2 червня о 18:00Вебінар: Оцінювання, само- та взаємооцінювання в умовах дистанційного навчання і не тільки

Професія. Вибір професії – важливий етап у житті.

Про матеріал
Розробка уроку з основ християнської етики в 9 класі по темі: Професія. Вибір професії – важливий етап у житті.
Перегляд файлу

Тема.    Професія. Вибір професії – важливий етап у житті.

 

Мета. Визначити самостійний алгоритм вибору професії, заснований на      християнських цінностях; виявити професійні інтереси, здібності, наміри, розвивати усвідомлення необхідності відповідального ставлення до вибору професії; пояснити мотиви вибору професії; на основі                                                          біблійних прикладів обґрунтувати християнське ставлення до праці;

  пояснити професійно-етичні норми.

 

Ключовий вірш: «І все, що тільки робите словом чи ділом, - усе робіть у   Ім’я Господа Ісуса, дякуючи через Нього Богові й Отцеві»

                                                                                                                     (Кол. 3:17)

Навчальні засоби: Свічка, підручник, буклет «Формула вибору професії»,   ілюстрації про різні професії, Святе Письмо, мультимедійний проектор, олівці.

 

Перебіг уроку

І. Вступна частина.

1. Християнське привітання.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань.

 

ІІІ. Перевірка домашнього завдання.

  • Яка була тема попереднього уроку? (Розвиток особистих здібностей)

 

  • Що було виконати на домашнє завдання? (знайти в інтернеті статтю «100 видатних особистостей в історії України» і підготувати коротку інформацію про талановитих людей нашої держави.

 

  • Що об’єднує всіх цих людей? (мають талант, особливі здібності в різних сферах діяльності, праця, досягнення, визнання, всі їхні таланти були благословенні Богом, інакше вони б не приносили їм задоволення та користь суспільству. Їхні здібності, таланти визначили вибір професії, місце праці, яка приносила їм задоволення, а людям користь).

 

  • Яку саме здібність ви б хотіли розкрити в собі? Чому?

 

    Пошук і розвиток своїх здібностей дає вагомий внесок до вибору майбутньої професії, до вибору відповідного місця майбутньої праці. Від цього залежить, чи вона буде приносити радість і задоволення чи, навпаки, стане тягарем.

 

ІV. Мотивація навчальної діяльності.

 

1. Визначення теми і мети уроку.

 

Життя – це перехрестя, на якому багато розвилок і ще більше поворотів. Щоб дістатись до пункту призначення, потрібно точно вибрати, по якій дорозі йти. Одним із вирішальних завдань кожної людини є правильний та вдалий вибір свого професійного шляху. Від цього вибору залежатиме багато – власне благополуччя та добробут сім'ї, можливості реалізації інтересів, перспективи творчого зростання, нові дружні й ділові контакти.

Вибір професії – це велика відповідальність. Відповідальність перед батьками, перед суспільством, та найголовніше – перед собою. Відповідальність перед собою, мабуть, найголовніша, і полягає вона в тому, щоб обрати саме свій шлях і ним йти. Бо тільки сама людина може збагнути, до чого в неї більший хист, до чого відчуває вона покликання. Кожен відчуває, що йому легше «дається», і, отже, чому зможе присвятити життя. І тут найважливіше – не схибити.

Якщо ваш вибір буде вдалим, ви будете відчувати себе щасливим, отримувати задоволення від своєї роботи та принесете користь людям. 

Отже, ви зрозуміли тема нашого уроку: Професія, вибір професії. На уроці дізнаєтесь про мотиви вибору професії, вплив батьків, друзів, середовища на вибір професії, повинні зрозуміти і усвідомити необхідність відповідального ставлення до вибору професії, а також яким має бути ставлення до праці і спрямування професійної трудової діяльності на славу Бога і благо ближніх.

 

V. Засвоєння нових знань, формування опорних умінь і навичок.

 

  1. Робота з підручником. (робота в групах).

 

1 група опрацьовує «Мотиви вибору професії».

Мотиви:      


престижність

високооплачувана

          умови праці

          доступність навчання

  бажання батьків

  приклад інших людей

  інтерес до майбутньої професії


Висновок: Яку б професію людина не вибрала собі, головне, щоб при цьому вона керувалася твердим бажанням якнайповніше проявити себе в служінні своїм ближнім. У вільній творчій праці в ім’я Господа, на благо людей і суспільства найповніше розкриваються здібності й можливості людини, утверджується її особистість.

 

2 група – «Вплив батьків на вибір професії».

 

Висновок: Сім’я має забезпечити умови, які б стимулювали зростання дитини, внаслідок, якого вона могла б самостійно взяти на себе відповідальність за той чи інший професійний вибір.

Завдання дорослих – навчити дитину приймати рішення.

 

3 група : гості – поради вибору професії з власного життєвого досвіду.

 

Висновок. (відповіді гостей)

 

Для правильної орієнтації у світі професій потрібно враховувати тип професії, який вказує на те, із чим людині доводиться мати справу в процесі своєї професійної діяльності, тобто на предмет праці. Предметом можуть бути - люди, техніка, інформація, художні твори або природа.

Таку класифікацію розробив російський професор, доктор психологічних наук, академік РАО Є.О. Клімов разом із своїми колегами. На основі відмінностей у предметах праці всі професії поділено на п’ять типів: “людина – природа”, “людина – техніка”, “людина – людина”, “людина – знакова система”, “людина – художній образ”. Як говорив відомий психолог, Євген Клімов «Вибір професії – це друге народження людини».

2. Перегляд відеоролика «Світ професій – ким бути».

 

3. Пояснення до відеоролика та пам’ятки про формулу вибору професії.

Нові професії ХХІ століття.

 

4. Профорієнтація для старшокласників. Інтернет-тестування.QR-код.

 

          Інструктаж домашнього завдання.

5. Домашнє завдання: опрацювати пам’ятку та спробувати вивести формулу вибору професії для себе, свою формулу.

 

 

VІ. Фізкультхвилинка. Духовна хвилинка відпочинку.

 

VІІ.  Ознайомлення з опорною Біблійною історією.

 

Християнське ставлення до праці на основі біблійних прикладів.   Дотримання професійно-етичних норм.

 

  1. Пояснення вчителя.

Праця завжди була невід’ємною частиною життя людини. Коли Адам і Єва жили в раю, труд був для них приємним. Але через гріх робота втратила таку властивість. Але й в тяжкій праці Господнє милосердя не залишило людину. Бог дав їй здібності й таланти – головні засоби для існування. Кожен має певну ділянку трудової діяльності: один будує, другий працює на полі чи біля господарства. Інші шиють, вишивають, гарно малюють, співають, пишуть музику, вірші. Треті навчаються.

Праця кожного потрібна і почесна. Гріхом є неробство, ухиляння від роботи.

Праця має бути освячена Господом. Тому, щоб сумлінно працювати, маємо молитися і вранці, і ввечері, і під час служби в храмі Божому, щоб Господь благословив нашу роботу. Будь-яку працю мусимо здійснювати з вірою. Працю не можна перетворювати на свого кумира, надміру захоплюючись нею та ради неї забуваючи про Господа. Роботу потрібно виконувати без поспіху, осмислено. Вона має бути корисною, робити життя ближнього легшим і приємнішим. Праця має відповідати нахилам і здібностям, що їх подарував кожній людині Господь.

 

  1. Тема професії в творах Г. Сковороди. (500грн.купюра)

Сродна праця — найбільш популярна тема роздумів Сковороди. Філософ вважав, що кожна людина повинна знайти своє призначення в житті і займатися тим, до чого має найбільшу прихильність. Тоді вона зможе бути в гармонії з собою і світом. В іншому разі, коли люди займаються "несродною працею", землю наповнює зло.

Інша тема — нерівна рівність — зображена на сучасній 500-гривневій купюрі. Філософ порівнює Бога з фонтаном, який вирує водою і наповнює нею посудини, що стоять навколо. Хоча в посудин є рівна можливість отримати достатньо води, всім дістається залежно від їх обсягу, а він у кожної різний. У цій метафорі посудини — це люди. Для подолання такої нерівності і потрібно знати свій обсяг, іншими словами, знайти "сродну працю".

