Календарно-тематичне планування з географії
для учнів 7 класу на 2020-2021 н.р.
№ з\п |
Дата |
Зміст навчального матеріалу |
Практична робота/ Дослідження |
Д/з, № § Примітка |
||||
ВСТУП 2 год. |
||||||||
1 |
|
Материки та океани як об’єкти вивчення регіональної географії. Співвідношення на Землі материків та океанів. Материки і частини світу. |
|
§1 |
||||
2 |
|
Джерела географічної інформації. Карти материків та океанів, їх класифікація за масштабом, просторовим охопленням, змістом і призначенням. |
|
§ 2 |
||||
Розділ І. Закономірності формування природи материків і океанів 9 год. |
||||||||
Тема 1. Форма і рух Землі 2 год. |
||||||||
3 |
|
Куляста форма Землі та її географічні наслідки. |
|
§3 |
||||
4 |
|
Рухи Землі, їх наслідки. |
|
§ 4 |
||||
Тема 2. Материки та океани – великі природні комплекси географічної оболонки 7 год. |
||||||||
5 |
|
Походження материків та океанічних западин. Геологічні ери та епохи горотворення. |
|
§ 5 |
||||
6 |
|
Тектонічні структури. Закономірності поширення основних форм рельєфу. |
Практична робота 1. Аналіз тектонічної та фізичної карт світу: виявлення зв’язків між тектонічною будовою і формами рельєфу. |
§ 6 |
||||
7 |
|
Кліматотвірні чинники. Розподіл сонячної енергії на Землі. Вплив підстильної поверхні на клімат. Закономірності зміни температури повітря і поверхневих вод океанів. Повітряні маси, їх властивості та переміщення. Загальна циркуляція повітряних мас. Закономірності розподілу атмосферних опадів. |
|
§ 7 |
||||
8 |
|
Водні маси, їх властивості. Океанічні течій. Дослідження. Взаємодія Світового океану, атмосфери та суходолу, її наслідки |
|
§ 8 |
||||
9 |
|
Кліматичні пояси і типи клімату Землі: клімат середніх і високих широт. Екваторіальний, субекваторіальний, тропічний типи клімату. |
|
§ 9-10 |
||||
10 |
|
Природні комплекси материків і океанів. Широтна зональність і висотна (вертикальна) поясність. |
|
§11 |
||||
14 |
|
Підсумковий урок. Тематичне оцінювання 1. |
Повторити |
§1-11 |
||||
Розділ ІІ: Материки тропічних широт 22 год. |
||||||||
Тема 1: Африка 10 год. |
||||||||
12 |
|
Географічне положення, дослідження та освоєння, тектонічна будова, рельєф, корисні копалини. |
Практична робота 2. Визначення географічних координат крайніх точок та протяжності материка з півночі на південь та із заходу на схід. |
§12 |
||||
13 |
|
Практична робота 3. Позначення на контурній карті назв основних географічних об’єктів Африки. |
|
§12 |
||||
14 |
|
Загальні риси клімату. |
|
§13 |
||||
15 |
|
Кліматичні пояси. Типи клімату.
|
Практична робота 4. Визначення типів клімату Африки за кліматичними діаграмами. |
§14 |
||||
16 |
|
Води суходолу. Використання водних ресурсів. |
Практична робота 3. Позначення на контурній карті назв основних географічних об’єктів Африки. (продовження) |
§15 |
||||
17 |
|
Природні зони, закономірності їх розміщення. Вологі екваторіальні ліси, перемінно-вологі ліси, савани та рідколісся. |
|
§ 16 |
||||
18 |
|
Пустелі і напівпустелі. Вічнозелені твердо листі ліси і чагарники. Вертикальна поясність. |
Практична робота 3. Позначення на контурній карті назв основних географічних об’єктів Африки. (продовження) |
§ 17 |
||||
19 |
|
Стихійні явища природи. Екологічні проблеми. Найвідоміші об’єкти, занесені до Списку природної спадщини ЮНЕСКО. |
|
§ 18 |
||||
20 |
|
Населення. Держави. Зв’язки України з державами Африканського континенту. |
Практична робота 3. Позначення на контурній карті назв основних географічних об’єктів Африки. (закінчення) |
§ 19-20 |
||||
21 |
|
Узагальнюючий урок. Тематичне оцінювання |
Повторити § 11-20 |
|||||
Тема 2. Південна Америка 8 год. |
||||||||
22 |
|
Географічне положення. Дослідження та освоєння материка. |
Практична робота 5. Позначення на контурній карті географічних об`єктів материка. (початок). |
§21 |
||||
23 |
|
Тектонічні структури, рельєф, корисні копалини. |
Практична робота 5. Позначення на контурній карті географічних об`єктів материка. (продовження). |
§ 22 |
||||
24 |
|
Загальні риси клімату. Кліматичні пояси і типи клімату. |
Практична робота 6. Визначення типів клімату Південної Америки за кліматичними діаграмами.
|
§ 23 |
||||
25 |
|
Води суходолу. |
Практична робота 5. Позначення на контурній карті географічних об`єктів материка. (продовження) Дослідження. Природні унікуми Південної Америки. |
§ 24 |
||||
26 |
|
Природні зони: вологі екваторіальні ліси, савани та рідколісся. |
|
§ 25 |
||||
27 |
|
Природні зони. Степи, пустелі та напівпустелі. Вертикальна поясність Анд. Сучасні екологічні проблеми. |
|
§ 26 |
||||
28 |
|
Населення. Держави. Зв’язки України з державами Південної Америки. |
Практична робота 5. Позначення на контурній карті географічних об`єктів материка. (закінчення) |
§ 27 |
||||
29 |
|
Узагальнюючий урок. Тематичне оцінювання |
Повторити |
§ 20-27 |
||||
Тема 3. Австралія 4 год. |
||||||||
30 |
|
Географічне положення Австралії. Дослідження та освоєння материка. Тектонічна будова, рельєф, корисні копалини. |
Практична робота 7. Позначення на контурній карті назв основних географічних об’єктів Австралії. (початок) |
§ 28 |
||||
31 |
|
Клімат. Води суходолу. |
Практична робота 7. Позначення на контурній карті назв основних географічних об’єктів Австралії. (продовження) |
§ 29 |
||||
32 |
|
Унікальність рослинності і тваринного світу. Природні зони. Зміна природи материка людиною . Населення, його склад та розміщення. Австралія – країна-материк. Україна і Австралія. Найвідоміші об’єкти Списку природної спадщини ЮНЕСКО. |
Практична робота 7. Позначення на контурній карті назв основних географічних об’єктів Австралії. (продовження) |
§ 30-31 |
||||
33 |
|
Контрольна робота 1 |
Повторити |
§1-31 |
||||
Розділ ІІІ: Полярний материк планети 3 год. |
||||||||
Тема 1. Загальні відомості про Антарктиду 1 год. |
||||||||
34 |
|
Географічне положення. Антарктида й Антарктика. Дослідження материка. Українська дослідна станція «Академік Вернадський». Міжнародний статус материка. |
Практична робота №8 Позначення на контурній карті географічних об’єктів материка (початок) |
§32 |
||||
Тема 2 Природа материка 2 год. |
||||||||
35 |
|
Природа материка. Тектонічна будова, рельєф, клімат, рослинність і тваринний світ Антарктиди. Природні багатства, їх використання. Екологічні проблеми материка. |
Практична робота №8 Позначення на контурній карті географічних об’єктів материка (закінчення). |
§33 |
||||
36 |
|
Тематичне оцінювання |
Повторити § 27-33 |
|||||
Розділ ІV. Материки північної півкулі 24 год. |
||||||||
Тема 1. Північна Америка 9 год. |
||||||||
37 |
|
Географічне положення. Історія відкриття та освоєння. |
Практична робота 9. Позначення на контурній карті географічних об'єктів Північної Америки (початок). |
§34 |
||||
38 |
|
Тектонічні структури, рельєф, корисні копалини. |
Практична робота 9. Позначення на контурній карті географічних об'єктів Північної Америки (продовження). |
§35 |
||||
39 |
|
Загальні риси клімату. |
|
§36- |
||||
40 |
|
Кліматичні пояси і типи клімату. |
|
37 |
||||
41 |
|
Води суходолу. |
Практична робота 9. Позначення на контурній карті географічних об'єктів Північної Америки (продовження). |
§38 |
||||
42 |
|
Природні зони. Вертикальна поясність в горах материка. |
|
§39 |
||||
43 |
|
Зміни природи материка людиною. Сучасні екологічні проблеми. |
|
§40 |
||||
44 |
|
Населення. Держави. Україна і держави Північної Америки. |
Практична робота 9. Позначення на контурній карті географічних об'єктів Північної Америки (закінчення). |
§ 41 |
||||
45 |
|
Тематичне оцінювання
|
Повторити |
§ 34-41 |
||||
Тема: Євразія 15 год. |
||||||||
46 |
|
Географічне положення. Поділ Євразії на дві частини світу. Дослідження та освоєння материка. |
Практична робота 10. Позначення на контурній карті географічних об’єктів Євразії (початок). |
§ 42 |
||||
47 |
|
Рельєф, роль внутрішніх сил у його формуванні. |
Практична робота 10. Позначення на контурній карті географічних об’єктів Євразії (продовження). |
§ 43- |
||||
48 |
|
Рельєф, роль зовнішніх сил у його формуванні. |
|
44 |
||||
49 |
|
Корисні копалини. |
|
§ 45 |
||||
50 |
|
Загальні риси клімату. |
|
§ 46 |
||||
51 |
|
Кліматичні пояси і типи клімату. Континентальний тип клімату. |
Практична робота 11. Визначення типів клімату у межах помірного кліматичного поясу Євразії за допомогою кліматичних діаграм. |
§ 47 |
||||
52 |
|
Кліматичні пояси. Сезонно-вологі та вологі типи клімату. |
|
§ 48 |
||||
53 |
|
Води суходолу. |
Практична робота 10. Позначення на контурній карті географічних об’єктів Євразії (продовження). |
§49 |
||||
54 |
|
Озера. Багаторічна мерзлота. Сучасне зледеніння. |
|
50 |
||||
55 |
|
Природні зони. Арктичні пустелі, тундра та лісотундра. |
|
§51 |
||||
56 |
|
Природні зони: ліси, лісостеп і степ, пустелі і напівпустелі. |
|
§52-53 |
||||
57 |
|
Вертикальна поясність |
|
§54 |
||||
58 |
|
Зміни природи материка людиною. Найвідоміші об’єкти, занесені до Списку природної спадщини ЮНЕСКО. |
Дослідження. Здійснення уявної подорожі уздовж 50-ї паралелі: складання карти маршруту з позначенням країн, природних об’єктів та природних комплексів. |
§55 |
||||
59 |
|
Населення. Найбільші держави Європи та Азії. Зв’язки України з країнами Європи та Азії. |
Практична робота 10. Позначення на контурній карті географічних об’єктів Євразії (закінчення). |
§56 |
||||
60 |
|
Узагальнюючий урок. Тематичне оцінювання |
Повторити |
§ 42-56 |
||||
Розділ V: Океани 6 год. |
||||||||
Тема 1. Тихий океан 2 год. |
||||||||
61 |
|
Географічне положення. Острови в Тихому океані, їх походження і природні особливості. Рельєф дна. |
Практична робота 12. Позначення географічних об’єктів та течій океанів на контурній карті (початок). |
§ 57 |
||||
62 |
|
Клімат і води. Органічний світ і природні ресурси. Охорона природи океану. Вплив океану на життєдіяльність людей прилеглих материків. |
Практична робота 12. Позначення географічних об’єктів та течій океанів на контурній карті (продовження). |
§ 58 |
||||
Тема 2: Атлантичний океан 1 год. |
||||||||
63 |
|
Географічне положення. Рельєф дна. Клімат і води. Органічний світ і природні ресурси, їх використання. Охорона природи океану. Вплив океану на життєдіяльність людей прилеглих материків. |
Практична робота 12. Позначення географічних об’єктів та течій океанів на контурній карті (продовження).- |
§ 59 |
||||
Тема 3: Індійський океан 1 год. |
||||||||
64 |
|
Географічне положення. Рельєф дна. Клімат і води. Органічний світ і природні ресурси. Види господарської діяльності в океані. Охорона природи океану. Вплив океану на життєдіяльність людей на прилеглих материках |
Практична робота 12. Позначення географічних об’єктів та течій океанів на контурній карті (продовження).- |
§60 |
||||
Тема 4: Північний Льодовитий океан 2 год. |
||||||||
65 |
|
Географічне положення Північного Льодовитого океану у високих широтах. Історія географічних досліджень океану. Рельєф дна. Клімат і води. Льодовий режим океану. Органічний світ і природні ресурси. Вплив океану на життєдіяльність людей прилеглих материків. |
Практична робота 12. Позначення географічних об’єктів та течій океанів на контурній карті (закінчення).- |
§61 |
||||
66 |
|
Узагальнюючий урок. Тематичне оцінювання |
Повторити |
§ 57-61 |
||||
Розділ VІ: Вплив людини на природу материків та океанів 5 год. |
||||||||
Тема 1: Використання природних багатств материків і океанів 2 год. |
||||||||
67 |
|
Контрольна робота 2 |
Повторити |
32-61 |
||||
68 |
|
Природні багатства материків та океанів, їх основні види. Наслідки використання ресурсів людиною. Порушення природної рівноваги. Антропогенні ландшафти. |
|
§ 62 |
||||
Тема 2: Екологічні проблеми материків та океанів 1 год. |
||||||||
69 |
|
Забруднення навколишнього середовища. Види забруднення, основні джерела їх надходження. |
|
§ 63 |
||||
70 |
|
Міжнародне співробітництво у розв’язуванні екологічних проблем. Міжнародні організації з охорони природи. |
Дослідження. Шляхи розв’язування екологічних проблем. |
|
||||