10 березня о 18:00Вебінар: Шкільне діловодство. Документація заступника директора з навчальної роботи

«Етичні якості та життєві навички, вступаючих у шлюб»

Про матеріал
Урок з елементами тренінгу, для використання у 9 класі (Етика та психологія сімейного життя)
Перегляд файлу

 

Розробка уроку з теми «Етичні якості та життєві навички, вступаючих у шлюб»

Мета: 

      Повторити поняття « життєві навички» та «етичні якості»

      Допомогти учням усвідомити поняття етичних цінностей та необхідних життєвих  навичок для шлюбі;

      Виховувати духовний розвиток учнів;

      Виховувати повагу до протилежної статі;

Обладнання:  кольорові олівці, шаблони чоловіка та жінки, паперові квітки, паперові іскри та шаблон каміну, ватман, стікери.

Тип уроку: урок з елементами тренінгу.

Хід уроку:

І. Організаційна частина.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Слово вчителя. Створення сім’ї – одне з найважливіших рішень у житті кожної людини.  Тому до такого надзвичайного кроку треба поставитись відповідально.

Перш ніж заглибитись в тему нашого уроку, маю до вас одне питання.  

Метод проблемного питання: «Як ви гадаєте,що повинна мати людина, яка вступає в шлюб?»

(Відповіді учнів)

Слово вчителя. Так, дуже добре. Я бачу що ви обізнані з даної теми. Та на це питання ми  будемо відповідати впродовж нашого заняття. Давайте

запишемо тему уроку. А  вона звучить так «Етичні якості та життєві навички, вступаючих у шлюб»

ІV. Пояснення нового матеріалу

Слово вчителя: Ви назвали багато пунктів того, що повинна мати людина,  яка вступає у шлюб. Та найголовніше це етичні якості та життєві навички, без яких, людина вважається незрілою до такого серйозного кроку. 

Перш за все, давайте згадаємо, що таке етичні якості. 

(Відповіді учнів)

Це поняття можна сформулювати так – це сукупність моральних особливостей, які  притаманні певній людині. Звичайно, якості є позитивні та негативні, але всі вони визначають характер людини і відповідно формують погляди на життя. 

Давайте візьмемо стікери та напишемо негативні та позитивні етичні якості які ви згадаєте, і почепимо у відповідні стовбці.

(На дошці ватман розділений на три колонки негативні якості,  позитивні якості та якості вступаючих у шлюб. 

Аналіз та обговорення роботи учнів. )

Слово вчителя: Отже, ви визначили які якості є позитивними, а які негативними. Давайте ще раз озвучимо їх.

 (Учні зачитують написане.)

А тепер ми з вами разом визначимо, які з позитивних якостей, можуть бути притаманні людині, аби вони змогли побудувати сім’ю.

 (Учні називають, вчитель кріпить стікери у середню колонку)

Відповіді дітей:  відповідальність, почуття гумору, працелюбність, сила волі, доброта, чесність, акуратність,та інші.

Тренінгова вправа «Ця квітка для того хто…»

Пояснення вчителя: Я запрошую вас утворити коло. Кожен з вас отримав квітку. Зараз я буду казати «Ця квітка для того хто…» І той хто знаходить у собі ці якості підіймає квітку та обмінюється нею з тим, хто також підкреслив ці якості  в собі» 

«Ця квітка для того хто…працелюбний(добрий, щедрий, комунікабельний, відповідальний, веселий, впевнений, та ін.)

Слово вчителя. Дорогі діти, ця вправа допомогла вам краще зрозуміти якості, які вам притаманні. А тепер давайте визначимо, яким ви хочете бачити свого чоловіка чи жінку. Які якості ви цінуєте у відносинах.

Тренінгова вправа «Які якості я ціную»

Пояснення вчителя. Запрошую вас до групової роботи. Кожна група отримала шаблон чоловіка чи жінки та перелік якостей. Ваше завдання «наділити» шаблон тими якостями, які ви вважаєте найбільш важливими для побудови родинних стосунків.

Орієнтовний перелік якостей:

vВідповідальність;

vВпевненість в собі;

vРішучість;

vЩедрість;

vЛідерські якості;

vДоброта;

vЖиттєлюбність;

vПрацелюбність;

vОхайність;

vКреативність;

vВихованість;

vВідвертість; vОптимізм.

(Обговорення роботи учнів, пояснення та аргументація свого вибору.)

Міні-дискусія. А чи ви згодні з вибором пар? Якщо не згодні, чому? А для вас які етичні цінності найголовніші?

Слово вчителя: Та як ви розумієте, мати етичні якості, це ознака гарної людини, але  цього недостатньо для створення міцного та щасливого шлюбу. Молоді люди повинні володіти певними життєвими навичками.

Мозковий штурм . Що таке життєві навички?

(відповіді дітей)

Пояснення вчителя. Життєві навички – це вміння, які розвиваються впродовж життя. Вони нам вкрай необхідні для повноцінного життя. Це здатність адаптуватись, долати труднощі та позитивно діяти. 

Життєві навички формуються з раннього дитинства, та ті, які необхідні для дорослого життя, складаються саме у вашому віці. Найголовнішими з них є:

üЗдатність приймати зважене та відповідальне рішення;

üЗдатність керувати своїми емоціями;

üУпевненість в собі;

üЗдатність самостійно вирішувати проблеми;

üЗміцнювати зв’язки з родиною;

üЕфективно взаємодіяти з оточуючими;

üУсвідомлювати негативний вплив та чинити йому опір; ü Здатність уникати невиправданого ризику та ін..

Пояснення вчителя: Згадайте, ще декілька років тому, ви не могли контролювати свої емоції, у вас виникали побоювання спілкуватись з незнайомими людьми, ви боялись самостійно вирішувати деякі проблеми. А сьогодні, ви опанували багато життєвих навичок, які вкрай необхідні як у подальшому дорослому житті так і у родині.  

Тренінгова вправа «Запали родинне вогнище»

Слово вчителя: Кожен з вас знає, що щаслива родина з давніх-давен асоціюється з вогнищем. Якщо любов та благополуччя у родині, то вогонь буде горіти яскравіше. Та все ж, родинне вогнище бере свій початок з іскри. І ці іскорки – усі фактори  сімейного життя. Ось і ми зараз спробуємо запалити родинне вогнище.

Кожен з вас отримав іскри. Зараз я буду називати життєві навички, і якщо ви ними володієте, вклеюйте свої іскри до каміну, якщо ні, то залишайте.

ü  Я вмію терпляче вислухати проблеми іншого;

ü  Я знаю як говорити, щоб мене почули і зрозуміли;

ü  Я готовий нести відповідальність за свої слова та вчинки;

ü  Я готовий пожертвувати своїм добробутом заради інших;

ü  Я вмію правильно реагувати на критику;

ü  Я вмію планувати та додержуватись поставлених цілей;

ü  Я готовий приймати людину такою, яка вона є;

ü  Я вмію швидко та обмірковано діяти у незрозумілих ситуаціях;

ü  Я готовий взяти на себе відповідальність за добробут інших;

ü  Я готовий іти на компроміси;

ü  Я готовий поважати і приймати права та свободу іншої людини; 

Обговорення роботи учнів. Давайте поглянемо, чи вдалось вам розпалити своє сімейне вогнище? Ті з вас, у кого найбільше іскринок, вже мають деякі з необхідних життєвих навичок. Ті з вас, в кого маленьке вогнище, лише на початку шляху оволодіння ними. Та усім я хочу сказати, що підлітковий вік та молодість, це неповторна та захоплююча мандрівка, яка подарована нам один лише раз. Тож ми повинні скористатись цим подарунком,  аби наше життя було повноцінним та щасливим. А для цього ми повинні вміти аналізувати, думати та робити лише зважені кроки. 

V. Підсумок заняття

Слово вчителя. А зараз ми повернемось до проблемного питання, яке було поставлене на початку нашого заняття ««Як ви гадаєте,що повинна мати людина, яка вступає в шлюб?» І гадаю що тепер, ваші відповіді будуть відрізнятись від тих що ви дали на початку уроку.

(Відповіді учнів)

Що  ж, шановні учні, я маю надію що наше заняття було для вас корисним та цікавим. 

Зараз ми з вами, використовуючи метод «Незакінчене речення», підведемо підсумок.

 Метод «Незакінчене речення»

ØТепер я знаю…

ØНайбільше мені сподобалось…

ØМені не зрозуміло…

Слово вчителя. Дякую за гарну роботу. Всім бажаю успіху та гарного настрою.

 

 

 

pdf
Пов’язані теми
Етика, 9 клас, Розробки уроків
Додано
2 квітня 2020
Переглядів
276
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку