Календарно-тематичне планування 11 клас всесвітня історія (профільний рівень) за новою програмою. Можливе використання з 2019-2020 навчального року. Всі матеріали захищено відповідно до законодавства України стосовно авторських прав.
Всесвітня історія 11 клас
3 години на тиждень
№ з/п |
Тема уроку |
Дата |
Примітка |
|
|
||||
1. |
Вступ. Світ після другої світової війни |
|
|
|
Розділ 1. ОБЛАШТУВАННЯ ПОВОЄННОГО СВІТУ |
||||
2. |
Риси Ялтинсько-Потсдамської системи міжнародних відносин. |
|
|
|
3. |
Організація Об’єднаних Націй (ООН). Спеціалізовані організації під егідою ООН. |
|
|
|
4. |
Творчий проект. Реалізація завдань ООН її спеціалізованими організаціями: приклади діяльності |
|
|
|
5. |
“Загальна декларація прав людини” (1948 р.) і міжнародні пакти про права людини (1966 р.). |
|
|
|
6. |
Радянська окупація Східної Європи. Початок Холодної війни |
|
|
|
7. |
Меморандум Дж. Кеннана і промова В. Черчіля в Фултоні. Доктрина Г. Трумена і “План Маршалла”. Поділ Німеччини. |
|
|
|
8. |
НАТО та Організація Варшавського договору (ОВД): закріплення біполярності світу |
|
|
|
9. |
Узагальнення |
|
|
|
10. |
Урок контролю та корекції навчальних досягнень учнів |
|
|
|
Розділ 2. ДЕРЖАВИ ПІВНІЧНОЇ АМЕРИКИ ТА ЗАХІДНОЇ ЄВРОПИ: ФОРМУВАННЯ ПОСТІНДУСТРІАЛЬНОГО СУСПІЛЬСТВА |
||||
11. |
Концепція постіндустріального (інформаційного) суспільства. |
|
|
|
12. |
Зміцнення демократії на Заході після Другої світової війни: розширення прав людини. |
|
|
|
13. |
Падіння авторитарних режимів у Південно-Західній Європі в 1970-х рр. Утвердження принципів громадянського суспільства. Тенденції повоєнного розвитку партійних систем. |
|
|
|
14. |
Рух афроамериканців США за громадянські права. Мартин Лютер Кінг. Молодіжні виступи кінця 1960-х рр. Рух хіппі. |
|
|
|
15. |
Прояви етнонаціоналізму (проблеми Квебеку, Ольстеру, баскське питання). Боротьба за права конфесійних, мовних і сексуальних меншин. |
|
|
|
16. |
Транснаціональні корпорації. НТР і зростання ролі професійних фахівців і техніків. Перехід від виробництва товарів до виробництва послуг |
|
|
|
17. |
Політика зменшення соціальної нерівності. “Німецьке економічне диво”. Рейганоміка. Тетчеризм. Соціальне ринкове господарство. Шведська соціальна модель. |
|
|
|
18. |
Від Європейського економічного співтовариства (ЄЕС) до Європейського союзу (ЄС). Проблема брексіту. |
|
|
|
19. |
Есе. Яким має бути сучасний політичний лідер? |
|
|
|
20. |
Узагальнення |
|
|
|
21. |
Урок контролю та корекції навчальних досягнень учнів |
|
|
|
22. |
Сполучені Штати Америки у другій половині ХХ – на початку ХХІ століття |
|
|
|
23. |
Сполучені Штати Америки у другій половині ХХ – на початку ХХІ століття (продовження) |
|
|
|
24. |
Роль США та ЄС у сучасних міжнародних відносинах. |
|
|
|
25. |
Розвиток Канади у другій половині ХХ – на початку ХХІ століття |
|
|
|
26. |
Велика Британія у другій половині ХХ – на початку ХХІ століття |
|
|
|
27. |
Франція у другій половині ХХ – на початку ХХІ століття |
|
|
|
28. |
ФРН та НДР. Об’єднання Німеччини. Сучасний розвиток Німеччини |
|
|
|
29. |
Італія у другій половині ХХ – на початку ХХІ століття |
|
|
|
30. |
Практичне заняття. Процеси демократизації в країнах Західної Європи і Америки у другій половині ХХ – початку ХХІ ст.: причини, специфіка і наслідки. |
|
|
|
31. |
Проектна діяльність. Українська діаспора в державах Північної Америки та Західної Європи. |
|
|
|
32. |
Узагальнення |
|
|
|
33. |
Урок контролю та корекції навчальних досягнень учнів |
|
|
|
Розділ 3. ДЕРЖАВИ ЦЕНТРАЛЬНО-СХІДНОЇ ЄВРОПИ: ТРАНСФОРМАЦІЙНІ ПРОЦЕСИ |
||||
34. |
Результати Другої світової війни для народів Центрально-Східної Європи. |
|
|
|
35. |
Сталінська модель соціалізму та її втілення в Польщі, Угорщині, Болгарії, Румунії, Чехословаччині. Особливості розвитку Югославії. |
|
|
|
36. |
Доля українців у країнах Центрально-Східної Європи. Операція “Вісла”. |
|
|
|
37. |
Спроба економічної інтеграції соціалістичного табору. Рада економічної взаємодопомоги (РЕВ). |
|
|
|
38. |
Криза комуністичних режимів країн Центрально-Східної Європи. Антикомуністичні виступи: Угорська революція 1956 р. і “Празька весна” 1968 р. Спроби модернізації суспільно-політичного устрою та радянська інтервенція в Чехословаччину. |
|
|
|
39. |
СРСР. Завершення епохи Сталіна. “Хрущовська відлига”. |
|
|
|
40. |
Наростання системних кризових явищ у країнах регіону в 70–80-х рр. ХХ ст. |
|
|
|
41. |
Перебудова в СРСР. |
|
|
|
42. |
“Оксамитові революції” в країнах Східної Європи. Розпад Радянського Союзу, Югославії та Чехословаччини. Політичні, економічні, соціальні та національні трансформації. |
|
|
|
43. |
Країни Центрально-Східної Європи на початку ХХІ ст., їх роль у сучасних міжнародних відносинах. |
|
|
|
44. |
Політична, економічна та ідеологічна експансія Росії в регіоні. |
|
|
|
45. |
Практичне заняття. Вплив політичних процесів в СРСР на розвиток країн центрально-східної Європи в 1945-1991 рр. |
|
|
|
46. |
Творчий проект. Роль лідерів у трансформаційних процесах у країнах Східної Європи на зламі 1980–1990-х рр. (на прикладі Вацлава Гавелла, Леха Валенси, інших). |
|
|
|
47. |
Узагальнення |
|
|
|
48. |
Урок контролю та корекції навчальних досягнень учнів |
|
|
|
Розділ 4. ДЕРЖАВИ АЗІЇ, АФРИКИ ТА ЛАТИНСЬКОЇ АМЕРИКИ: ВИБІР ШЛЯХІВ РОЗВИТКУ |
||||
49. |
Японія. Повоєнне реформування держави. Хірохіто. Джерела та наслідки економічного піднесення. Внутрішньо- та зовнішньополітичні пріоритети. |
|
|
|
50. |
Китай. Проголошення КНР. Культ особи Мао Цзедуна. Великий стрибок, комуни, культурна революція. Трансформаційні процеси в Китаї на зламі ХХ–ХХІ ст. Ден Сяопін |
|
|
|
51. |
Утворення Індійської республіки та Пакистану. Конфесійне протистояння в регіоні. ІНК. Індіра Ганді. Індія на зламі ХХ–ХХІ ст. |
|
|
|
52. |
Утворення Ізраїлю. Близькосхідна проблема та шляхи її врегулювання |
|
|
|
53. |
Ісламська революція в Ірані. “Арабська весна”. |
|
|
|
54. |
Конфлікт у Сирії. Терористична діяльність. Ісламська держава Іраку і Леванту. |
|
|
|
55. |
Есе. Сучасні країни Азії: діалог західної та східної цивілізацій |
|
|
|
56. |
Практичне заняття. Моделі інноваційного розвитку нових азійських незалежних держав |
|
|
|
57. |
Узагальнення |
|
|
|
58. |
Урок контролю та корекції навчальних досягнень учнів |
|
||
59. |
Деколонізація Африки. Крах апартеїду. |
|
|
|
60. |
Країни Африки на зламі ХХ–ХХІ ст. |
|
|
|
61. |
Латинська Америка: особливості соціально-економічного розвитку країн регіону. |
|
|
|
62. |
Латинська Америка: особливості політичного розвитку країн регіону. |
|
|
|
63. |
Революція на Кубі. Фідель Кастро. |
|
|
|
64. |
Проблеми політичного та економічного життя латиноамериканських держав на зламі ХХ–ХХІ ст. |
|
|
|
65. |
Узагальнення |
|
|
|
66. |
Урок контролю та корекції навчальних досягнень учнів |
|
|
|
Розділ 5. МІЖНАРОДНІ ВІДНОСИНИ |
||||
67. |
Динаміка Холодної війни. Протистояння НАТО і ОВД. |
|
|
|
68. |
Прояви міжнародної напруженості (Берлінська криза, війна в Кореї, Карибська криза, війни у В’єтнамі й Афганістані). |
|
|
|
69. |
Прояви міжнародної напруженості (Берлінська криза, війна в Кореї, Карибська криза, війни у В’єтнамі й Афганістані) (продовження). |
|
|
|
70. |
Період “розрядки” в міжнародній політиці. Гельсінська конференція 1975 р. |
|
|
|
71. |
Практичне заняття. Демонтаж результатів періоду “розрядки”: причини і наслідки. |
|
|
|
72. |
Рецидиви Холодної війни на зламі ХХ–ХХІ ст. |
|
|
|
73. |
Від біполярного до багатополярного світу. |
|
|
|
74. |
Проблема міжнародного тероризму. |
|
|
|
75. |
Агресія Росії проти України в 2014 р. Російсько-українська війна. |
|
|
|
76. |
Практичне заняття. Міжнародні відносини другої половини ХХ – початку ХХІ ст.: точки перетину інтересів. |
|
|
|
77. |
Узагальнення |
|
|
|
78. |
Урок контролю та корекції навчальних досягнень учнів |
|
|
|
Розділ 6. ПОВСЯКДЕННЕ ЖИТТЯ І КУЛЬТУРА |
||||
79. |
Науково-технічно революція: наукові відкриття, нові галузі наук, високі технології, інтеграція науки і виробництва. |
|
|
|
80. |
Навчальний проект. Винаходи ХХ століття, які скоротили відстані та змінили світ. |
|
|
|
81. |
Зміни у змісті та характері праці, соціальній структурі суспільства, якості життя людей країн світу. Розвиток систем соціального забезпечення. |
|
|
|
82. |
Становлення постіндустріального (інформаційного) суспільства. |
|
|
|
83. |
Практичне заняття. Модерне (індустріальне) та постмодерне (інформаційне) суспільства: тяглість та зміни |
|
|
|
84. |
Культура “віртуальної реальності”. |
|
|
|
85. |
Проектна діяльність. Людина другої половини ХХ і початку ХХІ ст.: творець, митець, захисник |
|
|
|
86. |
Освітні системи. Університети як автономні осередки науки й освіти. |
|
|
|
87. |
Розвиток літератури, образотворчого мистецтва, архітектури, музики, театру, кіно й спорту: домінуючі тенденції. |
|
|
|
88. |
Проектна діяльність. Визначні пам’ятки сучасної архітектури (створення інтерактивної карти). |
|
|
|
89. |
Розвиток літератури, образотворчого мистецтва, архітектури, музики, театру, кіно й спорту: домінуючі тенденції (продовження). |
|
|
|
90. |
Проектна діяльність. Галерея сучасного мистецтва / Олімпійські ігри в сучасному світі (на вибір учителя/учительки або учня/учениці). |
|
|
|
91. |
Узагальнення |
|
|
|
92. |
Урок контролю та корекції навчальних досягнень учнів |
|
|
|
УЗАГАЛЬНЕННЯ ДО КУРСУ |
||||
93. |
Основні тенденції розвитку світу в другій половині ХХ – на початку ХХІ ст. |
|
|
|
94. |
Національні та глобальні виклики. |
|
|
|
95. |
Глобальні проблеми людства |
|
|
|
96. |
Виміри цінностей людського буття в сучасному світі. |
|
|
|
97. |
Україна у світовому співтоваристві. |
|
|
|
98. |
Узагальнення |
|
|
|
99. |
Урок контролю та корекції навчальних досягнень учнів |
|
|
|
100-101 |
Підсумкове узагальнення за курсом |
|
|
|
102-105 |
Уроки резерву |
|
|
|