Зразком вибору професії, благословенної Богом є Лука Войно-Ясенецький, мирське ім'я: Валентин Феліксович Войно-Ясенецький, нар. 9 травня 1877, Керч хірург, доктор медицини, архієпископ Сімферопольський та Кримський Українського екзархату РПЦ. Канонізований Церквою 1995 року. Помер 11.06.1961 року.

Фільм про Луку Войно-Ясенецького.

Підсумок переглянутого.

 

VІІІ. Закріплення навчальних досягнень.

 

  1. Робота з підручником.

Тепер трішки про професійно-етичні норми. Професійна діяльність, об’єктом якої виступають живі люди, утворює складну систему моральних стосунків. Ці стосунки вивчаються професійною етикою. Усередині кожної професійної групи складаються певні специфічні зв’язки й стосунки людей. У кожній є власні професійні виклики, привілеї та втрати, виникають певні суперечності, конфлікти, виробляються своєрідні засоби їх вирішення. Існують окремі види людської діяльності, де висуваються надзвичайно високі моральні вимоги до людей, які професійно нею займаються. Це стосується сфер, де вирішуються питання життя і смерті, здоров’я, свободи, честі й гідності й гідності людини, де моральні якості спеціаліста набувають вирішального значення, де доля одного може значною мірою залежати від моральної спроможності іншого. Маємо на увазі, перш за все, працю лікаря, юриста учителя, керівника, військового, дипломата, журналіста і т.п. Тому, що їх діяльність пов’язана з людьми, їх інтересами. Тут духовність посідає особливе місце, іноді вона відіграє головну роль у вирішенні професійних завдань.

Висновок. (відповіді учнів).

 

 

 

 

  1. Робота зі Святим Письмом.

Робота зі Святим Письмом – самостійне опрацювання висловлювань за вказаними вчителем посиланнями: І Кор.10:31,    ІІ Сол.3:10,    Кол.3:17, І Сол.5:15, (Лк. 6: 31), (Пр. 16:3), (Пр. 3:5,6), ( Пс. 36:5), (Пр.16:9), (Прип. 10:4,) (Еф. 6, 1 -4), Мт.6:33, Мт.7:7-8, Лк.6:38, Пс.37:4.

У вас на партах є корзинки, в яких написані карточки з посиланнями.

  • Який висновок з прочитаного можна зробити, як застосувати в житті, в праці?

 

“Як хочете, щоб з вами поступали люди, так і ви чиніть з ними” (Лк. 6: 31)

 “Доручи справи свої Господеві, і задуми твої будуть здійснені.” (Пр. 16:3)

“Надійся на Господа всім своїм серцем, а на розум свій не покладайся! Пізнавай ти Його на всіх дорогах своїх, і Він випростує твої стежки.” (Прип.3:5,6)

 “Розум людини обдумує путь її, але кроки її наставляє Господь.” (Прип.16:9)

«Ледача рука до убозтва веде, рука ж роботяща збагачує» (Прип. 10:4), 

«Діти слухайтесь своїх батьків у Господі, бо цього вимагає справедливість. Шануй батька твого і матір — це перша заповідь з обітницею : «щоб тобі було добре і ти був довголітнім на землі. І ви, батьки, не роздратовуйте дітей ваших, а виховуйте їх у вченні і наставлянні Господньому.» (Єф. 6, 1 -4.)

Покликання не вибирають, його отримують. І треба намагатися його розпізнати. Треба уважно слухати голос Бога, щоб вловити знак Його волі. І одного разу пізнавши Його волю, треба її дотримуватися, яка б вона не була, і чого б це не вартувало.                                                            (бл. Шарль де Фуко)

Висновок. (відповіді учнів).

Якщо Бог буде на першому місці, то все решта буде на своєму.

св. Августин

 

Х. Узагальнення та систематизація набутих компетентностей.

1. Підсумкове слово вчителя.

Щоб не помилитися у виборі професії, потрібно розібратися у своїх особистих якостях, у складному лабіринті професій з їх особливими вимогами до людини, у кадрових потребах майбутнього, а головне – у власному життєвому покликанні від Бога.

 

ХІ. Підсумкова частина.

  1. Оцінювання роботи учнів.

Вірш «Дві душі».

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Етика, 9 клас, Розробки уроків
Додано
11 березня
Переглядів
133
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку