Календарно-тематичне планування
уроків з інтегрованого курсу «Я досліджую світ» для 2 класу
(автори: О. В. Волощенко, О. П. Козак, Г. С. Остапенко)
За типовою освітньою програмою, розробленою під керівництвом Шияна Р. Б. 1-2 клас (Наказ Міністерства освіти і науки України від 12.08.2022 № 743-22)
І семестр
№ уроку |
Тема |
Очікувані результати |
Дата |
Примітки |
|||
Інтегрована тема «Зміни» |
|||||||
1 |
Всеволод Нестайко та його повість- казка «Пригоди у Павутинії» |
- Cтавить запитання до усного повідомлення вчителя про життєвий і творчий шлях В.Нестайка для отримання додаткової інформації; - обговорює з іншими інформацію про письменника та його повість-казку, яка зацікавила; - розповідає про видатних письменників України; - уважно вислуховує думку співрозмовника, висловлює свій погляд, шануючи гідність інших; - запитує, щоб довідатися більше про природу рідного краю восени; - вирізняє істотну інформацію про природу; - спостерігає за осінніми змінами у природі; - прогнозує орієнтовний зміст тексту за сюжетним малюнком. |
02.09 |
|
|||
2-3 |
Пригода 1. Зміни в школі. (за твором Всеволода Нестайка “Пригоди у Павутинії”) |
Читає правильно вголос уривок «Зміни в школі» з тексту повість – казки В.Нестайка ; - словесно моделює власну поведінку на прикладі вчинків персонажів лісової школи; - пояснює вчинки персонажів на основі змісту тексту та власного досвіду; - пояснює зв’язок тексту із власним досвідом, навколишнім світом та раніше прочитаними текстами; - складає перелік чеснот / рис характеру, якими володіє літературний персонаж (на вибір); - пояснює, чому люди перебувають разом, взаємодіють; - обговорює проблеми класу, які його / її турбують, обирає один із варіантів їх розв’язання; - встановлює дружні стосунки з дітьми своєї та іншої статі. |
03.09 |
|
|||
4 |
Як змінилася моя школа? |
- Підтримує й ініціює діалог на теми, які викликають зацікавлення; - використовує фактичний зміст (хто?, що?, де?, коли?) для перетворення усної інформації; - відображає відповіді на запитання за допомогою спеціальних знаків і символів; - розповідає про те, що його / її вразило, схвилювало; переповідає події із власного життя, правильно вимовляючи й наголошуючи загальновживані слова; - передає інформацію про зміни у своїй школі в таблицях, схемах із допомогою вчителя / вчительки; - відповідає на запитання за даними таблиці, схеми; - знаходить схожі і відмінні властивості об’єктів. |
04.09 |
|
|||
5-6 |
Як змінився мій клас? |
Розповідає про те, що його/ її вразило, схвилювало, переповідає події з власного життя; - інсценізує з однокласником/ однокласницею діалог на задану тему; - описує життєвий цикл рослин у різні пори року; - вказує на інформацію, яку не розуміє; - описує узвичаєні правила життя своєї сім’ї / класу, пояснює їхнє значення для себе - дотримується встановлених у школі/ класі правил; - пояснює, чому потрібно дотримуватися встановлених правил; - досліджує можливості пристроїв; - прогнозує, яким має бути власний виріб; - створює виріб за зразком (шаблоном) та/ або власним задумом самостійно чи із допомогою дорослих із використанням картону та пластиліну; - підтримує порядок на робочому місці. |
05.09 |
|
|||
7 |
Як по-різному реагують люди на одні й ті ж самі зміни? |
Висловлює власні думки і почуття з приводу прочитаних простих медіатекстів (комікс); - знаходить у мовленні персонажа слова, які його вирізняють з-посеред інших персонажів; - пояснює, як використання деяких слів характеризує персонажа; - розповідає, як по-різному реагують люди на одні і ті ж самі зміни, аналізуючи різні життєві ситуації; - описує свої почуття в різних ситуаціях; - досліджує і представляє (на прикладі однолітків і родини) неповторність кожної людини, беручи до уваги зовнішність, поведінку, характер, уподобання тощо; - аналізує свою поведінку, уподобання, виділяючи риси, якими вирізняється з-посеред інших і які надають йому / їй неповторності. |
06.09 |
|
|||
8 |
Пригода 2. Таємниче зникнення. (за твором Всеволода Нестайка “Пригоди у Павутинії”) |
- Висловлює власні думки і почуття з приводу прочитаних простих медіатекстів (комікс); - знаходить у мовленні персонажа слова, які його вирізняють з-посеред інших персонажів; - пояснює, як використання деяких слів характеризує персонажа; - розповідає, як по-різному реагують люди на одні і ті ж самі зміни, аналізуючи різні життєві ситуації; - описує свої почуття в різних ситуаціях; - досліджує і представляє (на прикладі однолітків і родини) неповторність кожної людини, беручи до уваги зовнішність, поведінку, характер, уподобання тощо; - аналізує свою поведінку, уподобання, виділяючи риси, якими вирізняється з-посеред інших і які надають йому / їй неповторності. |
09.09 |
|
|||
9-10 |
Як змінилися способи передавання повідомлень? |
Читає правильно вголос уривок «Таємниче зникнення» з тексту повість – казки В.Нестайка ; - розрізняє головне і другорядне в тексті; - розповідає, про що текст, відповідає на запитання за змістом прочитаного; - уважно вислуховує думку співрозмовника, висловлює свій погляд, шануючи гідність інших; - пояснює, що кожен учинок має наслідки, спираючись на власний досвід та на приклади літературних героїв. |
10.09 |
|
|||
11 |
Чому відбуваються зміни в природі? |
- Спостерігає за добовими та сезонними змінами у природі восени; - установлює взаємозв’язок між порою року і погодою; - описує вплив Сонця на сезонні явища в природі, пояснює причини змін пір року; - провадить в групі дослід «Обертання Землі навколо Сонця», застосовуючи лампу (ліхтарик) та глобус (м’яч) / телурій; - залучає людей, зокрема й тих, які відрізняються від нього /неї, до спілкування, навчання; - надає допомогу під час проведення досліду тим, хто її потребує, і висловлює вдячність за підтримку; - перепитує співрозмовника для уточнення почутої інформації - підтримує аргументами власні думки або спростовує їх |
11.09 |
|
|||
12-13 |
Як пов’язані зміни в живій і неживій природі? |
- Описує поведінку тварин восени; - ставить запитання до усного повідомлення для отримання додаткової інформації; - обговорює з іншими інформацію, яка зацікавила; - розпізнає ключові слова і фрази в усному висловлюванні; - планує послідовність операцій з використанням технологічної карти; - створює виріб із використанням пластиліну; - бере до уваги необхідність економного використання конструкційних матеріалів; демонструє результати власної діяльності. |
12.09 |
|
|||
14 |
Як зміна видів діяльності сприяє навчанню? |
Пояснює, чому належні для збереження здоров’я умови сприяють навчанню; - пояснює, яка діяльність приносить і радість, і користь; застосовує різні способи зняття втоми (за допомогою гімнастики, дихальних вправ, музики, прогулянки, зміни - виду діяльності тощо); - малює або добирає ілюстрації, створює мапу думок до почутого; - визначає, кому і для чого призначений медіатекст (комікс); - визначає тему і головну думку коміксу; - розмірковує, якими рисами характеру має володіти людина і чому; - аналізує свою поведінку, уподобання, виділяючи риси, якими вирізняється з-посеред інших і які надають йому / їй неповторності. |
13.09 |
|
|||
15 |
Пригода 3. Як потрапити в Павутинію. (за твором Всеволода Нестайка “Пригоди у Павутинії”) |
Прогнозує орієнтовний зміст тексту за заголовком та ілюстраціями; - читає правильно та виразно вголос уривок «Як потрапити у Павутинію» (за твором В.Нестайка «Пригоди у Павутинії»); - розповідає, про що текст, відповідає на запитання за змістом прочитаного - розповідає про власні почуття та емоції від прочитаного; - описує зміни власних емоцій, почуттів (настрою) |
16.09 |
|
|||
16-17 |
Як змінюються істоти впродовж життя? |
- Пояснює, як змінюються умови життя людини; - описує етапи розвитку комах; - вказує на інформацію, яку не розуміє; - запитує, щоб довідатися більше про природу; - уживає відповідну до ситуації спілкування лексику і несловесні засоби (жести, міміка тощо); - поповнює власний словниковий запас; - складає власне висловлювання з використанням опорних слів; - обчислює суму (додає), різницю (віднімає) зручним для себе способом у межах 100. |
17.09 |
|
|||
18 |
Що змінилося в мені? |
- Описує, як змінюються умови життя людини; - складає перелік чеснот / рис характеру, якими володіє літературний персонаж; - поповнює власний словниковий запас; - пояснює зв’язок між окремими повідомленнями в тексті; - аналізує зміни, які відбулися з ним/ нею за час навчання в школі; - укладає послідовність дій (алгоритм), які потрібно виконати для створення паспорта школяра/ школярки; - виконує знайомі технологічні операції з конструкційними матеріалами з допомогою дорослих та самостійно (склеювання, складання, зв’язування тощо) |
18.09 |
|
|||
19-20 |
Як я змінився/ змінилася за час навчання у школі? (створення індивідуального проекту) |
Досліджує і представляє власну неповторність, беручи до уваги зовнішність, поведінку, характер, уподобання тощо; - розповідає про свої зацікавлення, пояснює, як йому / їй подобається проводити дозвілля; - зауважує і виокремлює зміни, які відбулися за час навчання у школі; - здійснює вимірювання величин, маючи вільний доступ до необхідних вимірювальних приладів та різного роду нестандартних мірок / підручних засобів (стрічка, сірникова коробка, пісковий годинник, склянка, ложка тощо); відзначає зміни у своєму тілі у процесі дорослішання; - створює прості візуальний медіапродукт (книжечка, стіннівка, колаж тощо); - презентує результати власної роботи |
19.09 |
|
|||
21 |
У чому неповторність кожної людини? |
Обговорює зміст і форму коміксу, виявляє (з допомогою вчителя / вчительки) очевидні ідеї у ньому; - висловлює власні думки і почуття з приводу прочитаного; - досліджує і представляє (на прикладі однолітків і родини) неповторність кожної людини, беручи до уваги зовнішність, поведінку, характер, уподобання тощо; - встановлює, що, попри неповторність кожного, всі люди рівні, бо вони – люди; - висловлює припущення, чому люди стають товаришами, однодумцями, друзями / опонентами, супротивниками, ворогами; - словесно моделює власну поведінку на прикладі вчинків персонажів коміксу; - пояснює, що кожен учинок має наслідки, спираючись на власний досвід та на приклади літературних героїв. |
20.09 |
|
|||
22 |
Пригода 4. Перемогли сон та лінь!. |
- Читає уривок «Перемогли сон та лінь!» (за твором Всеволода Нестайка “Пригоди у Павутинії”); - розповідає, про що текст, відповідає на запитання за змістом прочитаного; - вирізняє в художньому тексті образні вислови й пояснює, які саме образи вони допомагають уявити; - розповідає про вчинки улюблених персонажів; - розповідає про літературні персонажі, на яких хотів би / хотіла б бути схожою; - складає перелік чеснот / рис характеру, якими володіє літературний персонаж; - висловлює припущення, чому люди стають товаришами, однодумцями, друзями тощо. |
23.09 |
|
|||
23-24 |
Які зміни не залежать від мене? |
Співвідносить об’єкти та явища живої і неживої природи з їхніми зображеннями / описами і навпаки; - наводить приклади змін, які не залежать від людини, пояснює власну думку; - розуміє прогноз погоди на радіо і телебаченні, дослухається до цих прогнозів (наприклад, одягається відповідно до них); - вказує на інформацію, яку не розуміє; - наводить приклади того, як термометр допомагає людині; - застосовує термометр для вимірювання температури повітря; - складає перелік речей, необхідних для конкретної життєвої ситуації; - зчитує дані з таблиць, піктограм, схем |
24.09 |
|
|||
25 |
Які зміни залежать від мене? |
Досліджує свій організм; - описує залежність між фізичною активністю та потребою в їжі та воді; - пояснює важливість впливу питної води на організм; - відзначає зміни у своєму тілі у процесі фізичної активності; - пояснює вплив способу життя, здорової поведінки та корисних звичок на здоров’я людини; - визначає послідовність кроків для виконання навчального, завдання (напр. щодо здорового способу життя свого); - планує власний розпорядок дня; - визначає час за годинником; - виділяє голосом ключові слова і фрази у власному усному висловлюванні |
25.09 |
|
|||
26-27 |
Перевір себе |
Пояснює, чому природа важлива для людини; - спостерігає за добовими та сезонними змінами у природі;
- описує життєвий цикл рослин у різні пори року; причини змін пір року; - описує залежність між фізичною активністю та потребою в їжі та воді; - обговорює з іншими інформацію, яка зацікавила; - добирає потрібну інформацію із схеми; - створює невеликі висловлення на добре відому тему з різною метою спілкування; записує їх розбірливо, рукописними буквами; - відновлює деформований текст; - оперує числами в межах 100, розв’язуючи різні життєві проблеми; - зчитує дані з діаграми
|
26.09 |
|
|||
28 |
Підсумковий урок з теми «Зміни» |
Пояснює, чому люди перебувають разом, взаємодіють; - залучає людей, зокрема й тих, які відрізняються від нього / неї, до спілкування, гри, навчання; - встановлює, що, попри неповторність кожного, всі люди рівні, бо вони – люди; - ініціює спільні справи, ігри, розваги; - описує цінність створеного разом; - фантазує на основі прочитаного: придумує іншу кінцівку літературного твору, змінює місце подій, додає нових персонажів; - висловлює власні думки і почуття з приводу прочитаних простих медіатекстів (комікси, дитячі журнали, реклама тощо). |
27.09 |
|
|||
Інтегрована тема « Факти і здогадки» |
|||||||
29 |
Сучасна дитяча письменниця Валентина Табур та її збірка оповідань «Вероніка та рожева парасолька» |
Розповідає про те, що зацікавило в усному повідомленні про творчий шлях сучасної дитячої письменниці Валентини Табур; - пояснює, які почуття пов’язують його / її з близькими людьми, висловлює припущення про те, чим вони зумовлені; - розрізняє родинні зв’язки, дружні, ділові стосунки; - обирає, до кого з дорослих можна звернутися за підтвердженням правдивості почутої інформації; - пояснює значущість уважного ставлення до інших та потребу подивитися на річ по-різному; - описує узвичаєні правила життя своєї сім’ї , пояснює їхнє значення для себе; - пояснює, яка діяльність приносить і радість, і користь. |
30.10 |
|
|||
34-35 |
Пригода 1. Вероніка та рожева парасолька. (за однойменним твором Валентини Табур) |
Прогнозує орієнтовний зміст оповідання «Вероніка та рожева парасолька» (за однойменним твором Валентини Табур); за заголовком та ілюстраціями; - читає оповідання «Вероніка та рожева парасолька» (за однойменним твором Валентини Табур); - знаходить у тексті незнайомі слова, робить спроби пояснити їхнє значення, виходячи з контексту; - підтримує аргументами власні думки або спростовує їх; - розповідає про свої враження (почуття та емоції) від змісту прочитаного художнього тексту - висловлює думку про те , як факти, ідеї прочитаного можуть допомогти в конкретних життєвих ситуаціях; - довідується із легенд, коли і як з’явилися перші парасольки. |
01.10 |
|
|||
32-33 |
Які факти “приховує” фотографія? |
Користується різними джерелами інформації (книги, альбоми, запитання до друга тощо); - цікавиться походженням інформації; - діє за узгодженими правилами під час роботи з інформацією; - застосовує інформацію з веб-джерела для навчальних
потреб; виявляє (з допомогою вчителя / вчительки) очевидні ідеї у простих медіатекстах; - формулює запитання до батьків, інших родичів про історію; - створює прості візуальні медіапродукти (колаж); - організовує безпечне робоче місце з допомогою дорослих; - дотримується безпечних прийомів праці під час використання інструментів та пристосувань (використання клею, ножиць) - створює виріб за зразком або власним задумом із використанням паперу.
|
02.10 |
|
|||
38-39 |
Про що розкажуть прості речі? |
Читає правильно та виразно вголос різні тексти (оповідання) залежно від мети читання; - фантазує на основі прочитаного: придумує кінцівку літературного твору; - розповідає про те, що його / її вразило, схвилювало; переповідає події із власного життя, правильно вимовляючи й наголошуючи загальновживані слова; - розбиває об’єкти на групи за спільною ознакою; - висловлює здогад про ймовірний результат; - провадить в групі прості досліди; - розрізняє складники ґрунту (пісок, глина, каміння тощо). |
03.10 |
|
|||
40 |
Як дбати про своє здоров’я? |
Пояснює, як харчування впливає на здоров’я людини; - розрізняє корисні і шкідливі продукти харчування; - ставить перед собою мету споживати корисні продукти, складає їхній перелік; - визначає осіб, до яких може звертатися при поганому самопочутті; - висловлює думку про те , як факти, ідеї прочитаного можуть допомогти в конкретних життєвих ситуаціях; - складає перелік заходів, які можуть сприяти збереженню власного здоров’я; - висловлює власні думки і почуття з приводу прочитаних медіатекстів (комікси). |
04.10 |
|
|||
41 |
Пригода 2. Сонячні зайчики. (за однойменним твором Валентини Табур) |
Читає оповідання «Сонячні зайчики» (за однойменним твором Валентини Табур), зіставляє пережиті під час читання почуття та емоції із власним емоційно-чуттєвим досвідом; - пояснює зв’язок тексту із власним досвідом, навколишнім світом та раніше прочитаними текстами; - вирізняє істотну інформацію про природу; - на основі власного досвіду знаходить підтвердження правдивості відомостей про Сонце, висловлює свою думку про це; - обирає, до кого з дорослих можна звернутися за підтвердженням правдивості прочитаної інформації; - розповідає про свої зацікавлення, пояснює, як йому / їй подобається проводити дозвілля; - залучає людей, зокрема й тих, які відрізняються від нього /неї, до спілкування, гри, навчання. |
07.10 |
|
|||
42-43 |
Які таємниці приховує Сонце? |
- Розпізнає в тексті хибні чи правдиві висловлювання; - запитує, щоб довідатися більше про природу; - перепитує співрозмовника для уточнення почутої інформації про Сонце; - пояснює значення сонячного світла і тепла для живої природи; - визначає зміни в неживій природі, обумовлені діяльністю Сонця; - підтримує аргументами власні думки або спростовує їх; - з увагою сприймає усні репліки й доречно реагує на усну інформацію в діалозі (погоджується або не погоджується виконує певні дії у відповідь на прохання чи відповідно до інструкції); - визначає послідовність кроків для виконання навчального завдання. |
08.10 |
|
|||
44 |
Як виникають «сонячні зайчики»? |
Описує, як виникають «сонячні зайчики»; - розповідає про власні емоції, які виникають під час стоврення «сонячних зайчиків»; - передбачає, якого результату досліджень він / вона очікує; - провадить самостійно прості досліди; - розповідає про свої зацікавлення, пояснює, як йому / їй подобається проводити дозвілля; - розуміє прогноз погоди на радіо і телебаченні, дослухається до цих прогнозів; - створює виріб, повторно використовуючи матеріали (вироби з пластику) - аргументує доцільність вторинного використання матеріалів та використовує їх для виготовлення виробів; - демонструє результати власної діяльності. |
09.10 |
|
|||
45-46 |
Як факти минулого впливають на майбутнє? |
Використовує фактичний зміст (хто?, що?, де?, коли?) для перетворення усної інформації; - визначає тему і головну думку простих медіатекстів (газета); - висловлює власні здогадки щодо впливу фактів минулого на майбутє; - демонструє дії, спрямовані для профілактики захворювань восени; - визначає осіб, до яких може звертатися при поганому самопочутті; - пояснює, як поводитися поруч із людьми неінфекційними та інфекційними захворюваннями; - пояснює, як запобігти неінфекційним та інфекційним захворюванням (спосіб життя, правила гігієни, щеплення); - визначає осіб, від яких може отримати інформацію про вживання ліків та користування предметами домашнього вжитку; - пояснює, що таке хибне використання речовин (напр., ліки – не за призначенням або в надмірних кількостях). |
10.10 |
|
|||
47 |
Як події стають визначними? |
Висловлює власні думки і почуття з приводу прочитаних простих медіатекстів (комікси); - Наводить приклади подій, визначних для своєї родини; громади; держави; - розповідає про найважливіші державні свята України; - розповідає про видатних українців, описує їхню важливість для України; - ставить запитання, які допомагають більше дізнатися про важливу для України подію чи особу; - обмінюється елементарними письмовими повідомлення (листівка); - обирає для написання висловлення відповідне оформлення (шрифт, розмір, колір тощо). |
11.10 |
|
|||
48 |
Пригода 3. Магічне число сім. (за однойменним твором Валентини Табур) |
Читає оповідання «Магічне число сім» (за однойменним твором Валентини Табур); - ставить запитання за змістом тексту для уточнення свого розуміння; - розповідає про свої враження (почуття та емоції) від змісту прочитаного художнього тексту; - уживає в мовленні числівники; - об’єднується з іншими дітьми у групу для навчання; - досліджує і представляє (на прикладі однолітків і родини) неповторність кожної людини, беручи до уваги зовнішність, поведінку, характер, уподобання тощо; - розрізняє ситуації, коли він / вона або інші люди потребують допомоги. |
14.10 |
|
|||
49-50 |
Яку інформацію записують числами? |
Використовує календар для опису і розв’язання повсякденних проблем; - передає інформацію в таблицях, схемах із допомогою вчителя / вчительки; - обговорює з іншими інформацію, яка зацікавила; - добирає потрібну інформацію із графічного тексту (таблиця); - збирає дані, що відображають повсякденні проблеми, на основі запропонованого опитувальника (два-три запитання); - складає календар уродин своїх друзів; - пояснює, чому люди перебувають разом, взаємодіють; - залучає людей, зокрема й тих, які відрізняються від нього / неї, до спілкування, навчання; - впорядковує предмети за заданими ознаками (впорядкування списку учнів за датою народження). |
15.10 |
|
|||
51 |
Про що може розказати упаковка товару? |
Зчитує дані з упаковки товару (дата виготовлення і термін придатності/ кінцева дата споживання товару; - добирає продукти харчування, орієнтуючись на позначки на упакуванні; - пояснює на основі власного досвіду, чому якась інформація зацікавила; - обирає, до кого з дорослих можна звернутися за підтвердженням правдивості почутої інформації; - створює виріб, повторно використовуючи матеріали (з порожньої пачки з-під соку) - аргументує доцільність вторинного використання матеріалів та використовує їх для виготовлення виробів; - демонструє результати власної діяльності; - описує цінність створеного разом |
16.10 |
|
|||
52-53 |
Як отримують інформацію люди з особливими потребами? |
- Вдумливо читає короткі історичні оповідання, легенди; - намагається передати просте висловлювання (реченнявітання, знайомство, подяка тощо) жестовою мовою; - викладає своє ім’я та/або прізвище шрифтом Брайля; - оперує числами в межах 100, розв’язуючи різні життєві проблеми; - формулює прості інформаційні запити; переводить проблему з однієї форми представлення в іншу за запропонованим шаблоном; - цікавиться походженням інформації; - діє за узгодженими правилами під час спільної роботи з інформацією; - уживає відповідну до ситуації спілкування лексику і несловесні засоби (жести, міміка тощо); - розповідає про власні почуття та емоції від прослуханого та побаченого; - ставить запитання за змістом тексту для уточнення свого розуміння; - створює виріб із використанням пластиліну. |
17.10 |
|
|||
54 |
Як діяти, якщо ти опинився/опинилася в небезпечній ситуації? |
Визначає, кому і для чого призначений медіатекст (комікс); - висловлює власні думки і почуття з приводу прочитаних простих медіатекстів (комікс); - пояснює можливі небезпеки, з якими може стикатися людина в довкіллі; - визначає осіб, які можуть надати допомогу в разі небезпеки; - розрізняє ситуації, коли він / вона або інші люди потребують допомоги; - моделює свою поведінку в ситуації небезпеки; - пояснює дії персонажів літературних творів та/або власні у ситуації небезпеки; - описує свої почуття в різних ситуаціях; - надає допомогу тим, хто її потребує, і висловлює вдячність за підтримку. |
18.10 |
|
|||
55 |
Пригода 4. Що там, на горищі? (за однойменним твором Валентини Табур) |
Прогнозує орієнтовний зміст оповідання «Що там, на горищі?» (за однойменним твором Валентини Табур) за заголовком та ілюстраціями; - читає оповідання «Що там, на горищі?» (за однойменним твором Валентини Табур); - вирізняє в художньому тексті образні вислови й пояснює, які саме образи вони допомагають уявити; - виконує додавання з іменованими числами, поданими в одиницях маси; - описую різницю між дитинством сучасних дітей та у минулому ( одяг, іграшки, заняття тощо); - пояснює, що життя кожного покоління відрізняється від життя іншого; - розпитує старших людей про минуле; - створює свічник за зразком або власним задумом; - оздоблює свічник за зразком та власним задумом бісером, лелітками, тасьмою, стрічками та іншими матеріалами. |
21.10 |
|
|||
56-57 |
Про що розкаже родовід? |
Формулює запитання до батьків, інших родичів про історію родини і передає в різних формах цю інформацію; - досліджує свій родовід; - розрізняє родинні зв’язки; - малює або добирає ілюстрації, створює мапу думок до почутого; - передає інформацію в таблицях, схемах; - використовує фактичний зміст (хто?, що?, де?, коли?) для перетворення усної інформації; - створює прості візуальні медіапродукти ( книжечка, колаж тощо); - пояснює, чому треба ставитися з повагою до інших осіб, їхнього походження; - розповідає однокласникам про свій рід (за бажанням). |
22.10 |
|
|||
58 |
Про які факти можуть “розповісти” родинні реліквії? |
Розпитує дорослих (родичів) про сучасне громадське життя та минуле України; - обговорює зміст і форму простого медіатексту (світлини); - висловлює власні думки і почуття з приводу переглянутих простих медіатекстів (світлини); - зчитує дані з діаграми; - розповідає про свої зацікавлення, пояснює, як йому / їй подобається проводити дозвілля; - описує, які книжки / фільми / ігри він / вона любить і чому? - пояснює, чому кожен може мати свої вподобання; - створює прості візуальні медіапродукти (колаж); - пригадує і розповідає про реліквії власної родини; - розуміє, що кожна родина може мати власні реліквії. |
23.10 |
|
|||
59-60 |
Перевір себе. |
- Читає уривки трилогії Мар’яни і Тараса Прохаська; - створює невелику статтю у газету; записує її розбірливо, рукописними буквами; - перевіряє, чи є в написаному тексті помилки на вивчені правила, виправляє їх; - робить висновок щодо виду інформації та способу її сприйняття; - обирає схематичний рисунок, який відповідає прочитаній інформації; - використовує календар для опису і розв’язання повсякденних проблем; - виконує дії додавання і віднімання з іменованими числами, поданими в одиницях довжини; - розрізняє складники ґрунту (пісок, глина, каміння тощо); - розрізняє найважливіші попереджувальні знаки та символи, пояснює, що вони означають; - створює виріб за зразком в техніці орігамі. |
24.10 |
|
|||
61 |
Підсумковий урок з теми «Факти і здогадки» |
Визначає, кому і для чого призначений медіатекст (комікс); - висловлює власні думки і почуття з приводу прочитаних простих медіатекстів (комікс); - уважно вислуховує думку співрозмовника, висловлює свій погляд, шануючи гідність інших; - розпізнає ситуації небезпеки вдома, на вулиці або у школі та пояснює, що робити в цих ситуаціях; - розпізнає предмети, до яких не можна торкатися (забуті сторонніми людьми речі, зброя тощо); - пояснює, як правила та їх дотримання впливають на безпеку в довкіллі; - розрізняє підозрілі предмети ( забуті речі, зброя та її елементи тощо) та пояснює, куди і як звернутися з повідомленням про знахідку; - визначає осіб, які можуть надати допомогу в разі небезпеки; - описує приклади діяльності служб допомоги в небезпечних ситуаціях та ідентифікує їх телефони. |
25.10 |
|
|||
Місяць 3. Територія |
|||||||
62 |
Сучасна дитяча письменниця Наталія Чуб та її казка «Цікаві правила дорожнього руху» |
Обговорює зміст і форму простого медіатексту (сюжетний малюнок), виявляє (з допомогою вчителя / вчительки) очевидні ідеї, які зобразив художник; - висловлює власні думки і почуття з приводу переглянутого простого медіатексту; - пояснює, чому кожен може мати свої вподобання; - пояснює, чому важливо поважати чужу власність; - розрізняє ситуації, коли він / вона або інші люди потребують допомоги; - моделює ситуації / грає рольові ігри, у яких підтримує та підбадьорює інших; - уважно вислуховує думку співрозмовника, висловлює свій погляд, шануючи гідність інших |
28.10 |
|
|||
63-64 |
Пригода 1. Знайомство з марсіанами (за твором Наталі Чуб “Цікаві правила дорожнього руху”) |
- Читає правильно та виразно текст «Знайомство з марсіанами» (за твором Наталі Чуб «Цікаві правила дорожнього руху»; - виокремлює незрозумілі слова з усних та писемних текстів дитячої літератури; - читає за ролями фрагменти літературного твору; - імпровізує з інтонацією, тембром та силою голосу, відтворюючи репліки персонажів тексту; - описує зміни власних емоцій, почуттів (настрою) під час читання тексту, моделювання поведінки головних його героїв та/ або під час інсценізації або після неї; - пояснює, чому треба ставитися з повагою до інших осіб, їхнього походження |
29.10 |
|
|||
65 |
Як упізнати територію своєї країни? |
- Представляє загальні відомості про Україну; - визначає і показує територію України/ рідного краю на фізичній карті; - наводить приклади об’єктів, які можуть допомогти впізнати територію своєї країни (прикордонні стовпи, зовнішній вигляд прикордонників, символи держави, надписи на інформаційних знаках, табло, мова тощо); - ставить запитання, які допомагають більше дізнатися про важливу для України подію чи особу; - запитує про значення незрозумілого слова в дорослих або довідується про це самостійно, застосовуючи тлумачний словник; - відновлює деформоване прислів’я, пояснює його зміст; - висловлює власні думки і почуття з приводу переглянутих світлин; - діє за запропонованим планом, вирізняє пункти плану; - виготовляє та оздоблює виріб (браслет); - виконує знайомі технологічні операції з конструкційними матеріалами з допомогою дорослих та самостійно (зв’язування). |
30.10 |
|
|||
66-67 |
Що “розкаже” про територію рідного краю краєзнавчий музей? |
знає, де знаходиться краєзнавчий музей рідного краю; - наводить приклади експонатів, представлених у музеї; - знає правила поведінки під час екскурсії у музеї та дотримується їх;
- описує, як змінюються умови життя людини; від життя іншого; - встановлює, спираючись на власний досвід і думки старших, коли відбувалися відомі історичні події та жили визначні особи (раніше / пізніше, до / після, давно / недавно); - поповнює власний словниковий запас; - оперує числами в межах 100, розв’язуючи різні життєві проблеми; - розрізняє дерева, кущі, трав’янисті рослини; - розпізнає за деякими ознаками комах, павуків, раків, риб, жаб, птахів і звірів; - аналізує зображення схем технологічної послідовності за допомогою дорослих та дотримується їх у процесі роботи (використання технологічних карт, графічних зображень); - дотримується безпечних прийомів праці під час використання інструментів та пристосувань, виготовляючи вітраж |
31.10 |
|
|||
68 |
Як діяти у повсякденних ситуаціях без загрози для життя і здоров’я? |
- Висловлює власні думки і почуття з приводу прочитаного коміксу; - пояснює ситуації, у яких побутові прилади, речовини можуть бути небезпечними для людини; - пояснює можливі наслідки для себе від власної необачної поведінки вдома; - визначає осіб, які можуть надати допомогу в разі небезпеки; - з увагою сприймає усні репліки й доречно реагує на усну інформацію в діалозі (погоджується або не погоджується, виконує певні дії у відповідь на прохання чи відповідно до інструкції); - визначає тему і головну думку простих візуальних медіатекстів . |
01.11 |
|
|||
69 |
Пригода 2. Пригода на дорозі (за твором Наталі Чуб “Цікаві правила дорожнього руху”) |
Розповідає, про що текст, відповідає на запитання за змістом прочитаного; - знаходить у тексті незнайомі слова, робить спроби пояснити їхнє значення, виходячи з контексту; - пояснює можливі небезпеки, з якими може стикатися людина в довкіллі; - розрізняє основні знаки та символи дорожнього руху; - пояснює, що кожен учинок має наслідки, спираючись на власний досвід та на приклади літературних героїв; - складає перелік чеснот / рис характеру, якими володіє літературний персонаж; - пояснює, що в творі подобається, а що ні (вчинки, мовлення персонажа, описи тощо |
04.11 |
|
|||
70-71 |
Чим особлива територія мого населеного пункту? |
- Розпитує старших людей про минуле свого населеного пункту; - вдумливо читає короткі історичні оповідання, легенди, міфи про назву свого населеного пункту; - оглядає та описує пам’ятки культури рідної місцевості, відображає їх різними мистецькими засобами (напр., малює, ліпить, співає, шукає приклади он-лайн тощо); - обчислює суму (додає), різницю (віднімає) зручним для себе способом у межах 100, зокрема й користуючись предметами або засобами, які їх замінюють; - розпізнає за деякими ознаками комах, павуків, раків, риб, жаб, птахів і звірів своєї місцевості; - виготовляє витинанку |
05.11 |
|
|||
72 |
Яким є мій населений пункт? (створення групового проекту) |
- Довідується (із легенд, від старших людей) про походження місцевих назв населених пунктів і географічних об’єктів; - робить фотографії, знімає відео, фіксує звуки, слухає тексти з альтернативних джерел (аудіокниги), які відображають особливості рідного краю; - описує об’єкти природи своєї місцевості за певними ознаками; - використовує основні інструменти для створення та редагування простих інформаційних продуктів; - розповідає про те, що його / її вразило, схвилювало; переповідає події із власного життя, правильно вимовляючи й наголошуючи загальновживані слова; - представляє перед однокласниками роботу своєї групи. |
06.11 |
|
|||
73-74 |
Як територія може стати домівкою? |
Цікавиться походженням інформації; - пояснює, навіщо він / вона виконує певні дії, спостерігаючи за природними об’єктами / явищами; - передбачає, якого результату спостереження він / вона очікує; - провадить (самостійно або в групі) прості спостереження; - розпізнає в тексті хибні чи правдиві висловлювання; - на основі власного досвіду знаходить підтвердження правдивості відомостей про природу, висловлює свою думку про це; - знаходить відомі площинні та об’ємні фігури серед предметів навколишнього середовища, на малюнках; - зчитує дані з діаграми; - надає допомогу тим, хто її потребує, і висловлює вдячність за підтримку |
07.11 |
|
|||
75 |
Як зимують комахи? |
Використовує фактичний зміст (хто?, що?, де?, коли?) для перетворення усної інформації; - розповідає про те, що зацікавило в усному повідомленні; - пояснює вчинки персонажів на основі змісту коміксу та власного досвіду; - висловлює власні думки і почуття з приводу прочитаних коміксів; - вирізняє істотну інформацію про природу; - знає про особливості зимівлі комах, пояснює, чим вони обумовлені; - розрізняє фантастичне уявлення про об’єкти природи і факти про них на основі доступних джерел; - описує поведінку комах у різні пори року. |
08.11 |
|
|||
76 |
Пригода 3. Пошуки летючої тарілки (за твором Наталі Чуб “Цікаві правила дорожнього руху”) |
Читає правильно та виразно вголос уривок тексту; - ставить запитання за змістом тексту для уточнення свого розуміння; - визначає послідовність подій у художньому тексті; - пояснює вчинки персонажів на основі змісту тексту та власного досвіду; - пояснює, що можна, а чого не можна розповідати про себе незнайомим людям, добирає приклади на користь свого твердження; - пояснює, що всі люди (зокрема діти) мають право захищати свою гідність і недоторканість свого тіла; - пояснює, чому люди перебувають разом, взаємодіють. |
11.11 |
|
|||
77-78 |
Що на території мого населеного пункту доступне для всіх? |
Уживає відповідну до ситуації спілкування лексику і несловесні засоби (жести, міміка тощо); - наводить приклади об’єктів – громадських місць – доступних для всіх; - знаходить схожі і відмінні властивості об’єктів; - відповідає на запитання за даними схеми; - переконує у важливості поваги до інших, спираючись на власний досвід і доступні джерела (почуте, прочитане); - встановлює, що, попри неповторність кожного, всі люди рівні, бо вони – люди; - складає правила, яких варто дотримуватися у громадських місцях; пояснює, чому потрібно дотримуватися встановлених правил; - записує у таблицю результати дослідницької діяльності; - розрізняє попереджувальні знаки та символи, пояснює, що вони означають; - створює прості аудіальні медіапродукти (розповідь) з допомогою вчителя / вчительки, зважає на мету й аудиторію. |
12.11 |
|
|||
79 |
Де межі мого особистого простору? |
Інсценізує разом з однокласниками діалог на визначену тему; - уважно вислуховує думку співрозмовника, висловлює свій погляд, шануючи гідність інших - обговорює враження від інсценізації з позиції глядача, зосереджуючи увагу на тому, наскільки обрані інтонації відповідають ролі; - описує власні почуття від виконання ролі з позиції учасника інсценізації, зосереджуючи увагу на тому, наскільки обрані інтонації допомагали створити образ; - пояснює, які почуття пов’язують його / її з близькими людьми, висловлює припущення про те, чим вони зумовлені; - розуміє визначення «особистий простір»; - наводить приклади осіб, яких варто впускати/ не впускати в особистий простір, пояснює, чому саме; - пояснює важливість дотримання меж особистого фізичного простору |
13.11 |
|
|||
80-81 |
Як тварини позначають межі своєї території? (проведення пошукової роботи) |
Використовує інформацію з відомих та запропонованих іншими джерел (книги, фільми тощо) для пошуку відповіді на проблемне запитання; - цікавиться походженням інформації про природу; - розповідає про можливі загрози з боку тварин, пояснює, як діяти в разі загрози; - презентує ідеї та / або результати своєї діяльності за допомогою малюнків, текстів, музики тощо. |
14.11 |
|
|||
82 |
Як поводитися на чужій території? |
Розповідає про власні почуття та емоції від прослуханого; - пояснює вчинки персонажів на основі змісту тексту та
власного досвіду; - пояснює важливість дотримання меж особистого фізичного простору; - дотримується правил етичної поведінки під час спілкування з однолітками та дорослими в різних життєвих ситуаціях; - розрізняє ситуації, коли він / вона або інші люди потребують допомоги. |
15.11 |
|
|||
83 |
Пригода 4. Млинці й смачне паливо (за твором Наталі Чуб “Цікаві правила дорожнього руху”) |
- Читає правильно та виразно вголос уривок тексту; - розповідає, про що текст, відповідає на запитання за змістом прочитаного; - пояснює значущість уважного ставлення до інших та потребу подивитися на річ по-різному; - пояснює, чому треба ставитися з повагою до інших осіб; - описує дії, доцільні в разі контакту з незнайомою людиною; - пояснює, що кожен учинок має наслідки, спираючись на власний досвід та на приклади літературних героїв, персонажів мультфільмів тощо; - розповідає про власні почуття та емоції від прослуханого та побаченого. |
18.11 |
|
|||
84-85 |
Чому особистий простір — недоторканна територія? |
Описує дії, доцільні в разі контакту з незнайомою людиною; - демонструє відсторонення від неприйнятних дотиків з боку інших людей; повідомляє про це дорослих, яким довіряє; - розрізняє ситуації, коли він / вона або інші люди потребують допомоги; - пояснює, що всі люди (зокрема діти) мають право захищати свою гідність і недоторканість свого тіла; - відстоює свою позицію, за потреби кажучи «ні»; - пояснює важливість дотримання меж особистого фізичного простору; - з увагою сприймає усні репліки й доречно реагує на усну інформацію в діалозі (погоджується або не погоджується, виконує певні дії у відповідь на прохання чи відповідно до інструкції); - розповідає про те, що його / її вразило, схвилювало; переповідає події із власного життя, правильно
вимовляючи й наголошуючи загальновживані слова. |
19.11 |
|
|||
86 |
Як зробити територію комфортною для себе? |
Висловлює здогад про ймовірний результат; - розповідає про спосіб життя деяких тварин (бобрів) за малюнком та поданим початком речення; - пояснює вчинки персонажів на основі змісту тексту та власного досвіду; - створює невеликі висловлення на добре відому тему з різною метою спілкування; записує їх розбірливо, рукописними буквами; - створює простий текст (подяку) за допомогою цифрових пристроїв; - розпізнає об’єкти довкілля (за кольором, смаком, формою, звуком тощо); - використовує голос і мову тіла (міміку, жести, рухи) для відтворення емоцій персонажів казок під час інсценізації; - наводить приклади речей, які можуть зробити територію, комфортною для себе; - розмічає прямі лінії на папері і картоні; - бере до уваги необхідність економного використання конструкційних матеріалів; - оздоблює виріб за зразком та власним задумом бісером, лелітками, тасьмою, стрічками та іншими матеріалами |
20.11 |
|
|||
87-88 |
Перевір себе |
Визначає тему і головну думку прочитаного тексту; - обчислює суму (додає), різницю (віднімає) зручним для
себе способом у межах 100; - зчитує дані з діаграми; - розпізнає об’єкти довкілля (за кольором, смаком, формою, звуком тощо); - розрізняє дерева, кущі, трав’янисті рослини - знає про сезонні зміни в житті окремих тварин (мурах); - читає та пояснює запропоновані прості схеми і / або інформаційні знаки й табло в місцях перебування - групує об’єкти, дає назву групі; - пояснює, як правила та їх дотримання впливають на безпеку в довкіллі; - пояснює потребу дотримання правил у громадських місцях; - виготовляє та оздоблює виріб; - дотримується безпечних прийомів праці під час використання інструментів та пристосувань (використання клею, ножиць тощо).
|
21.11 |
|
|||
89 |
Підсумковий урок з теми «Територія» |
- Обговорює зміст і форму коміксу, виявляє (з допомогою вчителя / вчительки) очевидні ідеї у ньому; - визначає, кому і для чого призначений медіатекст (комікс); - висловлює власні думки і почуття з приводу прочитаного коміксу; - пояснює, що можна, а чого не можна розповідати про себе незнайомим людям, добирає приклади на користь свого твердження; - моделює ситуації / грає рольові ігри, у яких підтримує та підбадьорює інших; - описує свої почуття в різних ситуаціях. |
22.11 |
|
|||
Місяць 4. Спільнота |
|||||||
90 |
Сучасний дитячий письменник Василь Тибель та його «Медова казка» |
Обирає тексти (книжки) для читання, може пояснити власний вибір; - пояснює, з яких елементів складається книжка і яку інформацію вони передають; - пояснює, чому люди перебувають разом, взаємодіють; - спостерігає за діалогом, де висловлюються різні погляди на предмет обговорення, підтримує одну з точок зору; - пояснює, які почуття пов’язують його / її з близькими людьми, висловлює припущення про те, чим вони зумовлені; - розповідає про свої права і обов’язки як учасника / -ці шкільної та місцевої громад, пояснює важливість цих прав і обов’язків; - підтримує аргументами власні думки або спростовує їх; - підтримує та приймає інших. |
25.11 |
|
|||
91-92 |
Пригода 1. Невідомий пахучо- медовий світ (за твором Василя Тибеля “Медова казка”) |
Прогнозує орієнтовний зміст тексту за заголовком та ілюстраціями; - читає правильно та виразно вголос текст; - розповідає, про що текст, відповідає на запитання за змістом прочитаного; - вирізняє у тексті істотну інформацію про природу; - розрізняє фантастичне уявлення про об’єкти природи і факти про них на основі доступних джерел; - запитує в дорослих про правдивість здобутої інформації; - виокремлює факти в текстах і повідомленнях; - робить власні припущення стосовно розвитку подій. |
26.11 |
|
|||
93 |
Краще разом чи поодинці? |
Співвідносить об’єкти та явища живої і неживої природи з їхніми зображеннями / описами і навпаки; - розпізнає за деякими ознаками комах; - поповнює власний словниковий запас; - відновлює деформоване прислів’я; - добирає конструкційні матеріали відповідно до їх властивостей для виготовлення виробу: папір, пластилін, полімерна глина чи солене тісто, тканина, нитки; неткані, природні та інші матеріали; - планує послідовність технологічних операцій, використовуючи технологічну карту; - розмірковує над тим, у яких ситуаціях краще бути разом, а в яких – самому/ самій; пояснює свій вибір; - пригадує із власного досвіду ситуації, у яких допомога інших була неоціненною, пояснює, чому саме; - описує цінність створеного разом; - підтримує аргументами власні думки або спростовує їх |
27.11 |
|
|||
94-95 |
Що об’єднує людей у спільноті? |
Використовує фактичний зміст (хто?, що?, де?, коли?) для перетворення усної інформації; - розповідає про вчинки улюблених персонажів; - описує (коментує) послідовність дій стосовно розв’язання проблемного завдання ( в тому числі сюжетної задачі) за допомогою дорослого або самостійно; - знаходить значення математичних виразів; - переконується в достовірності обчислення, здійснивши перевірку зручним для себе способом, робить відповідний висновок; - уважно вислуховує думку співрозмовника, висловлює свій погляд, шануючи гідність інших; - моделює ситуації / грає рольові ігри, у яких підтримує та підбадьорює інших; - пояснює, які почуття пов’язують його / її з близькими людьми, висловлює припущення про те, чим вони зумовлені; - висловлює здогад про те, що об’єднує українців у спільноту. |
28.11 |
|
|||
96 |
Як знаходити друзів? |
- Виявляє (з допомогою вчителя / вчительки) очевидні ідеї у коміксі; - висловлює власні думки і почуття з приводу прочитаних простих медіатекстів (комікс); - складає перелік чеснот / рис характеру, якими володіє літературний персонаж чи історична постать; - розмірковує, якими рисами характеру має володіти людина і чому; висловлює припущення, чому люди стають товаришами, однодумцями, друзями / опонентами, супротивниками, ворогами; - словесно моделює власну поведінку на прикладі вчинків персонажів - пояснює, ознаки здорової етичної поведінки; - описує цінність створеного разом. |
29.11 |
|
|||
97 |
Пригода 2. Друзі чи недруги (за твором Василя Тибеля “Медова казка”) |
Прогнозує орієнтовний зміст тексту за заголовком; - читає правильно та виразно вголос текст; - ставить запитання за змістом тексту для уточнення свого розуміння; - встановлює логічну послідовність подій або дій у тексті; - висловлює думку про те , як факти, ідеї прочитаного можуть допомогти в конкретних життєвих ситуаціях; - описує свої почуття в різних ситуаціях; - пояснює, чому небезпечно та шкідливо дражнити або залякувати інших; - висловлює припущення, чому люди стають товаришами, однодумцями, друзями / опонентами, супротивниками, ворогами. |
02.12 |
|
|||
98-99 |
Як сприймати тих, кого не знаєш? |
Встановлює дружні стосунки з дітьми своєї та іншої статі; - передбачає, якого результату досліджень він / вона очікує; - висловлює здогад про ймовірний результат; - описує послідовність дій в експерименті ; - провадить (самостійно або в групі) прості досліди; - обчислює суму (додає), різницю (віднімає) зручним для
себе способом у межах 100; перевірку зручним для себе способом; - пригадує властивості води. |
03.12 |
|
|||
100 |
Як налагоджувати гарні стосунки? |
- Підтримує та приймає інших; - висловлює власні міркування про те, як налагодити гарні стосунки з іншими; - записує окремі слова та речення, дотримуючись опрацьованих правил щодо оформлення речення на письмі, а також слів, які пишуться так, як вимовляються; - відновлює деформований текст; - розв’язує проблемні ситуації з опорою на прості математичні моделі. |
04.12 |
|
|||
101-102 |
Як спільні ігри можуть допомогти налагодити стосунки? |
Об’єднується з іншими дітьми у групу для навчання та гри; - ініціює спільні справи, ігри, розваги; - обчислює суму (додає), різницю (віднімає)) зручним для себе способом у межах 100; - залучає людей, зокрема й тих, які відрізняються від нього / неї, до спілкування, гри, навчання; - робить висновок про те, як спільні ігри можуть допомогти налагодити стосунки; - уважно вислуховує думку співрозмовника, висловлює свій погляд, шануючи гідність інших. |
05.12 |
|
|||
103 |
Як діяти, якщо тебе цькують або ображають? |
- Розпізнає вияви неповаги та приниження; - уникає виявів неповаги та приниження у власній поведінці; - належно реагує на цькування, тиск та приниження; - пояснює, що всі люди (зокрема діти) мають право захищати свою гідність і недоторканість свого тіла; - описує свої почуття в різних ситуаціях; - пояснює, чому небезпечно та шкідливо дражнити або залякувати інших; - аналізує свою поведінку, уподобання, виділяючи риси, якими вирізняється з-посеред інших і які надають йому / їй неповторності; - повідомляє дорослих про образи і цькування; - пояснює, до кого можна звернутися по допомогу, якщо когось ображають або принижують;
- обстоює думку, що не треба замовчувати негідної - діє за запропонованим планом, вирізняє пункти плану. |
06.12 |
|
|||
104 |
Пригода 3. У пошуках нового житла (за твором Василя Тибеля “Медова казка”) |
Читає правильно та виразно вголос текст; - розповідає, про що текст, відповідає на запитання за змістом прочитаного; - знаходить у тексті незнайомі слова, робить спроби пояснити їхнє значення, виходячи з контексту; - розповідає про літературні персонажі, на яких хотів би / хотіла б бути схожою; - складає перелік чеснот / рис характеру, якими володіє літературний персонаж; - розрізняє важливі і менш важливі потреби, визначає доступні шляхи їх задоволення; - складає перелік речей, необхідних для конкретної життєвої ситуації. |
09.12 |
|
|||
105-106 |
Що я можу зробити для спільної справи? |
- Розповідає про те, як працюють бджоли задля спільної справи; - аналізує власну поведінку під час проведення спільного заходу; - передбачає, якого результату досліджень він / вона очікує; - описує послідовність дій під час проведення дослідження; - провадить (самостійно або в групі) прості досліди; - встановлює логічну послідовність подій або дій; - укладає послідовність дій (алгоритм), які потрібно виконати для досягнення мети у повсякденній діяльності; - зголошується до виконання різних ролей у грі, навчанні,
спільних проектах. |
10.12 |
|
|||
107 |
Готуємо виставу за мотивами прочитаного твору |
Описує цінність створеного разом; - виготовляє доступні атрибути до інсценізації уривка казки; - створює в групі афішу, реквізит, костюми, маски, декорації; - залучає людей, зокрема й тих, які відрізняються від нього / неї, до інсценізації; - описує власні почуття від виконання ролі з позиції учасника драматизації, зосереджуючи увагу на тому, наскільки обрані інтонації допомагали створити образ; - передає своє враження від побаченого в малюнках, у листах подяки |
11.12 |
|
|||
108-109 |
Чи може існувати спільнота без законів і правил? |
З увагою сприймає усні репліки й доречно реагує на усну інформацію в діалозі (погоджується або не погоджується, виконує певні дії у відповідь на прохання чи відповідно до інструкції); - ставить запитання до усного повідомлення для отримання додаткової інформації; - виділяє голосом ключові слова і фрази у власному усному висловлюванні; - пояснює, чому потрібно дотримуватися встановлених правил; - пояснює, чому природа важлива для людини; - пояснює, чому зберігати природу – обов’язок кожного; - добирає приклади із власного досвіду, які свідчать про його / її відповідальне ставлення до обов’язків як члена шкільної та місцевої громад; - обчислює суму (додає), різницю (віднімає) зручним для себе способом у межах 100; - діє за запропонованим планом, вирізняє пункти плану; - пояснює важливість добрих учинків для людини та довкілля. |
12.12 |
|
|||
110 |
Чим кожний із нас може бути цінним у спільноті? |
- Розрізняє головне і другорядне в тексті; - обговорює зміст і форму коміксу, виявляє (з допомогою вчителя / вчительки) очевидні ідеї у ньому; - робить власні припущення стосовно розвитку подій; - розмірковує над тим, що цінного він/вона може створити
для інших; власним емоційно-чуттєвим досвідом; - порівнює вплив різних емоцій та почуттів на себе та інших. |
13.12 |
|
|||
111 |
Пригода 4. Диво на Різдво (за твором Василя Тибеля “Медова казка”) |
Прогнозує орієнтовний зміст тексту за заголовком та ілюстрацією; - читає правильно та виразно вголос текст; - пояснює зв’язок між окремими повідомленнями в тексті; - пояснює вчинки персонажів на основі змісту тексту та власного досвіду; - складає перелік чеснот / рис характеру, якими володіє літературний персонаж; - розрізняє ситуації, коли він / вона або інші люди потребують допомоги; - розповідає про найважливіші державні свята України (Різдво); - розповідає про власні почуття та емоції від прочитаного. |
16.12 |
|
|||
112-113 |
Хто такі герої? |
- Знаходить (у дитячих художніх творах) приклади патріотизму і людяності; - розповідає про видатних українців, описує їхню важливість для України; - ставить запитання, які допомагають більше дізнатися про важливу для України особу;
- пояснює можливі наслідки для себе від власної необачної - визначає осіб, які можуть надати допомогу в разі небезпеки; - описує приклади діяльності служб допомоги в небезпечних ситуаціях та ідентифікує їх телефони; - пояснює, яку просту першу допомогу можна надати під час пожежі; - словесно моделює власну поведінку на прикладі вчинків персонажів; - створює невеликі висловлення на добре відому тему з різною метою спілкування; записує їх розбірливо, рукописними буквами; - використовує доречно поширені графічні зображення смайлів. |
17.12 |
|
|||
114 |
Як протидіяти негідним учинкам? |
Розмірковує, якими рисами характеру має володіти людина і чому; - розпізнає вияви неповаги та приниження; - відстоює свою позицію, за потреби кажучи «ні»; - демонструє дії, спрямовані на подолання страху; - визначає дії, які його / її ображають; - пригадує ознаки зими; - розрізняє припущення і фантазію, правду і неправду у простих медіатекстах; - визначає послідовність подій у художньому тексті; - зіставляє пережиті під час читання почуття та емоції із власним емоційно-чуттєвим досвідом; - фантазує на основі прочитаного: придумує іншу кінцівку літературного твору, змінює місце подій, додає нових персонажів; - створює виріб за зразком та оздоблює його за власним задумом. |
18.12 |
|
|||
115-116 |
Перевір себе |
Добирає потрібну інформацію із графічного тексту; - записує окремі слова та речення, дотримуючись опрацьованих правил щодо оформлення речення на письмі, а також слів, які пишуться так, як вимовляються; - відновлює деформований текст;
- перевіряє, чи є в написаному тексті помилки на вивчені - застосовує різні способи виконання арифметичних дій з числами (додавання, віднімання) під час розв’язування завдань та конкретних життєвих проблем, описаних у математичних задачах; - самостійно чи під керівництвом дорослих створює виріб, повторно використовуючи матеріали (вироби з пластику, паперу, тканини, фольги та інше); - оздоблює виріб за зразком та власним задумом бісером, лелітками, тасьмою, стрічками та іншими матеріалами; - розпізнає інформацію небезпечного змісту та повідомляє про це дорослих; - пояснює важливість добрих учинків для людини та довкілля; - визначає, що дає природа людині; - пояснює, чому зберігати природу – обов’язок кожного. |
19.12 |
|
|||
117 |
Підсумковий урок з теми "Спільнота" |
Використовує фактичний зміст (хто?, що?, де?, коли?) для перетворення усної інформації; - малює або добирає ілюстрації, створює мапу думок до почутого; - визначає тему і головну думку простих візуальних медіатекстів; - складає перелік чеснот / рис характеру, якими володіє літературний персонаж; - розповідає про літературні персонажі / історичні постаті, на яких хотів би / хотіла б бути схожою; - переконує у важливості поваги до інших, спираючись на власний досвід і доступні джерела (почуте, прочитане); - описує свої почуття в різних ситуаціях. |
20.12 |
|
|||