Календарно-тематичне планування 2 клас ЯДС І семестр до підручника О. Волощенко за Типовою освітньою програмою Р.Шияна

Про матеріал
Пропоную орієнтовне календарно-тематичне планування уроків з інтегрованого предмету "Я досліджую світ"( І семестр) для 2 класу за підручником «Я досліджую світ», автори: О. В. Волощенко, О. П. Козак, Г. С. Остапенко — К. : Світич, 2019 . з очікуваними результатами .
Перегляд файлу

 

 

https://i.pinimg.com/564x/33/2f/93/332f93252176a16104975980c5cd5813.jpgКалендарно-тематичне планування

уроків з інтегрованого курсу «Я досліджую світ» для 2 класу

(автори: О. В. Волощенко, О. П. Козак, Г. С. Остапенко)

                           За типовою освітньою програмою, розробленою під керівництвом Шияна Р. Б. 1-2 клас (Наказ Міністерства освіти і науки України від 12.08.2022 № 743-22)

І семестр

№ уроку

  Тема

   Очікувані результати

Дата

    Примітки

Інтегрована тема «Зміни»

1

Всеволод Нестайко та його повість- казка «Пригоди у Павутинії»

- Cтавить запитання до усного повідомлення вчителя про життєвий і творчий шлях В.Нестайка для отримання додаткової інформації;

- обговорює з іншими інформацію про письменника та його повість-казку, яка зацікавила;

- розповідає про видатних письменників України;

- уважно вислуховує думку співрозмовника, висловлює свій погляд, шануючи гідність інших;

- запитує, щоб довідатися більше про природу рідного краю восени;

- вирізняє істотну інформацію про природу;

- спостерігає за осінніми змінами у природі;

- прогнозує орієнтовний зміст тексту за сюжетним

малюнком.

02.09

 

2-3

Пригода 1. Зміни в школі. (за твором Всеволода Нестайка  “Пригоди у Павутинії”)

Читає правильно вголос уривок «Зміни в школі» з тексту повість – казки В.Нестайка ;

- словесно моделює власну поведінку на прикладі вчинків персонажів лісової школи;

- пояснює вчинки персонажів на основі змісту тексту та власного досвіду;

- пояснює зв’язок тексту із власним досвідом, навколишнім

світом та раніше прочитаними текстами;

- складає перелік чеснот / рис характеру, якими володіє

літературний персонаж (на вибір);

- пояснює, чому люди перебувають разом, взаємодіють;

- обговорює проблеми класу, які його / її турбують, обирає

один із варіантів їх розв’язання;

- встановлює дружні стосунки з дітьми своєї та іншої статі.

03.09

 

4

Як змінилася моя   школа?

- Підтримує й ініціює діалог на теми, які викликають

зацікавлення;

- використовує фактичний зміст (хто?, що?, де?, коли?) для

перетворення усної інформації;

- відображає відповіді на запитання за допомогою

спеціальних знаків і символів;

- розповідає про те, що його / її вразило, схвилювало;

переповідає події із власного життя, правильно

вимовляючи й наголошуючи загальновживані слова;

- передає інформацію про зміни у своїй школі в таблицях,

схемах із допомогою вчителя / вчительки;

- відповідає на запитання за даними таблиці, схеми;

- знаходить схожі і відмінні властивості об’єктів.

04.09

 

5-6

Як змінився мій  клас?

Розповідає про те, що його/ її вразило, схвилювало,

переповідає події з власного життя;

- інсценізує з однокласником/ однокласницею діалог на

задану тему;

- описує життєвий цикл рослин у різні пори року;

- вказує на інформацію, яку не розуміє;

- описує узвичаєні правила життя своєї сім’ї / класу,

пояснює їхнє значення для себе

- дотримується встановлених у школі/ класі правил;

- пояснює, чому потрібно дотримуватися встановлених

правил;

- досліджує можливості пристроїв;

- прогнозує, яким має бути власний виріб;

- створює виріб за зразком (шаблоном) та/ або власним

задумом самостійно чи із допомогою дорослих із використанням картону та пластиліну;

- підтримує порядок на робочому місці.

05.09

 

7

Як по-різному реагують люди на одні й ті ж самі зміни?

Висловлює власні думки і почуття з приводу прочитаних

простих медіатекстів (комікс);

- знаходить у мовленні персонажа слова, які його

вирізняють з-посеред інших персонажів;

- пояснює, як використання деяких слів характеризує

персонажа;

- розповідає, як по-різному реагують люди на одні і ті ж самі зміни, аналізуючи різні життєві ситуації;

- описує свої почуття в різних ситуаціях;

- досліджує і представляє (на прикладі однолітків і родини)

неповторність кожної людини, беручи до уваги

зовнішність, поведінку, характер, уподобання тощо;

- аналізує свою поведінку, уподобання, виділяючи риси, якими вирізняється з-посеред інших і які надають йому / їй

неповторності.

06.09

 

8

Пригода 2. Таємниче зникнення. (за   твором Всеволода  Нестайка “Пригоди  у Павутинії”)

- Висловлює власні думки і почуття з приводу прочитаних

простих медіатекстів (комікс);

- знаходить у мовленні персонажа слова, які його

вирізняють з-посеред інших персонажів;

- пояснює, як використання деяких слів характеризує

персонажа;

- розповідає, як по-різному реагують люди на одні і ті ж самі зміни, аналізуючи різні життєві ситуації;

- описує свої почуття в різних ситуаціях;

- досліджує і представляє (на прикладі однолітків і родини)

неповторність кожної людини, беручи до уваги

зовнішність, поведінку, характер, уподобання тощо;

- аналізує свою поведінку, уподобання, виділяючи риси, якими вирізняється з-посеред інших і які надають йому / їй

неповторності.

09.09

 

9-10

Як змінилися    способи передавання повідомлень?

Читає правильно вголос уривок «Таємниче зникнення» з

тексту повість – казки В.Нестайка ;

- розрізняє головне і другорядне в тексті;

- розповідає, про що текст, відповідає на запитання за змістом прочитаного;

- уважно вислуховує думку співрозмовника, висловлює свій

погляд, шануючи гідність інших;

- пояснює, що кожен учинок має наслідки, спираючись на власний досвід та на приклади літературних героїв.

10.09

 

11

Чому відбуваються  зміни в природі?

- Спостерігає за добовими та сезонними змінами у природі восени;

- установлює взаємозв’язок між порою року і погодою;

- описує вплив Сонця на сезонні явища в природі, пояснює причини змін пір року;

- провадить в групі дослід «Обертання Землі навколо

Сонця», застосовуючи лампу (ліхтарик) та глобус (м’яч) /

телурій;

- залучає людей, зокрема й тих, які відрізняються від нього /неї, до спілкування, навчання;

- надає допомогу під час проведення досліду тим, хто її потребує, і висловлює вдячність за підтримку;

- перепитує співрозмовника для уточнення почутої

інформації

- підтримує аргументами власні думки або спростовує їх

11.09

 

12-13

Як пов’язані зміни в  живій і неживій природі?

- Описує поведінку тварин восени;

- ставить запитання до усного повідомлення для отримання додаткової інформації;

- обговорює з іншими інформацію, яка зацікавила;

- розпізнає ключові слова і фрази в усному висловлюванні;

- планує послідовність операцій з використанням технологічної карти;

- створює виріб із використанням пластиліну;

- бере до уваги необхідність економного використання конструкційних матеріалів; демонструє результати власної

діяльності.

12.09

 

14

Як зміна видів  діяльності сприяє  навчанню?

Пояснює, чому належні для збереження здоров’я умови сприяють навчанню;

- пояснює, яка діяльність приносить і радість, і користь;

застосовує різні способи зняття втоми (за допомогою

гімнастики, дихальних вправ, музики, прогулянки, зміни

- виду діяльності тощо);

- малює або добирає ілюстрації, створює мапу думок до почутого;

- визначає, кому і для чого призначений медіатекст (комікс);

- визначає тему і головну думку коміксу;

- розмірковує, якими рисами характеру має володіти людина і чому;

- аналізує свою поведінку, уподобання, виділяючи риси, якими вирізняється з-посеред інших і які надають йому / їй

неповторності.

13.09

 

15

Пригода 3. Як потрапити в Павутинію. (за твором Всеволода Нестайка “Пригоди у Павутинії”)

Прогнозує орієнтовний зміст тексту за заголовком та

ілюстраціями;

- читає правильно та виразно вголос уривок «Як

потрапити у Павутинію» (за твором В.Нестайка

«Пригоди у Павутинії»);

- розповідає, про що текст, відповідає на запитання за змістом прочитаного

- розповідає про власні почуття та емоції від прочитаного;

- описує зміни власних емоцій, почуттів (настрою)

16.09

 

16-17

Як змінюються істоти впродовж  життя?

- Пояснює, як змінюються умови життя людини;

- описує етапи розвитку комах;

- вказує на інформацію, яку не розуміє;

- запитує, щоб довідатися більше про природу;

- уживає відповідну до ситуації спілкування лексику і

несловесні засоби (жести, міміка тощо);

- поповнює власний словниковий запас;

- складає власне висловлювання з використанням

опорних слів;

- обчислює суму (додає), різницю (віднімає) зручним для себе способом у межах 100.

17.09

 

18

Що змінилося в  мені?

- Описує, як змінюються умови життя людини;

- складає перелік чеснот / рис характеру, якими володіє

літературний персонаж;

- поповнює власний словниковий запас;

- пояснює зв’язок між окремими повідомленнями в тексті;

- аналізує зміни, які відбулися з ним/ нею за час навчання в школі;

- укладає послідовність дій (алгоритм), які потрібно

виконати для створення паспорта школяра/ школярки;

- виконує знайомі технологічні операції з конструкційними

матеріалами з допомогою дорослих та самостійно

(склеювання, складання, зв’язування тощо)

18.09

 

19-20

Як я змінився/ змінилася за час навчання у школі? (створення індивідуального  проекту)

Досліджує і представляє власну неповторність, беручи до уваги зовнішність, поведінку, характер, уподобання тощо;

- розповідає про свої зацікавлення, пояснює, як йому / їй

подобається проводити дозвілля;

- зауважує і виокремлює зміни, які відбулися за час

навчання у школі;

- здійснює вимірювання величин, маючи вільний доступ

до необхідних вимірювальних приладів та різного роду

нестандартних мірок / підручних засобів (стрічка,

сірникова коробка, пісковий годинник, склянка, ложка

тощо);

відзначає зміни у своєму тілі у процесі дорослішання;

- створює прості візуальний медіапродукт (книжечка,

стіннівка, колаж тощо);

- презентує результати власної роботи

19.09

 

21

У чому неповторність кожної людини?

Обговорює зміст і форму коміксу, виявляє (з

допомогою вчителя / вчительки) очевидні ідеї у ньому;

- висловлює власні думки і почуття з приводу

прочитаного;

- досліджує і представляє (на прикладі однолітків і

родини) неповторність кожної людини, беручи до уваги

зовнішність, поведінку, характер, уподобання тощо;

- встановлює, що, попри неповторність кожного, всі

люди рівні, бо вони – люди;

- висловлює припущення, чому люди стають

товаришами, однодумцями, друзями / опонентами,

супротивниками, ворогами;

- словесно моделює власну поведінку на прикладі

вчинків персонажів коміксу;

- пояснює, що кожен учинок має наслідки, спираючись

на власний досвід та на приклади літературних героїв.

20.09

 

22

Пригода 4. Перемогли сон та лінь!.
(за твором  Всеволода Нестайка  “Пригоди у  Павутинії”)

- Читає уривок «Перемогли сон та лінь!» (за твором

Всеволода Нестайка “Пригоди у Павутинії”);

- розповідає, про що текст, відповідає на запитання за змістом прочитаного;

- вирізняє в художньому тексті образні вислови й пояснює,

які саме образи вони допомагають уявити;

- розповідає про вчинки улюблених персонажів;

- розповідає про літературні персонажі, на яких хотів би /

хотіла б бути схожою;

- складає перелік чеснот / рис характеру, якими володіє

літературний персонаж;

- висловлює припущення, чому люди стають товаришами,

однодумцями, друзями тощо.

23.09

 

23-24

Які зміни не залежать від мене?

Співвідносить об’єкти та явища живої і неживої природи з

їхніми зображеннями / описами і навпаки;

- наводить приклади змін, які не залежать від людини,

пояснює власну думку;

- розуміє прогноз погоди на радіо і телебаченні,

дослухається до цих прогнозів (наприклад, одягається

відповідно до них);

- вказує на інформацію, яку не розуміє;

- наводить приклади того, як термометр допомагає людині;

- застосовує термометр для вимірювання температури

повітря;

- складає перелік речей, необхідних для конкретної життєвої

ситуації;

- зчитує дані з таблиць, піктограм, схем

24.09

 

25

Які зміни залежать  від мене?

Досліджує свій організм;

- описує залежність між фізичною активністю та потребою в їжі та воді;

- пояснює важливість впливу питної води на організм;

- відзначає зміни у своєму тілі у процесі фізичної

активності;

- пояснює вплив способу життя, здорової поведінки та

корисних звичок на здоров’я людини;

- визначає послідовність кроків для виконання навчального,

завдання (напр. щодо здорового способу життя свого);

- планує власний розпорядок дня;

- визначає час за годинником;

- виділяє голосом ключові слова і фрази у власному усному

висловлюванні

25.09

 

26-27

Перевір себе

Пояснює, чому природа важлива для людини;

- спостерігає за добовими та сезонними змінами у природі;

- описує життєвий цикл рослин у різні пори року;
описує вплив Сонця на сезонні явища в природі, пояснює

причини змін пір року;

- описує залежність між фізичною активністю та потребою в їжі та воді;

- обговорює з іншими інформацію, яка зацікавила;

- добирає потрібну інформацію із схеми;

- створює невеликі висловлення на добре відому тему з

різною метою спілкування; записує їх розбірливо,

рукописними буквами;

- відновлює деформований текст;

- оперує числами в межах 100, розв’язуючи різні життєві

проблеми;

- зчитує дані з діаграми

 

26.09

 

28

Підсумковий урок з   теми «Зміни»

Пояснює, чому люди перебувають разом, взаємодіють;

- залучає людей, зокрема й тих, які відрізняються від нього / неї, до спілкування, гри, навчання;

- встановлює, що, попри неповторність кожного, всі люди

рівні, бо вони – люди;

- ініціює спільні справи, ігри, розваги;

- описує цінність створеного разом;

- фантазує на основі прочитаного: придумує іншу кінцівку

літературного твору, змінює місце подій, додає нових

персонажів;

- висловлює власні думки і почуття з приводу прочитаних

простих медіатекстів (комікси, дитячі журнали, реклама

тощо).

27.09

 

Інтегрована тема « Факти і здогадки»

29

Сучасна дитяча письменниця Валентина Табур та її збірка оповідань «Вероніка та рожева парасолька»

Розповідає про те, що зацікавило в усному повідомленні

про творчий шлях сучасної дитячої письменниці

Валентини Табур;

- пояснює, які почуття пов’язують його / її з близькими

людьми, висловлює припущення про те, чим вони

зумовлені;

- розрізняє родинні зв’язки, дружні, ділові стосунки;

- обирає, до кого з дорослих можна звернутися за

підтвердженням правдивості почутої інформації;

- пояснює значущість уважного ставлення до інших та

потребу подивитися на річ по-різному;

- описує узвичаєні правила життя своєї сім’ї , пояснює їхнє

значення для себе;

- пояснює, яка діяльність приносить і радість, і користь.

30.10

 

34-35

Пригода 1. Вероніка   та рожева парасолька. (за однойменним твором Валентини  Табур)

Прогнозує орієнтовний зміст оповідання «Вероніка та

рожева парасолька» (за однойменним твором Валентини

Табур); за заголовком та ілюстраціями;

- читає оповідання «Вероніка та рожева парасолька» (за

однойменним твором Валентини Табур);

- знаходить у тексті незнайомі слова, робить спроби

пояснити їхнє значення, виходячи з контексту;

- підтримує аргументами власні думки або спростовує їх;

- розповідає про свої враження (почуття та емоції) від змісту

прочитаного художнього тексту

- висловлює думку про те , як факти, ідеї прочитаного

можуть допомогти в конкретних життєвих ситуаціях;

- довідується із легенд, коли і як з’явилися перші

парасольки.

01.10

 

32-33

Які факти “приховує” фотографія?

Користується різними джерелами інформації (книги,

альбоми, запитання до друга тощо);

- цікавиться походженням інформації;

- діє за узгодженими правилами під час роботи з

інформацією;

- застосовує інформацію з веб-джерела для навчальних

потреб;
- обговорює зміст і форму простого медіатексту (світлини),

виявляє (з допомогою вчителя / вчительки) очевидні ідеї у

простих медіатекстах;

- формулює запитання до батьків, інших родичів про

історію;

- створює прості візуальні медіапродукти (колаж);

- організовує безпечне робоче місце з допомогою дорослих;

- дотримується безпечних прийомів праці під час

використання інструментів та пристосувань (використання

клею, ножиць)

- створює виріб за зразком або власним задумом із

використанням паперу.

 

02.10

 

38-39

Про що розкажуть                      прості речі?

Читає правильно та виразно вголос різні тексти

(оповідання) залежно від мети читання;

- фантазує на основі прочитаного: придумує кінцівку

літературного твору;

- розповідає про те, що його / її вразило, схвилювало;

переповідає події із власного життя, правильно

вимовляючи й наголошуючи загальновживані слова;

- розбиває об’єкти на групи за спільною ознакою;

- висловлює здогад про ймовірний результат;

- провадить в групі прості досліди;

- розрізняє складники ґрунту (пісок, глина, каміння тощо).

03.10

 

40

Як дбати про своє  здоров’я?

Пояснює, як харчування впливає на здоров’я людини;

- розрізняє корисні і шкідливі продукти харчування;

- ставить перед собою мету споживати корисні продукти,

складає їхній перелік;

- визначає осіб, до яких може звертатися при поганому

самопочутті;

- висловлює думку про те , як факти, ідеї прочитаного

можуть допомогти в конкретних життєвих ситуаціях;

- складає перелік заходів, які можуть сприяти збереженню

власного здоров’я;

- висловлює власні думки і почуття з приводу прочитаних

медіатекстів (комікси).

04.10

 

41

Пригода 2. Сонячні  зайчики. (за однойменним твором Валентини  Табур)

Читає оповідання «Сонячні зайчики» (за однойменним

твором Валентини Табур), зіставляє пережиті під час

читання почуття та емоції із власним емоційно-чуттєвим

досвідом;

- пояснює зв’язок тексту із власним досвідом, навколишнім

світом та раніше прочитаними текстами;

- вирізняє істотну інформацію про природу;

- на основі власного досвіду знаходить підтвердження

правдивості відомостей про Сонце, висловлює свою думку

про це;

- обирає, до кого з дорослих можна звернутися за

підтвердженням правдивості прочитаної інформації;

- розповідає про свої зацікавлення, пояснює, як йому / їй

подобається проводити дозвілля;

- залучає людей, зокрема й тих, які відрізняються від нього /неї, до спілкування, гри, навчання.

07.10

 

42-43

Які таємниці    приховує Сонце?

- Розпізнає в тексті хибні чи правдиві висловлювання;

- запитує, щоб довідатися більше про природу;

- перепитує співрозмовника для уточнення почутої

інформації про Сонце;

- пояснює значення сонячного світла і тепла для живої

природи;

- визначає зміни в неживій природі, обумовлені діяльністю

Сонця;

- підтримує аргументами власні думки або спростовує їх;

- з увагою сприймає усні репліки й доречно реагує на усну

інформацію в діалозі (погоджується або не погоджується

виконує певні дії у відповідь на прохання чи відповідно до

інструкції);

- визначає послідовність кроків для виконання навчального

завдання.

08.10

 

44

Як виникають «сонячні зайчики»?

Описує, як виникають «сонячні зайчики»;

- розповідає про власні емоції, які виникають під час

стоврення «сонячних зайчиків»;

- передбачає, якого результату досліджень він / вона очікує;

- провадить самостійно прості досліди;

- розповідає про свої зацікавлення, пояснює, як йому / їй

подобається проводити дозвілля;

- розуміє прогноз погоди на радіо і телебаченні,

дослухається до цих прогнозів;

- створює виріб, повторно використовуючи матеріали

(вироби з пластику)

- аргументує доцільність вторинного використання

матеріалів та використовує їх для виготовлення виробів;

- демонструє результати власної діяльності.

09.10

 

45-46

Як факти минулого впливають на  майбутнє?

Використовує фактичний зміст (хто?, що?, де?, коли?) для

перетворення усної інформації;

- визначає тему і головну думку простих медіатекстів

(газета);

- висловлює власні здогадки щодо впливу фактів минулого

на майбутє;

- демонструє дії, спрямовані для профілактики захворювань восени;

- визначає осіб, до яких може звертатися при поганому

самопочутті;

- пояснює, як поводитися поруч із людьми  неінфекційними

та інфекційними захворюваннями;

- пояснює, як запобігти неінфекційним та інфекційним

захворюванням (спосіб життя, правила гігієни, щеплення);

- визначає осіб, від яких може отримати інформацію про

вживання ліків та користування предметами домашнього

вжитку;

- пояснює, що таке хибне використання речовин (напр., ліки

– не за призначенням або в надмірних кількостях).

10.10

 

47

Як події стають  визначними?

Висловлює власні думки і почуття з приводу прочитаних

простих медіатекстів (комікси);

- Наводить приклади подій, визначних для своєї родини;

громади; держави;

- розповідає про найважливіші державні свята України;

- розповідає про видатних українців, описує їхню важливість для України;

- ставить запитання, які допомагають більше дізнатися про важливу для України подію чи особу;

- обмінюється елементарними письмовими повідомлення

(листівка);

- обирає для написання висловлення відповідне оформлення

(шрифт, розмір, колір тощо).

11.10

 

48

Пригода 3. Магічне  число сім. (за  однойменним твором Валентини  Табур)

Читає оповідання «Магічне число сім» (за однойменним

твором Валентини Табур);

- ставить запитання за змістом тексту для уточнення свого

розуміння;

- розповідає про свої враження (почуття та емоції) від змісту прочитаного художнього тексту;

- уживає в мовленні числівники;

- об’єднується з іншими дітьми у групу для навчання;

- досліджує і представляє (на прикладі однолітків і родини)

неповторність кожної людини, беручи до уваги

зовнішність, поведінку, характер, уподобання тощо;

- розрізняє ситуації, коли він / вона або інші люди

потребують допомоги.

14.10

 

49-50

Яку інформацію записують числами?

Використовує календар для опису і розв’язання

повсякденних проблем;

- передає інформацію в таблицях, схемах із допомогою

вчителя / вчительки;

- обговорює з іншими інформацію, яка зацікавила;

- добирає потрібну інформацію із графічного тексту

(таблиця);

- збирає дані, що відображають повсякденні проблеми, на

основі запропонованого опитувальника (два-три

запитання);

- складає календар уродин своїх друзів;

- пояснює, чому люди перебувають разом, взаємодіють;

- залучає людей, зокрема й тих, які відрізняються від нього /

неї, до спілкування, навчання;

- впорядковує предмети за заданими ознаками

(впорядкування списку учнів за датою народження).

15.10

 

51

Про що може розказати упаковка товару?

Зчитує дані з упаковки товару (дата виготовлення і термін

придатності/ кінцева дата споживання товару;

- добирає продукти харчування, орієнтуючись на позначки

на упакуванні;

- пояснює на основі власного досвіду, чому якась

інформація зацікавила;

- обирає, до кого з дорослих можна звернутися за

підтвердженням правдивості почутої інформації;

- створює виріб, повторно використовуючи матеріали (з

порожньої пачки з-під соку)

- аргументує доцільність вторинного використання

матеріалів та використовує їх для виготовлення виробів;

- демонструє результати власної діяльності;

- описує цінність створеного разом

16.10

 

52-53

Як отримують інформацію люди з  особливими потребами?

- Вдумливо читає короткі історичні оповідання, легенди;

- намагається передати просте висловлювання (реченнявітання, знайомство, подяка тощо) жестовою мовою;

- викладає своє ім’я та/або прізвище шрифтом Брайля;

- оперує числами в межах 100, розв’язуючи різні життєві

проблеми;

- формулює прості інформаційні запити;

переводить проблему з однієї форми представлення в іншу

за запропонованим шаблоном;

- цікавиться походженням інформації;

- діє за узгодженими правилами під час спільної роботи з

інформацією;

- уживає відповідну до ситуації спілкування лексику і

несловесні засоби (жести, міміка тощо);

- розповідає про власні почуття та емоції від прослуханого

та побаченого;

- ставить запитання за змістом тексту для уточнення свого

розуміння;

- створює виріб із використанням пластиліну.

17.10

 

54

Як діяти, якщо ти опинився/опинилася  в небезпечній ситуації?

Визначає, кому і для чого призначений медіатекст (комікс);

- висловлює власні думки і почуття з приводу прочитаних

простих медіатекстів (комікс);

- пояснює можливі небезпеки, з якими може стикатися

людина в довкіллі;

- визначає осіб, які можуть надати допомогу в разі

небезпеки;

- розрізняє ситуації, коли він / вона або інші люди

потребують допомоги;

- моделює свою поведінку в ситуації небезпеки;

- пояснює дії персонажів літературних творів та/або власні

у ситуації небезпеки;

- описує свої почуття в різних ситуаціях;

- надає допомогу тим, хто її потребує, і висловлює вдячність

за підтримку.

18.10

 

55

Пригода 4. Що там, на горищі? (за  однойменним твором Валентини   Табур)

Прогнозує орієнтовний зміст оповідання «Що там, на

горищі?» (за однойменним твором Валентини Табур) за

заголовком та ілюстраціями;

- читає оповідання «Що там, на горищі?» (за однойменним

твором Валентини Табур);

- вирізняє в художньому тексті образні вислови й пояснює,

які саме образи вони допомагають уявити;

- виконує додавання з іменованими числами, поданими в

одиницях маси;

- описую різницю між дитинством сучасних дітей та у

минулому ( одяг, іграшки, заняття тощо);

- пояснює, що життя кожного покоління відрізняється від

життя іншого;

- розпитує старших людей про минуле;

- створює свічник за зразком або власним задумом;

- оздоблює свічник за зразком та власним задумом бісером,

лелітками, тасьмою, стрічками та іншими матеріалами.

21.10

 

56-57

Про що розкаже      родовід?

Формулює запитання до батьків, інших родичів про

історію родини і передає в різних формах цю інформацію;

- досліджує свій родовід;

- розрізняє родинні зв’язки;

- малює або добирає ілюстрації, створює мапу думок до

почутого;

- передає інформацію в таблицях, схемах;

- використовує фактичний зміст (хто?, що?, де?, коли?) для

перетворення усної інформації;

- створює прості візуальні медіапродукти ( книжечка, колаж

тощо);

- пояснює, чому треба ставитися з повагою до інших осіб,

їхнього походження;

- розповідає однокласникам про свій рід (за бажанням).

22.10

 

58

Про які факти   можуть “розповісти” родинні реліквії?

Розпитує дорослих (родичів) про сучасне громадське життя

та минуле України;

- обговорює зміст і форму простого медіатексту (світлини);

- висловлює власні думки і почуття з приводу переглянутих простих медіатекстів (світлини);

- зчитує дані з діаграми;

- розповідає про свої зацікавлення, пояснює, як йому / їй

подобається проводити дозвілля;

- описує, які книжки / фільми / ігри він / вона любить і

чому?

- пояснює, чому кожен може мати свої вподобання;

- створює прості візуальні медіапродукти (колаж);

- пригадує і розповідає про реліквії власної родини;

- розуміє, що кожна родина може мати власні реліквії.

23.10

 

59-60

Перевір себе.

- Читає уривки трилогії Мар’яни і Тараса Прохаська;

- створює невелику статтю у газету; записує її розбірливо,

рукописними буквами;

- перевіряє, чи є в написаному тексті помилки на вивчені

правила, виправляє їх;

- робить висновок щодо виду інформації та способу її

сприйняття;

- обирає схематичний рисунок, який відповідає прочитаній

інформації;

- використовує календар для опису і розв’язання

повсякденних проблем;

- виконує дії додавання і віднімання з іменованими числами,

поданими в одиницях довжини;

- розрізняє складники ґрунту (пісок, глина, каміння тощо);

- розрізняє найважливіші попереджувальні знаки та

символи, пояснює, що вони означають;

- створює виріб за зразком в техніці орігамі.

24.10

 

61

Підсумковий  урок  з  теми «Факти і здогадки»

Визначає, кому і для чого призначений медіатекст (комікс);

- висловлює власні думки і почуття з приводу прочитаних

простих медіатекстів (комікс);

- уважно вислуховує думку співрозмовника, висловлює свій погляд, шануючи гідність інших;

- розпізнає ситуації небезпеки вдома, на вулиці або у школі

та пояснює, що робити в цих ситуаціях;

- розпізнає предмети, до яких не можна торкатися (забуті

сторонніми людьми речі, зброя тощо);

- пояснює, як правила та їх дотримання впливають на безпеку в довкіллі;

- розрізняє підозрілі предмети ( забуті речі, зброя та її

елементи тощо) та пояснює, куди і як звернутися з

повідомленням про знахідку;

- визначає осіб, які можуть надати допомогу в разі

небезпеки;

- описує приклади діяльності служб допомоги в небезпечних

ситуаціях та ідентифікує їх телефони.

25.10

 

Місяць 3. Територія

62

Сучасна дитяча  письменниця Наталія Чуб та її казка «Цікаві     правила дорожнього руху»

Обговорює зміст і форму простого медіатексту

(сюжетний малюнок), виявляє (з допомогою вчителя /

вчительки) очевидні ідеї, які зобразив художник;

- висловлює власні думки і почуття з приводу

переглянутого простого медіатексту;

- пояснює, чому кожен може мати свої вподобання;

- пояснює, чому важливо поважати чужу власність;

- розрізняє ситуації, коли він / вона або інші люди

потребують допомоги;

- моделює ситуації / грає рольові ігри, у яких підтримує

та підбадьорює інших;

- уважно вислуховує думку співрозмовника, висловлює

свій погляд, шануючи гідність інших

28.10

 

63-64

Пригода 1. Знайомство з марсіанами (за твором Наталі Чуб “Цікаві правила  дорожнього руху”)

- Читає правильно та виразно текст «Знайомство з марсіанами» (за твором Наталі Чуб «Цікаві правила

дорожнього руху»;

- виокремлює незрозумілі слова з усних та писемних

текстів дитячої літератури;

- читає за ролями фрагменти літературного твору; - імпровізує з інтонацією, тембром та силою голосу,

відтворюючи репліки персонажів тексту;

- описує зміни власних емоцій, почуттів (настрою) під

час читання тексту, моделювання поведінки головних

його героїв та/ або під час інсценізації або після неї;

- пояснює, чому треба ставитися з повагою до інших

осіб, їхнього походження

29.10

 

65

Як упізнати  територію своєї країни?

- Представляє загальні відомості про Україну; - визначає і показує територію України/ рідного краю на

фізичній карті;

- наводить приклади об’єктів, які можуть допомогти

впізнати територію своєї країни (прикордонні стовпи,

зовнішній вигляд прикордонників, символи держави,

надписи на інформаційних знаках, табло, мова тощо);

- ставить запитання, які допомагають більше дізнатися

про важливу для України подію чи особу;

- запитує про значення незрозумілого слова в дорослих

або довідується про це самостійно, застосовуючи

тлумачний словник;

- відновлює деформоване прислів’я, пояснює його зміст; - висловлює власні думки і почуття з приводу

переглянутих світлин;

- діє за запропонованим планом, вирізняє пункти плану; - виготовляє та оздоблює виріб (браслет); - виконує знайомі технологічні операції з

конструкційними матеріалами з допомогою дорослих

та самостійно (зв’язування).

30.10

 

 

 

66-67

 

 

 

Що “розкаже” про територію рідного  краю краєзнавчий       музей?

знає, де знаходиться краєзнавчий музей рідного краю; - наводить приклади експонатів, представлених у музеї; - знає правила поведінки під час екскурсії у музеї та

дотримується їх;

- описує, як змінюються умови життя людини;
пояснює, що життя кожного покоління відрізняється

від життя іншого;

- встановлює, спираючись на власний досвід і думки

старших, коли відбувалися відомі історичні події та

жили визначні особи (раніше / пізніше, до / після, давно

/ недавно);

- поповнює власний словниковий запас; - оперує числами в межах 100, розв’язуючи різні життєві

проблеми;

- розрізняє дерева, кущі, трав’янисті рослини; - розпізнає за деякими ознаками комах, павуків, раків,

риб, жаб, птахів і звірів;

- аналізує зображення схем технологічної послідовності

за допомогою дорослих та дотримується їх у процесі

роботи (використання технологічних карт, графічних

зображень);

- дотримується безпечних прийомів праці під час

використання інструментів та пристосувань,

виготовляючи вітраж

31.10

 

68

Як діяти  у повсякденних ситуаціях без  загрози для життя і               здоров’я?

-

Висловлює власні думки і почуття з приводу

прочитаного коміксу;

- пояснює ситуації, у яких побутові прилади, речовини

можуть бути небезпечними для людини;

- пояснює можливі наслідки для себе від власної

необачної поведінки вдома;

- визначає осіб, які можуть надати допомогу в разі

небезпеки;

- з увагою сприймає усні репліки й доречно реагує на

усну інформацію в діалозі (погоджується або не

погоджується, виконує певні дії у відповідь на

прохання чи відповідно до інструкції);

- визначає тему і головну думку простих візуальних

медіатекстів

.

01.11

 

69

Пригода 2. Пригода на дорозі (за твором  Наталі Чуб “Цікаві  правила дорожнього  руху”)

Розповідає, про що текст, відповідає на запитання за

змістом прочитаного;

- знаходить у тексті незнайомі слова, робить спроби

пояснити їхнє значення, виходячи з контексту;

- пояснює можливі небезпеки, з якими може стикатися

людина в довкіллі;

- розрізняє основні знаки та символи дорожнього руху;

- пояснює, що кожен учинок має наслідки, спираючись на

власний досвід та на приклади літературних героїв;

- складає перелік чеснот / рис характеру, якими володіє

літературний персонаж;

- пояснює, що в творі подобається, а що ні (вчинки,

мовлення персонажа, описи тощо

04.11

 

70-71

Чим особлива  територія мого  населеного пункту?

- Розпитує старших людей про минуле свого населеного

пункту;

- вдумливо читає короткі історичні оповідання, легенди,

міфи про назву свого населеного пункту;

- оглядає та описує пам’ятки культури рідної місцевості,

відображає їх різними мистецькими засобами (напр.,

малює, ліпить, співає, шукає приклади он-лайн тощо);

- обчислює суму (додає), різницю (віднімає) зручним для

себе способом у межах 100, зокрема й користуючись

предметами або засобами, які їх замінюють;

- розпізнає за деякими ознаками комах, павуків, раків,

риб, жаб, птахів і звірів своєї місцевості;

- виготовляє витинанку

05.11

 

72

Яким є мій населений пункт? (створення групового проекту)

- Довідується (із легенд, від старших людей) про походження місцевих назв населених пунктів і

географічних об’єктів;

- робить фотографії, знімає відео, фіксує звуки, слухає

тексти з альтернативних джерел (аудіокниги), які

відображають особливості рідного краю;

- описує об’єкти природи своєї місцевості за певними

ознаками;

- використовує основні інструменти для створення та

редагування простих інформаційних продуктів;

- розповідає про те, що його / її вразило, схвилювало;

переповідає події із власного життя, правильно

вимовляючи й наголошуючи загальновживані слова;

- представляє перед однокласниками роботу своєї групи.

06.11

 

73-74

Як територія може                  стати домівкою?

Цікавиться походженням інформації;

- пояснює, навіщо він / вона виконує певні дії,

спостерігаючи за природними об’єктами / явищами;

- передбачає, якого результату спостереження він / вона

очікує;

- провадить (самостійно або в групі) прості спостереження;

- розпізнає в тексті хибні чи правдиві висловлювання;

- на основі власного досвіду знаходить підтвердження

правдивості відомостей про природу, висловлює свою

думку про це;

- знаходить відомі площинні та об’ємні фігури серед

предметів навколишнього середовища, на малюнках;

- зчитує дані з діаграми;

- надає допомогу тим, хто її потребує, і висловлює вдячність

за підтримку

07.11

 

75

Як зимують      комахи?

Використовує фактичний зміст (хто?, що?, де?, коли?) для

перетворення усної інформації;

- розповідає про те, що зацікавило в усному повідомленні;

- пояснює вчинки персонажів на основі змісту коміксу та

власного досвіду;

- висловлює власні думки і почуття з приводу прочитаних

коміксів;

- вирізняє істотну інформацію про природу;

- знає про особливості зимівлі комах, пояснює, чим вони обумовлені;

- розрізняє фантастичне уявлення про об’єкти природи і

факти про них на основі доступних джерел;

- описує поведінку комах у різні пори року.

08.11

 

76

Пригода 3. Пошуки летючої тарілки (за твором Наталі Чуб “Цікаві правила  дорожнього руху”)

Читає правильно та виразно вголос уривок тексту;

- ставить запитання за змістом тексту для уточнення свого

розуміння;

- визначає послідовність подій у художньому тексті;

- пояснює вчинки персонажів на основі змісту тексту та

власного досвіду;

- пояснює, що можна, а чого не можна розповідати про себе

незнайомим людям, добирає приклади на користь свого

твердження;

- пояснює, що всі люди (зокрема діти) мають право

захищати свою гідність і недоторканість свого тіла;

- пояснює, чому люди перебувають разом, взаємодіють.

11.11

 

77-78

Що на території мого населеного  пункту доступне  для всіх?

Уживає відповідну до ситуації спілкування лексику і

несловесні засоби (жести, міміка тощо);

- наводить приклади об’єктів – громадських місць –

доступних для всіх;

- знаходить схожі і відмінні властивості об’єктів;

- відповідає на запитання за даними схеми;

- переконує у важливості поваги до інших, спираючись на

власний досвід і доступні джерела (почуте, прочитане);

- встановлює, що, попри неповторність кожного, всі люди

рівні, бо вони – люди;

- складає правила, яких варто дотримуватися у громадських

місцях; пояснює, чому потрібно дотримуватися встановлених

правил;

- записує у таблицю результати дослідницької діяльності;

- розрізняє попереджувальні знаки та символи, пояснює, що

вони означають;

- створює прості аудіальні медіапродукти (розповідь) з

допомогою вчителя / вчительки, зважає на мету й

аудиторію.

12.11

 

79

Де межі мого  особистого простору?

Інсценізує разом з однокласниками діалог на визначену

тему;

- уважно вислуховує думку співрозмовника, висловлює свій погляд, шануючи гідність інших

- обговорює враження від інсценізації з позиції глядача,

зосереджуючи увагу на тому, наскільки обрані інтонації

відповідають ролі;

- описує власні почуття від виконання ролі з позиції

учасника інсценізації, зосереджуючи увагу на тому,

наскільки обрані інтонації допомагали створити образ;

- пояснює, які почуття пов’язують його / її з близькими

людьми, висловлює припущення про те, чим вони

зумовлені;

- розуміє визначення «особистий простір»;

- наводить приклади осіб, яких варто впускати/ не впускати

в особистий простір, пояснює, чому саме;

- пояснює важливість дотримання меж особистого фізичного

простору

13.11

 

80-81

Як тварини                    позначають межі                              своєї території? (проведення пошукової роботи)

Використовує інформацію з відомих та запропонованих

іншими джерел (книги, фільми тощо) для пошуку відповіді

на проблемне запитання;

- цікавиться походженням інформації про природу;

- розповідає про можливі загрози з боку тварин, пояснює, як діяти в разі загрози;

- презентує ідеї та / або результати своєї діяльності за

допомогою малюнків, текстів, музики тощо.

14.11

 

82

Як поводитися на                 чужій території?

Розповідає про власні почуття та емоції від прослуханого;

- пояснює вчинки персонажів на основі змісту тексту та

власного досвіду;
пояснює, чому важливо поважати чужу власність;

- пояснює важливість дотримання меж особистого фізичного простору;

- дотримується правил етичної поведінки під час

спілкування з однолітками та дорослими в різних життєвих ситуаціях;

- розрізняє ситуації, коли він / вона або інші люди

потребують допомоги.

15.11

 

83

Пригода 4. Млинці й смачне паливо (за твором Наталі Чуб “Цікаві правила                            дорожнього руху”)

- Читає правильно та виразно вголос уривок тексту;

- розповідає, про що текст, відповідає на запитання за

змістом прочитаного;

- пояснює значущість уважного ставлення до інших та

потребу подивитися на річ по-різному;

- пояснює, чому треба ставитися з повагою до інших осіб;

- описує дії, доцільні в разі контакту з незнайомою

людиною;

- пояснює, що кожен учинок має наслідки, спираючись на

власний досвід та на приклади літературних героїв,

персонажів мультфільмів тощо;

- розповідає про власні почуття та емоції від прослуханого

та побаченого.

18.11

 

84-85

Чому особистий  простір недоторканна територія?

Описує дії, доцільні в разі контакту з незнайомою

людиною;

- демонструє відсторонення від неприйнятних дотиків з боку інших людей; повідомляє про це дорослих, яким довіряє;

- розрізняє ситуації, коли він / вона або інші люди потребують допомоги;

- пояснює, що всі люди (зокрема діти) мають право

захищати свою гідність і недоторканість свого тіла;

- відстоює свою позицію, за потреби кажучи «ні»;

- пояснює важливість дотримання меж особистого фізичного простору;

- з увагою сприймає усні репліки й доречно реагує на усну

інформацію в діалозі (погоджується або не погоджується,

виконує певні дії у відповідь на прохання чи відповідно до

інструкції);

- розповідає про те, що його / її вразило, схвилювало;

переповідає події із власного життя, правильно

вимовляючи й наголошуючи загальновживані слова.

19.11

 

86

Як зробити                             територію комфортною для  себе?

Висловлює здогад про ймовірний результат;

- розповідає про спосіб життя деяких тварин (бобрів) за

малюнком та поданим початком речення;

- пояснює вчинки персонажів на основі змісту тексту та

власного досвіду;

- створює невеликі висловлення на добре відому тему з

різною метою спілкування; записує їх розбірливо,

рукописними буквами;

- створює простий текст (подяку) за допомогою цифрових

пристроїв;

- розпізнає об’єкти довкілля (за кольором, смаком, формою, звуком тощо);

- використовує голос і мову тіла (міміку, жести, рухи) для

відтворення емоцій персонажів казок під час інсценізації;

- наводить приклади речей, які можуть зробити територію,

комфортною для себе;

- розмічає прямі лінії на папері і картоні;

- бере до уваги необхідність економного використання

конструкційних матеріалів;

- оздоблює виріб за зразком та власним задумом бісером,

лелітками, тасьмою, стрічками та іншими матеріалами

20.11

 

87-88

Перевір себе

Визначає тему і головну думку прочитаного тексту;

- обчислює суму (додає), різницю (віднімає) зручним для

себе способом у межах 100;
визначає час з точністю до години;

- зчитує дані з діаграми;

- розпізнає об’єкти довкілля (за кольором, смаком, формою, звуком тощо);

- розрізняє дерева, кущі, трав’янисті рослини

- знає про сезонні зміни в житті окремих тварин (мурах);

- читає та пояснює запропоновані прості схеми і / або

інформаційні знаки й табло в місцях перебування

- групує об’єкти, дає назву групі;

- пояснює, як правила та їх дотримання впливають на

безпеку в довкіллі;

- пояснює потребу дотримання правил у громадських

місцях;

- виготовляє та оздоблює виріб;

- дотримується безпечних прийомів праці під час

використання інструментів та пристосувань (використання

клею, ножиць тощо).

 

21.11

 

89

Підсумковий урок з                   теми «Територія»

- Обговорює зміст і форму коміксу, виявляє (з допомогою

вчителя / вчительки) очевидні ідеї у ньому;

- визначає, кому і для чого призначений медіатекст (комікс);

- висловлює власні думки і почуття з приводу прочитаного

коміксу;

- пояснює, що можна, а чого не можна розповідати про себе

незнайомим людям, добирає приклади на користь свого

твердження;

- моделює ситуації / грає рольові ігри, у яких підтримує та

підбадьорює інших;

- описує свої почуття в різних ситуаціях.

22.11

 

Місяць 4. Спільнота

90

Сучасний дитячий письменник Василь Тибель та його «Медова казка»

Обирає тексти (книжки) для читання, може пояснити

власний вибір;

- пояснює, з яких елементів складається книжка і яку

інформацію вони передають;

- пояснює, чому люди перебувають разом, взаємодіють;

- спостерігає за діалогом, де висловлюються різні погляди на предмет обговорення, підтримує одну з точок зору;

- пояснює, які почуття пов’язують його / її з близькими

людьми, висловлює припущення про те, чим вони

зумовлені;

- розповідає про свої права і обов’язки як учасника / -ці

шкільної та місцевої громад, пояснює важливість цих прав

і обов’язків;

- підтримує аргументами власні думки або спростовує їх;

- підтримує та приймає інших.

25.11

 

91-92

Пригода 1. Невідомий пахучо- медовий світ (за твором Василя Тибеля “Медова казка”)

Прогнозує орієнтовний зміст тексту за заголовком та

ілюстраціями;

- читає правильно та виразно вголос текст;

- розповідає, про що текст, відповідає на запитання за

змістом прочитаного;

- вирізняє у тексті істотну інформацію про природу;

- розрізняє фантастичне уявлення про об’єкти природи і

факти про них на основі доступних джерел;

- запитує в дорослих про правдивість здобутої інформації;

- виокремлює факти в текстах і повідомленнях;

- робить власні припущення стосовно розвитку подій.

26.11

 

93

Краще разом чи  поодинці?

Співвідносить об’єкти та явища живої і неживої природи з

їхніми зображеннями / описами і навпаки;

- розпізнає за деякими ознаками комах;

- поповнює власний словниковий запас;

- відновлює деформоване прислів’я;

- добирає конструкційні матеріали відповідно до їх

властивостей для виготовлення виробу: папір, пластилін,

полімерна глина чи солене тісто, тканина, нитки; неткані,

природні та інші матеріали;

- планує послідовність технологічних операцій,

використовуючи технологічну карту;

- розмірковує над тим, у яких ситуаціях краще бути разом, а в яких – самому/ самій; пояснює свій вибір;

- пригадує із власного досвіду ситуації, у яких допомога

інших була неоціненною, пояснює, чому саме;

- описує цінність створеного разом;

- підтримує аргументами власні думки або спростовує їх

27.11

 

94-95

Що об’єднує людей  у спільноті?

Використовує фактичний зміст (хто?, що?, де?, коли?) для

перетворення усної інформації;

- розповідає про вчинки улюблених персонажів;

- описує (коментує) послідовність дій стосовно розв’язання

проблемного завдання ( в тому числі сюжетної задачі) за

допомогою дорослого або самостійно;

- знаходить значення математичних виразів;

- переконується в достовірності обчислення, здійснивши

перевірку зручним для себе способом, робить відповідний

висновок;

- уважно вислуховує думку співрозмовника, висловлює свій погляд, шануючи гідність інших;

- моделює ситуації / грає рольові ігри, у яких підтримує та

підбадьорює інших;

- пояснює, які почуття пов’язують його / її з близькими

людьми, висловлює припущення про те, чим вони

зумовлені;

- висловлює здогад про те, що об’єднує українців у

спільноту.

28.11

 

96

Як знаходити   друзів?

- Виявляє (з допомогою вчителя / вчительки) очевидні ідеї у коміксі;

- висловлює власні думки і почуття з приводу прочитаних

простих медіатекстів (комікс);

- складає перелік чеснот / рис характеру, якими володіє

літературний персонаж чи історична постать;

- розмірковує, якими рисами характеру має володіти людина і чому; висловлює припущення, чому люди стають товаришами,

однодумцями, друзями / опонентами, супротивниками,

ворогами;

- словесно моделює власну поведінку на прикладі вчинків

персонажів

- пояснює, ознаки здорової етичної поведінки;

- описує цінність створеного разом.

29.11

 

97

Пригода 2. Друзі чи недруги (за твором Василя Тибеля  “Медова казка”)

Прогнозує орієнтовний зміст тексту за заголовком;

- читає правильно та виразно вголос текст;

- ставить запитання за змістом тексту для уточнення свого

розуміння;

- встановлює логічну послідовність подій або дій у тексті;

- висловлює думку про те , як факти, ідеї прочитаного

можуть допомогти в конкретних життєвих ситуаціях;

- описує свої почуття в різних ситуаціях;

- пояснює, чому небезпечно та шкідливо дражнити або

залякувати інших;

- висловлює припущення, чому люди стають товаришами,

однодумцями, друзями / опонентами, супротивниками,

ворогами.

02.12

 

98-99

Як сприймати тих, кого не знаєш?

Встановлює дружні стосунки з дітьми своєї та іншої статі;

- передбачає, якого результату досліджень він / вона очікує;

- висловлює здогад про ймовірний результат;

- описує послідовність дій в експерименті ;

- провадить (самостійно або в групі) прості досліди;

- обчислює суму (додає), різницю (віднімає) зручним для

себе способом у межах 100;
переконується в достовірності обчислення, здійснивши

перевірку зручним для себе способом;

- пригадує властивості води.

03.12

 

100

Як налагоджувати                         гарні стосунки?

- Підтримує та приймає інших;

- висловлює власні міркування про те, як налагодити гарні

стосунки з іншими;

- записує окремі слова та речення, дотримуючись

опрацьованих правил щодо оформлення речення на письмі, а також слів, які пишуться так, як вимовляються;

- відновлює деформований текст;

- розв’язує проблемні ситуації з опорою на прості

математичні моделі.

04.12

 

101-102

Як спільні ігри  можуть допомогти  налагодити стосунки?

Об’єднується з іншими дітьми у групу для навчання та гри;

- ініціює спільні справи, ігри, розваги;

- обчислює суму (додає), різницю (віднімає)) зручним для

себе способом у межах 100;

- залучає людей, зокрема й тих, які відрізняються від нього / неї, до спілкування, гри, навчання;

- робить висновок про те, як спільні ігри можуть допомогти налагодити стосунки;

- уважно вислуховує думку співрозмовника, висловлює свій погляд, шануючи гідність інших.

05.12

 

103

Як діяти, якщо тебе цькують або  ображають?

- Розпізнає вияви неповаги та приниження;

- уникає виявів неповаги та приниження у власній поведінці;

- належно реагує на цькування, тиск та приниження;

- пояснює, що всі люди (зокрема діти) мають право

захищати свою гідність і недоторканість свого тіла;

- описує свої почуття в різних ситуаціях;

- пояснює, чому небезпечно та шкідливо дражнити або

залякувати інших;

- аналізує свою поведінку, уподобання, виділяючи риси,

якими вирізняється з-посеред інших і які надають йому / їй неповторності;

- повідомляє дорослих про образи і цькування;

- пояснює, до кого можна звернутися по допомогу, якщо

когось ображають або принижують;

- обстоює думку, що не треба замовчувати негідної
поведінки інших;

- діє за запропонованим планом, вирізняє пункти плану.

06.12

 

104

Пригода 3. У пошуках нового житла (за твором Василя Тибеля  “Медова казка”)

Читає правильно та виразно вголос текст;

- розповідає, про що текст, відповідає на запитання за

змістом прочитаного;

- знаходить у тексті незнайомі слова, робить спроби

пояснити їхнє значення, виходячи з контексту;

- розповідає про літературні персонажі, на яких хотів би /

хотіла б бути схожою;

- складає перелік чеснот / рис характеру, якими володіє

літературний персонаж;

- розрізняє важливі і менш важливі потреби, визначає

доступні шляхи їх задоволення;

- складає перелік речей, необхідних для конкретної життєвої ситуації.

09.12

 

105-106

Що я можу зробити для спільної  справи?

- Розповідає про те, як працюють бджоли задля спільної

справи;

- аналізує власну поведінку під час проведення спільного

заходу;

- передбачає, якого результату досліджень він / вона очікує;

- описує послідовність дій під час проведення дослідження;

- провадить (самостійно або в групі) прості досліди;

- встановлює логічну послідовність подій або дій;

- укладає послідовність дій (алгоритм), які потрібно

виконати для досягнення мети у повсякденній діяльності;

- зголошується до виконання різних ролей у грі, навчанні,

спільних проектах.
 

10.12

 

107

Готуємо виставу за       мотивами прочитаного твору

Описує цінність створеного разом;

- виготовляє доступні атрибути до інсценізації уривка казки;

- створює в групі афішу, реквізит, костюми, маски,

декорації;

- залучає людей, зокрема й тих, які відрізняються від нього / неї, до інсценізації;

- описує власні почуття від виконання ролі з позиції

учасника драматизації, зосереджуючи увагу на тому,

наскільки обрані інтонації допомагали створити образ;

- передає своє враження від побаченого в малюнках, у

листах подяки

11.12

 

108-109

Чи може існувати                     спільнота без  законів і правил?

З увагою сприймає усні репліки й доречно реагує на усну

інформацію в діалозі (погоджується або не погоджується,

виконує певні дії у відповідь на прохання чи відповідно до

інструкції);

- ставить запитання до усного повідомлення для отримання додаткової інформації;

- виділяє голосом ключові слова і фрази у власному усному

висловлюванні;

- пояснює, чому потрібно дотримуватися встановлених

правил; - пояснює, чому природа важлива для людини;

- пояснює, чому зберігати природу – обов’язок кожного;

- добирає приклади із власного досвіду, які свідчать про

його / її відповідальне ставлення до обов’язків як члена

шкільної та місцевої громад;

- обчислює суму (додає), різницю (віднімає) зручним для

себе способом у межах 100;

- діє за запропонованим планом, вирізняє пункти плану;

- пояснює важливість добрих учинків для людини та

довкілля.

12.12

 

110

Чим кожний із нас  може бути цінним у спільноті?

- Розрізняє головне і другорядне в тексті;

- обговорює зміст і форму коміксу, виявляє (з допомогою

вчителя / вчительки) очевидні ідеї у ньому;

- робить власні припущення стосовно розвитку подій;

- розмірковує над тим, що цінного він/вона може створити

для інших;
зіставляє пережиті під час читання почуття та емоції із

власним емоційно-чуттєвим досвідом;

- порівнює вплив різних емоцій та почуттів на себе та інших.

13.12

 

111

Пригода 4. Диво на Різдво (за твором Василя Тибеля “Медова казка”)

Прогнозує орієнтовний зміст тексту за заголовком та

ілюстрацією;

- читає правильно та виразно вголос текст;

- пояснює зв’язок між окремими повідомленнями в тексті;

- пояснює вчинки персонажів на основі змісту тексту та

власного досвіду;

- складає перелік чеснот / рис характеру, якими володіє

літературний персонаж;

- розрізняє ситуації, коли він / вона або інші люди

потребують допомоги;

- розповідає про найважливіші державні свята України

(Різдво);

- розповідає про власні почуття та емоції від прочитаного.

16.12

 

112-113

Хто такі герої?

- Знаходить (у дитячих художніх творах) приклади

патріотизму і людяності;

- розповідає про видатних українців, описує їхню важливість для України;

- ставить запитання, які допомагають більше дізнатися про важливу для України особу;

- пояснює можливі наслідки для себе від власної необачної
поведінки вдома;

- визначає осіб, які можуть надати допомогу в разі

небезпеки;

- описує приклади діяльності служб допомоги в небезпечних

ситуаціях та ідентифікує їх телефони;

- пояснює, яку просту першу допомогу можна надати під час пожежі;

- словесно моделює власну поведінку на прикладі вчинків

персонажів;

- створює невеликі висловлення на добре відому тему з

різною метою спілкування; записує їх розбірливо,

рукописними буквами;

- використовує доречно поширені графічні зображення

смайлів.

17.12

 

114

Як протидіяти  негідним учинкам?

Розмірковує, якими рисами характеру має володіти людина і чому;

- розпізнає вияви неповаги та приниження;

- відстоює свою позицію, за потреби кажучи «ні»;

- демонструє дії, спрямовані на подолання страху;

- визначає дії, які його / її ображають;

- пригадує ознаки зими;

- розрізняє припущення і фантазію, правду і неправду у

простих медіатекстах;

- визначає послідовність подій у художньому тексті;

- зіставляє пережиті під час читання почуття та емоції із

власним емоційно-чуттєвим досвідом;

- фантазує на основі прочитаного: придумує іншу кінцівку

літературного твору, змінює місце подій, додає нових

персонажів;

- створює виріб за зразком та оздоблює його за власним

задумом.

18.12

 

115-116

Перевір себе

Добирає потрібну інформацію із графічного тексту;

- записує окремі слова та речення, дотримуючись

опрацьованих правил щодо оформлення речення на письмі,

а також слів, які пишуться так, як вимовляються;

- відновлює деформований текст;

- перевіряє, чи є в написаному тексті помилки на вивчені
правила, виправляє їх;

- застосовує різні способи виконання арифметичних дій з

числами (додавання, віднімання) під час розв’язування

завдань та конкретних життєвих проблем, описаних у

математичних задачах;

- самостійно чи під керівництвом дорослих створює виріб,

повторно використовуючи матеріали (вироби з пластику,

паперу, тканини, фольги та інше);

- оздоблює виріб за зразком та власним задумом бісером,

лелітками, тасьмою, стрічками та іншими матеріалами;

- розпізнає інформацію небезпечного змісту та повідомляє

про це дорослих;

- пояснює важливість добрих учинків для людини та

довкілля;

- визначає, що дає природа людині;

- пояснює, чому зберігати природу – обов’язок кожного.

19.12

 

117

Підсумковий урок з  теми "Спільнота"

Використовує фактичний зміст (хто?, що?, де?, коли?) для

перетворення усної інформації;

- малює або добирає ілюстрації, створює мапу думок до

почутого;

- визначає тему і головну думку простих візуальних

медіатекстів;

- складає перелік чеснот / рис характеру, якими володіє

літературний персонаж;

- розповідає про літературні персонажі / історичні постаті,

на яких хотів би / хотіла б бути схожою;

- переконує у важливості поваги до інших, спираючись на

власний досвід і доступні джерела (почуте, прочитане);

- описує свої почуття в різних ситуаціях.

20.12

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
16 вересня
Переглядів
40
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку