінності як фунда - мент духовного зростання люди- ни. |
||||
23 |
|
Українські християнські традиції та елементи сак -рального мистецтва
|
Учень/учениця:
роль сакрального мистецтва в ук раїнських християнських тради - ціях. |
||||
24
|
|
Українські християнські традиції та елементи сак -рального мистецтва
|
Учень/учениця:
роль сакрального мистецтва в ук раїнських християнських тради - ціях. |
||||
25 |
|
Визначні архітектурні цер - ковні пам’ятки України - найважливіші християнські пам’ятки України
|
Учень/учениця: - називає найважливіші християн- ські пам’ятки України та розпові- дає про них; - знає та розповідає про церковні споруди рідної місцевості. |
||||
26 |
|
Визначні архітектурні цер - ковні пам’ятки України - церковні споруди рідної міс - цевості; - екскурсія до храму. |
Учень/учениця: - знає та розповідає про церковні споруди рідної місцевості.
|
||||
27 |
|
Християнство в образотвор- чому мистецтві |
Учень/учениця: - знає та розповідає про християн- ські мотиви в образотворчому мистецтві |
||||
28 |
|
Християнство в образотвор- чому мистецтві |
Учень/учениця: - називає відомі твори образотвор- чого мистецтва на християнську тематику. |
||||
29 |
|
Християнство в музиці - стилі музики у контексті християнських цінностей |
Учень/учениця: - знає та розповідає про розвиток духовної музики |
||||
30 |
|
Християнство в музиці - духовний гімн України «Бо - же великий єдиний». |
Учень/учениця: - називає композиторів-авторів духовної музики, розповідає про їхню творчу та духовну спадщи- ну. |
||||
31 |
|
Християнство в літературі та сучасному медіа просторі |
Учень/учениця: - знає та розповідає про християн- ські мотиви в українській літера- турі; - називає українських письменни- ків, що писали на християнську тематику, розповідає про їхню творчу та духовну спадщину; - аналізує морально-етичний зміст відомих творів української літе - ратури на християнську тематику |
||||
32 |
|
Християнство в літературі та сучасному медіа просторі |
Учень/учениця: - знає та розповідає про християн- ські мотиви в українській літера- турі; - називає українських письменни- ків, що писали на християнську тематику, розповідає про їхню творчу та духовну спадщину; - аналізує морально-етичний зміст відомих творів української літе - ратури на християнську тематику |
||||
33 |
|
Всебічний розвиток україн - ської молоді
|
|
||||
34 |
|
Підсумковий урок. |
|
||||
|
|
|
|
||||